Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik lees zo her en der dat er toch wel wat vrouwen zijn die weinig eitjes maken tijdens stimuleren.

Ik had mijn eerste poging twee eitjes ( deze poging afgekapt) en daarna 1eitje met dubbele dosis hormoon.

( waar ik zwanger van werd en het misging na 9 weken helaas).

Men zegt hier dat ik waarschijnlijk vervroegd in de overgang ben, ben 36. Ik blijf het wat vaag vinden, ben er (nog) niet op getest. Er liggen gewoon niet zo veel eitjes meer 'klaar'.

Ik ben benieuwd wie dit ook heeft en hoe het ziekenhuis daar op reageert. Hier in TerGooi wilden ze om deze reden aanvankelijk niet verder met de behandeling, maar nadat ik zwanger was geraakt mag het oppeens wel. Is het dan domweg een kwestie van commercieel belang en cijfertjes?

In elk geval, ik ga nu voor de tweede poging maar houd er zwaar rekening mee dat ik straks maar 1 of twee eitjes heb.

Posted

Hoi Susan,

Wat heftig dat het met 9weken mis is gegaan. Ik ken het gevoel!!

Het kan wel kloppen met zo weinig eitjes dat je miss vervroegd in de overgang bent. Naar mate je naar de overgang gaat zullen de eitjes steeds minder worden. Je zal dan ook moeilijker te stimuleren zijn, maar je hebt er maar 1 nodig.. Dat blijkt wel weer in jouw situatie! Ik ga ook vervroegd in de overgang en heb elke keer ook niet zoveel eitjes, maar dat hoort wel bij mijn lage AMH waarde!

Succes met je 2e ivf.

Het buitenland wil je zeker wel helpen hoor als ze het hier niet meer willen!!

Posted
Hoi Susan,

Wat heftig dat het met 9weken mis is gegaan. Ik ken het gevoel!!

Het kan wel kloppen met zo weinig eitjes dat je miss vervroegd in de overgang bent. Naar mate je naar de overgang gaat zullen de eitjes steeds minder worden. Je zal dan ook moeilijker te stimuleren zijn, maar je hebt er maar 1 nodig.. Dat blijkt wel weer in jouw situatie! Ik ga ook vervroegd in de overgang en heb elke keer ook niet zoveel eitjes, maar dat hoort wel bij mijn lage AMH waarde!

Succes met je 2e ivf.

Het buitenland wil je zeker wel helpen hoor als ze het hier niet meer willen!!

Heej Remmir,

dank je voor je reactie. Wat erg dat het jou ook is overkomen.. Het is niet makkelijk.

Ik zie dat jij al 4 pogingen hebt gedaan... Zwaar joh. Hoe ga je nu verder? Ben je al in het buitenland bezig?

Pogingen in het buitenland worden toch niet vergoed? Ik ben in elk geval blij dat het ziekenhuis nog een keer met ons in zee wil, maar ik denk dat als we weer zo weinig eitjes produceren, het dan voor hun einde verhaal is . ( dat vertelden ze ons in elk geval vorige keer, maar toen werd ik dus zwanger..)

Veel sterkte ook jij!

SUsan

Posted

Dag Susan,

Met zo weinig reactie op zulke hoge dosis is het mogelijk inderdaad vanwege een laag eicelvoorraad. Je kunt dit op 3 manieren achterhalen. AMH testen, je FSH prikken op 2e of 3e dag van je cyclus (bijvoorkeur van 2 cyclussen) en de dmv een echo op de 2e dag van je cyclus om te kijken hoeveel follikels er klaarliggen. Hoe meer er klaar liggen, hoe beter. Is de telling laag (lees 2 a 3 follikels) dan is dat geen goed teken (normailter liggen echt meer klaar als je een jonge meid bent).

Tav pogingen in het buitenland. Volgens de Europese verzekeringsregels, mag een verzekering een buitenland behandeling niet weigeren. Wél kunnen ze eisen dat je eerst "toestemming" moet vragen. Lees ze willen gewoon weten waar je de behandeling gaat doen en je moet dan door je arts in buitenland een kleine vragenlijst laten invullen (lees iets van 3 vragen). Let alleen wel op, je krijgt alleen vergoed, wat je in nld normaal vergoed had gekregen. Dat is bijna altijd minder als het buitenland vraagt.... Wil je weten wat je minimaal krijgt, ga dan naar de nza site, daar kun je de DOT/DBC codes zien en wat je vergoed krijgt. Op de freya site kun je ook veel lezen over buitenland behandelingen.

Groetjes Peul

Posted
Dag Susan,Met zo weinig reactie op zulke hoge dosis is het mogelijk inderdaad vanwege een laag eicelvoorraad. Je kunt dit op 3 manieren achterhalen. AMH testen, je FSH prikken op 2e of 3e dag van je cyclus (bijvoorkeur van 2 cyclussen) en de dmv een echo op de 2e dag van je cyclus om te kijken hoeveel follikels er klaarliggen. Hoe meer er klaar liggen, hoe beter. Is de telling laag (lees 2 a 3 follikels) dan is dat geen goed teken (normailter liggen echt meer klaar als je een jonge meid bent). Tav pogingen in het buitenland. Volgens de Europese verzekeringsregels, mag een verzekering een buitenland behandeling niet weigeren. Wél kunnen ze eisen dat je eerst "toestemming" moet vragen. Lees ze willen gewoon weten waar je de behandeling gaat doen en je moet dan door je arts in buitenland een kleine vragenlijst laten invullen (lees iets van 3 vragen). Let alleen wel op, je krijgt alleen vergoed, wat je in nld normaal vergoed had gekregen. Dat is bijna altijd minder als het buitenland vraagt.... Wil je weten wat je minimaal krijgt, ga dan naar de nza site, daar kun je de DOT/DBC codes zien en wat je vergoed krijgt. Op de freya site kun je ook veel lezen over buitenland behandelingen. Groetjes Peul
Dank je Peultje voor je uitgebreide reactie! Daar heb ik zeker wat aan. Ikkan mij herinneren dat ik bij de uitgangsecho wel eens gevraagd heb of er eitjes klaar lagen. ( had daar ooit van gehoord) Dat waren er toen maar een paar, maar de verpleegster kon het toen niet zo goed zien ( zei ze) volgens mij is dat wel begin van de cyclus toch. Weet t even niet meer.Ik ben echter best bang dat t dus klopt. Maar ik las hier ook het en der dat wanneer de lage fsh uitkomt, men de behandeling kan stoppen.Verder, als er geen eitjes meer zijn, wat kan dan het buitenland nog voor je doen, denk ik dan. Maar ik zal idd eens gaan neuzen op de Freya site..Pfff vind het wel moeilijk hoor. Ik snap t niet, ben elke maand keurig op tijd ongesteld.. En zijn deze laatste eitjes dan ook slecht van kwaliteit vraag ik me af. De bevruchting na icsi was 8 cellig dus goed.? Of verandert ook de kwaliteit wanneer ze doof stimulatie te voor schijn komen.Nou ja.... Op hoop van zegen dat die paar fie nog komen, bevrucht gaan worden en blijven plakken.,,
Posted

Beste Susan, zo lang je nog elke keer regelmatig je menstruatie krijgt, betekent dit dat je nog steeds een eisprong hebt. Dat is positief, maar met alleen een eisprong kom je er niet.

Het gegeven dat je een 8-cellige bevruchting hebt gehad is iig positief! In tegenstelling tot mij, alleen nog maar geen bevruchtingen....

Als je eicelvoorraad laag is, betekent dit idd dat over het algemeen je eitjes van minder kwaliteit zijn. Je lichaam die heeft namelijk de beste eitjes al laten gaan en de minst goede blijven over. Wel is het zo dat afhankelijk van je leeftijd kan er nog wat hoop zijn. Als je jong bent en hebt een lage eicelvoorraad, dan zijn je eitjes jonger, dan als je op leeftijd bent en je voorraad is laag. Deze laatste "leven" namelijk langer al ;-)

Verder, naar mate je langer in ivf traject zit, gaf mijn arts aan hoe minder goed de resultaten zijn en is de kans op afname follikels groter. De hoogste kans is ivf poging 1, maar gemiddeld na 3 pogingen raakt 50% zwanger, alle pogingen boven de 4 nemen je kansen af. Daar en tegen zegt belgie juist dat bij 6 kansen het dan echt over is, vandaar dat belgische verzekering 6 pogingen geeft.

Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Succes!