Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Ik kom mij heel voorzichtig melden vanmorgen positieve test gehad na de terug plaatsing van 23 mei van icsi.

Inmiddels precies een jaar geleden, had ik na onze 2e x icsi ook een positieve test maar bleek helaas een bbz te zijn.

We hadden toen eigenlijk besloten om te stoppen, maar uiteindelijk hebben we togh dit jaar nog een poging gewaagd.

Vanmorgen gelijk Nijmegen gebeld en morgen moet ik bloed laten prikken en volgende week dinsdag weer.

En als dat allemaal goed gaat hebben we 26 juni onze eerste echo !!

Ik hoop dat er gauw meer dames zich komen melden met goed nieuws.

Groetjes Tabitha

Posted

Gefeliciteerd!!! Volgens mij hebben we in mei 2012 nog even samen geschreven. wij beiden zwanger, maar helaas niet goed gegaan. Was het februari 2013 topic.

Op naar de volgende mijlpaal: de echo! Fijne zwangerschap Tabitha, heerlijk dat het gelukt is!

Posted

Heey freggel,

Jhaa dat klopt volgens mij wel jhaa.

Thnnx, ben blij dat ik weer een positieve test heb, maar ben wel heel bang nog dus echt nog even 2 weekjes in spanning.

Groetjes

Posted

Tabitha, wat leuk en positief om je hier weer te zien zeg!! Van harte gefeliciteerd met je positieve test.

Op naar een mooie echo en een goede zwangerschap.

Posted

@tabitha: gefeliciteerd!!

Ik vind het ook heel eng, maar sluit me hier toch aan. Vorige week woensdag voor het eerst positief getest en daarna werden de lijntjes steeds donkerder😊

Dit was de laatste cryo terugplaatsing van mijn tweede icsi, in totaal de 7de terugplaatsing en de 1ste keer dat ik positief getest heb! Ik mocht eigenlijk de 29ste een echo laten maken maar dan ben ik nog op vakantie dus het wordt 2 juli. Echt geen idee hoe ik die weken doorkom, ik vind het zo eng!

Posted
Gefeliciteerd Kucing!!

Hier gaat het helaas weer mis :-(( heb weer hevige bloedingen :-((

Oh nee!! Wat ontzettend vervelend😞

• 2 weeks later...
Posted

Hallo dames,

Ik heb me recent aangemeld bij het forum om eigenlijk een beetje ervaringen te delen over IVF en wat te doen als het (weer) niet is gelukt. We hebben nu 2 pogingen gehad waar steeds maar 1 eitje over was voor de TP. De eerste keer was te test positief maar helaas een hele vroege MK op de dag dat ik ongi moest worden. De tweede poging was eigenlijk hetzelfde en kwam de ongesteldheid zelfs een paar dagen te vroeg.

Ik had uiteraard de hoop opgegeven bij het zien van al dat bloed en ook mezelf overtuigd dat testen geen zin had. Ik had alleen wel al een paar weken last van hoofdpijn en een beetje een "wazig hoofd"... toen kreeg ik van de week na een druk weekend verbouwen en klussen behoorlijke buikpijn alsof je veel te veel gegeten hebt :). Toch maar even een test gedaan de dag erna maar eigenlijk overtuigd dat het negatief zou zijn... na een minuutje zag ik dat de test er "raar" uitzag, ik had de digitale test op z'n kop liggen dus ik draai de test om en... ZWANGER??!!

Als ik nu ga tellen zou ik rond de 20e feb 2014 uitgerekend zijn!

Ik hoop zo ontzettend dat het dit keer goed gaat.

Zijn er nog meer mensen die in feb '14 uitgerekend zijn?

Liefs, Daan

Posted

@Daan,

Gefeliciteerd, wat een goed nieuws! Het is nog erg stil hier in dit topic,dus ik hoop dat er nog wat dames aanhaken :-)

Posted

Hoi meiden, na de positieve echo van vandaag durf ik mezelf hier eindelijk aan te melden.

22 mei hebben wij een TP gehad van 2 embryo's. 30 mei hadden we een positieve urine- en bloedtest. Vele urinetesten later en nog een keer een bloedtest met een stijgend HCG begonnen we er echt in te geloven. Vandaag was daar dus het echte bewijs, de echo (7w4d): een prachtig kloppend hartje en goed van lengte. En wat bleek, het zijn er twee. We zijn dubbel blij. Wat een geluk. Wat een wonder.

@Kucing en Daan. Gefeliciteerd met jullie goede nieuws. Kucing op 2 juli de eerste echo, spannend. En Daan wanneer is jouw eerste echo?

Posted

Ik meld me hier ook aan, vandaag het kloppend hartje van mijn kleine gezien bij 6w6d. Wat een opluchting :-)! En een drukke dag want ook de intake voor Moeders voor Moeders. Dus vanaf vandaag begonnen met inzamelen vd urine. Doen jullie dat ook?

Posted

Lucia, gefeliciteerd met je kloppende hartje ... ik vond het zo mooi en ontroerend om te zien.

MvM komt hier maandagavond voor een intake. Ik ben wat later dan mag maar ik wilde perse eerst de echo gehad hebben. De vorige keer kwam ik er door het bezoek van MvM achter dat het mis was met onze zwangerschap. Dus deze keer uit zelfbescherming afgewacht tot na de 'hartjes'echo.

Posted

Meiden, zullen we een lijstje maken zodat we een beetje kunnen bijhouden van elkaar hoe, wat en wanneer. Het is een voorlopig opzetje, suggesties zijn welkom.

Wie is wie

Fortuna - 44 jaar - zwanger van 1e en 2e kindje

Wanneer uitgerekend

07 februari - Fortuna

Afspraken/echo's

10 juli - Fortuna - termijnecho

Posted

@Fortuna & Lucia: super gefeliciteerd!

Goed idee om een lijstje te maken, hierbij aangevuld met mijn data:

Wie is wie

Fortuna - 44 jaar - zwanger van 1e en 2e kindje

Kucing - 36 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

07 februari - Fortuna

10 februari - Kucing

Afspraken/echo's

1 juli - Kucing - eerste echo

10 juli - Fortuna - termijnecho

Ik heb m'n afspraak kunnen een dagje naar voren kunnen halen, ben echt super zenuwachtig...hoop zo op een kloppend hartje!!

Posted
Ik heb m'n afspraak kunnen een dagje naar voren kunnen halen, ben echt super zenuwachtig...hoop zo op een kloppend hartje!!

Kucing dat is morgen al, ik begrijp je zenuwen, had ik ook zo'n last van hoewel mijn zwangerschapssymptomen veel goede hoop gaven. Succes en ik duim voor een mooi kloppend hartje!

Posted

Gefeliciteerd meiden met jullie zwangerschap, mijn februari-2013-kindje ligt boven te slapen....onvoorstelbaar dat er alweer een uitgerekend februari 2014 is!

Posted

Jeeejjj! Vandaag de eerste echo gehad, het hartje klopte netjes - de meting kwam uit op 8w3d, aangezien ik een cryo terugplaatsing gehad heb weet ik dat het vandaag precies 8 weken is dus die drie bonus dagen zal vast wel goed nieuws zijn :-p

Posted
Gefeliciteerd meiden met jullie zwangerschap, mijn februari-2013-kindje ligt boven te slapen....onvoorstelbaar dat er alweer een uitgerekend februari 2014 is!

Dank je wel Henne! Hoe gaat het met jouw wondertje?

Posted

Wat is het stil hier ... zijn er zo weinig meiden in februari 2014 uitgerekend of durven jullie je wellicht nog niet aan te melden ...

Posted

Nou inderdaad zeg, wat een stilte! Hoe gaat het bij jullie, alles goed?

Ik heb afgelopen donderdag de intake voor MvM gehad, misschien heel stom maar ik vond 't wel een beetje confronterend dat je een wikkeldoek cadeau krijgt; superleuk maar het is nog zo vroeg!

Vanmiddag voor het eerst naar de verloskundige. Heel fijn gesprek, ze zag dat ik best zenuwachtig was dus heeft ze eerst maar een echo gemaakt. Mijn eerste 'externe' echo, HAHA! Weinig zinnigs op te zien, maar gelukkig wel een lekker snel kloppend hartje!

Ik heb super veel zitten twijfelen over wel/geen combinatietest omdat ik het risico van een eventuele punctie zo hoog vindt. De verloskundige wees mij (voorzichtig, want eigenlijk nog niet goedgekeurd in NL) op de mogelijkheid om een NIPT test te laten doen. Een bloedonderzoek dat meer dan 99% zekerheid mbt tot down-syndroom. Helaas wel zelf betalen, maar ik denk wel dat ik hier voor ga kiezen. Wat gaan jullie doen mbt prenataal onderzoek?

Posted

Hoi Kuching, wij hebben vorige week de termijnecho gehad, ook extern en wat je zegt weinig zinnigs op te zien. Wel machtig mooi om de hartjes te horen kloppen in plaats van te zien kloppen. Daarna toch ook nog maar een interne echo zodat we echt even goed naar onze kindjes konden kijken.

Wij hebben 31 juli de combinatietest, ik vind het super spannend. Ik heb over die 'bloedtest van jou' gevraagd en dat gaan wij wellicht doen als er een verhoogd risico uit de combinatietest komt. Dat kan alleen in Belgie of Duitsland, toch? Heb jij enig idee hoe duur dat is?

Wanneer is je volgende verloskundige bezoek. Wij blijven, vanwege de tweeling, in het ziekenhuis lopen.

Heb je last van zwangerschapskwaaltjes? Ik ben extreem moe en misselijk. Gelukkig aan de anti-misselijkheids medicijnen, ze nemen de misselijkheid niet weg maar halen wel het scherpe kantje er van af. Dit is mijn 10e week dus dé HCG week piek, hopelijk gaat het vanaf volgende week afnemen zodat ik het tweede trimester wat meer energie heb want nu zuigt de tweeling alle energie uit me weg.

Volgens mij zijn we maar met z'n tweetjes zwanger in februari. Wat vindt jij er van om aan het uitgerekend maart 2014 topic voor te stellen om samen te voegen.

Posted

Wie is wie

Fortuna - 44 jaar - zwanger van 1e kindjes, een tweeling

Kucing - 36 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

07 februari - Fortuna

10 februari - Kucing

Afspraken/echo's

1 juli - Kucing - eerste echo

31 juli - Fortuna - combinatietest echo

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use