Ga naar inhoud

Diana is zwanger

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Dank jullie wel voor de opbeurende woorden!!!!

Ik probeer het echt een beetje los te laten, maar ik blijf mij er rot over voelen, zo erg dat ik er 's nacht over droom, en die kop van dat mokkel is nou niet echt wat je 's nachts wilt zien.

Aankomende maandag en dinsdag gaat mijn man 2 dagen weg, hij moet werken in utrecht, dus ik heb besloten die 2 dagen lekker voor mijzelf te nemen.

Gordijnen dicht, languit op de bank, sissi aan, en doos kleenex in de aanslag.

Ik hoop dat het een beetje gaat helpen.

Ik heb nu met mijn man afgesproken, dat als ik daar niet van opknap, ik daarna naar de dokter ga.

Klinkt misschein wat snel, maar een paar jaar geleden ben ik heel erg depressief geweest, en het lijken er nu wel voortekenen van te zijn:waiting:

Ik hoop natuurlijk dat het meevalt, en dat een beetje rust mij goed doet, maar maak mij er toch ook wel zorgen over.

Liefs Diana

Sorry voor het hele verhaal maar moest ff mijn hart luchten

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Niks sorry voor je verhaal. Dit is juist de plek om je hard te luchten en als jij naar de dokter wil dan moet je dat gewoon doen joh. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Geplaatst

Hey Diana, inderdaad geen sorry hoor, en als jij al eens depressief bent geweest dan moet je die voortekenen serieus nemen en zeker volgende week na de dokter gaan.

Je moet wel aan jezelf denken en die kleine in je buik.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hoi Diana,

Heel veel sterkte, hou jezelf in de gaten en heel goed van je dat je zo snel al stappen wil ondernemen als je er niet bovenkomt na de lekkere dagen voor jezelf. Wat dat mens betreft, ik zou ze echt confronteren en een klacht indienen, als het jou niet lukt je man misschien. Het is toch belachelijk dat een gyn zulke opmerkingen maken, ze moeten beter weten en als ze al iets van je gewicht vindt moet ze dat op een professionele manier kenbaar maken en niet als je met je benen wijdt in het echo apparaat hangt. Ik kan het zelf altijd beter loslaten als ik het mensen teruggeef wat hun opmerkingen met me doen. Vaak hebben ze daar geen besef van.

Heel veel succes.

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve woordjes!

Ik ben in de 2 dagen lekker tot rust gekomen, en had tot vanochtend aan toe een goede bui.

Mja dat kon niet lang duren natuurlijk.......

Vorige week (eind van de week) op zoontje van vriendin gepast, doen we heel vaak (ff oefenen, hihihi).

En vanochtend was ik weer even bij haar, ze haalde hem om 11.15 van school, kwam thuis en wat bleek....Waterpokkenuitbraak op school, en hij zat onder de blaasjes.

Opzich niet erg, maar als kind heb ik rood vonk gehad, en daardoor geen enkele andere kinderziektes!

Heb de VK direct gebeld, en moest direct naar ziekenhuis om bloed te prikken.

Halverwege onderweg werd ik gebeld, dat ze nog bloed van mij hadden, en dat zijn ze nu aan het controleren of ik het misschien ongemerkt eerder heb gehad en of ik dus antistoffen heb.

Ik ben nu dus aan het wachten op de uitslag.

Ik heb er een hard hoofd in want ik zit al vanaf zondagavond onder de bultjes, en stik van de jeuk. Maandag naar de huisarts geweest en volgens hem was het zwangerschapsexceem, mja nu ga ik dus twijfelen!

Hier zit ik dus thuis zwaar in de stress, want op mijn werk was ik natuurlijk niet welkom, vanwege vermoedelijke waterpokken.

Wat een gedoe allemaal weer he?!

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He meis jeetje wat een ramp. Wanneer krijg je de uitslag, ik hoop snel voor je. Laat je het ons even weten.

XX en sterkte he

Es

Geplaatst

Uitslag is binnen!

Ik bleek antistoffen te hebben. Voor de zekerheid is bloed van september ook getest, en daar zat het ook al in.

Overigens nooit geweten dat ze het zolang bewaren?!

Dus al met al vals alarm, maar ben mij kapot geschrokken, pfffff......

Was een slopende middag/avond op deze manier.

Heb net bij de super een gebakje gahaald en ga het zo met een kopje koffie lekker languit op de bank vieren.....

Jaja, ik haal overal een excuus voor lekker eten vandaan, hahaha

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Perfect nieuws en nou gaan genieten he.

Geplaatst

Wat een gedoe allemaal meis, maar gelukkig is het allemaal goed. Nu echt lekker gaan genieten en je zult zien de volgende keer bij de vk ben je weer helemaal gerust gesteld. Kop op !

Groetjes, Monique

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even een snelle update vanaf deze kant.

Afgelopen donderdag vanwege heftige buikpijnen (vanaf woensdagavond) de huisarts en VK gebeld.

Huisarts heeft urine nagekeken, en dat was niet helemaal goed.

Vk is langs huis geweest, was de andere van de 2 vk's die ik heb, een hele leuke en lieve meid overigens, maar goed...hartje klopte maar de buikpijn was erg extreem, dus ze heeft naar ziekenhuis gebeld en ik moest langs komen, daar aangekomen eerst een uitwendige echo, en geukkig mini-me zag er goed uit, maar lag muisstil.

Daarna een inwendige echo, en toen beter beeld en beweging, pfff, wat een opluchting!

Ook nog inwendig onderzoek gehad, maar alles was ontzettend pijnlijk.

Omdat het toch niet vertrouwd werd door de gyno, werd ik opgenomen.

Heb een dag op de Acute opname gelegen, en op de echo afdeling weer echo gehad, ze vermoeden, iets met mijn eierstokken of blinde darm.

Maar ook met deze echo, die overigens ongelovelijk duidelijk zijn, was er niks te zien, ze kunnen het niet vinden want minime ligt ervoor.

MRI willen ze voor de 16e week niet doen, dus ik mocht terug naar de kamer, en werd streng geobserveerd.

4 maal daags bloeddruk gemeten, die erg laag was (90 over 50), temp bleef goed, maar wel ontstekingscellen in mijn bloed.

Volgende dag overgeplaatst naar gyno afdeling, en daar kreeg ik uiteindelijk de keuze, of een chirurg laten komen met risico van eventuele kijkoperatie (no way!!!!) of naar huis, goed temp blijven meten, en maandag weer terug.

Nou makkelijke keuze wat mij betreft!

Nu zit ik dus thuis, gier van de pijn in mijn buik, maar nog steeds geen koorst, dus probeer het uit te zingen tot morgen ochtend, dan moet ik om 9 uur bloed prikken en om 10.15 naar gyno, en hoor ik of ik moet blijven of weer back home mag.

Nou het zou een kort verhaal worden maar al met al nog een flinke lap tekst, oef, sorry!

Hoop jullie snel op de hoogte te kunnen stellen, met een goede uitslag, en mochten jullie even niks horen, weten jullie in ieder geval waar ik uithang.

Liefs en knuffels Diana

Geplaatst

Meisje wat ben je nu weer voor een gekke dingen aan het doen? Dat is echt niet fijn. Ik leef helemaal met je mee en hoop van harte dat ze kunnen vinden wat het is, want van die buikpijn wordt je ook gek. Logisch dat ze zo voorzichtig doen vanwege minime. Maar zo kun je ook niet verder. Ik wens je heel veel sterkte en proberen niet bij de pakken neer te gaan zitten (makkelijk gezegd, ahum). We lezen binnenkort wel hoe het verder met je gaat, toch?

Groetjes, Monique

Geplaatst

Jeetje zeg, dat is echt heel erg vervelend!!! Nog wel wat zacht uitgedrukt!

Ik heb erg met je te doen, hopelijk is het iets onschuldigs. Maar ja als de waardes in het bloed oplopen moet je toch wat. Heel veel sterkte en doe rustig aan.

Groetjes Patricia

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana,

Jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest zeg. Bah. En hoe was het vandaag in het ziekenhuis. Laat je het ons zo snel mogelijk weten. Ik zal in ieder geval voor je duimen.

Knuffel

Geplaatst

Tjonge jonge, diana, dat was een hele heftige tijd!

Hopelijk vinden ze nu snel wat de veroorzaker van de buikpijn is, en kunnen ze er makkelijk wat aan doen!

Pas goed op jezelf!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben weer thuis!!!:blob1:

Maandag ben ik dus langs de gyno gegaan, en weer echo's, en bloedtesten.

Had verhoging, maar bloed gaf wel een daling van ontstekking aan, dus twijvel alom.

Echo zag er overigens prima uit, de kleine gaat als een speer, inmiddels van kop naar kont ruim 8 cm, dus helemaal goed.

Eerlijk is eerlijk dat was wel mijn grootste angst hoor!

Werd door de gyno doorverwezen naar de EHBO voor consult bij een chirurg, brrrr, daar was ik als de dood voor, maar gelukkig een hele leuke en lieve jongen (was een co, de vrij jong).

Hij vond de buik nog steeds erg pijnlijk, dus ik werd weer opgenomen op de AOA (acute opname afdeling), daar moest ik 2 maal daags een klysma, mocht ik gelukkig zelf doen, en 3 maal daags paracetamol en magnesiumtabletten.

Veel beter is het er niet van geworden, maar omdat andere onderzoeken niet echt mogelijk zijn, mocht ik vandaag naar huis.

Morgen weer afspraak bij de gyno maken, die was vandaag vrij, en dan krijg ik meteen de uitslag van de urine die op kweek is gezet, en van de uitstrijkjes.

Vrijdag ook weer naar de VK, en dan hoor ik het allemaal verder wel weer.

Het grootste vermoeden is dat het flinke bandenpijnen zijn, en dat is slecht met rust te verhelpen, dus ik moest beloven mij thuis kalm te houden, en dat ga ik dan ook maar braaf doen, en hopen dat het langzaam wegzakt.

Kwestie van positief blijven denken:sunny:

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Meis, gelukkig is het niets ernstig en alles goed met minime!!!

Enne netjes aan het advies houden en rust nemen!!

Liefs Renaat

Geplaatst

Johan Cruijf zei.... ieder nadeel heeft zijn voordeel....... je hebt nu wel een aantal keren minime kunnen bewonderen... :toothy4:

Veel sterkte!

Groetjes CIndy

Gast estrhalita
Geplaatst

ben blij dat het beter gaat en dat ze niks echt kunnen vinden. Hopelijk is het bandenpijn en ga je nu lekker rusten zodat je kunt genieten van je zwangerschap.

Geplaatst

Pffft... Ben ik even weg.... Wat een gedoe zeg!!!! En wat een schrik allemaal. Heel lief voor jezelf proberen te zijn, misschien wat zwemmen in warm water? en zeker ook nog even langs die behandelaar ivm eerdere depressie, want er gaan nogal wat emoties door je heen en beter even iets te voorzichtig zijn nu. Heel veel liefs, en laat je superverwennen hè. Groetjes, niki

Geplaatst

Hey Diana,

Gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen. Echt rustig aan doen hoor! Hopelijk voel je je gauw weer wat beter. Groetjes, Monique

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve woordjes!

Ik heb net de gyno gebeld, en ze gaan even overleggen en dan bellen ze terug voor een afspraak.

Ik heb wel gezegd dat ik het niet zo erg kan waarderen dat ik door een chirurg naar huis word gestuurd op deze manier zonder overleg met de gyno.

Dus dat gaan ze nu wel even uitzoeken. Luchtte lekker op om even gezegd te hebben, hihi.

Maar goed, al met al, ben ik lekker thuis, en dat is beter dan zo'n ziekenhuis hoor, dus ik mag niet klagen.

En dat verwennen gaat goed komen, mijn man gaat zo op pad om een nintendo ds te kopen voor mij, hihihi, wil ik al zoooooo lang hebben, en om mij wat te ontlasten gaan we een cleaning lady zoeken (eindelijk!) en als klap op de vuurpijl gaan we als alles wat beter gaat met mijn buik binnenkort een dagje lekker genieten in de sauna, JAHOE:blob6::blob6::blob6:

Dus hier komt het langzaam maar zeker in een rustiger vaarwater, en gaan we weer verder met enorm veel genieten, want tja, ik ben wel zwanger!!!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meis, klinkt goed allemaal.

maar ik wil de pret niet drukken, maar je mag als je zwanger bent niet naar de sauna, vanwege bloedruk en de warmte en zo.

Maar wel lekker dat je gaat ontspannen en zo!! saampjes met Hubbie

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden