Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gezellig Faye!!

Elmo, jij hebt vandaag toch ook controle? Of heb ik dat mis? Anyway, mocht je gaan, heel veel succes!!

Judith, echt superleuk dat Linck z'n taart zo mooi vond en dat hij lekker verwend is, hij verdient niet minder!!

Hoe is het met de andere dames??

Hier alles goed, het is nog steeds prettig zwanger zijn. Hopelijk blijft dat ook zo tot het einde. Net telefonische intake van de kraamzorg gehad. Heel relaxed, krijg 45 uur zorg ivm flesvoeding en kan eventueel uitgebreid worden mocht ik wel borstvoeding willen geven. Bed hoeft gelukkig niet op klossen, beter!! Eind van de middag controle bij de vk.

Morgen weer een groeiecho!

Fijne dag dames, voorzichtig aan met die storm!!

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

28 oktober - Elmo1980 - groeiecho (30w6d)

28 oktober - Melis25 - controle vk (30w1d)

29 oktober - Melis25 - groeiecho (30w2d)

31 oktober - Linda - controle gyn (31w2d)

1 november - Eve1980 -controle gyn (29w1d)

4 november - Zjoediezzz - liggingsecho gyn (35w3d)

5 november - Zjoediezzz - controle gyn ivm zh bevalling (35w4d)

5 november - Freggel - tel afspraak diabetes vpk (36wkn)

6 november - Elmo80 - controle vp

14 november - Melis25 - groeiecho 32 weken (32w4d)

18 november - Elmo80 - groeiecho (33w5d)

19 november - Eve1980 - groeiecho gyn (31w5d)

5 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Suc6 vandaag en morgen met de controles.....dat alles maar weer goed mag zijn!!

Judith hoe was de verjaardag van Linck....is het leuk geweest?

Hier alles rustig.

Vanmiddag gaat ons bed al omhoog kan ik er makkelijker in en uit.

Melis en Faye profiat met jullie 30 weken mijlpaal!!!

Het aftellen gaat beginnen...)

Baai baai

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

28 oktober - Elmo1980 - groeiecho (30w6d)

28 oktober - Melis25 - controle vk (30w1d)

29 oktober - Melis25 - groeiecho (30w2d)

31 oktober - Linda - controle gyn (31w2d)

1 november - Freggel- xtra groeiecho gyn ivm lichte groeiachterstand (35w3d)

1 november - Eve1980 -controle gyn (29w1d)

4 november - Zjoediezzz - liggingsecho gyn (35w3d)

5 november - Zjoediezzz - controle gyn ivm zh bevalling (35w4d)

5 november - Freggel - tel afspraak diabetes vpk (36wkn)

6 november - Elmo80 - controle vp

7 november - Freggel - controle en groeiecho eigen gyn (36w2d)

14 november - Melis25 - groeiecho 32 weken (32w4d)

18 november - Elmo80 - groeiecho (33w5d)

19 november - Eve1980 - groeiecho gyn (31w5d)

5 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Fijn Linda, bed op klossen! Ook dat het verder okay gaat.

Elmo en Melis succes vandaag, en Melis jij ook alvast voor morgen.

Judith, gefeliciteerd met je grote, kleine knul!! Ook ik ben benieuwd naar de dag, hoe vond hij het?

Hoe gaat het de andere dames?

Hier prima, zwanger zijn is nog steeds super en gaat echt heel soepel.

Buik groeit als kool dus moet echt rustig aan doen. Morgen alweer 35 weken , én nog 35 dagen; dus hier begint het serieuze aftellen. Pyama en laatste dingen voor mn tas zijn gewassen.

Enige wat ik minder vind is dat onze man wat achter liep tijdens de controle vrijdag. Ongeveer 2 weken. Wel is hij al bijna ingedaald! Ligt laag maar nog niet vast.

Hoofdje loopt goed voor zijn curve, maar buikje en beentje wat achter. (Tis geen grote, stevige)

Tensie nogmaals gemeten en doppler onderzoek gehad. Dat was gelukkig goed.

kindje heeft mooie hoeveelheid vruchtwater en verder geen rare dingen. Gyn zei dat ze zich dus ook geen zorgen maakte, maar ze wil het wel in de gaten houden. Ik kom nu dus elke week voor controle.

vandaar dat ik afgelopen weekend mijn neus hier niet heb laten zien. Toch wat geschrokken....de eerste nacht ook mega beroerd geslapen.

En daarbij trek ik me ook steeds meer terug, veilig in mijn coconnetje. Week voor week verder kijken.

Fijne dag meiden.

Geplaatst

Tjee Freggel dat is inderdaad schrikken.

Wel fijn dat ze je nu iedere week op controle laten komen en je ondanks de geen zogezegde zorgen wekelijks naar jullie mannetje mogen kijken.

Logisch dat je er slecht om hebt geslapen.

Nog 35 dagen phoe eej het gaat echt opschieten nu he.

Is je vluchttas helemaal klaar?

Huis helemaal gepoetst en kasten uitgezocht..))

ze gaan jou toch niet langer laten lopen dan 40 weken?

Ook hier merk ik dat ik me meer terug trek en liever lekker alleen ben en kan aan keutelen.

Donderdag mag ik weer kijken naar onze prul en meteen de inleiding bespreken met definitieve datum...hoop echt dat het de 18 december kan....is gewoon al over 50 dagen.

Hebben jullie allen het geboortekaartje al klaar??

Geplaatst

Dank je wel Linda.

Inderdaad is het fijn dat ze ons goed monitoren, zeker ook met het doppler onderzoek.

Ik slik de hele zwangerschap medicatie tegen hartritmestoornissen, dus ik denk dat ze me idd niet over de 40 weken laten lopen. Helemaal niet als de kleine wat achter blijft.

vanwege deze medicatie van mij, moet de kleine zeer waarschijnlijk een dag (of 2) opgenomen worden om te kijken hoe hij het zonder doet. Mn gyne vraagt dat na bij de kinderarts. Dat zal ik zsm wel horen.

Na een onbezorgde zwangerschap zijn de laatste loodjes ietsje minder onbezorgd dus hihi. Maar goed, van mn medicatie dat wist ik, en dat is prima. Nu hopen dat mn knul mooi gegroeid is a.s vrijsag!

Tas nog niet klaar, wel bijna! En het huis is zo goed als aan kant! (Met grote dank aan mijn 2 super ouders) Enkel nog het wastafelmeubel op de badkamer.

En jij, pfff ja dat zou ook aftellen zijn hoor! Lijkt me dat je best een datum kan kiezen? Spannend zeg!! Toch anders als de datum vast staat! Dan leef je veel meer naar hét moment toe.

Geboortekaartje is hier idd ook al klaar! Wij hebben er een met een foto van ons kindje erin verwerkt, dus dat moet na de geboorte nog gedaan worden. Tis zo'n tof kaartje, nog nooit eerder gezien. ;-) alleen de kleur al!

Geplaatst

Oef Freggel dat is inderdaad schrikken, ik kan me voorstellen dat je je daarom even terugtrekt.. Nog 35 dagen wat gaat het toch in een sneltreinvaart! Wel fijn dat je alles helemaal op orde hebt, geeft denk ik ook wel een stuk rust. Ga gewoon lekker in je cocoon zitten samen met je ventje en dan is hij volgende week vast weer op schema! Ik heb ook een poetssessie gepland staan in de eerste weken van mijn verlof! wat heb je allemaal in je vluchtkoffer zitten? Dat stap voor stap dag voor dag doe ik nog steeds en dat helpt mij wel, iedere goede controle is dan weer een overwinning..

Faye ook weer een mijlpaal! 30 weken voelt toch wel weer anders, althans dat vond ik zo!

Spannend hoor Linda dat inleiden lijkt me ook heel anders dat je een concrete datum hebt, in elk geval wel fijn dat het voor de kerst komt.. Ik hoop voor ons meiske dat ze niet met kerst of op oud en nieuw geboren wordt, lijkt me als kind zijnde gewoon niet leuk.

Melis veel plezier morgen! Krijg je minder kraamzorg als je flesvoeding wil geven?

Judith hoe was de verjaardag? En leef jij ook nog ;)

Eve hoe is het met jou? Voel je je wel wat fitter inmiddels?

Hier vandaag ook weer controle gehad, alles zag er prachtig uit mooi op schema. Het enige typische is dat mijn buik al tegen mijn maag aanligt dus heel hoog ( net onder het aanhechtingspunt van je ribben tussen je borsten) die hoogte van die buik komt overeen met 36 weken :) Nu zal mijn buik dus wel rap naar voren komen, verklaard overigens wel dat volle gevoel wat ik steeds heb! Onze dame is nog niet ingedaald, nee die hangt lekker bovenin :) Had volgens de gyn nog een heel bescheiden buik terwijl voor mijn gevoel enorm is.. Stom is dat dat je daardoor ook zo continue commentaar op krijgt van je omgeving, iedereen lijkt wat te moeten vinden van een zwangere vrouw af en toe word ik daar zooo moe van.. We hebben het ook nog even kort gehad over inleiden door de placenta die aan twee kanten ligt, bij ons in het ziekenhuis zijn ze geen voorstander van inleiden, ze zullen me niet over tijd laten lopen maar eerder doen ze niet vanwege risico's.

Hier net proefdruk van het kaartje binnen, ze heeft als fictieve datum zelf 24 december bedacht is wel toevallig want we hebben het helemaal niet gehad over uitgerekende datum :) Wel weer een hele mijlpaal!

Nou lieve dames ga snel weer aan het werk, nog drie weekjes, heb er zo'n zin in!!!!

Geplaatst

Hallo meiden!

gister was superleuk, alleen helemaal gesloopt na zo'n dag! Ik lag dus vroeg op bed en gelukkig maar want linck gister de hele dag 39gr koorts gehad. Bij het naar bed gaan 39.7 en vanmorgen 3.45 was hij klaarwakker! Mama.... Mama.... Shit...

Beetje water en om 5 uur weer! Toen maar schone luier, bij ons in bed, papflesje en knuffelen en negeren, uiteindelijk heeft hij nog tot 7.45 geslapen.

nu wilde ik net even rustig reageren terwijl hij zijn middagslaapje doet, maar meneertje denkt er anders over en is zooooo wakker! Heeft geen nut dus.

Faye ook nog gefeliciteerd met je 30 weken!

Freggel dat is wel even schrikken idd als je te horen krijgt dat de roei een week of 2 achter loopt... Dat was bij mij precies hetzelfde de laatste echo! Ik schrok daar toch ook wel van... Ik hoop voor je dat het bijtrekt. Ikzelf zal volgens de vk iig geen groot kind krijgen.

Geplaatst

Hey Freggel, kan me je schrik helemaal voorstellen. Extra controles zijn dan heel fijn, maar je wilt gewoon horen dat het allemaal 'normaal' is. Ga maar heerlijk in je coconnetje. Dat zal nodig zijn om je voor te bereiden op wat gaat komen, en zal jullie kleintje goed doen. Fijn samen met je man, nu nog met zijn twee...

Wat ontzettend fijn dat alles zo goed als op orde is, behalve het meubel in de badkamer. Is jullie badkamer ook recent verbouwd of alleen nieuwe wastafel? Leuk een kaartje met foto, komt zo'n fotograaf dan direct na de geboorte?

Faye en Melis, gefeli met de 30 weken. Ik kom jullie snel volgen hoor! Melis, jij hebt nu toch inmiddels ook al een aantal groeiecho's gehad of niet? Succes iig morgen!

Ah wat zielig Judith, een ziek verjaardagskindje. Hopelijk snel weer wat fitter om lekker met zijn cadeautjes te kunnen spelen. Hadden jullie een vol huis gisteren of het wat kleiner gehouden?

Ik zie ook elke controle als een overwinning Elmo. Het blijven stapjes. En dat over die buik, ik merk ook dat iedereen er wat van vindt. Mijn buik is niet heel dik, maar ergens zit er toch 10 kilo extra op mijn lijf geplakt. Had laatst iemand die vond dat mijn buik niet echt gegroeid was tov de laatste keer dat ze me zag, kan ik meteen bezorgd van raken :-(

Dus jouw baarmoeder is sneller in de hoogte gegroeid dan dat ie naar voren is gekomen? Fijn dat het er verder allemaal goed uitziet!

Spannend Linda, lijkt me heel gek als je concreet weet wanneer ze je gaan inleiden. Binnen hoeveel dagen is het kindje er dan sowieso? Want inleiden wil toch niet zeggen dat het direct geboren wordt of zeg ik nu iets heel doms? Het wordt tijd dat ik me eens ga inlezen geloof ik ;-)

Hier gaat het wel oke. Ik merk dat ik niet veel kan hebben qua drukte, ook het liefst een beetje zelf thuis aanrommel en niet teveel prikkels van buitenaf kan hebben. Ik vind het heel spannend allemaal, en kan me echt geen voorstelling maken van het feit dat er straks een babytje is. Mis mijn moeder enorm, ze had het zo geweldig gevonden. Ik was ontzettend close met haar, en dit niet kunnen delen doet heel veel pijn...

Ik heb regelmatig trouwens krampen in mijn bil die doortrekken naar mijn been. Erg leuk als in de winkel sta en dan opeens naar mijn bil moet grijpen ;-) Herkent iemand dit?

Geplaatst

Even snel: bloeddruk was niet goed, 170/55. Vk vond het een gekke waarde dus moet a.s. woensdag weer terug voor controle. Kan komen door stress van vandaag, woensdag weet ik meer. Morgen eerst groeiecho.

Geplaatst
Even snel: bloeddruk was niet goed, 170/55. Vk vond het een gekke waarde dus moet a.s. woensdag weer terug voor controle. Kan komen door stress van vandaag, woensdag weet ik meer. Morgen eerst groeiecho.
Huh??? Das idd een hele vreemde waarde Melis... beter nig een keer checken voordat er paniek gezaaid wordt. Misschien een manco aan het apparaat ofzo.Kun je niet van iemand ff een meter lenen? Wij hebben er 1 omdat Pat een aantal jaren geleden een gevaarlijk hoge bloeddruk heeft gehad.Zometeen yoga en dan ben ik weer online. X
Geplaatst

Geplaatst

Judith HIEPER DE PIEP HOERA voor de grote kleine Linck!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van harte meid.

Melis succes met de echo vandaag.

Andere dames een goede morgen........

Geplaatst
Judith HIEPER DE PIEP HOERA voor de grote kleine Linck!!!!!!!!!!!!!!!!!!Van harte meid.Melis succes met de echo vandaag.Andere dames een goede morgen........
Dank je wel Linda!! :-))Melis succes vandaag...
Geplaatst

Ink, lief dat je even komt kijken hoe het gaat! Hoe is het met jou?

Net terug uit het zkh waar ik dus de groeiecho had. De vorige groeiecho liepnde baby al ruim voor qua metingen en gewicht maar dat is alleen maar toegenomen. De buikomtrek loopt maar liefst bijna 5 (!) weken voor en het geschatte gewicht is nu 2037 gram. Ook heb ik extreem veel vruchtwater.

Wordt zo terug gebeld door de vk en dan bespreken we hoe hier verder mee om te gaan.

Ben benieuwd!

Geplaatst

Ha Melis,

wat een rare tensie heb je zeg! Last van hartritme gehad? Wat zei de vk ervan?

En pfoeh.....die groei is niet mis....en zoveel vruchtwater ook. Ik neem aan dat je ze je door gaat sturen naar de gyne voor wat onderzoeken. Dan kunnen ze bekijken waarom hij zo groot/fors is en waarom jij te veel vruchtwater hebt.

Wat een schrik toch weer.

Sterkte hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden