Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

23 oktober - Zjoediezzz - controle vk (33w5d)

25 oktober - Freggel - controle gyn (34w3d)

25 oktober - Eve1980- groeiecho gyn (28w1d)

28 oktober - Elmo1980- groeiecho (30w6d)

28 oktober - Melis25 - controle vk (30w1d)

29 oktober - Melis25 - groeiecho (30w2d)

31 oktober - Linda - controle gyn (31w2d)

1 november - Eve1980-controle gyn (29w1d)

4 november - Zjoediezzz - liggingsecho gyn (35w3d)

5 november - Zjoediezzz - controle gyn ivm zh bevalling (35w4d)

5 november - Freggel - tel afspraak diabetes vpk (36wkn)

6 november - Elmo80 - controle vp

14 november - Melis25 - groeiecho 32 weken (32w4d)

18 november - Elmo80 - groeiecho (33w5d)

19 november - Eve1980 - groeiecho gyn (31w5d)

5 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tja meiden het blijven natuurlijk gemiddelden he! Wij hangen misschien te veel aan de feiten vanwege onze achtergrond... super dat je een exrta groeiecho krijgt Melis en dat ze zeiden dat je je geen zorgen hoeft te maken over zwsuiker. Beter!! En je beeb is gewoon een heerlijke sterke vent. Beeb is hier behoorlijk aanwezig zeg! Het lijkt wel alsof de kleine man wat in te halen heeft... hihi Misschien moeten we hem maar vast Epke gaan noemen! Wel beter elmo dat je straks na de geboorte idd niet vast zit aan de dagelijkse verzorging van je paardje... het is sowieso een dure hobby. (Nog even dit meiden: als ik via mijn telefoon berichten post, dan pakt het forum geen "enters", dus vandaar dat al mijn tekst dan aan elkaar geplakt zit... ik probeer het dan altijd een beetje kort te houden)

Geplaatst

Melis, mijn stukje was ook niet bedoeld ter vergelijking. Ik noemde het gewicht omdat al zei dat ik het normale gewicht met deze termijn niet weet. Was ik gewoon benieuwd naar.

En je suiker 4.2. Nuchter?

Ik wil geen zeur zijn, maar dat is de mijne ook. Zelfs na eten zit ik rond 5.1. Ook zonder aangepast dieet.

Het gaat om meting ná inname van flink wat snelle suikers, anders is gewoon niet te meten. En zeker niet voor zw diabetes of glucoseverstoring. Je hebt dus de gtt gedaan of challenge test? Nuchter prikken zegt gewoon niets. Mocht je dat gedaan hebben natuurlijk.

Sorry, ben wat geirriteerd maar dat komt omdat ik geen goede ervaringen heb met dit en vk's....(mijn gyn, internist en diabetesvpk hebben dit wel goed uitgelegd)

Vandaar mijn misschien overbodige adviezen. ;-)

Maar goed, ik hoop dat de voorsprong wat afneemt voor je! Komt goed.

En dit is het laatste wat ik over glucose heb gezegd ;-))

Geplaatst

Klopt judith...is ook.

Daarom ga ik ook geen gewichten etc meer benoemen. Want t zegt weinig en we kunnen onzeker van elkaar worden.

Super dat jouw man de beweging inhaalt hihi!!!lekker ding!

Geplaatst

Tja, wat zal ik er eens van zeggen..... Zoals ik al zei, ieder kindje groeit op het eigen tempo. De een krijgt een mini baby en de andere een Hollands welvaren, zolang ze maar gezond op de wereld komen!

Fijn dat je beeb weer lekker beweeglijk is zoals vanouds, scheelt weer een hoop stress gok ik zo.

Geplaatst

Gaaf hoor Linda, vind het toch wel een duidelijke foto maar heb verder weinig vergelijking gezien. Maar goed dat je terug mag komen om het nogmaals voor beter resultaat te proberen!

Niet teveel zorgen maken Melis, ik denk inderdaad dat iedere baby zijn eigen tempo heeft. Als het zorgwekkend was geweest hadden ze dit wel gezegd toch? Jij bent waarschijnlijk nu zoveel meer relaxed dan toen met V. Dat resulteert dus in een lekker groeiend jongetje!

Heerlijk dat het in jouw buik weer druk is Judith. Bij mij verschilt het ook wel per dag hoe vaak en sterk ik haar voel. Toch rot dat je daar zoveel zorgen van kunt krijgen....

Freggel, zalig dat het allemaal lekker gaat. En dat de tijd vliegt!

Gave foto Elmo, heel mooi paard! Ik bedoelde ook juist dat ik dacht dat ie wat kleiner zou zijn (dan de gemiddelde fries) gezien de kruising met een Paso. Klinkt heerlijk om daar te rijden! Houdt je man ook van paarden? Ik hoop stiekem ook dat ons kindje met de tijd een paardenmeisje wordt ;-)

Hier gaat het ook wel zijn gangetje. Moe blijf ik, dus ik verwacht niet dat ik nu nog veel oplevingen ga krijgen. Ook erg veel last van mijn rug, ik heb het idee dat ik al een waggel-loopje heb. Probeer juist wel in beweging te blijven.

En de afgelopen dagen babybroekjes genaaid van leuke tricot. Ik geloof dat als ik zo doorga op het naaimachine het kind straks elke dag een ander broekje aan kan!

Geplaatst

Wat een schattig pakje Eve, erg leuk!

Wij hebben ook zo'n berenpakje voor de baby, in maat 50 van H&M. Ik weet dat de kleding die zij verkopen wat ruimer valt.

Ik zou dan in jouw geval voor 56 gaan, heb je er langer plezier van.

Geplaatst

Naja... ik voelde de baby sinds vrijdagavond al een stuk minder, dus ik was niet binnen een dag ongerust.Zo jammer als je tekst niet goed gelezen wordt... ik ben ff weg hier.

Geplaatst
Naja... ik voelde de baby sinds vrijdagavond al een stuk minder, dus ik was niet binnen een dag ongerust.Zo jammer als je tekst niet goed gelezen wordt... ik ben ff weg hier.

nou, zo had ik je ook begrepen hoor. Ik schreef dat het gewoon rot is dat zoiets zoveel zorgen kan geven. Als in; wat jammer dat de zwangerschap gewoon niet onbezorgd kan.

Ik kan me namelijk ook heel bezorgd maken om veel dingen, dat blijf ik moeilijk vinden.

Jammer dat je mijn reactie zo slecht oppakt.

Geplaatst

Eve ik lees jouw reactie juist als heel begripvol. Sorry dat ik inbreek hoor maar wilde het even voor Eve opnemen. Begrijp heel goed dat je niet onbezorgd zwanger kan zijn, zelf na 6 icsi pogingen niet verder dan 8 weken gekomen en als ik Eve's history lees heeft zij een zwaar traject gehad. Het heeft geen zin om zo op elkaar te reageren, negatieve energie doet niemand goed. Geniet van al het moois in je leven. Jullie zijn juist een steun voor elkaar, waardeer dat.

Geplaatst

Als er iemand negatieve energie brengt in dit topic ben jij dat wel met je post, Swiss. Ik snap je reactie totaal niet.

Eve en Zjoediezzz begrijpen elkaar vast verkeerd, een digitaal bericht kan nogal eens verkeerd gelezen worden.

Het zijn beide volwassen dames dus ik denk niet dat het nodig is om het voor iemand op te nemen.

Ja, Eve heeft een zwaar traject gehad, wie niet? Alsof de zwangerschap van Zjoediezzz uit de lucht is komen vallen....

Fijne avond dames!!

Geplaatst

Sorry, totaal geen negatieve bedoeling.Las de lief bedoelde reactie van Eve. En wilde alleen delen dat ik

het zo goed begrijp dat die stomme angst er altijd blijft. That's all.

sorry voor het inbreken.

Geplaatst

Oh inderdaad, soms kan tekst blijkbaar zo anders geïnterpreteerd worden. We bedoelen het allemaal goed, die stomme angsten en frustraties en hormonen ook ;-)

Laten we lief zijn voor elkaar, ik heb dat in ieder geval heel hard nodig!

Swiss, ik hoop dat jouw 7e poging je liefste wens zal gaan vervullen!!!

Geplaatst

Hoihoi!!!

Ik las Eve's reactie ook zoals hij bedoeld is. Inderdaad is iets schrijven en interpreteren is anders dan in real life.

En ze reageerd tenminste ;-)

Soms heb ik juist het gevoel meestal voor spek en bonen mee te schrijven de laatste tijd....het zullen onze hormonen wel zijn....:-)

Fijne avond meiden.

Geplaatst

Hoe dan ook... de opmerking kwam gewoon verkeerd aan, hoe hij ook bedoeld was.Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat ik last heb van zwangerschapshormonen, daardoor kwam het ook zodanig aan dat ik er van baalde en mijn reactie schreef.

We reageren allemaal een beetje half/half op elkaars berichten en ik heb idd het gevoel dat niet alles goed gelezen wordt. (Al eerder)

Dat een buitenstaander zich geroepen voelt om zich hier in te gaan mengen.... tja... daar kunnen we ook allemaal een mening over hebben en die van mij hou ik dus voor me.

Sorry voor mijn aangebrande reactie Eve...

Geplaatst

We begrijpen elkaar wel vaker verkeerd dat is idd het nadeel van digitaal communiceren.

Ook ik ga mijn mening niet over de buitenstaander geven het is net zo fijn met ons cluppie

Tenminste dat vind ik ookal ben ik niet zo heel erg super actief ja met vlagen.

Fijn dat je gewoon je ongenoegen kunt uiten ipv met iedereen mee lullen dit geldt ook voor je vreugde en verdriet

Laten we deze bijzondere maar ook onzekere 9 maanden elkaars steun zijn.

We hebben toch best wel een hoop gemeen zo met elkaar.

Ik vind het in ieder geval heel fijn met/bij jullie.

Liefs

Geplaatst
Hoihoi!!!

Ik las Eve's reactie ook zoals hij bedoeld is. Inderdaad is iets schrijven en interpreteren is anders dan in real life.

En ze reageerd tenminste ;-)

Soms heb ik juist het gevoel meestal voor spek en bonen mee te schrijven de laatste tijd....het zullen onze hormonen wel zijn....:-)

Fijne avond meiden.

Wat bedoel je met voor spek en bonen meeschrijven?

Geplaatst

Dat is mooi geschreven van je Linda... Soms zijn dingen ook moeilijk over te brengen in tekst en kan iets anders gelezen worden dan bedoeld.

Ik ben nu eenmaal geen mee-luller en als ik iets vind of het ergens wel of niet mee eens ben dan zeg ik dat. Ik heb genoeg meegemaakt om niet met dat soort dingen te blijven zitten, er kan beter over gesproken worden toch?

blijkbaar zitten er meer meiden met een rotgevoel ergens over... Als ik iets doe of zeg waar een ander een rotgevoel van krijgt, dan hoor ik dat liever want misschien heb ik wel helemaal niet in de gaten dat ik dat doe! Dan kan ik er ook iets aan veranderen en als ik onwetend ben natuurlijk niet.... Dus.... Ik hoor het graag!

Ik heb trwns eens met Swiss op een wachtbankje gezeten In 2011 (toen ik zwanger raakte van Linck) niet een hele actieve schrijver.

Geplaatst

We zijn allemaal volwassen oud en hopelijk wijs genoeg om het te uiten als iets verkeerd schiet.

Anders wordt ons cluppie er niet gezelliger op. En das nou net niet de bedoeling lijkt mij.

Ga jullie allen een fijne slaapvolle maagzuurloze nacht toe wensen.

Morgen weer een nieuwe regenachtige dag...:-))

Welterusten meiden

X

Geplaatst

Elmo & Lindaah, gefeliciteerd met jullie 29 weken. En Freggel, jij alweer 33 weken, gefeliciteerd!

Komende dagen geen controles geloof ik, de eerstvolgende is Judith volgens het lijstje.

Zijn jullie al helemaal compleet qua spullen/inrichting etc.?

Geplaatst
Wat bedoel je met voor spek en bonen meeschrijven?

Ik herkende de opmerking van Judith. Half lezen of aan iets voorbij gaan.

Het stoort me niet, want zelf hou ik het ook niet altijd bij. Maar het valt me wel op. Vandaar spek en bonen -uitdrukking.

Als er iets is, zeg ik het ook zeker. Ik ben niet iemand die, zoals dat genoemd wordt, maatschappelijk gewenste reacties geeft. ;-) Want daar heb je idd niets aan. Na 3 jaar hier schrijven wel geleerd.

Thx melis! 33 wkn, ben blij!

Eef ik heb zelf ook een soort van berenpakje op naaimachine gemaakt. Erg leuk. Ook ik zou voor 56 gaan! Helaas heeft mijn machine de brui eraan gegeven...:-(

Wil je hem zelf maken? Of kopen?

Wel rot dat je zo moe bent nog steeds. Wordt alleen maar meer in derde trimester, merk ik zelf ook. Rustig aan hoor.

Kan op foon niets teruglezen....ga weer even slapen. Moeeeee.

Geplaatst

Ik ga er verder niets meer over zeggen of ja toch ;)( niet zo wispelturig als een zwangere elmo...) als iemand zich door mij beledigd voelt of als ik domme opmerkingen maak dan hoor ik het wel graag even :) verder zijn jullie een leuk lief clubje waarin ik me als nieuwkomer echt welkom voel...!

Jaaaaah Freggel Lindaah en ik hebben weer een mijlpaal al voelt elke dag verder nog steeds als een overwinning! Hebben jullie ook zo'n leuke app de aftelt?

Heerlijk Freggel nog even slapen ik blijf ook moe!

Zjoediezz hoe is met je manneke? Nog genoeg beweging?

Lindaaaaah hoe is het met de boobs? Ontsteking weer weg?

Melis we zijn nog niet klaar maar wel een eind op weg! Volgende week wordt t wiegje afgemaakt en zaterdag komt er nog een vriendin met veel spullen... Zoek nu nog een box maar dat wordt marktplaats denk ik heb ik toch al een aantal leuke vaak ongebruikte spullen vandaan! Zijn jullie al helemaal klaar?

Eve dat pakje..... Smelt.... Ik zeg doen :)

later meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden