Ga naar inhoud

Diana is zwanger

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihihi, dacht al zoiets toen ik het roze balkje zag! Nou, gefeliciteerd met jullie dochter!! Verder ook alles goed? Het nog mooi kunnen bewonderen???

Groetjessssssssssssssss

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ik loop nog even op een roze wolk hoor (toepasselijke woordspeling).

De echo zelf was niet zo heel erg mooi. In eerste instantie lag ukkie heel stil, maar na wat schudden op mijn buik werd ze wakker, zo lief!

Maar goed de 2d beelden waren super, alleen de 3d beelden waren heel slecht van kwaliteit. De placenta ligt er precies voor en mevrouw lag daar heerlijk dicht tegenaan te snoezelen.

Wij hadden bij het echobureau een aanbieding voor 2 keer een eecho voor 140 euro, maar omdat ook zij het nu van minimale kwaliteit vond mag ik 4 keer komen!!!!

Nieuwe afspraak hebben we voor 21 juli staan, en dan kijken we even of het beter te zien is.

Al met al een super behandeling en het was echt heel erg leuk!

Nu vol goede moed op naar de 21e en hopen dat mevrouw wat voor de placenta komt te liggen.

Liefs Diana

Geplaatst

Dat is een geluk bij een ongeluk....4 echo's voor de prijs van 2!! Maar eerlijk gezegd vind ik dat je daar dan ook recht op hebt, je mag wel een beetje kwaliteit verwachtenh voor dat geld. Geweldig Diana, heerlijk lijkt me dat........een roze of blauwe wolk, hahaha. Ja, hopelijk laat jullie meisje zich de volgende keer wat beter zien!

Geniet van je roze wolk! liefs Linda,

Geplaatst

Hey meis, hoe zit dat zo'n roze wolk???

hihihihi..

Maar ik ben nog steeds benieuwd of je een voorgevoel had wat het geslacht zou zijn en of dat ook klopt??

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Onwijs een meisje. Bij mij was het niet te zien vandaag. De beentjes lagen naar beneden en kon de echoscopist echt niet tussen kijken, maar meestal kunnen ze het ook pas duidelijk zien vanaf 18 weken zij hij dus dat is pas over 2 weken.

Lekker genieten van die "roze" wolk hoor super meid en nu gaan shoppen.

Geplaatst

Hoi Diana, gefeliciteerd ! Leuk dat het een meisje wordt. Ik had er ook erg op gehoopt, maar nee. Bij ons wordt het weer een jongetje. Voor Xander natuurlijk wel zo leuk. Fijn dat alles goed was volgens de mri, maar wel raar dat je nog zo'n pijn hebt. Ik neem aan dat ze verder gaan onderzoeken? Groetjes, Monique

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal!

Renaat, ik had over het geslacht niet echt een voorgevoel, ik hoopte met heel mijn hart dat het een meisje zou gaan worden, dat wilde ik echt eng graag!

Ik heb in de familie alleen maar neefjes, al mijn vrienden met kids hebben jongens, en vroeger met oppassen waren het ook alleen maar jongens.

Ik had dus eigenlijk gewoon eens zin in een babymeisje, is toch anders dan een jongetje.

Maar juist omdat ik het zo graag wilde, hield ik er maar rekening mee dat het een jongen zou gaan worden.

Es: Wat balen dat ze het bij jou niet konden zien! Nu maar hopen op de 20 weken echo, en dat meneer of mevrouw dan de beentjes even spreidt.

Monique: Ik hoor vrijdag pas of ze verder gaan zoeken of niet.

Ik heb mijn eigen gyno nog niet gesproken, daar heb ik vrijdag de afspraak mee staan, dus het is nog even afwachten.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

O Diana over 3 weken weet ik het 100% zeker nav de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Dan weet je 100% zeker de uitslag en ik ben dan benieuwd of ze op de echo hetzelfde zien haha. Ik hoop ook op een meisje, want we hebben 2 honden een teef en een reu, dus een zoontje en een dochtertje zou ook mooi zijn. Van alles 1 hi hi

Geplaatst

Hey meiden,

Even weer een update vanaf hier.

Vanochtend weer bij de gyno geweest en alles was goed!!!

Nog wel steeds wat pijn, maar dat zijn de verklevingen en een gedeelte bekkenpijn. Ik heb nu inmiddels een paar goede dagen en dan weer een slechte dag, en volgens de gyno moet ik het daar mee doen, en dat is ook wel goed te doen hoor.

Verders nog even weer een echo van onze kleine meid, en die was lekker druk.

Omtrek van het hoofdje gemeten, dat was prima op schema, lengte was ook goed gegroeid, en mijn buik zat al tot mijn navel, dus dat gaat super.

Goed nieuws allom dus!

Liefs Diana

Geplaatst

Ja zeker goed nieuws, ik ben er weer blij mee!

En tja een echo is en blijft leuk he?! Zo jammer dat er geen kijkluikje in je buik zit! Zou er anders de hele dag naar kunnen staren!

Nu weer even wachten tot 10 juli voor de 20 weken echo, spannend, en leuk.

Geplaatst

Hé Diana, fijn dat het weer beter gaat en dat je wat gerustgesteld bent. Super gefeliciteerd met je dochter zeg!!! Dat wordt gezellig! groetjes, niki

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ik heb weer wat te vertellen hoor....

Ben net weer thuis uit het ziekenhuis, donderdag weer opgenomen, en nu net terug, pfffff......

Vanaf woensdag was ik al snotterig en niet lekker, donderdag werd het erger, koorts liep behoorlijk op, dus hubbie heeft HApost gebeld, moest langskomen, en kon door naar de gyno in het ziekenhuis.

Daar een katheter ivm blaasonsteking, maar dat was minimaal, maar wel koorts en weer flink verhoogde onstekingscellen, lichte uitdroging, en al paar dagen obstipatie, dus weer opgenomen.

Had er flink de balen over in!

Nu gelukkig weer terug thuis, maar moet donderdag voor de 20 weken echo en dan meteen weer bloed prikken en gesprek bij de gyno.

Leek haar verstandig om hulp thuis te krijgen, en niet meer te werken, gewoon zoveel mogelijk rusten.

Dus nou ja, niet echt mijn stijl maar ik heb echt weinig keus, ik ga niet een 5e keer dat ziekenhuis in!

Liefs Diana

Geplaatst

Nee ze weten het nog niet echt wat het nou is.

Ik heb movicolon meegekregen naar huis, moet dat blijven nemen, het is een middel wat er voor zorgt dat de ontlasting zachter word en daardoor de stoelgang makkelijker gaat, en ik moet zeggen dat het wel een flink stuk helpt!

Temperatuur blijft ondanks de paracetamol wel aan de hoge kant (rond de 37.7) maar hoe of wat dat veroorzaakt, tja.....

Ik probeer het nu maar een beetje los te laten, hoe meer ik erover pieker hoe erger het weer word, dus ik doe rustig aan, kan ook weinig anders door de bekkenpijn, en ik ga gewoon proberen te genieten zonder de stress om er over na te denken wat er nu aan de hand is.

Klinkt allemaal heel stoer maar is wel moeilijk hoor! Dat er met mij iets is, och, dat is wel te overleven en dat is prima, maar ben af en toe zo bang dat het toch m'n kleine meissie is die er last van heeft.

Nou ja, aan de andere kant zijn dat ook weer hele normale moedergevoelens denk ik dan maar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje meid wat balen zeg. gaat lekker hier. Maar die obstipatie heb ik ook enorm. Balen is dat. Soms ga ik wel eens 5 dagen niet. Hopelijk krijg je snel hulp en dan echt rusten hoor. Je lichaam vraagt er blijkbaar om. Je temperatuur kan ook nu hoger zijn door het zwangerschaphormoon he die van mij is namelijk standaard 37,5 nu.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou de 20 weken echo was helemaal te gek, jeetje wat nemen ze daar een tijd voor zeg!

We hadden echt een hele leuke jonge gozer die de echo deed, hij legde alles tot in de puntjes uit. Echt helemaal blij van geworden.

Onze kleine meid is helemaal door de keuring heen.

Tijdens de echo was ze zelfs vruchtwater aan het drinken wat een leuk gezicht om dat mondje open en dicht te zien gaan, ik schoot er helemaal vol van.

Na de echo terug naar de gyno voor de bloeduitalg en die was wat beter geworden, maar vanwege alle strubbelingen is er besloten dat ik morgen voor de laatste keer naar de VK toe ga en daarna onder behandeling van de gyno ga blijven.

Als ik heel eerlijk ben, dan ben ik daar wel blij om, niet omdat de VK slecht beviel hoor! Maar ik was zo heen en weer aan het pendelen, dat dit wat meer rust en zekerheid voor ons geeft.

Al met al dus een super goede dag!

Liefs Diana

Geplaatst

Poehee, gelukkig gaat het met je girlie helemaal goed. Ik hoop dat als je niet meer hoeft te werken, alles wat beter zal gaan en je snel weer boven 'diana' komt. En geniet er maar lekker van, je hebt er ook niet voor gekozen toch om niet meer te kunnen werken. groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

super dat je zo mooie echo hebt gehad. Doe het rustig aan he.

Geplaatst

super voor je meid, om zo een mooie echo gehad te hebben.

en inderdaad bouw die rust voor jezelf in.

Enne ik ben ook alleen maar bij de Gyn, en dat bevalt me prima.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hallo Diana

Eerst wil ik je feliciteren met je zwangerschap,dat had ik geloof ik nog niet gedaan ,sorry.

Super dat de 20 weken echo goed was,fijn is dat als ze alle tijd voor je nemen.

Doe het kalm aan meid.

Groetjes Manuela

Geplaatst

Hey meiden,

Dank jullie wel voor alle reacties.

Wat betreft het werk, ik heb met mijn werkgever gepraat, en ik ga niet meer werken.

Ik was momenteel gedetacheerd via het uitzendbureau, maar het half jaar zit er bijna op, dus ze zouden mij contract gaan aanbieden, maar dat zie ik nu echt niet zitten.

Ik blijf nu dus in de ZW, en mag na mijn bevalling zodra ik mij goed genoeg voel terug komen.

Wat mij betreft super geregeld.

Verders vandaag bij de VK geweest voor de laatste keer, en jeetje dat was een tegenvaller, bleh! Ik dacht het netjes te doen en zelf heen te gaan en het verhaal vertellen en normaal afscheid te kunnen nemen, anders had de gyno het voor mij geregeld.

Maar goed, al met al werd het niet in dank afgenomen leek wel. Mijn man en ik stonden echt met een flinke kater weer buiten. We werden echt weggekeken toen we vertelde dat we vanaf nu bij de gyno bleven.

En wij heel naief maar denken dat we het op deze manier netjes aanpakte, beetje jammer.

Verders een hoop stress door de werkgever van mijn man, we zijn er via via achter gekomen dat hij zijn zaak te koop heeft gezet, vond het niet noodzakelijk ons hiervan op de hoogte te stellen. Dus mijn man heeft gelukkig al snel een andere baan gevonden, en heeft ontslag genomen, maar dat weigert hij te accepteren.

Volgens zijn baas mag hij geen ontslag nemen omdat hij een jaarcontract heeft. Dus nu weten we even niet goed wat we moeten doen.

UWV, vakbond, advocaat, rechtshulp? Bleh, echt weer van die onnodige stress.:cussing:

Mocht iemand nog een gouden tip hiervoor hebben, die zijn welkom!

Liefs Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden