Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Let goed op jezelf hoor Elmo! Klinkt nog niet echt alsof je al veel rustiger aan kan doen op je werk...

ik begrijp je angsten en gevoelens of je het allemaal wel aankan enzo. Ik heb een week of wat geleden ook een enorme huilbui gehad, ik had nog steeds mijn werk niet losgelaten en was helemaal niet rustig en klaar voor alles. Ik janken.... Tegen Pat: en hoe moet dat nou allemaal straks, ik kan het niet, ik weet niet hoe ik het moet gaan doen met 2 kinderen en bla bla bla.... Snik snik snik... Alles dr uit gegooid en sindsdien gaat het helemaal goed! Werk losgelaten en ik ben een stuk rustiger en ik krijg er steeds meer zin in!

zal er wel bij horen denk ik dus.

Ik heb voor de bv geen voorlichtingsavond bijgewoond... Ik dacht dat ik dat wel zo zou moeten kunnen. Ik heb me wel goed ingelezen toen, je moet het toch in de praktijk gaan brengen om het te leren denk ik en het is iets heel natuurlijks.

aanleggen vond ik in het begin lastig, maar dat ging al snel goed. Ik heb in het begin best wel pijn gehad, maar ineens was dat over en ging het als een tierelier! Ik moest wel echt een grens over qua pijn.... Ik heb met kromme tenen in bed gelegen al roepend: als het nou nog meer pijn gaat doen dan kap ik er mee!!! Maar het ging snel beter.

verder voedde ik op verzoek... Wat weet een baby nou van een klok? Hihih

Toen van cup D naar cup F gegaan en nu pas een nieuwe bh moeten kopen in (!) 75 G.... WTF??? Er moet ook nog melk in!!

Volgens mij is er hier ook wat aan het indalen... Minder last van maagzuur iig.

Verder alles goed met de andere meiden?

Geplaatst

Ben wel jaloers op jullie (.)(.) hoor haha, die van mij zijn niet veel groter geworden. Iets voller.

Vind het bewonderingswaardog dat je zolang BV hebt gegeven aan Linck, mijn complimenten!

Ja, daar zat ik laatst naar te kijken. Een steenbok is van halverwege december tm halverwege januari toch?

Geplaatst

Ik vond het echt fijn om bv te geven... Ik verheug me er nu al weer op!

aan de andere kant is het overblijfsel wat minder... Dan maar beter een wat kleiner verschil hoor! Grote (.)(.) klinkt leuk, maar het is alleen maar verrekte onhandig en eigenlijk vind ik het ook een beetje oncharmant. Ik zou ze liever wat bescheidener gehad hebben.

Ik ga even met marsepein aan de slag... Ik wil een Brandweerman Sam taart maken voor Linck zijn verjaardag.

Geplaatst

Bij mij was er na mijn vorige zwangerschap ook geen schade aan mijn (.)(.) Mijn zusje heeft na twee zwangerschappen een paar theezakjes overgehouden :-(##

Ga je zelf een taart maken met marsepein? Knap hoor :-) Ik ben helaas niet zo creatief.

Ga zo lekker slapen, manlief heeft nachtdienst :-( weltrusten!

Geplaatst

Elmo pas je goed op jezelf.

Eens flink huilen lucht vaak zo op.

Tuurlijk kan je dit aan moeder worden/zijn is een oerdrift.

Door mijn bosrtproteses worden ze niet slap of kleiner.

Ze zijn wel mega gegroeid en vaak gespannen en pijnlijk.

Vandaag best veel harde buiken gehad zonder al te veel inspanning.

Creabea judith en hmmm marsepein jummie.

Ook mijn ventje heeft nachtdienst dus lig al lekker onder de wol

Geplaatst

Ha meiden,

bedankt voor jullie lieve woorden :) heb mezelf gi alweer een trap onder mijn kont gegeven, en nu is het weer okay! T is toch soms best wennen al die hormonen... Hoe is het met jullie? Ik pas net mijn bed uit, heerlijk....!

Oeh Judith Marsepein brandweermannentaart yummie, plaats maar een foto als hij af is ben erg benieuwd! Je hebt h elemaal gelijk hoor, werk is nog best pittig, werk regelmatig meer dan die vier uur en loslaten is lastig als je er nog zo volop inzit.. Ga jij nou ook volgende week met officieel verlof?

Doe jij ook wel rustig aan Lindaaaah? Hoewel we gelijk lopen qua datum heb ik het idee dat jouw kleine toch een stukje verder is, althans in wat je voelt enzo! En morgen weer de echo? Hopelijk nu meer rust!

Freggel wat ben je stil... Mis je dagelijks geschrijf.. Alles wel goed?

Geplaatst

Klopt idd elmo, 23ste officieel verlof en ik zit sinds 16 september thuis geloof ik. Duurde nog wel even wat langer voor ik het ook daadwerkelijk los had gelaten... zeg maar pas na die huilbui! Ik zal straks even een foto plaatsen van wat ik tot nu toe van brandweerman Sam heb gebrouwen... komt helemaal goed!Zometeen komen mijn ouweluitjes even helpen met een kast verplaatsen voor de box, want die wil ik naast de bank en even dwijlen enzo. Relaaaaaxed!!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Lief Elmo :)

Klopt, ben wat teruggetrokken momenteel. Alles gaat prima en voel me ook even goed; geen idee waar het door komt. Misschien door de laatste weekjes?

Ik zit echt heel weinig op de Ipad of foon momenteel. Ben lekker knus thuis, fijne herfstsfeer, kaarsje aan, dat soort dingetjes!

Ik ben blij dat je je weer beter voelt. Het is ook niet niks, na zo lang wachten zwanger, hormonen, veranderingen die gaan komen. De hele ecd....Kortom; erg logisch. ;-) Lekker eruit gooien meid. Jij gaat het super doen straks!!

Zelf denk ik echt nooit aan de ecd eigenlijk, voor ons was het vanzelfsprekend. Maar kan me je gevoel heel goed voorstellen en je hoort het ook erg vaak. Kom je toevallig ook op het besloten Freya forum? Daar staan veel mooie ervaringen op. ;-)

Judith, de boobs. Wow inderdaad,je zit nu aan een flinke cup zeg! Te groot is zeker niet fijn. Ook niet voor je rug en schouders. Ik had cup D, nu DD. Ook eigenlijk wat voller, niet echt groter.

Fijn dat je je kunt verheugen op de bv! Ben wel een beetje jaloers hoor ;-) zou willen dat ik het mocht proberen.

Ik herken inderdaad je verhaal over de grootte van de buik! Ook ik vind de mijne de ene dag bescheiden en de volgende dag huge! Raar toch hè? Msschien zijn de darmen dan ook wat opgeblazen, waardoor we ons voller voelen en lijken.

ben blij dat ook jij je weer beter voelt!

Is je taart nog gelukt btw? Leuk hoor! Lekker bakken thuis, ik ben ook fan!!

Melis, manlief goede nachtdienst gehad? Hoe gaat het verder met je?

Linda, wat heerlijk dat je meis al ingedaald is joh, wat snel! Heb je wat van het indalen gevoeld? Mijn mannetje lag de laatste keer nog niet vast, maar gleed terug. Ik ben dus benieuwd naar vlg week vrijdag. (Echo en controle)

Ik kan niet teruglezen, maar heb je vandaag weer je controle/echo? Ook super dat de bloedwaardes goed blijven, pfff in het begin schrok ik zo van wat dat betekend, en tot nu toe alles stabiel. Echt fijn.

Eef, en.. al updates mbt het kamertje? Ben zo benieuwd! Met je mooie kast, behang en ledikantje!

Heb je je Joolz al?

Hier ook geen intimiteiten zoals jullie weten. Laatste keer gemeenschap was met 9 weken. Flinke tijd terug dus, pfff!

Mijn man mist het natuurlijk, en ik even goed. Maar door een grote bloeding met 10 weken hadden we weinig keus. Ook voelde het totaal niet prettig. Dus geen probleem, des te fijner gaat het straks weer worden denk ik!

En nu, met deze termijn, zou ik sowieso geen gemeenschap willen hoor. Buik te aanwezig en kindje ook!

Met pijntjes, steekjes en harde buiken, nou nee ;-)

Ik heb eergisteren een 2-delige pyama gekocht voor na bevalling in zh. En een leuke lange pyama/shirt voor de bevalling zelf. En 2 nieuwe BH's, schoenen (mooie leren instappers, cognac kleurig met kleine hak) en een pakje voor onze man.

Gisteren ook leuke cadeautjes van mijn vader en moeder gekregen voor onze kleine.

ze kwamen langs met een grote doos voo met zelf ingepakte cadeau's. Leuk uil-pakje, wat kleertjes/setjes, gehaakte schoentjes etc. Zo lief!!! Ben erg emo de laatste tijd, dus stond bijna te janken hihihi.

dinsdag gaat mijn verlof trouwens in!

fijne dag dames!

Geplaatst

Ziet er goed uit Judith, mooi gemaakt. Nog nooit met fondant etc geëxperimenteerd maar lijkt me leuk om een keer zoiets te maken. Tips voor fijn te lezen borstvoedings-literatuur?

Gelukkig dat je je weer wat beter voelt Elmo. Het is ook niet niks wat er allemaal aan vooraf gegaan is. En dipjes mogen, zijn ook zo normaal tijdens deze maanden. En nu het dan eenmaal zo ver is, is het ook onwijs spannend. Ik ben soms ook bang of ik het allemaal wel kan, en soms denk ik zelfs: 'Ga ik het wel leuk vinden?' Daar voel ik me dan meteen ook weer rot over. Die lastige hormonen ook. Lekker zoveel mogelijk doen waar je je goed bij voelt!

Lekker kneuteren thuis Freggel, klinkt heerlijk met die kaarsjes aan thuis, wachten op wat komen gaat. Lief dat je zo verwend bent door je ouders, en zelf ook nog lekker geshopt.

Ons kamertje is al best ver, alleen moet er nog een lockerkast komen waarin de wastafel ingebouwd zal worden. Dan kan ik de kamer afmaken qua styling, het allerleukste om te doen! De Joolz konden we meteen meenemen, die staat dus al in de schuur.

Melis en Linda nog leuke plannen voor het weekend? Mannen vrij?

Vandaag ook met een grafisch ontwerper ons zelfgemaakte kaartje verder aangepast en wat ideeën uitgewisseld. Ben er nu al heel blij mee!

Fijn weekend!

Geplaatst

wat een gave taart Judith wauw!!!!!!!

als we over 1.5 jaar trouwen weet ik je te vinden voor onze bruidstaart...))

Je hebt groot gelijk Freggel alles lekker rustig en aankeutelen in huis, nu het nog kan nog even genieten van het samen zijn ook al kan ik me voorstellen dat dat samen zijn lang genoeg geduurd heeft.

Je bent goed verwent zo te lezen....cadeautjes krijgen is altijd leuk..))

Morgen hebben we de 2e 4d echo hopen op een beter resultaat.

mijn buik heeft zon groeispurt gemaakt kan alleen nog in een joggingsbroek...(

ga voor deze kleine 9 weken geen nieuwe broeken meer kopen.

mijn maagzuur is sinds 2 dagen een stuk minder ga morgen zeker vragen of ze echt al ingedaald is of alleen in de buurt ligt.

heb wel een paar dagen goed last van mijn schaambeen gehad en een flinke druk op de onderkant zeker met opstaan en het gaan zitten.

dat is nu weer weg.

voel wel dat ze met dr kontje naar boven ligt heb onder mn (.)(.) een harde beurse plek

Mannetje moet vanavond/nacht nog werken morgen vrij en zondag een dagdienst deze tijden zijn gelukkig maar van korte duur eind oktober rijd hij weer normale tijden overdag.

Morgen dus de echo en s' middags naar een kinderverjaardag.

Fijn weekend

Geplaatst

Thnx Melis!! 33 weken idd al weer... Het gaat echt hard! Vandaag zo druk geweest dat ik vanavond behoorlijk last van mijn buik heb. Volgens mij ook indalen.

Freggel is ook wel eens lekker om even in je huiselijke kringetje te zijn... Er komt nog genoeg drukte straks als je kleintje dr is. Bedenk ik me soms wel eens als ik weer eens gehaast of met een peuter in de badkuip sta te douchen! Er zijn dingen die je niet meer op zijn elf-en-dertigste kan doen, of bv alleen even rustig naar de wc ofzo! Hihihi

gekheid natuurlijk, want het is het allemaal ZO dubbel en dwars waard! Maar helemaal alleen zijn of met niemand rekening hoeven houden is wel anders.

Bedankt voor de complimenten voor mijn brandweermannetje trouwens meiden! Ik dacht ik begin vast aan de versiering van de taart... Die bederft toch niet. Kan ik dat op mijn gemakje doen en dan eind volgende week de taart zelf bakken.

ik ben dr al helemaal blij mee wat ik tot nu toe heb! Vorig jaar heb ik voor het eerst zelf een piratentaart gemaakt, ook superleuk gelukt. Ik denk vaak bij dat soort dingen van ohhh.... Dat kan ik zelf ook wel! Hahahaha

Eve ik heb voornamelijk op internet ingelezen... Er is een site compleet over bv waar ik veel aan had en verder is het toch iets wat je met je lijf en baby moet voelen.

er stond daar ook een heel stuk over een vrouw die van haar bv pannenkoeken had gebakken en een kraamhulp die er van had meegegeten!! Vonden ze allebei helemaal niet raar ofzo.... Dus.... Misschien een ideetje voor een verjaardagstaart? WAAAHHHHHH..... ik zie het al voor me! Eet smakelijk! Brrrr

Lindaah wat leuk dat je gaat trouwen!! Alvast mijn felicitaties! Ik ben echt DOL op bruiloften. Zelf voor de tweede keer getrouwd en met Pat hadden wij echt alles dr op en dr aan... Geweldige dag geweest. Als je nog leuke tips wil hebben dan heb ik er nog wel een paar.

wij zijn in scheveningen getrouwd, strandclub WIJ afgehuurd en de hele dag op een locatie met een supervet feest.

Ik zit nu met de ipad op mijn buik op de bank en datding gaat echt helemaal heen en weer soms! Hihihi.... Heerlijk!

Fijne avond meiden...

Geplaatst

Inderdaad stil, ik heb even geen energie om uitgebreid te reageren.

Manlief heeft vier nachtdiensten en ik vind het best zwaar om V.ince de hele dag te vermaken, heb daar geen energie meer voor :-((

Ben ik nog in je dromen voorbij gekomen Judith? ;-))

Fijne zondag dames!!

Geplaatst

Heeft je hubbie vaak nachtdiensten Melis? Ik kan me helemaal voorstellen dat het zwaar is om fulltime voor V.ince klaar te staan... ik ben soms blij dat ik word afgelost als Pat thuis komt of mijn ouders of een dagje creche. Dan bedenk ik me ook dat we nog wel even moeten! Misschien verlang ik daarom o.a. ook zo naar de geboorte, dan krijg ik misschien snel mijn energie weer terug? Hier staat best vaak de tv/you tube aan en dat schijnt redelijk normaal te zijn... dat geeft de mama wat rust en komt straks wel weer in het gareel!

Geplaatst

Meestal heeft hij twee keer per maand vier nachtdiensten achter elkaar. En dat vind ik echt slopend! Maar goed, hij gaat vanaf november een dag minder in de week werken en als ik 37 weken ben gaat hij geen nachtdiensten meer draaien, gelukkig. Manlief doet echt z'n stinkende best om me te helpen en staat vaak al vroeg op, maar hij heeft z'n slaap ook nodig.

Hoe gaat het met jou? En met Linck? Alweer bijna 2 jaar, tijd vliegt! Weet nog als de dag van gisteren dat ik je berichtje las op het forum dat je bevallen was.

Geplaatst

Fijn is dat he als je ziet dat je man ook een stappie harder doet! Pat doet ook wat hij kan gelukkig. Fijn dat je man dan geen nachtdiensten meer heeft even, dat haalt toch best je dagelijkse leven overhoop. Linck bijna jarig... 2 jaar... ik ben zo trots op hem! Hij is zo leuk en hij wordt alleen maar leuker. Dat gaan de andere mama's hier met het eerste kindje allemaal nog meemaken! Wat een rijkdom! Ik heb mijn droom niet onthouden van vannacht... geen idee of je nog langs bent gekomen dus Melis! Hihihi

Geplaatst

Het is en blijft bijzonder, niet te omschrijven hoe het is om een kindje van jezelf te hebben. Soms kijk ik naar Vince en dan zie ik mezelf en manlief in hem terug en dat is goud waard!

Erg leuk om te lezen dat je ook zo trots bent op je zoon, die alweer bijna 2 jaar wordt!!

Lig even op de bank te rusten, maar van slapen komt niks. Heb een inwendig feestje :-D

Hoe is het met de andere dames? Allemaal aan het genieten?

Geplaatst

Hier alles goed hoor....straks ff verder met het uitzoeken van kleding uit onze oude kledingkast. Helft kan weg en helft naar nieuwe kast. (Na nu 10 kilo al kwijt te zijn is veel me te groot....)

verder wat last van steken in de vagina en harde buiken. Denk net als Judith dat onze man ook aan het indalen begonnen is.

fijne dag!!

Geplaatst

Ha meiden,

lekker aan het genieten van het mooie weer?

Toch heel bijzonder Freggel dat je zoveel afvalt, enig idee hoe het komt? Lekker hoor beetje cocoonen, daar is deze tijd toch voor?

Pfoe slopend die nachtdiensten Melis, manlief is hier ook nog wel eens weg voor zijn werk, en ik vind het ook zo ongezellig! Wel fijn dat het vanaf december even klaar is!

lindaaah hoe was je echo? Beter te zien dit keer? En wat balen dat je je kleren niet meer past, ik vind het ook wel lastig wat ik aan moet deze periode heb toch wel behoorlijke rondingen...! Is het geen idee om een jurkje met een legging te dragen, one size fits all ;) een joggingbroek zit trouwens ook heerlijk lig ik nu ook lekker mee op de bank!

Judith mooi die brandweerman, volgende week is het feest toch? Vindt twee echte een leuke leeftijd, zijn gisteren naar de dierentuin geweest met vrienden van ons met een jongetje van drie en 1 van een, genieten om te zien hoe die alles bekijken om zich heen! Enne lekker YouTuben hoor, af en toe kiezen voor gemak en rust mag nu echt wel!

Eve leuk hè zo'n kaartje laten maken, wij net de proefdruk digitaal gekregen ook erg mooi!

Hier rustige dag na gisteren vier uur banjeren door de dierentuin moet ik echt ff bijkomen... Hebben jullie een beetje leuke schoonouders? Hier echt niet maar ik merk wel dat ze meer in beeld gaan komen nu terwijl er voor mijn gevoel niets veranderd is, best lastig....

Geplaatst

Ff kort reagerwn op Elmo: nee, ik heb geen leuke schoonouders. Toen we nog geen kindje hadden was er weinig contact, maar nu is zoonlief daar elke woensdagmiddag. Het zijn wel zijn opa en oma. Ik zet op zulke momenten mijn eigen emotie even 'uit', ze zijn op hun manier erg lief voor hem en dat waardeer ik wel.

Ik weet hoe lastig het is en kan zijn, sterkte.

Ga lekker naar bed toe, welterusten meiden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden