Ga naar inhoud

Diana is zwanger

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Renaat,

Ik loop inderdaad met een kruk.

Vanaf dinsdag kon ik geen stap meer verzetten, heb de hele dag op de bank gehangen en zelfs naar de wc gaan lukte bijna niet.

Mijn moeder heeft zelf krukken, maar heeft ze gelukkig niet meer nodig, dus ik heb er gisteren een kruk vandaan gepakt, en zo weet ik een beetje door huis heen te strompelen. Of het echt goed is weet ik niet, maar ik kan op geen andere mogelijkheid op mijn linkerbeen steunen.

Liefs Diana

• 2 weken later...
  • Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanavond om 19.00 zwangerschapszwemmen!

Vind het wel spannend hoor. Hoop maar dat het gezellig is en dat er leuke meiden zijn.

Ik laat nog wel even weten hoe het is gegaan.

Liefs Diana

Geplaatst

Leuk zeg zwangerschapszwemmen. Deze zwangerschap doe ik helemaal niks. Heb bij mijn vorige zwangerschap yoga gedaan, maar bij de 1ste wee was ik alles al weer vergeten haha dus daarom nu maar lekker niks.

He Diana bijna 30 weken en dan begint het aftellen meid. Ik kijk zou uit naar die 30 weken. Kijk de tijd echt om, ben het een beetje zat (maar is ook mijn 2de zwangerschap he).

Tot gauw.

Geplaatst

O gelukkig, ik ben niet de enige die het zat is!!!!! Pffffff.... Al die klachten en kwaaltjes, van mij mag het er uit, mja dat kan niet he!!!!

Maar inderdaad vanaf de 30 weken word het echt aftellen geblazen. SPANNEND!!

Het zwemmen was overigens best aardig. Worden wel veel oefeningen gedaan, en tja ik kan de helft niet mee doen, dat is wel jammer, maar ik heb veel gedobbert en dat is in warm water wel een verademing.

Nu tijd voor een lekker kopje koffie (chocokoffie want het echte spul krijg ik niet meer weg)

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, beetje late reaktie, lees nu pas dat je ging zwemmen.

Dat dobberen is heerlijk he ( daar gaat het mij ook het meeste om ) ff niets voelen en zweven.

Ik ben het met jullie eens, ik ben het ook zat, van mij mag ze geboren worden. ( in praktijk nog niet natuurlijk, beetje te vroeg ).

En heerlijk weer bijna een grens bereikt, de 30 weken grens.....

Liefs Renaat

Geplaatst

Ja dat dobberen is echt erg lekker, maar ik moet bekennen nu toch wel erg veel bekkenpijn te hebben.

Het zwembad waar ik was is niet echt ingesteld op mensen die slecht ter been zijn. Dus voordat ik in het bad lag moest ik over 4 (hoge) drempels heen stappen, en vervolgens een steil trapje af het water in, en eigenlijk het ergste, ik moest via die trap er ook uit, hihihi ( ik mocht niet blijven, jammer!)

Ben bang dat het misschien toch even teveel is geweest, dus ik moet nog even goed nadenken of ik er wel of niet mee door moet gaan.

Dit is de laatste week en dan gaan we aftellen, pfff, ik kan niet wachten!!!

Liefs Diana

Geplaatst

O, wat jammer dat het bad daar niet op berekend is. ( vind het wel raar dat het niet op berekend is )

Bij ons wel gelukkig, geen drempels en een schuin aflopende trap.

Kan me voorstellen dat je er nog ff over nadenkt ja.

Echt de laatste loodjes kunnen me niet snel genoeg gaan, ben echt heel blij als ik bevallen ben.

Vanaf nu kan het gaan indalen, kan ook nog een paar weekjes duren, maar vanaf 30 weken kan het indalen beginnen, toch ook een heerlijk idee, want dan is het einde inzicht.

Liefs Renaat

Geplaatst

Vandaag weer voor controle bij de gyno geweest, erg leuke vrouw weer gelukkig!

Hartje klonk goed, de groei was prima op schema, en ze ligt met haar hoofdje al lekker laag wat ik ook goed aan mijn blaas voel hihihi.

Bloed geprikt voor ijzer en dat was prima, en bloeddruk was 130/70. moet wel thuis even een dagcurve voor de suiker gaan prikken en in de gaten houden, maar dat is geen probleem. Uiteraard ook nog mijn resusprik gekregen, voelde er gelukkig niks van, dus dat hebben we ook weer gehad.

Verders besproken over hoe de zwangerschap nu vorderd en vooral het feit dat ik heel veel moeite heb met nog 10 weken volhouden. Er is nu besloten dat er bij 38 weken word gekeken hoever de kleine is qua ontwikkeling, en als dat goed is, gaan ze kijken of ik inleidbaar ben. Dus voor mij echt super nieuws!!!!

Straks nog even naar de huisarts omdat ik al een paar dagen aan de buitenkant van mijn rechterbeen een slapend gevoel heb, en dat zint mij niet helemaal, dus toch maar even voor de zekerheid kijken.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, wat fijn dat alles weer goed is.

En ze begint in te dalen begrijp ik dat goed uit je berichtje??????

Oooo, en wat fijn voor je dat ze met 38 weken kijken of ze er "klaar " voor is en dat je ingeleid wordt.

Ik hoop het voor je meid!!!!

Liefs Renaat

Geplaatst

He Diana,

Super nieuws. Dus eigenlijk nog maar 8 weken als alles mee zit. Lekker hoor. Succes bij de dokter.

Geplaatst

Hey meiden,

Inderdaad als alles mee zit nog maar 8 weekjes, ik ben er zo vreselijk gelukkig mee. Ik heb het "gewoon" gehad, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk, het is mij teveel. Maar gelukkig is daar alle begrip voor, en zijn ze dus hier toe bereid, maar wel met van mijn kant en die van hun de voorwaarde dat het pas gebeurt als ukkie er klaar voor is.

Bij de huisarts ging alles goed. Ik heb uitval van een zenuw, die precies dat stuk van mijn been betreft. Is iets wat bij veel zwangere voorkomt, en er is niks aan te doen. Komt puur omdat de kleine en dus ook de buik erop drukt. Advies is niet teveel achter elkaar te zitten, maar regelmatig even liggen.

Liefs Diana

Geplaatst

HOi Diana

Bedankt voor de felicitaties. Voor jou gaat het nu ook snel. Vooral als de kleine er aan toe is om met 38 weken te komen.

Hier gaat alles wel goed hoor, alleen wordt het (te) zwaar. Wandelen gaat niet echt meer, moet echt gaan zitten. Heb ook heel sterk het gevoel dat de kleine al aardig laag zit met zijn hoofd, contante druk op mijn blaas. Maar ja nog 10 weken, al vraag ik me af hoe ik die door moet gaan komen. Sinds afgelopen week heb ik geen hulp in de huishouding meer en doe ik nu ook het huishouden zelf. Ik weet het ik heb een luxe posititie, niet werken en dan ook nog eens een hulp. Maar helaas is het nu echt heel zwaar omdat er bij te doen en vind maar eens een goede op korte termijn. Mijn man werkt zoveel dat die kan ik echt niet vragen iets te doen.

Maar we houden de moet erin. Ik heb alleen wel gezegd na deze NOOIT meer. Ik vind 2 kids genoeg.

Nou meid lekker nu 31 weken en nog maar 7 te gaan. Wat het gaat het snel voor jou zeg.

Geplaatst

Hey Estrhalita,

Kan je niet via de WMO (gemeente) aanvraag doen voor huishoudelijke hulp? I.v.m. Robbie en een man die heel veel werkt?

Omdat mijn man MS heeft, hebben ze al tegen mij gezegd, dat als ik het huishouden niet meer trek, ik wrs. daar wel een aanvraag kan doen voor huishoudelijke hulp.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Nee helaas niet, dan zeggen ze gewoon dat manlief maar minder moet gaan werken. Ik had ondersteunende begeleiding voor Robbie maar die hebben ze opeens per 12 sept. gestopt. Ik ben dus nu wel in beroep gegaan en daar ben ik nog van in afwachting. Als ik alleenstaande ouder zou zijn is dat weer anders. Ja het zit raar in elkaar. Ik ga woensdagavond nog wel even met de vk praten, want het tillen Robbie wordt ook (te) zwaar. Maar ik verwacht weinig.

Geplaatst

Wat enorm balen!!! Kan je niet eens bij de MEE informeren of er niet nog iets voor jullie geregeld kan worden? Die hebben vaak wel weer speciale invalshoeken! Want het lijkt me inderdaad allemaal geen doen. Die weten misschien ook nog wel welke wegen er bewandeld kunnen worden om voor Robbie nog extra hulp te krijgen.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Zal nog even een antwoord hier geven (sorry Diana). ALs ik extra hulp wil moet dat weer aangevraagd worden via het CIZ (die hebben net extra hulp bij me weggehaald) en de aanvraag duurt standaad 6 weken dus ja dat schiet niet echt op haha. Ach ik red me wel joh. Er zijn ergere dingen zoals Diana en Renaat die het helemaal moeilijk hebben. Dus mag niet klagen toch.

Geplaatst

Hoi Diana, dat vind ik nou zo vreemd want ik heb geen pijn, alleen dat rare 'plof ' gevoel in me onderbuik. Nou ja, vertrouw maar wat de gyn zei dat t inderdaad t bot is en niet de baby. Maar vind t raar dat ik geen pijn hebt, ja me banden wel maar dat is normaal toch?

Wij lopen bij dr Hummel in Alkmaar. ZIjn erg tevreden, zo een aardige en geduldige man. We hadden vandaag weer een echo omdat 10 dg geleden met de 20 wk echo de arts niet alles goed kon zien. Nu wel en alles ziet er goed uit. Kleine ligt ook niet meer laag wat heeeeel veeeel rust nu geeft.

Bij welke arts zit jij? Vrouwelijk las ik geloof ik.

Moest jij ook zo een band dragen en hielp dat?

Voor jullie zit de zwangerschap er bijna op he....lijkt me zo een heerlijk gevoel! Lekker straks die kleine in je armen, geweldig niet!

Groetjes!

Geplaatst

Hey Diana, we zijn inderdaad erg blij dat we bij dr Hummel terecht zijn gekomen. Hij is zo aardig en geduldig. Erg fijn.

Wij gaan in December, de 11e geloof ik, naar de borstvoedingavond. Ook naar de info avond over bevallen in het Mca. Gaan jullie daar ook heen of alleen naar de borstvoedingavond?

Wij krijgen een dochterje.. :hussy: Wilde t eigelijk geheim houden maar dat lukt mij in iedergeval niet. Jullie????

Hoe ga jij eigelijk om met je bekkeninstabiliteit? Ik heb vandaag halve dag gewerkt met zo een band en ik was blij dat ik thuis was, echt kapot. Pijn valt wel mee, af en toe een scheut maar t is vooral dat 'rare'gevoel in me onderbuik wat ik nu voel. Me rug voel ik wel. Morgen ga ik naar de bedrijfsarts, kijken wat hij zegt. Heeft t bij jou invloed op de manier hoe je gaat bevallen??

Groetjes!

Geplaatst

Hey Diana, oh als je dat zou willen graag! Ik ben helemaal niet handig met de comp en ik zou een roze banner erg leuk vinden!

Hoezo negatieve berichten over de band???Vertel!!!!

Bedrijfsarts zegt dat ik afspraken met mijn leidinggevende moet maken. Ik heb op zich nu halve dagen maar t is erg pittig. Werk als verpleegkundige dus je loopt wat af. Nou ja, kijk t nog een week aan en anders sta ik erop dat ik vervangend werk zal krijgen.

Jullie ook een dochter... leuk he! Zijn jullie al uit de namen? Wij zo goed als.. hihi...

Zijn jullie helemaal klaar met de inrichting?? Spannend hoor!

IK ga weer ff plat op me zij liggen... schijnt goed te zijn zeggen ze.. op de linkerzij...

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden