Ga naar inhoud

ivf lis

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh meis ik wilde dat ik je even in een tijdmachine kon zetten......dat rot wachten ook!

Knuffel en we wachten met je mee hoor!

kus kus

• 1 maand later...
  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

• 4 weken later...
Geplaatst

He sab wat lief!

ik zat er al om half 8, poe he.

5 rechts en 3 links, en nu iets van 12 mm (niet allemaal). dus zondag terug. Dit gedeelte is nu niet zo heel spannend zo vlak na de vorige keer, ik geloof wel dat er weer 8-9 eitjes groeien en de punctie gaat lukken,, maar daarna brrrrrr. vorige keer wel 6 bevrucht maar maar 2 goed gegroeid! spannend hoor!

dames, wat zullen we doen, mocht het allemaal goed gaan: 1 of 2? hihi ik weet t hoor, we moeten het zelf beslissen, maar ik vind het zo moeilijk!

ellen, sorry, ik ben hier heel lang niet geweest!

hoe is t nu? al begonnen?

Groetjes!

Lis

Geplaatst

ziet er goed uit niet?! Heb vertrouwen in de groei. Enne...tsja..ik zou voor 2 gaan...de kans dat er dan 1 blijft zitten is voor t gevoel groter en de kans dat er 2 blijven zitten zou ik voor lief nemen. Leuk toch 2 erbij? hihi. Natuurlijk moet je je goed voelen bij de keuze, wat t ook wordt...

Geplaatst

Lis, ik heb nog niet gereageerd hier, sorry!!

Gaat het voorspoedig?

tja 1 of 2 tp... moeilijk hoor. Als het je eerste (2) kindje(s) was zou ik zeker zeggen 2, maar nu is het toch iets anders.

Volg je gevoel!! Is het enigste wat ik kan zeggen..!

Succes meis!

Geplaatst

Succes meid, ik duim voor jullie! hoop zo dat we snel lezen: over negen maanden komt er een brusje voor Ebbe! Succes!!!!!!!!!!!

Liefs Bianca

Gast marianne
Geplaatst

Lis,

Succes de komende week!

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

moeilijk he meiden!

ja, hub zegt snel 2, maar ik ben zelf iets terughoudender. Bang dat t te veel wordt voor me, 2 erbij, of dat ze te vroeg worden geboren (ebbe ook al 3 weken te vroeg) of dat er iets anders mis gaat... naja, ik heb zomaar het idee dat t wel n errug kleine kans is dat er 2 innestelen... maar ja, je weet t n iet.

Ik denk dat het er toch 2 worden!

Ik heb morgen de punctie al!

Gisteravond de pregnyl gezet,, wat is dat toch een crime. Hebben jullie ook allemaal kapotte ampullen gehad? DIt is eigenlijk de eerste keer bij ons dat t zo mis gaat. ik maak hub steeds zenuwachtiger bij t breken (durf t niet zelf...)

heeft iemand tips? ik wil namelijk ook pregnyl gaan spuiten ipv de bolletjes. Lijkt me fijn zeg, niet meer elke dag 3 keer 2 van die vieze bollen en dan de hele tijd het gevoel dat ze niet ver genoeg zitten of misschien wel in de wc vallen!

Lekker verder duimen meiden en bedankt voor de lieve berichtjes!!!

lis

Geplaatst

Succes Lis! enne..als je gevoel zegt dat er toch geen 2 blijven hangen zou ik er zeker 2 doen als de mogelijkheid zich voor doet!

Ben benieuwd hoor.

Kus Sab xx

Geplaatst

Hoi Lis, zeg nooit nooit!! Wij dachten (zeker na drie mislukte pogingen) ook niet dat ze bij de vierde keer alle twee zouden blijven zitten.... Niemand kan voor jou beslissen wat je moet doen. Maar ik meen wel dat het wetenschappelijk bewezen is dat je met twee emmies terugplaatsen meer kan hebt op innesteling. Je zou de beslissing af kunnen laten hangen van de kwaliteit van de emmies? Bij een toppertje 1tje en bij mindere "kwaliteit" 2? Alhoewel, bij ons was 1tje een toppertje en de andere liep iets achter....

Ik kan je wel zeggen dat ik het eerste jaar dat de meiden geboren waren als zwaar heb ervaren, zeker met eentje van drie jaar erbij. Ik had toen toch min of meer een vast schema waar de oudste zich ook in moest zien te vinden en dat lukte niet altijd. Verder moet ik eerlijk zeggen dat wij ook bijna geen hulp hebben gehad (geen kraamhulp, geen helpende hand van familie ed.) en dat kan in jouw geval heel anders zijn. Nu de meiden wat ouder zijn, kunnen ze veel beter met elkaar spelen en is het enorm leuk.

De keuze is aan jullie en is reuze persoonlijk!! Veel succes!!

Geplaatst
Hoi Lis, zeg nooit nooit!! Wij dachten (zeker na drie mislukte pogingen) ook niet dat ze bij de vierde keer alle twee zouden blijven zitten.... Niemand kan voor jou beslissen wat je moet doen. Maar ik meen wel dat het wetenschappelijk bewezen is dat je met twee emmies terugplaatsen meer kan hebt op innesteling. Je zou de beslissing af kunnen laten hangen van de kwaliteit van de emmies? Bij een toppertje 1tje en bij mindere "kwaliteit" 2? Alhoewel, bij ons was 1tje een toppertje en de andere liep iets achter....

Ik kan je wel zeggen dat ik het eerste jaar dat de meiden geboren waren als zwaar heb ervaren, zeker met eentje van drie jaar erbij. Ik had toen toch min of meer een vast schema waar de oudste zich ook in moest zien te vinden en dat lukte niet altijd. Verder moet ik eerlijk zeggen dat wij ook bijna geen hulp hebben gehad (geen kraamhulp, geen helpende hand van familie ed.) en dat kan in jouw geval heel anders zijn. Nu de meiden wat ouder zijn, kunnen ze veel beter met elkaar spelen en is het enorm leuk.

De keuze is aan jullie en is reuze persoonlijk!! Veel succes!!

Srry, storend foutje in vorige berichtje: Het is volgens mij niet wetenschappelijk bewezen dat je met 2 emmies terugplaatsen meer kans hebt dan bij 1!

Geplaatst

Lis, veel succes morgen met de punctie.

Ik kan je geen advies geven w.b. de pregnyl. Die ampullen zijn idd moeilijk te openen, kl*te dingen zijn het.

Meis, duimen blijven draaien hier.

Kus, beau

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Lis,

Succes morgen met de punctie!

Ik volg je een dagje later.

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

ik heb wel eens gelezen dat je in de apotheek soort rubbertje kan krijgen (hahaha nee geen durex) om die ampullen te openen.

Ik deed het met een gaasje erom heen.

Maar het blijven rotdingen!

Heel veel succes met de punctie!!!

Geplaatst

Lis, hoe is je punctie gegaan? Nu inderdaad maar hopen dat je mooie emmies krijgt. Succes en sterkte de komende dagen! Ik loop trouwens maar 1 dag achter bij je, dus kunnen elkaar gezelschap houden op de wachtbank. Wordt nog druk daar!

Over het volgende:

Srry, storend foutje in vorige berichtje: Het is volgens mij niet wetenschappelijk bewezen dat je met 2 emmies terugplaatsen meer kans hebt dan bij 1!

Volgens mijn arts maar 1 of 2 % meer, dus wel een grotere kans, maar erg minimaal. Ik kies dus voor 1, maar is inderdaad een moeilijke beslissing.

Geplaatst

hallo allemaal,

bedankt voor de lieve berichtjes.

T is weer achter de rug. Het ging dit keer heel snel en viel reuze mee. alleen was er links eentje blijven zitten waarvoor nog een keer geprikt moest worden en dat was de gemeenste. verder ging het echt prima en ze waren weer zo lief allemaal!

Er zijn maar liefst 14 eieren gevonden en ook t zaad was prima. ik denk wel (en de arts ook) dat er aardig wat kleinere bij zaten en t is dus de vraag hoeveel van die 14 er mee gaan doen, maar hopelijk komt er een goeie oogst. spannend blijft het hoor.

maar nu eerst ns even lekker uitrusten...

marianne en lisl: jullie ook veel succes!

Groetjes,

Lis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden