Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oke Judith! Maar je moet van me aannemen dat ik het enkel goed bedoelde, mocht je daar een volgende keer aan twijfelen liever dat je me om verduidelijking vraagt ;-) Ik wilde geenszins je angst bagatelliseren, als dat is waardoor je je reactie schreef. Maar nogmaals, ben blij dat jullie baby'ke zich weer flink laat voelen!

Misschien ben ik niet zo goed in schrijven op een forum. Ik merk dat ik vaak niet de energie heb om te reageren, heb dan wel gelezen en wil dit dan graag laten weten, maar kan dit niet altijd uitgebreid. Het forum werkt daar m.i. ook niet heel handig in, als ik terugscroll ben ik mijn bericht kwijt en moet ik opnieuw inloggen. Onthouden lukt me dus niet...

En dat baby-winter-pakje ga ik denk ik wel kopen, zelf maken zou mogelijk ook moeten kunnen, maar houd het voorlopig bij iets simpelere projecten.

Fijne avond!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel Eve, ik begrijp dat je het goed bedoelde... Wat ik al eerder zei ik heb best last van hormoontjes en reageer dan wat heftig. Nogmaals sorry daarvoor, het kwam gewoon verkeerd binnen.

Nou allemaal genoeg er over gezegd en we gaan weer gewoon gezellig verder met elkaar!

Nog even een tip Eve betreffende het forum: bij het inloggen kun je een vakje aanvinken om ingelogd te blijven... Dan hoef je niet opnieuw aan te melden tijdens het schrijven van een bericht. Ik ben er in het verleden ook gestoord van geweest! Zo irritant!

wat ik ook wel eens doe is in een ander tabblad het topic nog een keer openen en dan kun je ook makkelijker teruglezen. Op mobiel blijft het ongandig omdat je sowieso niet terug kunt lezen tijdens het schrijven.

Het zou ok wel eens fijn zijn als er een "like" knop op het forum zou zijn bij ieder bericht, dan kun je soms bevesigen dat je iets gelezen hebt en het er mee eens bent zonder een hele lap tekst... Of ben ik dan weer te fb-minded? Hhaha

Zojuist boodschappen gaan doen... Ik heb mezelf echt overeind gesleept want ik ben hartstikke beroerd vandaag! Vannacht bijna niet geslapen door een verstopte neus en keelpijn en daardoor een uitgedroogde tong.... Getverredemme!! Vind ik zo vies!

vanniddag zelfs 2 pcm ingenomen tegen de hoofdpijn. In de albert heyn heb ik nog een hele tijd naast het koffieapparaat gezeten omdat ik dacht dat ik van mijn stokkie zou gaan... Niet echt mijn dag dus!

gelukkig gaat Linck morgen naar mijn ouders (vandaag creche)

Gelukkig schop mijn beeb heerlijk veel als vanouds.

Heerlijk Elmo als het wiegje/bedje straks ook staat! DN wordt het allemal nog echter.

wat voor app heb je? Ik kijk wekelijks op babybytes om af te tellen en gewicht en lengte te zien.

Freggel nog even over je laatste buikfoto, want die is door alle commotie heen gelipt, wat een lekkere bolle buik!! Heb jij ook dat hij de ene dag boller is dan de andere? Ik denk soms mweh, valt best mee en de andere dag lijk ik wel huge!!

ik krijg ook hele verschillende reacies van dag tot dag...

hoe is het met poes?

Ik heb dat berenpak trwns bij Linck heel veel gebruikt... En daar reageerden mensen ook heel verschillend op! De ene zei zielig en de ander vond het net zo schattig als ik! Echt een beertje! En lekker warm en handig. Het hangt al weer klaar in de kast!

Meeeeseeelisssss...... Hoesie?? X

Geplaatst

de weken gaan opschieten meiden hebben jullie ookal zo de kriebels??

hier wel nog 9 weken en dan is onze kleine prul er.

ben tot nu toe niet bang voor de inleiding/bevalling.

kwa inrichting en spulletjes hebben we alles op de box na die gaan we over een week of 3 halen.

hoe is het bij jullie met het maagzuur?

kan werkelijk niks eten of drinken en het zit me zo hoog....kreeg gaviscon van de gyne ieuwwwww wat is dat vies zeg tot kokhalzen toe dan maar aan de rennies.

vind zon berenpakje ook erg leuk maar heb al 2 jasjes voor dr en een vest dus denk niet dat ik die er bij ga halen.

morgen komt het geboorte pakje binnen dat hebben we bij babywalz besteld.

de boobies zijn gelukkig weer rustig ze lekken af en toe....hebben jullie daar ook al mee te maken gehad?

vanavond een rustig avondje manlief heeft nacht dienst die is net vertrokken en zoonlief is bij zn pa tot donderdag.

lekker onderuit in de bank met 2 katten op schoot.

fijne avond lady's

Geplaatst

Hier geen lekkende borsten, maar wel steeds vaker maagzuur. Ik drink standaard voor het slapen gaan een groot glas melk, dat scheelt echt enorm.

Die berenpakken zijn echt heel erg lekker voor de winter, heb nu alleen nog maar maat 50, maar ga morgen ook 56 en 62 scoren.

Verder zijn we, op de babyvoeding en probiotica na, helemaal compleet. Heerlijk!

Merken jullie ook dat de baby zo hoog zit? Pfff, ben soms zo kortademig en supersnel vol.

Geplaatst

gebruik je dat berenpakje dan ipv een jasje ofzo maar dan toch wel met een dekentje in de kinderwagen of maxicosi?

kleine ligt met dr bol al bij mn bekken voel dr voetjes en kontje in mn zij en dr knietjes bovenin mn buik.

is niet altijd even prettig zeker niet met het slapen gaan.

klopt het dat als je op je rug ligt de kleine minder zuurstof krijgt??

wat is probiotica Melis?

voeding inslaan ga ik deze week mee beginnen..hoeveel heb jullie op voorraad?

Geplaatst

Ik heb zoonlief vanaf dag 1 probiotica door z'n flessen gedaan. Is een goede bacterie voor de darmen zodat ze geen krampjes krijgen. Het werkt ook erg goed tegen luieruitslag. Ik zweer erbij, Vince heeft hierdoor geen krampjes gehad.

Wij gaan gewoon beginnen met 1 pak, merk weten we nog niet. Zaten te denken aan kruidvat hypoallergeen, maar die is onlangs teruggehaald ivm verkeerde samenstelling.

Welke voeding ga jij geven Lindaah?

Geplaatst

ik ga nutrilon hypoalergeen 1 geven.

Ben pas geleden naar een info avond geweest over fles voeding.

de grootste reden dat baby's krampjes krijgen is door dat de voeding in de fles wordt geschud water in de fles voeding erbij en schudden maar....daardoor komt er schuim op de voeding en dat is voornamelijk lucht.

we moeten de fles tussen de handen rollen zo komt er geen schuim op en ook dus geen lucht.

zo heeft de beste man het uitgelegd.

we gaan dat eerst uitvogelen.

ook schijnt het druppeltje op de pols om te voelen of de voeding warm is helemaal fout te wezen. onze huid kan veel meer hebben dan baby mondje.

een baby kan zich bij 40 graden al 2e graads verbranden in het mondje

36 graden is de juiste temperatuur wij gaan daarom ook een flessen warmer kopen die je op die temperatuur kunt instellen. en geen magnetron gebruiken.

flessen hebben we van tommee tippee......

Geplaatst

De krampjes kunnen ook komen doordat de darmpjes van baby's weinig tot niks gewend zijn qua voeding. Ik heb een week lang een baby met krampjes gehad en dat was vreselijk :-( Wij hebben de fles nooit geschud, altijd klaar gemaakt door te roeren.

Als je een goede kraamhulp hebt, ben je vaak binnen no time een hoop tips/trucs rijker.

Wij hebben de flessen van dr. Browns.

Geplaatst

Nou zeg dat is ook wat! Dat geeft lekker vertrouwen in de voeding van het kv... Controles van de voeding voor pasgeborenen zou toch wel megastreng moeten zijn? Ga je nu voor een ander merk Melis?

Hier geen lekkende borsten, maar bij Linck had ik echt supersnel melk paraat. Daarna wel veel lekkage gehad, echt bizar! Ik kon de borstpads gewoon uitpersen... Hihi

Als je trwns borstvoeding gaat geven dan wordt er geadviseerd om vit D en vit K druppels te geven aan je baby. Dat moet je dan met een lepeltje in het mondje gieten. Dat stond me zo enorm tegen toen dat ik er snel mee gestopt ben... Ik vind het een beetje onzin! (bijvoorbeeld het fluoride advies wordt ook iedere keer bijgesteld, dus ik doe het zoals ik denk dat het goed is!)

Wat vinden jullie daar van?

Lindaah volgens mij krijgt je baby niet minder zuurstof als jij op je rug ligt... Wat er wel gebeurt is dat je bm drukt op een grote ader die naar/langs je lever loopt en daardoor kun jij zelf hartkloppingen krijgen of een benauwd gevoel. Ik vind het sowieso niet prettig meer voelen om op mijn rug te liggen.

Antagel is minder vies dan gaviscon, zeker die anijssmaak... Terwijl ik dol ben op anijs vind ik die zooooo smerig!

Hier ook seller vol na eten Melis... En ook weer snel honger dus, rete onhandig.

Geplaatst

Toen wij uiteindelijk stopten met bv ben ik de voeding gaan roeren (rustige slag) bij het aanmaken tegen de luchtbellen... Daar gebruikte ik van die lange sorbetlepels voor.

Geplaatst

En overgang bv naar fles werkte hier het beste met omneo van Nutrilon in het begin. Eerst een flesje standaard geprobeerd en toen kon hij gelijk 3 dagen niet poepen! Zo zielig...

Geplaatst
Toen wij uiteindelijk stopten met bv ben ik de voeding gaan roeren (rustige slag) bij het aanmaken tegen de luchtbellen... Daar gebruikte ik van die lange sorbetlepels voor.

Vind ik leuk :-)

Geplaatst

Niet te hopen dat vriendlief de borst pads voor Senseo pads aan ziet whahahahahahahahahaha

krijg je toch wel erg slappe koffie van....))

op mn rug liggen gaat nog wel maar niet te lang dan voelt het niet fijn meer.

idd belachelijk dat de voeding van het KV niet aan de juiste samenstelling voldoet.

is dat drankje bij de apotheek te krijgen of moet dat via de huisarts?

borstvoeding ga ik niet geven kan je daar geen antwoord op geven Judith

heb nog niks van de kraamzorg gehoord....hoop toch wel een dezer dagen of volgende week.

Geplaatst

Ik heb ook pas kort geleden een telefonische intake gehad van de kraamzorg... Ze zijn idd best laat daar mee vind ik.

Antagel suspensie kun je gewoon bij de apotheek kopen. Is ook geen culinair hoogstandje, maar beterte verwerken dan gaviscon! Brrr...

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe is het met jullie? Nog een beetje aan het genieten van het zwanger zijn (voor zover mogelijk i.v.m. de klachten die sommige hebben)?

Hier ook nog niets vernomen van de kraamhulp, ze bellen hier voor een intake medio november omdat het de 2e is. Weet eigenlijk alles wel, het bed gaat hier iig niet op klossen. Bed verschonen doet manlief wel en onze kraamhulp is hooguit 1m65 dus ze kan prima de controles doen op de huidige hoogte van ons bed (boxspring).

Zojuist ook nog een berenpak in maat 62 gescoord, nu alleen nog maat 56 halen.

Brutale vraag, maar hoe zit het met jullie seksleven?

Geplaatst

Yeah! Zal tzt een foto van haar/ons plaatsen, ze is zo lief/leuk!

Stilletjes? (Veel) minder of helemaal niet?

Hier ongeveer 1x per week met veel moeite, ik heb er écht geen zin in. Niets aan of in m'n lichaam, lijkt soms wel een trio als baby erg druk is. Vreselijk :-(

Manlief baalt er enorm van....

Geplaatst

Of de donder er mee speelt ben ik vanmiddag gebeld door de kraamzorg.

31 oktober komt ze op huisbezoek.

Ben benieuwd hoeveel uren we krijgen hoe lief ze ook mag zijn de kerstdagen wil ik absoluut geen dansende zuster om me heen.

Ookal is onze kleine meid dan pas een paar dagen oud.

Ons sexleven was tot plm 26 weken helemaal toppie.....vriendlief vind het nu niet prettig meer wetend dat ze met dr bol al bij mn bekken ligt.

Van penetratie heb ik zoveel last van mn bekken en schaambeen dat we het maar bij de hand en span diensten houden.

Je kunt op verschillende manieren intiem zijn met elkaar....denk dat we geen van beide te klagen hebben.....))

Voel me voor de rest best redelijk....wat lopen betreft ben ik net een eend waggel waggel vermoeidheid valt mee.

Buik is flink gegroeid en zit al best laag.

Zal zaterdag bij de 4d echo eens vragen of ze echt al ingedaald is.

Geplaatst

Berenpak van H&M online Melis? Ik ga voor die van Lindex denk ik. Fijn dat je niet hoeft te sjouwen met die klossen etc als je toch al weet dat de kraamhulp dat niet nodig vindt. Ik ga in het zkh bevallen, maar tijdens de intake gaven ze aan dat het bed wel op klossen moest komen. Maar dat is dus puur voor nadien als ze controles doen.

En dat seksleven dat is hier ook niet. Al geruime tijd niet door die bloedingen etc. Maar sowieso met al die nachtelijke feestjes in mijn buik lijkt het me ook helemaal niet prettig, het idee alleen al staat me nu tegen.

Ik wil wel borstvoeding gaan geven, is het denken jullie zinvol naar zo'n bijeenkomst hierover te gaan?

Geplaatst
Yeah! Zal tzt een foto van haar/ons plaatsen, ze is zo lief/leuk!

Stilletjes? (Veel) minder of helemaal niet?

Hier ongeveer 1x per week met veel moeite, ik heb er écht geen zin in. Niets aan of in m'n lichaam, lijkt soms wel een trio als baby erg druk is. Vreselijk :-(

Manlief baalt er enorm van....

Als je je er totaal niet prettig bij voelt dan doe je het toch niet.

Intiem zijn moet voor beide prettig zijn toch.....

Dan moet je mannetje maar een paar weken geduld hebben.....

Geplaatst

Nou.... Veel minder tot niet! Ik kan het niet... Ik ben zo gigantisch seksloos geworden! (schaamtelijk)

Ik ben normaal gesproken wel van een lekker potje seksen hoor, maar na een hele flinke nare seksuele ervaring toen ik 15/16 was en die hele medische polonaise aan mijn lijf heb ik erg veel moeite met dingen die ik eigenlijk niet wil met mijn lichaam en wel moet doen. Ik kan dus echt niet tegen mijn zin in seksen.

Pat kent mij gelukkig al heel erg lang en weet ook hoe ik normaal gesproken ben, dus die laat me lekker met rust. Op knuffelen na dan natuurlijk, maar dat wil ik ook!

ik ben ook bang dat er iets met de baby zou kunnen gebeuren en ben best wel voorzichtig. ik ga het lot niet tarten na al die jaren wachten en verlangen... Man houdt zijn gemak maar even tot na de bevalling. (de arme schat)

Geplaatst

Kan ik me heel goed voorstellen Judtih, zeker geen dingen doen tegen je zin in!

Het komt vanzelf wel weer terug, de zin en de frequentie ;-))

Eve, ik heb inderdaad de berenpakjes van H&M, bruin in maat 50 en wit in maat 56 en 62. Heeft baby het iig niet koud in de winter ;-))

Geplaatst

Ha meiden,

even snel, ben bekaf na drukke dag... Ben niet helemaal in mijn hum momenteel, humeurig en emo kan niet zo veel hebben om het moment, ben zo weer aan het janken... Vind het nog steeds zo spannend, hoe gaat het straks zijn? Kan ik het wel? Hoe gaat ze zijn? Heb ik wel een binding ondanks het feit dat het niet mijn genetisch materiaal heeft? Kortom iets met beren op de weg ( misschien moet ik ook zo'n berenpak voor mezelf aanschaffen hihi)

Intiem vrij weinig heb er ook niet echt zin in met kleine frummel die er bij is en ik voel mijn baarmoeder zo krampen na een hoogtepunt, ik knuffel momenteel liever dan iets anders, komt inderdaad wel weer!

Eve ik wil ook proberen om BV te geven dus ga vijf nov wel naar zo'n voorlichtingsavond... Hier ook nog geen lekkage maar ze zijn wel enorm.... Schrok gisteren echt van mijn spiegelbeeld, lijk Pamela wel ;) Normaal een b tje nu toch zeker wel d, hoop wel straks weer enigszins normale proporties ;)

Lindaaah nu al ingedaald? Hier volgens mij nog niet hoor, ze ligt echt nog hoog!

meiden tot later, ik lees en leef met jullie mee maar ff geen puf om verder te reageren, knuffel!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden