Ga naar inhoud

(Laatste) ICSI juni/juli 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Woehaa!!!!!

Ik ben net gebeld door dr S en je gelooft het nooit! Mijn bloedwaarden waren prima. Jawel mijn eicelvoorraal is laag, maar al mijn hormoonwaarden zijn toch goed. Fsh mooi laag omdat het na de eisprong lag 2,4. Nu wil hij ons nog eens keer zien voor een echo en een gesprek en naar ik aanneem het contract. Straks meteen bellen met zijn assistente.

pfffffff

Geplaatst

Dag Lelena, tav je pogingen. Volgens mij staat in elke verzekering, maar dan moet je ff bellen met ze. Dat indien er géén eitjes zijn gevonden bij de punctie, het níet als poging wordt gerekend. Het is namelijk het lab deel bij ivf en icsi wat het meeste geld kost! Vandaar dat ook al zijn er geen bevruchting het weer wél telt als poging, omdat ze dan het lab deel hebben toegepast!

Succes

Geplaatst

Hoi peultje,

bedankt voor je reactie. Goed om te weten qua verzekering. Een van mijn pogingen was idd mislukt doordat er geen eierstok kon worden aangeprikt en dus ook geen eitjes toen.

Ik las ook je onderschrift en daarin staat iets over een aanstaande overgang. Mijn amh was in 2010 0,2 en toen zei de ivf-arts er niets over. In 2012 was het 0,05 en toen zeiden ze pas dat het te laag was. Nu is eerder deze maand mijn bloed weer getest in duitsland op drie dagen voor mijn menstruatie en ik heb geen precieze cijfers maar dr S zei dat de eicelvoorraard wel laag was maar de waarden allemaal in orde, ook de bijnierschors ofzoiets. Ik vroeg nog of dat samenhing met het amh en hij zei ja. Beetje vaag. Ben jij al in dd geweest?

ik heb alle pogingen max dosis puregon gespoten. Ik ben benieuwd of ik ook jouw dosis menopur ga krijgen. Hoeveel eitjes heb jij uit de pogingen? En ga je nu die extra sterke microscoop voor zaadcelselectie doen? Begrijp ik goed dat je nog helemaal geen tp's hebt gehad? Dat is balen zeg. Hoeveel pogingen heb je gedaan?

sorry voor alle vragen hoor!

Geplaatst

Hi Lalena,

Geeft niet al die vragen hoor ;-)

Als je amh laag is, dan betekent dit over het algemeen dat je vervroegd in de overgang gaat komen. Een laag amh betekent dat je eicelvoorraad laag is. Zodra je eicelvoorraad op is, dan menstrueer je niet meer. Zodra je een x periode geen menstruatie meer hebt gehad dan zit je in de overgang. Daarom vragen ze ook altijd of je nog regelmatig je menstruatie hebt.

Ik heb op een of andere wazige reden altijd wel goed gereageerd op de hormonen (op laatste behandeling na dan, werd een escape iui). Ik had de eerste keer 7 follikels en 7 eitjes waarvan 5 bruikbaar maar geen bevruchtingen. Tweede keer 11 follikels, 6 eitjes maar helaas waren er maar 3 bruikbaar voor icsi echter kwaliteit eitjes was heel slecht en dus ook hier geen bevruchtingen. Laatste keer maar 2 bruikbare follikels, en dus escape iui.

Eind juni poging 4.....

Geplaatst

In dat geval zit ik zeker in d overgang. Gezien mijn lage amh en ik sla al sinds een jaar of drie af en toe een menstruatie over, maar daarna is ie wel weer een aantal keren gewoon regelmatig. Dr S vind het in elk geval niet zonerg dat ie geen poging wilt doen. Mijn fsh was gelukkig mooi laag.

half juni ga ik nog eens terug voor een gesprek en een echo. Wat me wel dwars zit is dat d eassistente vroeg wanneer ik ongesteld word en vervolgens een afspraak inpland op vier dagen na de verwachte datum. Een echo is toch van buitenaf zei ze nog. Waarop ik vroeg dat het meestal toch een vaginale echo is... Maar toen wist ze niets af van medische behandelingen. Ik denk dat ik voor de zekerheid even met ze bel of mail want straks gaan we er voor niets heen.

weet jij precies wanneer je mag beginnen?

en andere dames, hoe is het met jullie?

Geplaatst
In dat geval zit ik zeker in d overgang. Gezien mijn lage amh en ik sla al sinds een jaar of drie af en toe een menstruatie over, maar daarna is ie wel weer een aantal keren gewoon regelmatig. Dr S vind het in elk geval niet zonerg dat ie geen poging wilt doen. Mijn fsh was gelukkig mooi laag.

half juni ga ik nog eens terug voor een gesprek en een echo. Wat me wel dwars zit is dat d eassistente vroeg wanneer ik ongesteld word en vervolgens een afspraak inpland op vier dagen na de verwachte datum. Een echo is toch van buitenaf zei ze nog. Waarop ik vroeg dat het meestal toch een vaginale echo is... Maar toen wist ze niets af van medische behandelingen. Ik denk dat ik voor de zekerheid even met ze bel of mail want straks gaan we er voor niets heen.

weet jij precies wanneer je mag beginnen?

en andere dames, hoe is het met jullie?

Tweede poging om iets te typen...grrrr...had net een heel vernaal getypt en whoesh...uitgelogd en niet opgeslagen. Bovendien kan ik op de ipad alleen maar reageren als ik 'met citaat reageer'. Dus verkorte versie...

Hier gaat het goed; licht gespannen voor wat komen gaat. Het schema is binnen en het komt redelijk goed uit met vakantie. Officieel moeten we een dag eerder terug van vakantie tenzij we de deca koud weten te houden in Portugal.

Moeilijker vind ik het om mijn miskraam echt helemaal een plek te geven. Ook letterlijk moeten we nog het vruchtje dat ik heb opgevangen, een plekje geven. Ik heb een mooi plekje gevonden in het bos maar ik stel het steeds uit... Ik vind wel dat ik het een plek heb gegeven moet hebben voordat ik aan de nieuwe poging begin.

Als ik jullie verhalen lees over de eitjes, amh etc dan verschilt het nogal he. Ik heb zo'n gevoel dat artsen hier ook niet eenduidig over zijn. Ik kan mij ook voorstellen dat men in belang van de commercie zegt dat een laag amh waarde niet uitmaakt of ( zoals mijn arts) testen van deze waarde niet zo veel toevoegt aan de uitkomst van de behandelingen.

Ergens vermoed ik dat de arts dit zegt omdat, wanneer eenmaal laag getest, men de behandeling moet stoppen en dat ze liever nog even door willen. Misschien omdat ze het gewoon nog een kans willen geven? Geen idee.

Het vreemde vind ik bij mijn verhaal, dat ik gewoon maandelijks menstrueer, nog nooit heb overgeslagen en een redelijk regelmatige cyclus heb ( 26/27/28 dagen). Verder komt het echt niet voor in mijn familie, sterker nog zijn. Aantal vrouwen nog laat ( na 43ste ) nog zwanger geraakt... Weten jullie iets over erfelijkheid.

Begin ook te verdenken dat het jarenlang roken en leven in chaos( mijn vorig leven haha;-) ook niet echt heeft bijgedragen aan vruchtbaar geheel.. :-(

Ben benieuwd wat jullie kijk daarop is.

Als je googled kom je ook honderd versies tegen die allemaal waar kunnen zijn. Ik denk ook wel eens dat ik het allemaal gewoon los moet laten en zien wat er gebeurt. Maar de andere kant wil ik het gevoel hebben dat ik er alles aan gedaan heb anders krijg ik later spijt.

Verder zou een lekker zomers weertje ook wel fijn zijn...;-)

Groetjes

Geplaatst
Tweede poging om iets te typen...grrrr...had net een heel vernaal getypt en whoesh...uitgelogd en niet opgeslagen. Bovendien kan ik op de ipad alleen maar reageren als ik 'met citaat reageer'. Dus verkorte versie...

Hier gaat het goed; licht gespannen voor wat komen gaat. Het schema is binnen en het komt redelijk goed uit met vakantie. Officieel moeten we een dag eerder terug van vakantie tenzij we de deca koud weten te houden in Portugal.

Moeilijker vind ik het om mijn miskraam echt helemaal een plek te geven. Ook letterlijk moeten we nog het vruchtje dat ik heb opgevangen, een plekje geven. Ik heb een mooi plekje gevonden in het bos maar ik stel het steeds uit... Ik vind wel dat ik het een plek heb gegeven moet hebben voordat ik aan de nieuwe poging begin.

Als ik jullie verhalen lees over de eitjes, amh etc dan verschilt het nogal he. Ik heb zo'n gevoel dat artsen hier ook niet eenduidig over zijn. Ik kan mij ook voorstellen dat men in belang van de commercie zegt dat een laag amh waarde niet uitmaakt of ( zoals mijn arts) testen van deze waarde niet zo veel toevoegt aan de uitkomst van de behandelingen.

Ergens vermoed ik dat de arts dit zegt omdat, wanneer eenmaal laag getest, men de behandeling moet stoppen en dat ze liever nog even door willen. Misschien omdat ze het gewoon nog een kans willen geven? Geen idee.

Het vreemde vind ik bij mijn verhaal, dat ik gewoon maandelijks menstrueer, nog nooit heb overgeslagen en een redelijk regelmatige cyclus heb ( 26/27/28 dagen). Verder komt het echt niet voor in mijn familie, sterker nog zijn. Aantal vrouwen nog laat ( na 43ste ) nog zwanger geraakt... Weten jullie iets over erfelijkheid.

Begin ook te verdenken dat het jarenlang roken en leven in chaos( mijn vorig leven haha;-) ook niet echt heeft bijgedragen aan vruchtbaar geheel.. :-(

Ben benieuwd wat jullie kijk daarop is.

Als je googled kom je ook honderd versies tegen die allemaal waar kunnen zijn. Ik denk ook wel eens dat ik het allemaal gewoon los moet laten en zien wat er gebeurt. Maar de andere kant wil ik het gevoel hebben dat ik er alles aan gedaan heb anders krijg ik later spijt.

Verder zou een lekker zomers weertje ook wel fijn zijn...;-)

Groetjes

P.s. Lalena: ik zit in Ter Gooi, blaricum en wordt half juli 37... :-)

Geplaatst
P.s. Lalena: ik zit in Ter Gooi, blaricum en wordt half juli 37... :-)
En wat is het rustig hier in dit topic.. Zeker allemaal volop in de zon? ;-)Gaat het allemaal goed?Groetjes!
Geplaatst

Hoi Susan,

Het is zeker rustig hier! Heb zelf ook weinig geschreven, zit midden in onze poging en nu voor 2 weken in een bungalow park vlak bij Venlo zodat we niet telkens zo'n eind hoeven te rijden.

Heb hier alleen bijna geen bereik! Maar eigenlijk ook wel lekker rustig! Het is heerlijk om een soort van vakantie te hebben zo! En zeker met dit mooie weer! Zitten de hele dag buiten te lezen of spelletjes te doen, echt relaxed zo!

Vanochtend heb ik mijn 3e echo gehad, gaat erg goed, 12 follikels nu van +/-17mm zaterdag de punctie! Ik ben erg benieuwd!

Hoe gaat het verder met iedereen hier?

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe is het met jullie? Het blijft hier akelig stil, iedereen van het zonnetje aan het genieten?

Hier gaat het redelijk, mijn man is vrijdag geopereerd en ik heb gisteren de punctie gehad. Ik moet bekennen dat het niet zo prettig is om beide niet lekker te zijn hoor. Mijn man heeft best veel pijn van zijn operatie (heel anders als de vorige keer) en ik heb nog flinke naweeën van de punctie. Zitten dus samen op de bank nu...

Maar de operatie I gelukt, er zijn levende zaadcellen gevonden en tijdens mijn punctie zijn er 9 eicellen gevonden. Op zich een prima score maar we weten natuurlijk nog niet of die ook rijp zijn en dan komt nog ons grootste probleem, de bevruchtingen...

. Maandag ochtend worden we daarover gebeld. Pfff spannend.....

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb twee mislukte Ivf's achter de rug. Nu laatste poging voor icsi. Ik start eind juni met stimulatie. Ik vind het erg spannend aangezien dit de laatste poging is.

Geplaatst
Hallo dames, Hoe is het met jullie? Het blijft hier akelig stil, iedereen van het zonnetje aan het genieten? Hier gaat het redelijk, mijn man is vrijdag geopereerd en ik heb gisteren de punctie gehad. Ik moet bekennen dat het niet zo prettig is om beide niet lekker te zijn hoor. Mijn man heeft best veel pijn van zijn operatie (heel anders als de vorige keer) en ik heb nog flinke naweeën van de punctie. Zitten dus samen op de bank nu... Maar de operatie I gelukt, er zijn levende zaadcellen gevonden en tijdens mijn punctie zijn er 9 eicellen gevonden. Op zich een prima score maar we weten natuurlijk nog niet of die ook rijp zijn en dan komt nog ons grootste probleem, de bevruchtingen.... Maandag ochtend worden we daarover gebeld. Pfff spannend.....
Hoi Suzie,Zie nu pas dat je hebt gereageerd..Spannend voor je joh! Ben benieuwd; heb je een terugplaatsing?Groetjes
Geplaatst

Hoi dames,

ik heb ook even niet gelezen omdat ik gek werd van mijn berichten die elke keer verdwenen. Berichten plaatsen via de ipad is niet zo ideaal. Inmiddels hebben wij ons tweede gesprek in dusseldorf gehad en mijn bloedwaardes zijn goed. We mogen nu direct beginnen. Ik was wel even overrompeld kan ik zeggen. Nu moet ik wachten op mijnmenstruatie en kan dan beginnen met de neusspray. Daarna op dag drie de menopur erbij. Ook andere middelen dan die ik vroeger had dus misschien is dat goed nieuws.

dr s raadde de embryoscope en de imsi af, dus ben ook gerustgesteld qua commerciele instelling. Alleen AH leek hem aan te raden.

hoe is het met jullie?

psusie, weet je al wat? Ik lees ook je onderschrift, dus weet het ff niet.

Groetjes

lalena

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb hier niet meer geschreven, ons traject ik iets anders gelopen dan verwacht. Na een geslaagde operatie, een goede punctie met 7 rijpe eicellen kwam maandag ochtend het goede nieuws dat we 2 bevruchtingen hadden. Dinsdag om 12uur moest ik me melden voor de terugplaatsing.

Dinsdagochtend zijn we ons net klaar aan het maken als de telefoon gaat... Een Duits nummer dus ik neem op met het idee dat ze vast de tijd tijd (weer) willen aanpassen...

Helaas belden ze met slecht nieuws...

Onze beide embryos hebben het niet overleefd.... De terugplaatsing gaat niet door....

Verslagen zaten we op de bank, dit was zo ongeveer het enige scenario waar we geen rekening mee hebben gehouden....

Inmiddels bijna een week later zijn we weer thuis en pakken we langzaam het normale leven weer op, het is nog erg onwerkelijk maar ik voel me goed. Alsof de klap nog moet komen.... Aan de andere kant gingen wij al zonder veel hoop heen en kunnen wij concluderen dat na 4 ISCI poging, 24 rijpe eitjes en uiteindelijk maar 1 matige en 2 slechte bevruchtingen dat het voor ons gewoon niet weggelegd is...

Wij gaan dus met z'n tweetjes verder en ik heb de overtuiging en het vertrouwen dat het goed gaat komen. Samen kunnen wij de hele wereld aan!

Jullie allemaal heel veel succes en al het geluk in jullie poging!

Geplaatst

Hoi susie,

wat een verschrikkelijk nieuws. Onbegrijpelijk dat je na het nieuws dat je twee bevruchte eicellen hebt, het dan toch nog mis kan gaan. Het is ook nog zo vers dus ik denk dat het nog niet helemaal bevatbaar is. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het enorm rot voor jullie vind en wens jullie veel sterkte toe.

liefs

Lalena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden