Ga naar inhoud

ivf lis

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat goed zeg Lis!

Echt een mooi resultaat zeg.

Gelukkig dat de punctie meeviel.

Nu lekker uitrusten en bijkomen.

x beau

• Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Lis,

Fijn dat het weer achter de rug is. En 14 lijkt me een mooi aantal.

Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

Hey lieve Lis,

Wat een super score zeg!

Sorry dat ik je niet op voorhand heb gesteund, maar ik duim nu vreselijk met je mee op top embryo's en een mooie beeb over 9 maanden.

Klinkt best leuk, Ebbe in feb en brusje(s) in april jarig?

Over 1 of 2 terug plaatsen ben ik nu terughoudend.

Ik weet uit ervaring dat een tweelingzwangerschap niet ontzettend zwaar hoeft te zijn (net als cynth?). De bevalling is geloof ik niet pijnlijker of erger. Ik kan zelfs zeggen dat het eerste jaar me ontzettend is meegevallen. Nu wordt het drukker, nu beiden lopen en eigen karakters hebben.

Maar nu spreek ik uit een toentertijd kindloos moederhart. Jij hebt Ebbe al, dus moet je overwegen of een tweeling erbij kan? Ebbe is dan 2, dus redelijk zelfstandig, maar zeker nog wel afhankelijk genoeg en draagt dan ook nog luiers.

Moeilijk, dus sterkte!

Kus Laura

Geplaatst

Hoi Lis, wat fijn om te horen dat de punctie toch wel meeviel!

Wanneer hoor je iets over de terugplaatsing?

Ik wens je heel veel succes meis en ik duim voor je! :spoton:

Liefs, Daantje

Geplaatst

wauw Lis, wat goed! fijn dat het meeviel.

wanneer heb je TP?

Geplaatst

ja ik word vrijdag gebeld, brrrrrr, wat spannend he. en op t formulier staat nog steeds 2 (van de vorige keer nog, terwijl we toen uiteindelijk eentje hadden teruggeplaatst). die actie nog een keer doen is ook zo wat (emmie nummer 2 kwam al uit het lab en mocht toch maar niet van ons, cru hoor), dus het worden er toch 2 denk ik. oh wat spannend, maar ja, eerst maar ns zien, stap 1 is nu een tp, en dan stap 2, een positieve test, ik hoop t zo!!!!!

Lis

Geplaatst

Meis, wat is het spannend allemaal weer zo hè?

Waarschijnlijk lig je nu te slapen en dan als je wakker wordt is het nog 'maar' 1 nachtje slapen.....We leven echt met je mee hier hoor!!! Heb je nog wat afleiding donderdag?

Dan gaat de dag ook sneller voorbij.

Succes meis!

Geplaatst

wat een geweldige score zeg en wat een spanning weer he?

Ik hoop voor je dat er een paar hele mooie bij zitten.

toi toi toi.

Kus Sab xx

Geplaatst

Hai Lis,

Spannend he! Nog een dagje dan weten we meer. Heel hard duimen!!!

Fijn dat je punctie mee viel en een hele mooie score!

Ik heb 11 eitjes, dus ook zeker niet verkeerd. Punctie viel mij wel erg tegen. Heb nog steeds erg veel pijn, maar wordt al wel minder. Ik hoop maar dat 1 keer genoeg is! Vooralsnog ga ik ervan uit dat ik je zaterdag op het wachtbankje zie! Succes vandaag en morgen.

Geplaatst

Yesssss! We hebben een winnaar! (ik weet niet hoeveel)

Er is een terugplaatsing!

Pfff, fijn hoor, ze belden al heel vroeg, dus niet te lang in spanning gezeten.

Gisteravond kon ik niet zo goed slapen, ik vond t weer erg spannend...

Half 11 ben ik weer 'zwanger'!

Lisl, balen dat t tegenviel, t is maar net hoe t allemaal ligt en hoe gevoelig het is denk ik. Ik voel t nog wel, maar echt pijnlijk is t niet. Ik hoop dat t bij jou snel overgaat en vooral... dat jij morgen ook goed nieuws krijgt!

marianne, hoe is t met jou?

Meiden, allemaal bedankt voor de lieve berichten, lekker verder duimen hoor!

Lis

Geplaatst

Joepie!!!!!!!!!

Geweldig Lis!!

Succes straks en we slepen je er door heen hoor de komende 2 weken!

Kus, beau

Geplaatst

Hoi Lis!

Super zeg! Geniet ervan morgen!

Ik weet nog steeds niets... Weet niet meer waar ik het moet zoeken. Wat spannend is dit zeg!

Geplaatst

Wauw, Lis!!! En , hoe was de uitslag uiteindelijk?

Pas goed op de kleine, en jezelf! Hopelijk blijft het lekker 8,5 mnd zitten!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

hoi lis, veel succes op het w8 bankje!

ik hoop ook dat het deze keer raak is voor jullie en dat er een brusje komt voor ebbe!

doe maar lekker rustig aan meid!

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Lis,

Wat goed dat je de terugplaatsing hebt gehad! Heel veel sterkte op het bankje. En goed nieuws, ik kom morgen gezellig bij je zitten!

Zo langzamerhand komt het bankje weer vol.

Sterkte de komende weken, en maar lekker afleiding gaan zoeken.

En duimen voor positieve resultaten.

Liefs, Marianne

Geplaatst

he gezellig marianne, ik kom denk ik niet op t officiele bankje zitten, maar ben er toch een beetje zeg maar...

Er waren uiteindelijk 6 eitjes van de 14 bevrucht. Ik vind dat niet veel, maar wellicht door mn leeftijd? Nou ja, 2 goeie die teruggeplaatst zijn en de andere 4 moeten zich nog bewijzen. maw: geen cryo's (daar zijn ze echt heel streng in in t emc. en ook behalen ze dus niet zulke goede resultaten, ik las laatst een onderzoek!) Maar we zijn superblij hoor, 6 is echt een mooi aantal!

Nou, spannend he, ik hoop dat er een toppertje bij zit die net zo sterk is als onze ebbe!

Gisteren is de acupuncturiste geweest (mijne is op vakantie en nu krijg ik er 1 aan huis, sjiek he) en ik heb me toch weer geslapen vannacht. Ik denk een combi van te weinig slaap van weer 3 maanden nachtzweten, de valium (?) en vooral de acu. ze prikken na de tp vooral op relaxpunten, dus dat kan wel kloppen. t voelt ook zo loom, gisteren erna de hele dag lopen gapen (gelukkig kwam ze laat in de middag...) lekker hoor. kan ik eindelijk weer een beetje bijkomen. De opvliegers zijn nu ook voorbij... alleen is het zo warm dat ik 1 grote opvlieger heb haha.

Groetjes,

Lis

Geplaatst

Hoi Lis, wat een verhaal zeg van een paar dagen, ben wel blij dat het allemaal goed is gegaan en dat voor jouw nu ook het wachten is begonnen, hopelijk over 2 weken goed nieuws. Weet je al wanneer je mag testen? Hoop het voor je, spannend.

Liefs Cindy

Geplaatst

Spannend weer Lis!!!

Ach, bij mij was er ook maar 1 van de 6 goed bevrucht... En die is blijven zitten...

Succes nu weer met wachten!!!

Groetjessssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden