Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ff snel op foon en op bed: miss een groeispurtje judith. Heeft onze jongen vaak 1x per week. Laatste keer stond ik ook op punt van bellen.

Maar bellen meis, beter keer voor niets toch? Tis rete-eng minde beweging voelen.

Sterkte, komt goed!! X

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aaarrgghhh... Blokbatterij natuurlijk leeg... Ik denk dat de doppler heeft aangestaan Hartje was even zoeken. Eerst altijd rechtsondet te vinden en nu linksboven, dus ik denk idd dat hij naar stuit gedraaid is... Vreemd hoor!Ik kijk het vandaag even aan en morgen even een belletje voor de zekerheid. thnx ladies voor jullie reacties!

Geplaatst

Sterkte Judith en inderdaad als je het niet vertrouwt, bellen!! Ze geven zelf aan beter 1 x te vaak als 1 x te weinig en veel stress is ook niet goed!

Geplaatst

Nou rond 12 uur toch maar de vk gebeld en die liet me langskomen om met een echo even te kijken. Hartje enzo alles goed maar hij was idd behoorlijk stil! Door naar het zh voor een ctg en zodra de elastieken om mijn buik heen zaten begon het mannetje te bewegen als vanouds!! Helemaal fijn... Sindsdien is het golfslagbad Scheveningen hier weer te vinden... Beeb lag gewoon met het hoofdje naar beneden, dus waarschijnlijk al weer teruggedraaid.Ben gerustgesteld!!!

Geplaatst

Fijn te lezen Juut, heel goed dat je je gevoel hebt gevoeld en tóch hebt gebeld!

Net uit eten geweest en voelde voor het eerdt de hik bij baby, zo cute!

Morgen groeiecho, ben benieuwd!

Geplaatst

Gelukkig Judith, ik snap dat je geschrokken bent. Heel Gied dat je gerust gesteld kon worden!

Wat leuk Melis! Ik heb het ook van de week voor het eerst gevoeld, althans dat denk ik. Een langdurig regelmatig geplop op een plek, heel anders dan de schopjes.

Geplaatst

Gaaf hoor Elmo, je eigen paard. Is hij/zij niet heel groot gezien de kruising? Laat je er nu iemand anders op rijden?

Ik duim voor je dat je straks snel fit bent om te gaan rijden.

Geplaatst

Hoi dames,

Eef fijn dat alles weer ok is! En de hik, lief hè?! Dat voel je al vroeg vind ik, alleen maar leuk. Ik voelde het vanaf week 30 pas. Hoe gaat het met de kamer en uitzet?

Elmo, oh leuk zeg!! Je eigen paard. Hoe heet hij/zij?

Ik reed vroeger ook paard. Heerlijk. Mijn zusje heeft heel lang een verzorg paard gehad. Er heeft bij ons thuis vroeger echt een paard in de gang gestaan (!) liep stiekem naar binnen. Ook krabde een ander paard zijn kont altijd aan een hoge conifeer in de tuin. Van de straatkant zag je alleen die boom gigantisch van links naar rechts zwaaien, boven de schutting uit woehaha. Wat leuk zijn deze dieren!

Hoe voel je je verder?

Melis, ook jij hebt een voelbare hikkert! Hihi fijn dat je deze zwangerschap zo fijn vindt gaan.

ik ook hoor, geen echte klachten. We fietsen er doorheen! Felici met je derde trimester! Jihoe!

Morgen tik ik de 33 weken alweer aan! Met 49 dagen resterend....Wordt echt aftellen nu.....

Geplaatst

Dames, ben een beetje in shock...

Net de groeiecho gehad, meneer wordt geschat op 1432 gram!! Ruim de helft van Vince z'n geboortegewicht. Straks de vk bellen en een gtt bespreken en wellicht een extra groeiecho.

Elmo, hoe was jouw controle?

Geplaatst

Elmo woon jij op de veluwe? Lekker hoor!! En idd veel paarden daar... mijn ouders hebben jarenlang een stacaravan gehad in Hoenderloo en de laatste jaren in Otterlo. Ikzelf ben er ook altijd wel veel geweest, heerlijke omgeving hoor, lekker weg uit de randstad Ik heb zelf vroeger wel paard gereden, maar jiet fanatiek. Een vriendin van mij heeft met haar man een boerderij met manege gekocht en heeft wat paardjes. Daar gaan we wel eens buurten, maar ik rijd niet.Mijn vader heeft vorig jaar nog wel zijn koetsiersbewijs gehaald... superleuk!Kan je paardje niet bij jullie thuis staan? Of is dit echt alleen vanwege je zwangerschap dat hij ergens anders staat?

Geplaatst

Heeft iemand trwns al wat van Linda gehoord? Zij had toch een 3/4d echo?Ben benieuwd hoe het is gegaan...Melis dat jouw knul zo heerlijk groeit komt vast doordat jij zo lekker loopt te genieten vab deze zwangerschap! Zeiden ze er verder nog wat over?

Geplaatst

Ze zeiden dat ik met de vk moest overleggen over hoe te handelen. Ik wil graag een gtt en een extra groeiecho met 30 weken om de groei te monitoren.

Ben benieuwd!

Mn zusje haar zoontjes zijn geboren met > 4500 gram bij 38 weken. En zelfs zij wogen minder dan deze baby met 28 weken. *Arme doos*

Geplaatst

Melis, geen idee of dat veel te zwaar is eigenlijk....

Mijn mannetje woog laatste controle met 32.1 bijna 1900 gram. Was perfect op schema, na een flinke groeispurt met 28 wkn. Nu op P50 met geboortegewicht ong 3400 gram.

Das 4 weken verder dan jij en ong 500 gram meer. Lijkt mij mee te vallen? Of reken ik nu zo dom?

anders idd meteen een glucosetest hoor! Te zware baby's komen heeel vaak door onbehandelde zw diabetes of verstoorde glucose. Ik heb ook niet voor niets een enigzins aangepast eetpatroon vanaf 23 weken al.

Ben benieuwd wat de test uit gaat wijzen!

Geplaatst

dames hier ben ik hoor.

heb het een beetje druk gehad vandaar even de stilte.

De 4d echo viel erg tegen doordat mijn placenta aan de voorkant ligt en de verloskundige oproep dienst had was het erg onrustig en een beetje gehaast.

we hebben wel wat mooie foto's gekregen maar niet wat we ervan hadden verwacht.

heb vanmorgen toch maar even gebeld en gezegd wat ik ervan vond gelukkig was ze het helemaal met eens.

nu mogen we a.s zaterdag terug voor een herkansing.

ze kon ons wel vertellen dat madam boven het gemiddelde ligt en we konden zien dat ze lekkere bolle wangen heeft.

ook ligt ze al in mn bekken gedraaid en zal ze met de geboorte omstreeks de 7 pond wegen.

[ATTACH=CONFIG]5470[/ATTACH]

Melis bij jou ook al aan de flinke kant......ik denk maar zo hij heeft het goed bij je het scheelt ook dat je niet meer werkt en het dus buiten v.ince om rustig aan kunt doen.

Judith voel je de kleine man nu beter?? zal vast heel erg schrikken zijn geweest!!!

Geplaatst

Hihi Linda, mooie foto! Cute!!

wel fijn dat je terug mag komen voor deze echo, want je betaald immers niet voor een rommelig en wat gehaaste echo.

Ik hoop dat je haar wat beter kunt zien dan!! En 7 pond, is keurig toch?

Op naar zaterdag!!

judith, hoe gaat het met jou? Is je golfslagbad vandaag ook weer op lekker bezig? Zo fijn en een opluchting zeg...

ik heb net bij UWV mijn zwangerschapsverlof aan moeten vragen. Gaat volgende week al in....wat zal ik een heerlijke rust krijgen na al die maanden hard werken, hihihi. ;-)

rest vd dames ook aan denken hoor, duurt voor jullie ook niet lang meer. Ik ben wat laat, rond 30 wkn is beter.

Geplaatst

Nou ik zit er ook nog even over na te denken, maar als 3 weken voorlopen niet zo erg zou zijn.... Waarom maken ze dan groeiecho's??

dat zal dan toch zijn om verschillen te ondervangen... Wie heeft de echo gemaakt dan Melis? Fris mijn geheugen ajb een beetje op, ben zo vergeetachtig als maar kan. Was het geen vk die de echo maakte?

Geplaatst

Lindaah wat een schattig snoetje!! En wat balen dat het verder zo'n gehaast gedoe was...

verder heel herkenbaar met een voorliggende placenta, dat had ik bij Linck ook.

Toen wij een 3/4D echo gingen laten maken was het ook niet te zien daardoor... Op de een of andere manier was het ook heel chaotisch en onrustig daar.

uiteindelijk hebben wij toen ook alleen maar een 2d echo hoeven betalen omdat het zo slecht in beeld te krijgen was

Geplaatst

Judith, idd ik vraag het me ook af..

Met ong 30 wkn liep ons kindje ook ruim 2,5 week voor(!) daar zei gyne niets van. Was gewoon goed.

nu dus op schema.

Misschien hanteren ze ander groeischema? Ik heb ook geen idee hoe zwaar, 'echt' zwaar is met deze termijn.

Geplaatst

Huh?? Dat is ook gek Freggel... dus in 2.5 week tijd is je baby van ruim 2 weken voor lopen naar keurig op schema?Kan dat zo stagneren dan?? Dan zou hij in die tijd dus feitelijk niet gegroeid zijn?

Geplaatst

Freggel mooie buik :) en gaan genieten van je officiële verlof ;) ik merk wel dat het best wennen is om meer thuis te zijn, ik sta nog zo in de "doe" modus... Haha een paard in de gang kan het me goed voorstellen, lijkt me gezellige beestenboel!

lindaaaah gaaf hoor, hopelijk zaterdag nog meer resultaat! 7 pond is keurig!

Melis, snap dat je schrok, ik heb hier echt geen idee van, maar onze meiske was vorige week (28 wk) 1,1 dus dan lijkt het in verhouding wel weer veel... Ik zou gewoon staan op extra controle, is altijd fijn, wat zei de vk? En inderdaad je bent super relaxed en dat komt de groei van de baby echt ten goede!

Hier was de controle weinig spannend, hartje geluisterd, bloeddruk en anti d injectie.. Vind die bezoeken aan verpleegkundige/ verloskundige tot nu toe weinig toevoegen, hoe vinden jullie dat?

Woon inderdaad aan de onderkant van de Veluwe Judith, te paard is het twee uur naar otterlo echt schitterend. Huizen met weiland zijn hier niet echt te betalen en dit is ook heel luxe, staat in pension dus hief er niet dagelijks heen, is straks met een kleine ook welzo fijn! Eve paardje is juist niet groot, stokmaat 1.59 dus valt alles mee, zal straks eens proberen een foto te plaatsen...

Geplaatst

Elmo dank je wel!

Ben benieuwd naar foto van je paardje! En weer een mooie controle, heerlijk.

ik begrijp wat je bedoeld hoor, met de gyn of vk. We staan altijd snel weer buiten...

Judith, tja geen idee? Hij lag de laatste keer een klein weekje voor (6 dgn) met 32.1

De keer daarvoor lag hij bij met 30w op het schema van bijna 32 wkn. (Al denk ik dat het ook een moment opname is hoor, zo'n buikmeting) dat heb ik idd gevoeld, buik wat pijnlijk.

ik denk dat hij 1 week wat meer gegroeid is dan de week daarna. Vandaar de wat rare weekverdeling op de groeicurve. Ze kunnen beter alleen op het gewicht afgaan. Want zo lijkt het alsof hij zelfs wat afgevallen is, terwijl hij mooi op gewichtscurve ligt.

hoofdje loopt altijd hetzelfde, altijd 2dgn voor. Ik maak me in mijn situatie pas wat zorgen als hij achter gaat lopen. (Ivm de SUA)

haha wat een gedoe ook hè, die schemata en curves! ;-)

Geplaatst

Ik ben niet zo van het vergelijken met andere kindjes en/of mama's, ieder kindje groeit op een eigen tempo!

Maar als ik dan in het zkh te horen krijg dat het gemiddelde gewicht met 28 weken zo rond de 900-1000 gram ligt en die van mij bijna 1500 gram is, dan vind ik dat een behoorlijk groot verschil.

Zojuist de vk gesproken, hoef me geen zorg te maken. Glucose was vorige week 4,2 dus prima. Ik mag een extra groeiecho laten maken met 30 weken. Voel me verder ook prima, dus maak me geen zorgen.

Judith, voel jij je kleine hummel weer als vanouds?

Elmo, fijn dat de controle verder goed was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden