Ga naar inhoud

Diana is zwanger

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lekker stom allemaal zeg! Zo! Dat is er uit. Nou ja die vk bevestigt eigenlijk alleen je keuze maar. Dus dumpen aan haar denken. Fijn dat je werk zo goed geregeld is, heerlijk dat je weer terug kunt komen.

En qua werk van je man, wat een rare kwibussen heb je toch op de aardbol. Meneer de baas meet duidelijk met 2 maten, helaas zijn er daar meer van, en gooit de boel in zijn hoofd een beetje in de war. Volgens mij kan je als je niet te rijk bent, gratis advies over dit soort dingen krijgen bij de wetswinkel. En verder denk ik dat hij meer blaast dan krabt, want waar heeft hij nu recht op als hij zelf zijn zaak opdoekt? Volgens mij nergens, maar ik ben natuurlijk geen jurist. Niet te lang wachten denk ik met juridisch advies inwinnen. Want misschien moet je wel een ontslagbrief schrijven, als ontslag nemen rechts ongeldig is, volgens mij heb je altijd tenminste maar 1 maand opzegtermijn bij 1 jaar contracten. En 1 maand houdt je hubbie toch nog wel uit?

En verder, heerlijk je laten insmeren met massageolie zodat alle zorgen heerlijk van je rug kunnen afglijden!! :-)

groetjes, niki

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben manager van Personeelszaken geweest. Heb er dus een beetje verstand van?? Als er in je contract voor bepaalde tijd geen opzegtermijn staat vermeldt geldt er geen opzegtermijn. Een contract voor bepaalde tijd is namelijk vaak voor bescherming van de werknemer. Daarom bepaalde tijd, alleen wordt er heel vaak toch een opzegtermijn in gezet. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou je een advocaat via je verzekering kunnen inschaken.

Succes in ieder geval

Geplaatst

Dank je wel voor je reactie Es!!!

In zijn contract staat dat de opzegtermijn volgens horeca CAO gaat, ik heb de horeca CAO erbij gezocht en daarin staat dat de horeca CAO geen aparte opzegtermijn hanteert, en de opzegtermijn van het BW hanteert, en tja daarin staat duidelijk (in het burgelijk wetboek) een opzegtermijn van 1 maand per begin van de maand.

Ik heb zelf een studie loonadministratie gedaan, en volgens mij, houdt het dus in, nu opzeggen, en per eind augustus weg kunnen?

Gast estrhalita
Geplaatst

Gewoon nu een brief sturen (wel aangetekend versturen) dat hij ontslag neemt en dat 31 augustus zijn laatste werkdag is Eventueel kan hij zijn overgebleven vakantiedagen nog opnemen en dus al half augustus weg daar. Die baas heeft geen poot om op te staan want het staat in het contract.

Succes

Geplaatst

Hey meiden,

Nou qua contract van hubbie bleek het een tegenvaller te zijn, na de FNV gebeld te hebben, bleek het een contract zonder opzegtermijn te zijn, dus was het niet tussentijds op te zeggen.

Gelukkig is zijn baas tot het besef gekomen dat dit zo ook niet gaat (hubbie deed ook wel erg vervelend hoor) dus halleluja en de vlag uit, want zijn laatste werkdag is al 3 augustus!!!:occasion16::occasion16::headbanger:

Vandaag de stad in geweest voor wiegbekleding, behang en gordijnstof, en dat is wonderbaarlijk genoeg gelukt!

We hebben gekozen voor cremekleurig behang met kleine roze soort zeesterretjes, als gordijnen donker roze met beertjes, en de wieghemel word van creme stof met sterretjes, lijkt op het behang met een heel licht roze tule erover, en de wieg zelf komt mijn trouwjurk (de stof ervan dus). Vind het ergens heel erg zonde, de jurk was/is echt heel mooi, maar wat moet ik er anders mee?

Veel meer is er hier niet te melden, alles gaat best aardig, buik groeit nu heel hard en ik heb af en toe last van oprispingen en laat vreselijke boeren, echt erg asociaal soms, maar volgens hubbie erg lachwekkend :a4628ea63ee3976fca4

Liefs Diana

Geplaatst

Terwijl wij van een rustig weekje vakantie hebben genoten is er bij jullie wel weer heel wat gebeurd zeg!!!

Maar lekker dat je nu thuis kan zijn en rustig aan kan doen. Pas goed op jezelf, want daar is maar 1 uniek exemplaar van!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteren weer de 3D/4D echo gehad, en wauw, het was erg gaaf!:yeswink-1:

Heb leuke foto's mee gekregen, leuke filmpjes en het hele consult op film.

Bij 28 weken ga ik weer heen.

Alles was goed met de kleine meid, ligt goed op schema, en gaf een paar leuke showtjes weg.

Ik heb 3 kleine film[jes mee gekregen om te mailen, maar die kan ik hier niet op de site zetten, zal eens kijken of ik ze ergens anders neer kan zetten, en dan hier een link.

Maar een paar foto's heb ik wel om te showen:

Foto-EDLJ66PJ.jpg

Foto-47G8NMOM.jpg

Foto-DTD6YJU4.jpg

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw Diana dat ziet er super uit zeg. Ik ga 16 aug voor een 3/4D echo. Leuk he dan heb je een echt beeld. Bij Robbie heb ik het ook laten doen en hij leek in het echt echt op de 3d foto. Zo leuk.

Geplaatst

Hey Diana, wat een gedoe zeg, dat met de baas van je man, gelukkig is hij tot inkeer gekomen.

Wat een hele mooie 3d foto's super om te zien.

Liefs Renaat

Geplaatst

Dank jullie wel meiden, ik ben inderdaad trots op de foto's van onze kleine meid! Zo'n 3d/4d echo is wel een uitkomst hoor, veels te leuk! In mijn 28e week gaan we weer, jippie!!:toothy4:

Schoonzus heeft ook 3d foto's van haar kleine jongen gekregen, zij loopt 4 dagen achter op mij, en ik moet zeggen, wat een verschil!

Ik dacht dat in deze tijd het uiterlijk nog niet zo duidelijk zou zijn, en eigenlijk alle 3d foto's van onze ukkie's op elkaar zouden lijken, maar niets is minder waar, jeetje wat een verschil!

Nou verders gaat het hier aardig, nog wel last van maagpijn, en regelmatig overgeven, mja ook dat begint te wennen.

Het enige waar ik mij iets wat zorgen om maak is dat ik de kleine sinds woensdagochtend niet meer heb gevoeld :sad:

Hubbie wilde al dat ik vandaag de gyno maar ging bellen, mja dat vind ik ook zo wat, zal vast niks aan de hand zijn, mja leuk is anders.....

Wat zouden jullie doen?

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, kan me voorstellen dat je daar ongerust over maak.

Mijn gyneacoloog heeft van de week gezegd, dat ik de baby elke dag goed moet voelen, voel ik het niet meer of niet meer zo goed, dan ik moet bellen.

En ik weet van een vriendin die ook zwanger is ( al wel 33 weken ) maar haar verloskundige had weken geleden ook tegen haar gezegd, je moet de baby leke dag voelen voel je het 1 dag niet moet je bellen.

Dus ja, ik zou echt ff bellen als ik jou was, al is het voor je eigen gemoeds rust.

( en van je man natuurlijk )

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana bellen hoor. Heb ik toch ook al met 17 weken gedaan. Dus echt gewoon bellen veel te eng als je de kleine toch een dagje niet voel. Hou je ons even op de hoogte. xx

Gast estrhalita
Geplaatst

En heb je gebeld of heb je de kleine inmiddels al gevoelt???

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ik ben in het ziekenhuis geweest, en alles is goed!

Ben vanmiddag even op bed gaan liggen en danny was het zat dus die heeft stiekem de gyno gebeld, en we moesten meteen komen.

Meteen de echo erop, en pffff het hartje klopte!!!! Kleine meid was al lekker druk aan het trappen, maar voel het nog steeds niet, waarschijnlijk omdat de pijn in mijn buik weer toeneemt, en dat ik daarom alleen de pijn voel en niet het bewegen, advies was af en toe een paravetamol te nemen, en bij twijfel bellen, en niet wachten.....is mij echt een aantal keer op het hart gedrukt.

Legde de gyno uit dat je een vk sneller bel en het ziekenhuis voor mij net een stap verder is, maar volgens haar hebben hun dat wel wat meer geleerd maar zijn ze er voor hetzelfde doel, en als hun met 5 minuten een echo mij gerust kunnen stellen, dat ik dan echt nooit meer mag schromen om te bellen.

Nou dat was wel een duidelijk verhaal vond ik, zal het ook niet nog een keer laten gebeuren.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Gelukkig en ik zei het toch al gewoon bellen, wordt je echt niet kwalijk genomen. En je hebt weer even kunnen spieken, daarom deed je het natuurlijk :) hahaha. In ieder geval een slimme man heb je hoor. Aplausje voor hem

Geplaatst

Gelukkig dat alles goed was!

Maar vervelend dat die buikpijn weer terug komt!

Pas goed op jezelf... en inderdaad... gewoon weer bellen als je weer zin hebt in een echo (Grapje!)

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Ik moet bekennen dat ik van de echo weinig heb gezien behalve het kloppende hartje, pffff, wat een opluchting!

Het enige wat mij wel opviel bij de echo was dat ze zo groot is! Mja das alleen maar goed he!? hihihi.....

Gelukkig voel ik haar sinds gisteren weer trappen, en dan ook echt luid en duidelijk! Vanacht toen ik probeerde te slapen dacht ik wel even....miste ik dit echt??? hahaha

Liefs Diana

Geplaatst

Kan me voorstellen dat je gelijk kijkt naar het hartje!

Fijn dat je haar ook weer voelde rondscharrelen in je buik! Hopelijk blijft dat nu de rest van je zwangerschap zo!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Pfft, gelukkig maar. Mijn vk had gezegd dat ik het niet iedere dag hoefde te voelen... Afijn, gelukkig voel ik het wel iedere dag. Maar ik zal er ook op letten dat dat zo blijft.

Fijn dat het allemaal weer goed was. Ze was gewoon toe aan wat rust misschien.

groetjes, niki

Geplaatst

Ja wie weet was ze het wel ff zat zo met het warme en vooral benauwde weer, wie zal het zeggen?!

Kreeg van de week een telefoontje (na 3 weken eindelijk) van de mevrouw die de cursus "samen bevallen" geeft, alles zit vol, grrrrrrr.

Ik heb er zo de balen in! Vond het leuk om samen met danny wat te gaan doen, en dit leek mij echt en leuke cursus. Ook leuk om andere zwangeren in de buurt te ontmoeten, mja helaas....

Nu moet ik dus gaan kijken of er wellicht een andere cursus zou zijn die leuk is om saampjes te doen.

Weten jullie misschien iets???

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana, bedankt voor je reactie over de griep. IK voel me al bijna weer 100%, en, zeker ook na je reactie, maak ik me geen zorgen meer over de kleine. Gelukkig!

Heb je al een andere cursus gevonden?? Succes ermee!

Groetjes CIndy

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana wat dacht je van zwangerschapsjoga, dat is 1x in de maand met partner

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden