Ga naar inhoud

ivf lis

Aanbevolen Berichten

• Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he sab. lief dat je t vraagt!

eigenlijk gaat t wel... ik hoop maar op de volgende keer, brrr, t blijft lastig he. ook al ben ik zwanger geweest, ik kan me dat gewoon nauwelijks meer voorstellen. Denk meteen weer dat t toch wel heel veel geluk vergt. Pfff, da's wel lastig.

maar ik moet echt de hoop erin houden, anders is het helemaal niet meer te doen.

Ik heb uitgerekend dat we t voor onze vakantie nog een keer kunnen proberen. Heb vandaag een gesprekje met de gyn gehad over de telefoon en die zei ook dat ik meteen weer aan de zoladex moet. Dat krijg ik dus morgen. Moet ik dan wel zelf halen en naar de ha. (die belde ik voor een afspraak, maar ik moet op t inloopspreekuur komen en als t vol is is t vol... zei de assistente, terwijl de ha zelf altijd zegt dat ik snel tussendoor mag met zoiets aangezien zo'n spuit peanuts is, stomme assistente, alsof t niet stress genoeg is.) nu moet hub de spuit om 8 uur halen, en dan zorg ik dat ik om 8 uur in de wachtkamer zit en laat ik maar eerst wat mensen voor...

lang verhaal....

ik zal straks ns bijlezen hoe t met jullie gaat...:toothy1:

groetjes,

Lis

Geplaatst

Gos wat stom weer van zo'n assistente, volgens mij zijn die meiden allemaal overspannen hoor. Beetje compassie mag wel zeg!

Is dat dan ook weer zolang met de zoladex? Of heb je dan volgende maand of zo alweer een punctie?

Ik snap je gevoel wel een beetje van dat geluk hoor.

Als er iemand bij stilstaat hoeveel geluk een kind krijgen is zijn wij dat wel. En met een poging word je weer met je neus op de feiten gedrukt he? Bah! tis ook gewoon zo balen dat je weer helemaal opnieuw moet....

Morgen vrij?

En wanneer hebben jullie vakantie?

Geplaatst

ja je raakt eraan 'gewend' dat t lukt... zo voelde het wel een beetje. vooral met nog 3 positieve tests toen ik spontaan zwanger was...

en nu weer alles opnieuw ja...pfff vermoeiend. ik vind het regelen ook zo lastig... ben ik soms gewoon maar 1 dag per week op mn werk, maar goed, als t ze niet bevalt hoor ik het wel.

wij gaan eind augustus pas op vakantie. Een maand later is dus geen optie, ik moet echt deze maand beginnen en dus morgen de spuit. ik had t dinsdag al gezegd dat dit waarschijnlijk moest, toen ik belde om te zeggen dat t was mislukt, maar dan krijg je natuurlijk niet meteen een arts...

en ja, morgen lekker vrij. ebbetje is niet helemaal fit. hij is ook erg schor, dus ik hoor m bijna niet als ie huilt. sneu he. hij heeft veel snot en een megadikke bult in zn mond waar ik ondertussen toch echt wel een kies verwachtte...

jullie wilden toch in de zomer een nieuwe poging? al een afspraak voor intake? of hou je t nog even af? ben benieuwd!

Lis

Geplaatst

Tjonge Lis... Wat een toestanden...

Een assistente die niet meewerkt, een jongetje wat niet lekker is,:achoo: en dan ook nog een hele strakke planning moeten houden voor een volgende poging!

Sterkte er mee!!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

haha, ja gedoe!

maar de volgende poging is nog niet dus voorlopig ga ik iedereen mooi terroriseren met mijn overgangshormonene! :handbags:

Lis

Geplaatst

Oh oh beware of Lis! Bokito watch your back!!! hihi.

Wij willen na de zomer een poging doen, eerst afvallen, zucht..en ik moet even kijken met mijn werk, hoewel ik dat niet meer als excuus ga gebruiken zoals alle jaren hiervoor...

Zielig voor Ebbe zeg, gaat het wel een beetje met hem??

xx

Geplaatst

Dus je gaat deze zomer flink aan de slag sab... Lijkt me moeilijk hoor, zo verplicht afvallen. Daar word je zo recalcitrant van... zo'n spuitje zoladex is erg naar (de gevolgen dan...) maar het gaat wel vanzelf. het enige wat ik nog hoef te doen is te klagen. maar jij moet t allemaal zelf doen!

Bij mij lukt zoiets alleen maar als ik heeeeeeeeeeel fanatiek word. elke dag de kalender van de site van het voedingscentrum invullen etc. (pff, heb ik ooit een keer een week volgenhouden...) Of als het 'officieel' moet wil ik ook nog wel ns wat volhouden. Moest een tijdje suikerloos, en deed t ook nog. Kan t me neit meer voorstellen!

Ik denk dat dat ook het succes van sonja bakker is: je denkt niet na, maar volgt het schema elke dag en dan gaat t... maar nogmaals, t lijkt mij erg moeilijk. Moet je van t ziekenhuis of van jezelf? ik vind het al moeilijk om 1 keer per week te sporten. en dat moet eigenlijk echt... ik neem het mezelf kwalijk dat mn conditie niet goed is en da's natuurlijk ook wel een beetje belangrijk voor zo'n poging.

Tja, we moeten het onszelf ook weer niet te moeilijk maken denk ik dan.

Maar spannend, na de zomer. Ik hoop dat ik je al zwanger zijnde kan volgen... een beetje met het virus strooien.

Ebbe gaat ok hoor, beetje veel snot en moe, maar we gaan straks nog wel naar buiten.

Lis

Geplaatst

Nou ja, wat ik eigenlijk wilde schrijven:

De spuit zoladex zit er alweer in.

ik ga ns op de kalender kijken wanneer de volgende poging dan ongeveer zal zijn.

(moet maandag nog wel even bellen over het schema).

Lis

Geplaatst

rot zeg weer die gevolgen van de zoladex, bah!! hopelijk stemt het mooie weer je een beetje goed en heeft je omgeving niet al te veel te lijden ;-)

Goed dat Ebbe weer wat beter is, misschien straks dan idd heerlijk genieten van de zon.

ik ga zo boodschappen doen dan kan ik Carolijn mooi voor enen ophalen en lekker naar buiten met haar. Kan ze wel gebruiken na zo'n week hihi.

Tsja, afvallen moet van mezelf omdat t moet en van t zh omdat je bmi zoveel moet zijn...en als ik nu zwanger zou raken dan kom ik met 5 maanden de trap niet meer op als ik net zoveel aankom als bij Carolijntje haha. Dus jaaa helaas op eigen kracht...ik hoop echt dat ik volgende keer met de meeting gewoon minstens 20 kilo lichter ben. En jij afvallen???? doe normaal man!!! hahahaha dan blijft er niks van je over hihi. Je ziet er harstikke goed uit joh! iedereen op de meeting trouwens haha

Geplaatst

Het wordt ergens half juli starten. misschien een weekje eerder.

poe dat duurt nog lang he?

en carolijntje, is die alweer van de oorpijn af?

lis

Geplaatst

ja dat was na mn bevalling hoor... ik was ook wel bijna 18 kg aangekomen...

en t duurde lang, maar t ging uiteindelijk toch een beetje vanzelf. raar en een beetje oneerlijk eh. geluksvogeltje... maar de putten zijn wel in mn benen blijven staan;)...

Geplaatst

Hey Lis,

Lekker dat het toch is gelukt daar bij die dokter met die spuit!!!!

Hobbel 1 is weer genomen!

Sterkte er weer mee!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

ach Lis, 99% van de tijd heb je je kleren aan dus wie ziet die putten nou. En je hub heeft wel minder charmante kanten gezien en/of gehoord van je :cheesy: sollie!

Nog lekker naar buiten geweest?

Geplaatst

ja, dat is zo! haha kleren zijn fijn!

en ik ben de stad ingeweest en heb een nieuw abonnement voor mn mobiel geregeld en dus eindelijk (na jaren) een nieuwe mobiel gekregen. Ik ben daar zo'n sufferd in... heb gewoon al 4 of 5 jaar dezelfde telefoon... tja, je kan wel bedenken dat die accu t niet meer zo goed doet. Echt vervelend, 1 gesprek en hij was op.... ben er erg blij mee! kan ik ook naar de radio luisteren enzo...

pfff ik ben wel even tijdelijk allergisch voor zwangeren merk ik... is altijd zo he...

Geplaatst

ik ken dat ja. Ik heb t ook een beetje merkte ik net, maar goed, gaat wel weer over, hoop ik.....heb geen zin om me zo te voelen, bleh....

Ook dat van die mobiel komt me bekend voor. Ik heb een nieuw abonnement plus foon gekregen in november 2007 en nu doet ie het niet meer. Nu heb ik zo'n oude foon in gebruik dat de datum nog op 2005 stond en er staan foto's op van ons bij Tiesto in oktober 2004!!!!! Gruwelijk jong waren we toen hahahaha. Heerlijk, alleen die foon is echt KKKKKKKKKKKrakkemikkig hihi. Wat voor eentje heb je nu? Graag gedetailleerd! haha

Geplaatst

haha zo ging het bij mij ook!

weer een oude telefoon van hub geprobeerd maar daarvan had mn neefje het pookje compleet gemold tijdens het spelletjes doen...

ik heb deze, maar dan in een beetje bruine kleur:

K770i_global_product_quality_image_1.png

Tja, t zal wel een ouwetje zijn want ik heb een goedkoop abonnement. maar wel foto en radio, dus wat mij betreft prima!

lis

Geplaatst

over off topic gesproken...

maar dat is omdat ik mooie dingen nodig heb ivm die (*^(*&(*&(*&*(7&^%&^%&-poging!

Geplaatst

Hey wat een stoer plaatje zeg!! echt mooi, ja ook de foon is mooi moet ik eerlijk zeggen. Ik weet ook niet wat nieuw en oud is hoor qua foons..Ik weet wel dat ik de volgende keer niet meer eentje wil met allemaal gedoe erop. Gaat alleen maar eerder stuk! Dat blijkt wel.

Wat betreft dat off topic: het is jouw topic haha. Enne....je zegt zelf, je moet die foon hebben omdat je met ivf bezig bent, dussssssss!! hahahha, lekker slap weer zeg..

Geplaatst

haha dus jij wilt een ouwemensentelefoon...

volgens mij vond die jongen in de winkel mij ook maar een ouwe muts... maar hij heeft me wel heel lief geholpen een handiger abonnement te nemen. lief hoor, die jeugd van tegenwoordig...

Geplaatst

ik ga ff off topic mee kletsen ...maar wat een telefoonradiofototoestel lis...daar ben je maar druk mee om alles onder de knie te krijgen.....hahahahaha...mooi hoor.

Hier dus mijn nieuwe telefoon ingeruild voor een ouwewijfen telefoon...kan er nu alleen nog maar mee bellen en sms-en....hahahahahah

Ik snap je sab...hahahahahaha....maar ja ik ben ook niet meer zo jong als jullie....hahahaha

Fijn lis dat je de eerste zoladex weer hebt....en heb je al op de kalender gekeken????????

Geplaatst

ja, nog 1! haha.

nou ik heb t eerste spelletje al uit, de radio al ontdekt en al een foto gemaakt... alleen moet ik nog wat meer over de foto's weten, maar dat komt wel.

de kalender, jaaaaaaaah.

volgens mijn berekening kan ik op donderdag 10 juli beginnen met spuiten (vorige keer ook op do begonnen dus misschien is dat standaard, maar misschien hangt t ook wel van de arts af).

dus ergens rond die datum of een weekje later. dan zou ik (fingers crossed) rond 24 juli tp hebben (ca 21 punctie) en dus ergens begin aug testen. zo helemaal gepland, en nu maar wachten...

lis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden