Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis wat zeiden ze?! Spannend hoor, en wat een kanjer al in jouw buik... Was je tensie nu wel beter?

Zjoediezzzz en dan nu echt HIEPERDEPIEPHOERA! Bijzonder hoor, twee jaar geleden was je net bevallen ( of nog bezig....)

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik geloof niet dat die bloeddruk goed is gemeten, zo'n rare waarde. Morgen wordt ie opnieuw gemeten, ben benieuwd.

Tja, wat betreft de groei, die is wel uitzonderlijk ja. Vk is in overleg met gyn en belt vanmiddag nog terug. Krijg geloof ik, eindelijk, een GTT. Verder weet ik niet hoe verder, ik probeer me er niet druk om te maken. Heb sowieso 14 november weer een groeiecho.

Hoe is het met jou? Vandaag alweer 35 weken, gaat hard!!

Geplaatst

Eef, thx:-)

Nee hoor, onze badkamer is niet verbouwd. De afvoer vd wastafel is stuk, een aangezien het sanitair ruim 30 jaar oud is vervangen we alles meteen. Toiletten etc moeten ook nog een keer.

We konen idd een fotograaf laten komen voor het geboortekaartje, maar ook kun je zelf prima een foto schieten. Ze bewerken de foto digitaal en verbeteren deze. Ook hebben we een voorbeeld gekregen en tips voor instellen van de camera.

Die pijnscheut in je bil heb ik zelf niet, maar weet wel dat dat door je bekken komt. Alles verweekt en zenuwen kunnen soms wat knel zitten, wat zich uit door pijnscheuten die uitstralen in bil/been.

schijnt super pijnlijk te zijn! :-(

Hoe gaat het verder dames?

pff hier last van ontzettende onzekerheid. Hormonen dus. Alles gaat zo goed tot nu toe, met deze zwangerschap, dat ik er onzeker of bang van wordt. Ik lees dat ik bij lange na niet de enige ben, dat stelt gerust. Maar is niet fijn....

nog een paar weken. Blijft alles goed gaan? Blijft uk het fijn vinden in mijn buik?

Ik probeer het van me af te zetten, lukt best aardig. Ik ben zo onbezorgd geweest, maar nu begint dat wat te veranderen. Toch laatste loodjes 'stress'? Herkennen de mama's dit ook?

Anders vraag ik een gesprek met de vk van ons ziekenhuis aan waarin ik mijn angst kan bespreken. Want de gyne is te druk helaas....

Geplaatst

Melis, ein-de-lijk die GTT!! Heel verstandig. Ik ga ervan uit dat het ok is, omdat je vk zich ook geen zorgen maakte. Maar vond het altijd wat vreemd dat je hem eerder niet kreeg, ook omdat je zus zware kids kreeg. Maar goed, spannend hoor.

Judith, idd: gefeliciteerd meid!

Geplaatst

Net de vk gesproken; morgen bloeddruk meten en formulier ophalen voor GTT. Tevens plan van aanpak bespreken mbt de groei; eenmalig consult bij gyn of volledige overdracht. Iig over twee weken weer een groeiecho.

Geplaatst

So Melis, niet fijn! Ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Succes!!

Rot dat je zo onzeker bent Freggel. Zeer zeker gesprek aanvragen om je verhaal te kunnen doen. Is er voor je gevoel iets wat de artsen/het zkh zouden kunnen doen om je onzekerheid wat weg te nemen? Extra controle o.i.d?

Geplaatst

Lief Eef....

ik weet het niet eigenlijk. Ik mag vanaf deze week al elke week komen, en ik moet zeggen dat dat al wat geruststelt.

Ik krijg al elke keer een echo, vanaf nu doppler test, dus dat netjes eigenlijk.

Misschien lees ik dit over een aantal dagen terug en herken ik het niet meer, hope so. ;-)

Ik kan gewoon bijna niet geloven dat ik bijna uitgerekend ben! Ík....al 35 weken verder. Zo lang gewacht en nu aftellen. Pas nu dringt dat goed door, lijkt wel.

En jij? Jij had dat ook zo erg eerst, nu nog steeds of ben je juist redelijk ontspannen? :-)

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

30 oktober - Melis25 - extra controle vk ivm bloeddruk en grote baby (30w3d)

31 oktober - Linda - controle gyn (31w2d)

1 november - Freggel - extra groeiecho gyn ivm lichte groeiachterstand (35w3d)

1 november - Eve1980 -controle gyn (29w1d)

4 november - Zjoediezzz - liggingsecho gyn (35w3d)

5 november - Zjoediezzz - controle gyn ivm zh bevalling (35w4d)

5 november - Freggel - tel afspraak diabetes vpk (36wkn)

6 november - Elmo80 - controle vp

7 november - Freggel - controle en groeiecho eigen gyn (36w2d)

14 november - Melis25 - groeiecho 32 weken (32w4d)

18 november - Elmo80 - groeiecho (33w5d)

19 november - Eve1980 - groeiecho gyn (31w5d)

5 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties lieve meiden!

we zijn vandaag met zijn 3tjes naar Schiphol geweest... Was echt superleuk!

Ik ben ook benieuwd naar je bloeddruk morgen Melis! En verder komt het ook vast goed, zoals ik je eerder vertelde worden er ook hele grote, maar gezonde kinderen geboren zonder dat daar een specifieke reden voor de groei is.

dikke knuffel voor jou...

Freggel ik vind je ongerustheid helemaal niet idioot of vreemd hoor! Het is heel normaal dat je bezorgd bent om je kindje.... Je bent al zo ver, maar garanties heb je nu eenmaal niet. Laat je lekker geruststellen bij je controles en heb vertrouwen in je behandelaars, meer kun je niet doen.

Door de geboorte van Linck besef ik me ook dat het tot op het laatst spannend blijft, maar er is adequaat gehandeld door de mensen om mij heen en ik bleef heel rustig. Laat het op je af komen, iets anders kun je niet toch?

een compleet zorgeloos leven zullen we nooit meer hebben met kindjes... Dat hoort bij papa en mama zijn!

Ook een dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Eve wat triest dat je je moeder moet missen terwijl jullie zo close waren... Moeilijk hoor! Dit zijn dan juist dingen die je wilt delen.

en die kramp in je bil zou idd wel van je bekken komen. Ik heb zelf vaak ineens een soort stroomstoot door mijn heupkop heen. Echt een eel vervelend gevoel en dan klap ik ook een soort van dubbel, waar ik op dat moment ook sta of loop! Volgens de vk drukt de baby dan tegen een grote beenzenuw. Zijn er nog meer die dat wel eens hebben? Ik vond het een beetje voelen alsof mijn been uit de kom gaat vallen/schieten.... Brrr...

Ik ben zelf trouwens blij dat alle verjaardagsperikelen bijna voorbij zijn hoor.... Dan kan ik echt gaan relaxen, hoe leuk ik het ook allemaal vind. Nog even wat aan de traktatie voor de creche doen en dat is het laatste!

Fijne avond meiden, ik hoop dat ik niemand over het hoofd heb gezien...

Geplaatst

Jeetje Melis dat is toch wel ff schrikken, je klinkt nog wel relaxed houden zo! Je wordt nu in elk geval goed in de gaten gehouden! De tensie kan inderdaad bijna niet kloppen, hopelijk vandaag beter!

Lindaaah alvast succes morgen..

Lieve Freggel je reactie is toch heel normaal, het kan ook best zijn dat alles van de afgelopen jaren er nu pas uit komt, je gaat je beseffen dat het nu toch echt gaat gebeuren en dat maakt je tegelijkertijd heel kwetsbaar.. Hoe cliché ook, kinderen krijgen verandert echt je hele wereld, en ook je kijk erop! Super goed dat je met iemand gaat praten, geef toe aan je angst en probeer je niet groot te houden ;) het is ook een super spannende tijd maar over 35 dagen hebben jullie waarschijnlijk al je kleine man.. Sterkte meis!

Eef wat heftig van je moeder, dit is zo'n intense tijd dat ik inderdaad niet zo weten hoe ik zonder mijn ouders dit zou moeten doen, en daarin is mijn moeder ook weer anders dan mijn vader.. Knuffel!

O ja die spier dat hoorde ik maandagavond op yoga, komt inderdaad door een beknelde zenuw in je rug, als je ook uitstraling naar je been hebt kan het een vorm van ischias zijn, oefeningen helpen daar wel voor!

Zoediezzz bezige bij, ga je nu weer ff aan jezelf denken :) even bijkomen nu!

Pffff ik kom niet op gang vandaag, vanmiddag nog even naar Deventer vanmorgen thuiswerken, denk dat ik tussendoor maar ff naar de kapper sneak en even op zoek naar een paar winterlaarzen, op hakken lopen is niet echt fijn meer :) zat gisteren op mijn hurken om iets uit het onderste vak bij de supermarkt te pakken en toen vroeg ik me toch echt serieus af hoe ik mezelf weer enigszins galant weer op hoog moest krijgen, soms moet je je echt ff aanpassen :)

Fijne dag lades

Geplaatst

Dames wat lief jullie woorden, doet me echt goed.

Elmo ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb het er gisteren ook met mijn man over gehad, en die had hetzelfde op zijn manier.

Maar dan meer wat qua zenuwen, buikpijn etc.

Wat een bijzondere ervaring toch ook hè.. Een zwangerschap die zo gewenst is en waar geknokt voor is. ik accepteer dit gevoel voor nu. Voel me al wat minder 'zwaar' dan eergisteren en afgelopen weekend.

Hoe voel jij je verder Elmo? Hihi ik zie je al zitten op je hurken ;-))

Lastig hè? Verstandig platte schoenen. Ik moet ze ook aan gaan schaffen. Wil meteen van die boots kopen, om straks buiten te wandelen met de kleine, in de sneeuw. (Gaat vast vallen)

Eef, lijkt me ook vreselijk met het gemis van je moeder. Sowieso, en nu je zelf moeder wordt is dat in het kwadraat.

dikke knuffel.

Judith, hoe gaat het met jou? Bedankt voor je knuffel. Doet me echt goed. En...ook jij bijna 35 weken!!

Waren jullie naar vliegtuigen gaan kijken? Mooi lijkt me dat! Zeker voor Linck, super ;-)

Hoe was jouw laatste groeiecho gegaan? Kon dat niet terugvinden. Lag jullie knul met zijn buikje weer op schema?

Melis, ook hier: ik denk aan jullie.. Het is zó niet fijn om te horen, over je kindje. Ik dacht eerst over onze groei; "ooh, komt gewoon goed!"

Maar toen ik eenmaal thuis was, kwam het nieuws toch binnen als een mokerslag. Ook al valt het wel of niet mee uiteindelijk.

wat Judith zegt, over de zorgen met kindjes, kloppen idd.

Knuffie!! Veel succes wijffie vandaag.

Gisteren overdag veel harde buiken gehad. Vannacht wakker geworden van gerommel. Erg pijnlijk gevoel onderin, bij blaas. Jeutje, leek wel of mijn banden in de kramp schoten.

Ben maar overeind gaan zitten in bed. Zo nog wat geslapen.

Op naar controle vrijdag, overmorgen alweer. Heb erg rustig aan gedaan to nu toe, hopelijk heeft dat geholpen. Ben benieuwd.

zo ff boodschapjes doen en naar Kruidvat voor nieuwe Omega 3 capsules en combi Calciumtabletten.

lfs

Geplaatst

Even ego: net terug van de verloskundige. Bloeddruk (ondanks emotionele toestand) goed, 150/72. Ik heb morgen een afspraak bij de hoofd gyn om een behandeltraject uit te stippelen, erg blij mee.

Later meer!

Geplaatst

Lieve dames,

Ik heb besloten mezelf voorlopig terug te trekken.

Het gaat me niet goed ( met de baby wel).

Heb sinds gisteren een heleboel zorgen gezeik en gezeur aan mijn hoofd.

Mijn hormonen spelen zo op dat ik overal een probleem in zie of achter zoek merk dat ook hier op het forum.

Kort om bah bah en nog eens bah!

Ik blijf jullie volgen maar de zin om overal op te reageren is ver te zoeken.

Voelde me toch al wel een beetje een buitenstaander.

Ik wens jullie allemaal nog een fijne laatste weken toe zonder al te veel zorgen klachten en pijntjes.

Wie weet tot schrijfs.

Liefs linda

Geplaatst

Linda, nee! wat jammer! :-(

Ik ga je missen hier hoor. Ik hoop dat je persoonlijk niet téveel narigheid hebt nu, anders kun je straks niet meer genieten van je zwangerschap. Laat je niets aanpraten hoor! En trek je ook niets aan van anderen. Sluit de rest buiten en focus je alleen op jezelf.

Als ik zo vrij mag zijn, erg naar en ook dom dat anderen je nu lastig gaan vallen met problemen of hun eigen gezeik. Ik weet niet wat er speelt, maar niet netjes in dat geval, met een zwangere vrouw vol hormonen!

momenteel ben ik ook 'onder invloed van' de hormonen....maakt het niet leuker op inderdaad...moet mezelf echt vermannen.....:-(

Ben blij dat je meisje het wel prima doet. Erg fijn! Hopelijk blijft je bloedwaarde ook goed :-)

En hopelijk weet je al wanneer je ingeleid wordt. Succes met je controle morgen.

Meis heel veel sterkte en ook jij succes met de laatste weken. Doe het kalm aan hoor!

(En jij bent echt geen buitenstaander hier hoor, zo voel ik het niet iig. ;-) Komt vast door je hormonen)

liefs Freggel

Geplaatst

Lindaaaaah erg jammer, ga je missen! En ik sluit me aan bij Freggel, ik zie je ook niet als een buitenstaander!!

Neem je tijd meis en doe wat goed voelt!

Knuffel

Geplaatst

Hey Linda wat jammer dat je dat zo voelt... kunnen wij je niet steunen bij wat er op je pad is gekomen? Zo naar als je je alleen voelt in rottigheid! Of komt het alleen door ons? Ik begrijp in ieder geval je gevoel... soms vliegt mij ook alles aan en merk ik echt ZO dat ik bizar last heb van razende hormonen! Alhoewel ik wel weer steeds rustiger aan het worden ben. Heel veel sterkte in ieder geval... en een dikke knuffel.

Geplaatst

Hi Linda, wat rot dat je je zo voelt! Neem je tijd en doe inderdaad waar jij je het lekkerst bij voelt. Ik hoop nog wel van je te lezen. Geniet van je meisje in de buik en take care! Liefs

Geplaatst

Lindaah, jammer dat je ons gaat verlaten, maar als dit voor je gevoel beter is voor jezelf moet je het doen! Ik wens je nog een voorspoedige zwangerschap toe en een mooie bevalling met een kerngezonde dochter! Laat je even weten als je bevallen bent?

Elmo, thanks!! Hoe gaat het met jou? Trek je het nog een beetje om te werken?

Zjoediezzz, hoe was je salade? Die foto zag er echt wel goed uit ja ;-)) Hopelijk heb je er van genoten!

Geplaatst

Het is niet alleen hier.

Vooral prive.

Kan het gewoon niet handelen allemaal.

Jullie zijn lieverds echt waar maar voel me zo klote vat alles verkeerd op.

Ik kruip in mn schulp.

Jullie lezen me vast nog een keer voor nu is alles teveel.

Liefs

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden