Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dan moet je zeker even pas op de plaats nemen Linda... je kan nu maar zoveel hebben en soms is alles te veel. Sta er niet raar van te kijken als je snel weer bij ons bent.Ik hoop dat thuis dan ook snel weer relaxed gaat voelen. Wat het ook is heel veel sterkte!! Ik herken je gestresste gevoel van toen ik nog aan het werk was.... echt heel vervelend!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooie foto en mooie buik Judith!!!!

Ik heb niet gekeken naar de keizersnede. Blij mee! Zo net voor de bevalling is teveel kennis soms onverstandig ;-)

Ga nog ff proberen wat te slapen........

Geplaatst

Freggel, heb je nog een beetje kunnen slapen? Hoe is het verder met je?

Eve, Faye, Zjoediezzz, Elmo hoe is het met jullie?

Hier alles goed, op enorme (spier/banden?) pijn in mijn liezen/schaamstreek. Kan daardoor moeilijk lopen. Net terug van de gyn, alles ziet er goed uit. Hij vond de hoeveelheid vruchtwater niet zorgwekkend, dus geen polyhydramnion gelukkig. Ook de gyn constateerde een grote baby voor deze termijn, maar gezien mijn postuur en het feit dat mijn glucosewaardes goed zijn (dus geen diabetes) is het normaal. Hij zei, bereid je maar voor op een groot kind.

Krijg met 32 en 34 weken nog een groeiecho en heb vandaag wederom glucose laten prikken.

Eind goed, al goed, althans voor nu dan.

Fijne dag dames!!

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

1 november - Freggel - extra groeiecho gyn ivm lichte groeiachterstand (35w3d)

1 november - Eve1980 - controle gyn (29w1d)

4 november - Zjoediezzz - liggingsecho gyn (35w3d)

5 november - Zjoediezzz - controle gyn ivm zh bevalling (35w4d)

5 november - Freggel - tel afspraak diabetes vpk (36wkn)

6 november - Elmo80 - controle vp

7 november - Freggel - controle en groeiecho eigen gyn (36w2d)

14 november - Melis25 - groeiecho (32w4d)

18 november - Elmo80 - groeiecho (33w5d)

18 november - Melis25 - controle vk (bevalling bespreken) (33w1d)

19 november - Eve1980 - groeiecho gyn (31w5d)

28 november - Melis25 - groeiecho (34w4d)

5 februari - Freggel - nacontrole internist ivm glucose + bloedprikken , 2 mnd na geboorte.

Geplaatst

Wauw Melis, wat een goed nieuws!! Gelukkig (zover nu) alles goed!

Ben super blij voor je. :-))

Blijf je nu bij de gyne? Denk het wel hè? Bij jullie zitten grotere baby's gewoon in de familie. ;-)

klim maar weet op je blauwe wolk, nadat het nieuws en de schrik een plekje hebben gekregen.

hier gaat het nu veel beter. Voel me niet meer super onzeker, gelukkig. Had even tijd nodig om rationeel en weer positief te worden :-) en mijn moeder is nu de bovenverdieping aan het poetsen. Zooo blijij.

En! het rommelt al! Nu voor de tweede dag veel harde buiken, indalingsweeën/voorweeën?

Pijn en steekjes onderin de buik bij schaambeen en kindje is echt aan het zakken.

De nachten zijn wel stuk minder nu. Omdraaien in bed is pijnlijk en moeilijk. Hihi gekreun en gezucht is niet van de lucht! Hihi! Vind het prachtig nog steeds en laat het maar over me heen komen :-)

ik hoop dus dat onze knul niet heeel lang meer wil wachten. Ben as Dinsdag 36 weken dus hij mag over 1,5 week al komen! Wordt spannend hier! Woehh!! :-)

Eerst morgen weer controle, echo en dopplertest. Wel voor 1 keer bij andere gyne, schijnt een botte l*l te zijn. Fijn....

Lfs

Geplaatst

Keizersnede niet gezien, ben beetje struisvogel daarin op dit moment, heb in het verleden veel in ziekenhuizen gewerkt en sommige dingen kan je misschien beter niet willen weten... Van het voorjaar nog een aantal keren bij een keizersnede koe geweest, dat is pas duwen en trekken Hahaha..

Fijne Melis, zijn gewoon die ingevroren toppers bij jullie!

Freggel je klinkt weer als vanouds, spannend hoor al die voortekenen! Veel succes morgen ik duim ervoor dat de groei wat is bijgekomen!

Judith hele mooie foto!!

Eve ook veel succes morgen en op naar de 30!

faye hoe is het?

Ik ga weer aan t werk, ergens zijn er een aantal mensen wakker geworden dat over minder dan drie weken toch echt klaar is, dus er moeten nog wat zaken overgedragen worden ;)

Vanavond het wiegje halen is echt super mooi geworden, en dan het weekend ophangen, zal er dan wel een foto van plaatsen...

Verder geen nieuws hier, meiden tot later!

Geplaatst

Freggel en Eve, hoe was jullie controle?

Heeft er al iemand een outfit gekocht voor in het ziekenhuis/na de bevalling? Ik ben op zoek naar een pyama/huispak die ik na de bevalling kan dragen en comfortabel zit. Iemand suggesties?

Geplaatst

Hoi meiden,

Net terug van controle. Onze jongen is meegegroeid met zijn curve. Iets onder gemiddeld nog steeds. Blijft lastig om na 1 week goed te meten, maar gyn die ik nu had was tevreden. (Was niet zo'n l*l als ik gelezen had btw haha)

We gaan, zoals het er nu naar uit ziet, 'gewoon' een lichter en fijner kindje krijgen. Waarschijnlijk rond de 3 kilo. Hij doet het prima :-)

mijn bloeddruk was goed (130/80) en gewicht 200 gram lichter dan vorige week. Toen zat er 1,2 kilo bij. Totaal gewicht nu -9 kilo.

Ook lag hij al muurvast in mijn bekken, mooi ingedaald al! Had ik dus goed gevoeld ;-)

Over 6 dagen weer controle bij eigen Gyne.

Elmo, heb je al gesprek gehad op je werk? Dan kun je vast gaan overdragen! En ook met een gerust hart je verlof in straks.

Hoe gaat verder met de rest?

Fijne avond!

Geplaatst

Buik groeit als kool dus moet echt rustig aan doen. Morgen alweer 35 weken , én nog 35 dagen; dus hier begint het serieuze aftellen. Pyama en laatste dingen voor mn tas zijn gewassen.

.

melis, zoals je leest heb ik een 2 delige zwanger-pyama aangeschaft voor een nacht zh, waar je makkelijk BV in kunt geven (mag ik toch niet, maar ok) en long shirt voor bevalling. Via internet (Bonprix) besteld, lekker goedkoop en met leuke print. Ik geef niets om merken, als het maar functioneel is en er leuk uiziet.

Geplaatst

Fijn dat de controle goed was Freggel! Maak je niet teveel zorgen om het (geboorte)gewicht van je kleine ventje, dat trekt echt wel weer bij. Vince is bijna dysmatuur geboren en dat heeft hij allemaal ingehaald. Het is een gezonde knul van 15 kg!

Ik heb zojuist via Wehkamp een pyjama/huispak besteld waarvan het shirt tot over m'n kont komt, wel zo prettig. Zeker als ik hem nog aan doe met mijn toeter, haha. En de broek is een soort legging. Kan prima door als huispak, dus hoef ik me niet helemaal te dressen voor de kraamvisite! ;-))

Hier alles op zich goed, heb wel enorm veel last van m'n bekken en kan soms amper lopen. Zeker na een tijdje in dezelfde houding gezeten/gelegen te hebben is het erg pijnlijk.

We hebben net met z'n 3en een appeltaart gebakken met amandelspijs op de bodem, jammie! Die staat nu heerlijk te ruiken in de oven, dat wordt na het eten aanvallen!!

Alvast een fijn weekend dames!!

Geplaatst

Hi meiden,

Wat super Melis dat het voor nu een groot kind lijkt en dat de gyn het verder niet abnormaal vindt. Toch wel even een opluchting denk ik? Die taart klinkt goddelijk, smakelijk! Die bekkenpijn daarentegen wat minder prettig :-(

Ik heb hier nog niet nagedacht over een mogelijke outfit voor na/tijdens de bevalling. Maar een nieuwe pyama/huispak is misschien wel handig. Ik voel me zo'n knurft dat ik bij dit soort dingen helemaal niet stilsta. Maar goed, heb nog wel eventjes.

Fijn Freggel, dat je wat meer rust hebt nu. En dat je vertrouwen weer wat terug is. Mooi toch, een 3 kg-manneke. Scheelt voor jou ook weer :-)

Ik ben over het algemeen wel wat rustiger en heb steeds meer vertrouwen in een goede afloop. Maar ik merk aan heel veel dingen die ik uitgesteld heb (zoals hoeveel uur ik na mijn verlof wil blijven werken) dat ik niet zo goed vooruit durfde te kijken en te plannen. Ik moet hier nu dus wel dingen in gaan beslissen!

Controle en groeiecho waren goed, ze loopt op schema en wordt nu 1300 gr geschat. Bij de 20 weken hadden ze geconstateerd dat er cysten in haar hersenen zaten. iets waar ik toen niet echt blij van werd te horen. Dit was een variatie op het normaal beeld en zou ook enkel een softmarker zijn i.c.m. andere afwijkingen werd er toen gezegd, ze zouden ook verdwijnen verder in de zwangerschap. Moest me er niet druk over maken, wat ik (afgezien van een paar keer zoeken op google) ook niet echt heb gedaan. Maar vandaag toch stiekem opgelucht dat die cysten verdwenen waren.

Heel fijn weekend gewenst!

Ps; mooie buik Judith

Geplaatst

Wat een enorme opluchtig dat de cystes weg zijn, nu hoef je je daar iig geen zorgen meer om te maken! Ook goed nieuws mbt de controle dus, heerlijk!

Je hoeft je echt geen knurft te voelen hoor, bij sommige dingen sta je als aanstaande mama nou eenmaal minder stil. Vaak staat alles in het teken van de baby en diens benodigdheden, maar ook de mama's hebben een aantal dingen nodig.

Tip; neem voor in de vluchtkoffer iets van lippenbalsem/Vaseline mee, ik kreeg enorme droge lippen door al dat gepuf en gekreun. Ook een rolletje Dextro kan geen kwaad!

Ik ga morgen op zoek naar zwarte tenten, oftewel de mega large onderbroeken. A-seksueel, maar ze zitten enorm lekker na de bevalling!

Geplaatst

Vandaag alweer 31 weken, wat gaat het hard! Behalve dat het soms zwaar is, wil ik best nog wel even zwanger zijn. Zeker aangezien dit waarschijnlijk de laatste keer is :-(

Zjoediezzz, morgen weer echo, spannend!!

Geplaatst

Hallo lieve meisjes...

Ik heb even een paar dagen niet de fut op kunnen brengen om te reageren hier, wel een beetje meegelezen. Ik ben blij dat die verjaardag achter de rug is en nu ben ik er echt klaar voor... Relaxmodus aan en mijn vluchttas staat klaar!

Frijn Freggel dat je controle helemaal goed was en dat je kindje wel groeit.

ik heb ook niet echt een pyama voor na de bevalling eigenlijk... Misschien toch maar even naar kijken.

voor tijdens de bevalling heb ik 2 lange zwarte hemden van de hema, die had ik toen gekocht voor de bevalling van Linck en uiteindelijk niet geruikt. Ik dacht dat zwart wel handig zou zijn ivm evt vlekken en foto's...

Melis gefeliciteeeeeeerd met je 31 weekjes!!

lekker aan de waggel? Ik ben zo blij dat ik nu niet zulke bekkenklachten heb als ik bij Linck had... Echt vreselijke pijn gehad en ik kon echt niet meer normaal lopen. Nu alleen die stroomstoten van een afknellende zenuw, maar ik loop recht! (denk ik dan tenminste)

Appeltaart bakken is een van mijn specialiteiten! Ben ik echt dol op en een pietje precies in. Maar spijs op de bodem is een nieuwe voor mij! Ga ik zeer zekers eens uittesten! Wel fijn dat je gewoon lekker een stuk hebt durven eten na alle commotie van de week... Het mag en kan dus gewoon. Jij hebt later ook gewoon 2 bomen van zoons die hun mama wel even beschermen... Hihihi

Eve wat superfijn dat jouw controle ook weer helemaal goed was... Ik wist helemaal niet dat er toen cystes in het hoofdje te zien waren bij jou! Maar misschien was ik hier toen nog niet aangeschoven? Wat een mega schrik is dat zeg... Ook al zeggen ze dat je je geen zorgen hoeft te maken, ik zou er toch heel erg van schrikken. En wat een dubbele opluchting nu dan!

Op http://www.babybytes.nl staat bij 34 of 35 weken zwanger een goed lijstje van wat je mee zou moeten nemen naar het zh... Ik zal hem er zo even bij zetten, misschien heb je dr wat aan. Niet jezelf vergeten hoor!

Nog een tip op die van Melis: ik heb krabwantjes van de hema ingepakt. Toen Linck geboren was had hij enorme scherpe nageltjes met scherpe puntjes er aan en krabde zijn gezichtje kapot.... Dat vond ik zo zielig en hij heeft toen met sokjes om zijn handjes gelegen. Dat vond ik ook een beetje sneu en zorg nu dat ik die wantjes bij me heb!

Fijne dag vandaag meiden...

Geplaatst

De baby, die al bijna klaar is om ter wereld te komen, zal nu wel ingedaald zijn in je bekken. Het lijkt dan of je buik heel laag 'hangt'. Na het indalen kan de baby niet meer van positie veranderen. Het wordt steeds krapper, en de bewegingen zullen minder worden.

Geen enkele vliegtuigmaatschappij zal je nu nog meenemen. Logisch, want de kans op een vliegtuigbevalling wordt erg groot, en daar zit je vast zelf ook niet op te wachten.

w36-1.jpg[h=2]Vluchtkoffertje[/h]Zet alvast een koffertje of tas klaar voor als je naar het ziekenhuis moet om te bevallen, ook als je van plan bent om thuis te blijven. Zo staat alles alvast klaar, mocht je onverwachts toch naar het ziekenhuis moeten. Je weet tenslotte nooit hoe een bevalling zal verlopen. Ga er tijdens het inpakken vanuit dat jij en je baby 1 nacht in het ziekenhuis blijven. Zo heb je in ieder geval genoeg bij je. Denk aan de volgende dingen:

Voor jou

• Shirt of nachtjapon om in te bevallen
  • Pyjama of nachtpon voor als je na de bevalling een nachtje moet blijven
  • Sokken (veel vrouwen krijgen het koud na de bevalling)
  • Genoeg ondergoed (waar ook het kraamverband in past)
  • Toiletspullen (tandenborstel, tandpasta, haarborstel, elastiek voor je haar, shampoo, zeep etc.)
  • Slippers en/of pantoffels
  • Eventueel een badjas
  • Schone kleding voor als je het ziekenhuis verlaat

Voor de baby

• Minimaal 2 rompertjes en pakjes
  • Mutsje
  • Sokjes (als het pakje geen voetjes heeft)
  • Vestje/jasje
  • Maxicosi

Ook belangrijk

• Paspoort/identiteitskaart
  • Verzekeringspasje
  • Controlekaart ziekenhuis/verloskundige
  • Mobiele telefoon en oplader
  • Fototoestel (Volle batterij/accu en genoeg geheugen voor veel foto's)
  • Eventueel videocamera

Kraamverband, luiers, flesjes en voeding hoef je niet mee te nemen. Dit krijg je allemaal in het ziekenhuis.

Het is wel handig om voedingsbh's en makkelijke kleding mee te nemen voor als je van plan bent borstvoeding te gaan geven.

Geplaatst

En trwns ook voor alle mama's die een heel klein kindje verwachten een tip voor goed passende sokjes... Ik vond alles zo enorm lubberen aan die megadunne pootjes! En dat te grote sokjes snel uitfloepen natuurlijk.

bij de Zeeman verkopen ze vrij goedkope basic sokjes in pakjes van 2 paar, 2x wit/wit en blauw of wit met roze volgens mij. Die passen echt supergoed in het begin.

Geplaatst

Even snel een egoberichtje: Vandaag een superverrassing gehad! Al mijn vriendinnetjes waren er voor een babyshower... zo superlief en ik ben enorm verwend!Maxicosi slaapzak van Koeka gekregen en een waskussenhoes van koeka o.a. en nog wat andere leuke dingen...Ben wel gesloopt nu maar wat een leuke middag zeg!

Geplaatst

Wat een leuke surprise Judith! Lekker verwend met mooie dingen. Heb dat konijn ook in zachtroze. Zo zacht!

Dank voor het lijstje, handig!

Klopt hoor, had tegen niemand iets over die cystes gezegd. Ik was bang dat als ik het tegen anderen zou zeggen ik wel onzeker zou worden. Heb er ook niet veel over gepiekerd, maar toch erg blij dat ze weg zijn.

Hoe is het met de andere meiden?

Slaap lekker voor nu/zo/strakkies

Geplaatst

Wat onwijs leuk Judith! Die vriendinnen van jou hebben goed aangevoeld dat het nu aandachttijd voor zjoediezz is :) en wat een super mooie cadeau's!

Wat een opluchting Eve van wie cystes, fijn dat er nu niks meer te zien was, weer een stap dichterbij en.. bijna dertig weken! Ben je er al uit hoeveel je na je verlof gaat werken?

Handig hoor al die tips van jullie Melis en Judith ga daar wel tijdens mijn verlof aan beginnen, en die zwarte grote onderbroeken heb ik nu al, althans van die zwangerschapsgevallen, een string zit toch echt niet lekker meer :) en dan maar ff a seksueel heb niet de illusie dat ik er stralend uit zie na een bevalling ;)

heerlijk Freggel, klinkt ook weer stuk beter die controle dan vorige week en een klein kind is niet erg toch, 3 kilo is prima! Voor jou gaat er echt opschieten nu, gaat opeens snel!

Lindaaah als je nog meeleest. Hopelijk gaat het wat beter met je!

Hier is her weer maandagmorgen en ik heb geen zin! Aan de andere kant nog twee keer een echt weekend gevoel en daarna met verlof! Overdragen lukt nog voor geen meter, onze directeur zei

vorige week, goh je gaat het nu wel goed zien, hoever ben je nu 20 weken?? Serieus op zulk soort momenten..

Verder heerlijk weekend gehad, voel me best goed eigenlijk, nog een wandeling gemaakt naar mijn ouders door t bos ( ca 55 min) en dat gaat nog goed, onze gup beweegt goed en heel voorzichtig ga ik nu toch genieten..Het kamertje is ook af op wat details na, dat is wel echt even een moment van slik en dikke tranen van geluk..

Judith succes met je controle vandaag, andere meiden lekker op de bank met een kop thee, t is er echt weer voor! Doeg!

Geplaatst

Judith, dus toch een babyshower, wat gaaf! Ik vond het al verdacht stil op Whatsapp ;-)) Jij verdiend het om verwend te worden, helemaal goed!! Veel plezier/succes zometeen bij de echo, laat je even weten hoe het is gegaan?

Thanks voor de tip mbt het vluchtkoffertje, vorige keer kon ik een maand in het zkh blijven zoveel troep had ik meegenomen, hahah!!

Elmo, nog steeds hard aan het werk, jij bikkel!! Wat een vreselijke opmerking van de directeur, bah. Nooit leuk om te horen. Bij mij denkt iedereen dat ik elk moment kan bevallen, mijn buik is nu al groter dan de buik die ik bij Vince op het eind had.

Eve, Freggel, Faye, hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Jemig Elmo wat een sukkel die directeur van jou!! Wat heb je gezegd? Ik zou denk ik wel een grap maken en zeggen dat morgen mijn verlof in zou gaan ofzo... Ff laten schrikken! Hihihi

Ik heb lekker de babycadeaus gewassen en die hangen nu te drogen... Als die droog zijn dan ben ik er wel helemaal klaar voor.

Vanmorgen laatste controle bij de vk gehad en ook een echo. Beeb is nog steeds aan de kleine kant en wordt nu geschat op 2290 gram. Als hij met 38 weken geboren wordt (zoals Linck) dan zou hij nog kleiner zijn dan hij. Geschat geboorte gewicht is dan 2700 gram.

hoofdje loopt wel op schema gelukkig. Bloeddruk bij mij 119/77 en das goed, maar voor mijn doen al wel wat hoger.

morgen overgedragen aan de gyn en om 10.30 afspr voor controle.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Judith wat tof zeg van je vriendinnen!!! En wat een leuke cadeau's!

Ik heb niet zulke attente dinnen hahaha ;-) Niemand doet aan babyshowers helaas.

Jouw beeb dus ook geen reus. Wel fijn dat de controle verder goed is. Misschien heb ik het gemist, maar waarom de overdracht naar de gyn? Vanwege de eerdere groeiachterstand?

Hier idd hetzelfde. Ook geen reus. Loopt ongeveer 14 dagen achter. Sinds 34 weken ineens de stagnatie.

De laatste controle was uitgevoerd door een andere gyn, dus kijk wel weer uit naar donderdag. Dan heb ik mijn eigen gyn weer.

Ik ga langzaam aan eens haar mening peilen over de 40 wkn. Ik wil daar dus echt niet over heen. Maakt me wat angstig en bang (gebruik medicatie en beeb heeft SUA) benieuwd wat ze zegt......

succes jij morgen!

Elmo, wat een lulhannes je directeur! Lekker betrokken.....

Ik had, hetzelfde als Judith, een goede opmerking terug gemaakt. Idd dat ik morgen met verlof ga, of dat ik er die dag voor de laatste keer was, om mijn spullen op te halen haha! En met zo'n buik trouwens 20 weken? :-0

Wat fijn dat je kamer af is!! Mooi geworden? Foto!! ;-)

Eef, wat schrikken van je cystes. Ben blij te horen dat deze nu weg zijn. Opluchting toch! Knap dat je je geen erge zorgen gemaakt hebt. En dat je nu ook geniet. Mooie tijd hoor, het derde trimester!! Ga er maar fijn van genieten!

Bedankt voor de tips Melis. Bij jou alles zn gangetje. En dan snel weer controle!!

Faye, hoe gaat ie daar?? Alles klaar thuis?

Nou hier goed hoor. Ik doe erg rustig aan, heb snel harde buiken. En ook snel honger! Sinds beeb is ingedaald heb ik meer ruimte in mijn maag (en longen) , en dat is te merken zeg.. Verrek van de honger soms hihi.

Verder groeit mijn buik erg naar voren ineens. Echt een puntbuikkie haha. Ben er erg trots op!!

Donderdag weer controle. Ook hoor ik dan of ons mannetje na geboorte naar de couveuse/kinderafdeling moet ivm medicijn gebruik bij mij. Puur ter observatie.

Geplaatst

Freggel wel goed om te vragen inderdaad, ik las vanmorgen een artikel, 1% bevalt op uitgerekende datum, 33% te vroeg en 66 % te laat... Ik heb echt geen zin om over tijd te gaan, ik ben nieuwsgierig!!!!

Judith fijn dat alles goed was!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden