Ga naar inhoud

Diana is zwanger

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey renaat,

Ik heb het met de gyno overlegd, en er is geen reden om niet naar de sauna te gaan.

Wel is dit in de eerste 12 weken niet aanraadbaar, en daarna moet je inderdaad uitkijken dat je niet te lang in de sauna blijf zitten vanwege warmte, wat een soort koorsteffect opwekt.

Maar goed, eerlijk gezegd ga ik niet naar de sauna voor de sauna zelf, hihihi, maar meer voor het heerlijke warme zwembadwater, het bubbelbad, de geweldige keuken die ze daar hebben, en de massages:tongueP:

Overigens staat dit stukje op de site rondjesauna.nl:

Wanneer je gezond bent en een normale zwangerschap doormaakt kun je zonder bezwaar naar de sauna blijven gaan, zeker als je dit ook al voor die tijd gewend was. Bovendien verlies je in de sauna veel vocht en dat voorkomt dat er teveel vocht in de weefsels achter blijft. Om het in medische termen te zeggen: overtollige vochtretentie wordt uitgezweet. Natuurlijk is het niet goed te overdrijven. Op meerdere punten neem je je als aanstaande moeder in acht en dat geldt ook voor de sauna. Bij diverse onderzoeken is gebleken dat in de saunacabine, als je hartslag versnelt, ook de hartslag van de baby versnelt. Maar dat is niets om je druk over te maken. Dat gebeurt ook bij fietsen, traplopen en sporten. Allemaal activiteiten die je als zwangere vrouw zonder bezwaar kunt doen.

Waar moet je rekening mee houden? In de eerste drie maanden van de zwangerschap zou het op theoretische gronden misschien niet zo verstandig zijn om gebruik te maken van de sauna. In die periode is de embryo zich volop aan het ontwikkelen. Wanneer je een verhoogde bloeddruk hebt en daarvoor bloeddrukverlagende middelen slikt, is een saunabezoek ook onverstandig. Door de warmte wordt het bloed ook al dunner en zodoende wordt het allemaal wat teveel van het goede. Aan het einde van de zwangerschap (de laatste 6 weken) is het eveneens niet verstandig dat je een dompelbad neemt. Immers, er kan al enige ontsluiting plaatsvinden en in theorie maak je daarom wat meer kans op een infectie. Ook is het gebruik van andere baden waarin je gaat zitten, zwemmen of drijven, om deze reden af te raden. Om af te koelen kun je het beste gebruik maken van een koude douche of de koudwaterslang.

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Diana, ik zou dan zeggen, ga jezelf maar ff lekker een dagje verwennen in een sauna :-) en heerlijk ontspannen.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Kijk wel uit met masseren. Wij hebben een Thaise masseuse aan huis elke week, maar zij masseert mij niet meer. Zou weeen op kunnen wekken, vooral als je de onderrug masseert en/of de voeten. Dus vraag het voor de zekerheid even na aan de masseur.

Nou genietse he.

Geplaatst

Wat een goeie tip Es!

Dat van die voeten masseren wist ik toevallig, omdat ik zelf voetreflexmassages geef, maar van die onderrug wist ik echt niet!

Ik zal er rekening mee houden en het aangeven.

Dank je wel.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey allemaal,

Toch nog even een kleine update.

Begin mij wel echt een enorme zeurkous te vinden hoor!!!!!!

Maar goed, maandag bij de gyno geweest voor controle, minime zag er goed uit, en alle uitslagen van kweekjes waren goed.

Toch ondanks alles nog veel pijn, en nu ook in mijn onderrug, soort spierpijn achtig iets, maar goed, naar mijn mening niks ernstigs.

Gyno wilde nog 1 keer bloed nakijken op ontsteking, maar wat haar betreft was alles aan de beterende hand, dus ik hoefde niet meer terug!! JAHOE!!!!!!!!!

Dinsdag moest ik even in de ochtend bellen voor de uitslag maar kreeg te horen dat de gyno mij zelf wilde spreken.

10 minuten later belde ze terug, dat de onsteking weer erger was geworden, waardes waren hoger dan in het begin, grrrrrr, baal baal baal!

Nu moet ik dus a.s. donderdagavond voor een MRI, en eerlijk gezegd ben ik daar als de dood voor, mja ik heb geen keuze, pffff, moeilijk hoor.

Geplaatst

Hey Diana, ten eerste ben je echt geen zeurkous hoor.

Wat vervelend zeg, en helemaal dat ze niet weten waar het zit.

Maar wel beter dat ze een MRI doen, komen ze er waarschijnlijk wel achter.

Weet je al wanneer je die MRI heb??

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey renaat,

Ik heb donderdag om 17.30 mijn MRI, brrrrr......

Heb het hele inet afgestruind naar info, maar erg veel is er niet te vinden.

Enige schade voor de baby is nooit aangetoond, dus dat is wel iets positiefs, maar goed, eerlijk is eerlijk ik had het liever niet gewild.

Aan de andere kant, ik wil nu echt wel eens weten wat het is!

Ze blijven verdenking van blinde darm ontsteking of eierstok ontsteking houden, nu weet ik van de blinde darm wel dat ze die dan moeten verwijderen, maar iemand enig idee wat er met een ontsteking van je eierstokken word gedaan?????

Liefs Diana

Geplaatst

Wat een pech, Diana!!!!

Misschien helpt het wat om de ogen dicht te doen in de MRI?

Mijn man presteert het om te slapen in de MRI. De laatste keer hebben ze hem moeten wakker maken omdat hij lag te snurken, en dus niet meer stil lag. Ze moesten toen een stukje overdoen!!!

Hopelijk is het allemaal niet ernstig... Veel sterkte in de MRI!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Jeetje Hilde, slapen in de MRI, dat is echt knap! Die kerel van mij ligt ook altijd overal in te slapen, tot een overvolle kroeg aan toe.

Maar zelf ben ik niet zo bang voor de MRI, het is de angst voor minime.

Wat als die er schade van ondervind? Dat zou ik zoooooo erg vinden.

Geplaatst

Dat zal toch niet??? Het zijn geluidsgolven toch???

En ik neem toch aan dat ze je niet een MRI geven als dat schadelijk is voor de kleine? Of is die ontsteking anders niet te traceren?

Ik neem toch aan dat ze niet voor niets risico nemen?!

Het komt vast goed!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Wat ik van de gyno en radioloog heb begrepen, doen ze tijdens de zwangerschap liever niet dit soort onderzoeken. In de eerste 12 weken is het uitgesloten en in alkmaar hanteren ze dat ze het enkel bij spoed doen, maar dan vanaf 16 weken, en dat is nu dus.

Het is de enige mogelijkheid om een onsteking te traceren, dus erg veel keuze heb ik niet.

Geplaatst

Hey Diana, ik heb een paar jaar geleden een paar x ontsteking aan mn eierstokken gehad en daar kreeg ik toen antibiotica voor en inderdaad blinde darm moet eruit als die ontstoken is.

Spannend donderdag, maar je moet er maar gewoon vanuit gaan dat het niet schadelijk is voor minime, anders zouden ze dit echt niet doen

Liefs Renaat

( ps ) ik heb op mn 18e blindedarm ontsteling gehad en die was ingecapseld, dat is moelijker te vinden, dus dat kan het ook zijn.

Geplaatst

Brrr, de zenuwen beginnen nu wel te komen, oef!

Probeer de tijd een beetje met wat msn en lezen op het forum te doden, haha, waar inet al niet goed voor is!

Zit ik net aan een kopje koffie, gaat de telefoon. Was mijn gyno, echt een topvrouw!

Ze belde even om te vragen hoe het gaat, en om te horen of de afpraak van de MRI goed was doorgekomen.

Kan haar morgen bellen voor de uitslag, en ze wil mij toch graag volgende week nog even op de poli zien ter controle.

Ongelooflijk zoveel persoonlijke aandacht. Ze belt wel vaker zelf, vind het heel wat dat ze daar de tijd voor maakt.

Waren alle dokters maar zo.

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, kan me goed vorostellen hoor dat je zenuwachtig bent, is ook niet niets.

Wat een super lieve gyneacoloog heb je.....

dat is wel heel fijn.

Sterkte straks

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey meiden,

De MRI ging prima, was goed te doen, hoop drukte om niks.

Lag er eigenlijk best lekker te soezelen. Ging ook erg snel, was met 20 minuten alweer terug in de wachtkamer.

Nu wachten op de uitslag, kan morgen tussen 14.00 en 15.00 bellen.

Vandaag aangemeld voor 3d echo, er was een aanbieding voor 2 echo's incl. foto, cd rom en dvd voor 140 euro, maar dan word de echo bij 16 weken en bij 28 weken gedaan. Maar goed ik dacht och waarom ook niet.

Dus we kunnen of as maandag of donderdag komen voor de eerste echo.

Hubbie wil maandag al heen, en ik twijvel, want misschien als ik tot donderdag wacht is er meer te zien, wat denken jullie? Zullen die 3 dagen verschil maken?

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden,

Goed nieuws van deze kant!!

Op de MRI was niks te zien, dus dat is heel mooi. Maar aan de andere kant, waar komt die pijn dan toch vandaan????

Nou ja, vrijdag de 27e moet ik weer terug naar de gyno, en dan hoor ik het wel weer.

Heb overigens de afspraak voor de 3d echo gemaakt voor as maandag, spannend.......

Liefs Diana

Geplaatst

Nou, fantastisch dat het in principe allemaal goed leek op de MRI. Maar waar heeft die ontsteking zich dan verstopt??????

Gaan ze het allemaal nog verder onderzoeken????

Groetjesssssssssssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana dat is in ieder geval super nieuws. Maar ja toch balen dat je met die pijnen bljift zitten.

En nu al een 3D echo? Is dat niet een beetje vroeg? Meestal toch tussen de 20-25 weken?

In ieder geval geniet van het kijken naar de kleine want het is heel bijzonder.

We zien de pics wel voorbij komen.

Fijn weekend.

Geplaatst

Hey Diana,het is in ieder geval super nieuwd dat eht niets ernstig is, alleen wat is het dan wel.

maar weer afwachten tot de 27e

Veel plezier met je 3D Echo.

Liefs Renaat

Geplaatst

Het word een meisje!!!!!

Jahoe!!!!!!

Ik ben zo blij meiden, ik heb zo gehoopt, maar ik durfde het niet te verwachten, maar toch....

Geplaatst

Gefeliciteerd Diana, wat heerlijk voor je!!!!!!

Was je gevoel ook dat het een meisje word????

Hoe was het verder die echo??

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden