Jump to content

wie start er in juli/augustus met icsi?

Recommended Posts

Posted

Hallo meiden,

Wij gaan voor een tweede poging in juli/augustus. Ik ben vrijdag 37 geworden. Ik start met de pil over ongeveer een week en dan vanaf 9 augustus gaan we prikken.

Deca en Puregon 300. Ik krijg de hoogste dosis omdat ik telkens maar weinig eitjes aanmaak. Als je mijn onderschrift leest, kun je zien dat onze eerste poging is afgebroken omdat ik toen maar twee eitjes had. Had ik toen maar geweten dat dit waarschijnlijk de max is wat we gaan halen; ik ben een low-responder en men vermoedt vervroegde overgang. De grap was dat ik van dat ene eitje die we in deze poging kweekte met 300 puregon, zwanger werd. Dus het kan!!! Helaas missed abortion op 9 weken, dus de droom duurde kort...

Na een zware miskraam en veel verdriet, toch de kracht weer hervonden om er nog een keer voor te gaan. Het ziekenhuis wil nog 1x met ons verder en ik heb mijn verwachtingen bijgesteld.

Ik vind het minder spannend omdat ik nu weet wat mij te wachten staat. Ik durf nu zelf te prikken en ben niet bang voor de punctie. 1 eitje is dus ook maar 1 prikje... Ik hoop dat er in elk geval een eitje groeit en natuurlijk liever meer.

Wie schrijft er met mij mee?

groeten Susan

• Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Hallo meiden,Wij gaan voor een tweede poging in juli/augustus. Ik ben vrijdag 37 geworden. Ik start met de pil over ongeveer een week en dan vanaf 9 augustus gaan we prikken.Deca en Puregon 300. Ik krijg de hoogste dosis omdat ik telkens maar weinig eitjes aanmaak. Als je mijn onderschrift leest, kun je zien dat onze eerste poging is afgebroken omdat ik toen maar twee eitjes had. Had ik toen maar geweten dat dit waarschijnlijk de max is wat we gaan halen; ik ben een low-responder en men vermoedt vervroegde overgang. De grap was dat ik van dat ene eitje die we in deze poging kweekte met 300 puregon, zwanger werd. Dus het kan!!! Helaas missed abortion op 9 weken, dus de droom duurde kort...Na een zware miskraam en veel verdriet, toch de kracht weer hervonden om er nog een keer voor te gaan. Het ziekenhuis wil nog 1x met ons verder en ik heb mijn verwachtingen bijgesteld.Ik vind het minder spannend omdat ik nu weet wat mij te wachten staat. Ik durf nu zelf te prikken en ben niet bang voor de punctie. 1 eitje is dus ook maar 1 prikje... Ik hoop dat er in elk geval een eitje groeit en natuurlijk liever meer.Wie schrijft er met mij mee?groeten Susan
Iedereen op vakantie?
Posted

Niet iedereen is op vakantie hoor!

Ik heb volgende week weer een afspraak met de arts. Als het goed is ga ik eind augustus weer beginnen met hormonen

Bij mij reageerden er overigens te veel follikels (heb pcos). Een aantal weken geleden hebben ze er wat weggebrand in de hoop dat het er nu niet zo veel meer zijn.

Posted
Niet iedereen is op vakantie hoor!Ik heb volgende week weer een afspraak met de arts. Als het goed is ga ik eind augustus weer beginnen met hormonenBij mij reageerden er overigens te veel follikels (heb pcos). Een aantal weken geleden hebben ze er wat weggebrand in de hoop dat het er nu niet zo veel meer zijn.
Hoi Johanneke,Spannend! Hoeveelste poging is dit voor jou?( ik typ opmn telefoon en kan geen onderschriften zien..)Zaterdag gaan wij wel op vakantie, maar we hebben daar wifi.Jij nog vakantieplannen?Ben benieuwd of zich hier nog meer mensen melden. Bij ons is de poli ivf ook voor n tijd gesloten, dus kan mij ook voostellen dat er gewoon minder wordt behandeld in de vakantie.
Posted

Dit wordt de 4e hormoonbehandeling maar valt allemaal nog onder poging 1. Helaas zijn we nog niet eens tot punctie gekomen :-(

Waar sta jij onder behandeling? Bij het St. Antonius (Utrecht) lopen meerdere artsen en gaat het gewoon door in de zomer..

Posted

He dames,

idd rustig hier. Denk dat wij in sept starten dus val net buiten jullie tijden. Sept de pil en okt punctie en hopelijk terugplaatsing. Even de maand juli en aug rust, ook niet verkeerd! Ga wel met jullie mee lezen. Succes en op geluk deze ronde!! Ik duim!

Gr. Emmy

Posted
He dames, idd rustig hier. Denk dat wij in sept starten dus val net buiten jullie tijden. Sept de pil en okt punctie en hopelijk terugplaatsing. Even de maand juli en aug rust, ook niet verkeerd! Ga wel met jullie mee lezen. Succes en op geluk deze ronde!! Ik duim! Gr. Emmy
Hoi Emmy,Leuk dat je meeleest! Ik ben nu vakantie aan het vieren in Portugal metmn vriend en zijn zoontje van bijna 12. Altijd weer even wennen, stiefmoeder zijn...Ik heb zeer slecht wifi , dus helaas niet te veel posts.Ikben nu aantal dagen de pil aan het slikken. Word ik altijd wel sjacherijnig van hoor.. Het voelt ook gek om de pil te slikken als je zwanger wil worden.En onderussen zijn we de medicijnen proberen koel te houden tijdens de reis...Is dit jullie eerste poging? Of al vaker gedaan? ( omdat je het over rust in zomermaanden had?)Succes alvast!Groeten Susan.
Posted
Hoi Emmy,Leuk dat je meeleest! Ik ben nu vakantie aan het vieren in Portugal metmn vriend en zijn zoontje van bijna 12. Altijd weer even wennen, stiefmoeder zijn...Ik heb zeer slecht wifi , dus helaas niet te veel posts.Ikben nu aantal dagen de pil aan het slikken. Word ik altijd wel sjacherijnig van hoor.. Het voelt ook gek om de pil te slikken als je zwanger wil worden.En onderussen zijn we de medicijnen proberen koel te houden tijdens de reis...Is dit jullie eerste poging? Of al vaker gedaan? ( omdat je het over rust in zomermaanden had?)Succes alvast!Groeten Susan.

Hoi hoi,

Geniet lkkr van de vakantie! Wij hebben 4 iui pogingen achter de rug, allemaal zonder resultaat. Nu gaan we door naar icsi. Mijn vader is stervende, dit is de reden dat wij even wat maanden overslaan, ook ben ik net met een nieuwe baan begonnen, het is dus allemaal best heftig. Ook is icsi heftig dus hebben we besloten in sept verder te gaan, afhankelijk van mijn cyclus gaan we of in aug straten met het slikken van de pil of sept, even kijken wat kan ivm onze vakantie in september. Ja de pil slikken terwijl je zwanger wilt worden is idd heel vreemd.

Lijkt me ingewikkeld stief moeder zijn, zekr van een kind van 12 jaar. Hoe gaat dat, accepteerd hij/ zij jou?

Spreek je later weer! Succes!

• 2 weeks later...
Posted
Hoi hoi,

Geniet lkkr van de vakantie! Wij hebben 4 iui pogingen achter de rug, allemaal zonder resultaat. Nu gaan we door naar icsi. Mijn vader is stervende, dit is de reden dat wij even wat maanden overslaan, ook ben ik net met een nieuwe baan begonnen, het is dus allemaal best heftig. Ook is icsi heftig dus hebben we besloten in sept verder te gaan, afhankelijk van mijn cyclus gaan we of in aug straten met het slikken van de pil of sept, even kijken wat kan ivm onze vakantie in september. Ja de pil slikken terwijl je zwanger wilt worden is idd heel vreemd.

Lijkt me ingewikkeld stief moeder zijn, zekr van een kind van 12 jaar. Hoe gaat dat, accepteerd hij/ zij jou?

Spreek je later weer! Succes!

Hoi Emsie,

Jeetje, sterkte met je vader... Hoe gaat het nu?

Stiefmoeder zijn is niet eenvoudig. Een ondankbare taak. De oudste is 21 en woont bij ons ( en wil maar niet uit huis en bezorgt ons een hoop kopzorgen) , zijn middelste is gaan samenwonen met haar vriend, dat gaat nu redelijk goed en jongste begint te puberen... Ik ben wel geaccepteerd hoor, zeker door de jongens. Maar het blijft erg ingewikkeld en soms wenste ik ze niet hier... En misschien wordt dat gevoel nog sterker als je een eigen kindje in je handen hebt....

Posted
Wij hebben de 20ste de infoavond.

Vandaag te horen gekregen, zo spannend!!!!

Spannend inderdaad. Helemaal nieuw voor jullie dus..

Ik ben nu al een aantal dagen aan het spuiten. Ik heb alleen last gehad van de deca. Erg stekende hoofdpijn zo nu en dan. Maar wanneer de puregon startte was dat voorbij. Voel mij wel goed hoor. Het romelt een beetje in mijn buik, maar ik zie dat als een goed teken aangezien ik een low-responder ben. Heb de hoogste dosering en nog weinig eitjes..

Morgen eerste echo om te zien hoe het ontwikkelt. Erg spannend weer. Ik heb nog twee weken vakantie en probeer genoeg afleiding te vinden. Ik wil er niet meer zo obsessief mee bezig zijn zoals de vorige keer. Ik weet niet of dat goed is of niet, maar ik heb de neiging om magisch te denken; als ik er nu maar niet te veel mee bezig ben, dan gaat het wel lukken. ( Al lukte het vorige keer ook, maar ging het mis na 9 weken..).

Posted

Vandaag na 5 dagen spuiten de eerste echo gehad. Tja, de opbrengst was te verwachten; één kleine follikel ( slecht te zien) links, een grote van 11 mm rechts ( was niet zeker of dit een oude van vorige cyclus of van stimulatie nu is) en twee kleintjes van 6 mm. Maandag weer een echo, hopelijk zijn ze gegroeid...

Posted
Wij hebben de 20ste de infoavond.

Vandaag te horen gekregen, zo spannend!!!!

De infoavond is al bijna! Kijken jullie er naar uit?

Wij hebben net ons schema gekregen afgelopen vrijdag en een rij aan recepten die ik nog bij de apotheek om moet laten zetten in medicatie, het echte werkt komt voor ons nu dichterbij. Komende menstruatie moet ik op dag 3 beginnen met de pil en daarna andere prikken toevoegen, met 3 keer een echo en tot slot de punctie, temisnte daar ga ik nu vanuit, iet wetend hoe ik op de meds ga reageren natuurlijk!

Laat je even weten hoe je de infoavond vond?

Posted
Vandaag na 5 dagen spuiten de eerste echo gehad. Tja, de opbrengst was te verwachten; één kleine follikel ( slecht te zien) links, een grote van 11 mm rechts ( was niet zeker of dit een oude van vorige cyclus of van stimulatie nu is) en twee kleintjes van 6 mm. Maandag weer een echo, hopelijk zijn ze gegroeid...

Spannend Susan, hopelijk gaan er meer follikels groeien, meer kans, en dat willen we allemaal net waar! Ik ga voor je duimen. Je loopt een dikke maand op mij voor. Hopelijk heb jij al een positieve uitslag als ik nog aan het prikken en spuiten ben. Vind je het spuiten vervelend! Blauwe plekken? Ik zie er mega tegenop, ook wel wat de meds met me gaan doen, in het verleden reageerde ik al heftig op de pil....hopelijk valt het allemaal mee.

Ik duim voor je!

Posted

Hoi hoi,

Het spuiten doe ik inmiddels zelf. Vorige twee keren deed mijn vriend het, maar nu ik mij eenmaal over de angst heb heen gezet, bevalt mij dit beter.. Je hebt wat beter de pijn onder controle. Ik vind nl de dacapeptyl inbrengen vervelend, want deze bijt een beetje. Vooral belangrijk om hem een middag van te voren uit de koelkast te halen; hoe kouder hoe pijnlijker. Ook kun je in de zijkant vd naald van de deca zien waar er wat vocht uitkomt; die kant kun je het beste boven hebben bij het prikken; wist ik ook pas sinds eergisteren. Is minder pijnlijk. Blijkbaar is de naald aan een kant scherper, makkelijker in te brengen, al is dat met het blote oog lastig te zien hoor. De puregon doet nooit pijn, behalve soms inbrengen. Naals is wat dikker. En blauwe plekken; een enkele keer raak je een bloedvaatje en das vooral nadien vervelend. Maar allemaal prima te doen hoor, ts vooral angst.

Wat betreft de hormonen en emoties; dat is echt bij iedereen anders... Ik reageer heeeel heftig op de pil ( de ' evil-pil' ) want ik word een kreng, onredelijk, sjacherijnig, emo, je kent het wel. Van deca de eerste twee dagen bij momenten scherpe hoofdpijn. ( bij autorijden vervelend), maar dat waren echt maar een paar momenten. Zogauw Puregon erbij kwam werd ik juist rustig en vrolijk en zin in sex haha, dus die is voor mij helemaal geen probleem. Van de pregnyl werd ik misselijk, maar ik had dubbele dosis laatste keer en ging helemaal shaken bij inbrengen... Maar das ook maar een momentopname.

Punctie viel mij echt mee! Ik had minimale dosis morfine en een heel tablet valium en vooral door dat laatste, was ik helemaal van de wereld en lag ik zo ontspannen in de stoel dat het prikje zelf even vervelend was,maar goed te doen. Maar ja, ik had maar 1 eitje... Ik kan mij voorstellen bij 13 prikken dat het not so nice is.. Maar goed, iedereen reageert anders. Niet te veel de focus daar op leggen. AFLEIDING zoeken!!! werkte nu heel goed voor mij :-)

Net weer echo gehad:

Het wordt spannend; 1 mooie grote follikel is bijna klaar, maar er volgen nog drie kleintjes. De vraag is of op die drie kunnen wachten zonder dat de grote ' ontploft', want dat zou kunnen betekenen dat ik 4 follikels heb! En das meer dan vorige keer!(1). De arts hoopt dat deze drie nog voldoende mee gaan groeien en of we daar dus op gaan wachten. Maar het kan ook zijn dat we woensdag toch beslissen voor die ene grote te gaan als de anderen niet snel genoeg groeien..Fingers crossed en dan waarschijnlijk vrijdag de punctie. Ik ben zoooo blij dat ik de keuze heb gemaakt om het in de vakantie te doen; het voelt zo'n stuk rustiger..

nou, dit was weer even mijn update! Succes meiden.

Posted

Hoi meiden,

was een topic gestart in het IVF-gedeelte en Susan verwees mij hierheen. Bedankt Susan!

Hier is het gezellig druk, dus probeer hier maar aan te sluiten.

Ik zal mijzelf eens voorstellen:

Ik ben 'feetje' en 28 jaar oud. Ik schreef eerst op een ander forum, maar merk zodra je de MMM in gaat, je minder aansluiting hebt. Kom daarom hier eens kijken. Ik heb al een zoontje van 2.5 jaar. Wij gingen 4jaar geleden voor een kindje maar bleek dat mijn vriend zijn sperma heel slecht was! We kregen december te horen dat we het IVF-traject ingingen en januari bleek ik spontaan zwanger. Een regelrecht wonder dus...Nooit meer aan de pil gegaan in de hoop weer zo zwanger te worden, maar na 2.5 jaar is de wens toch te groot. Vandaar dat we nu het IVF/ICSI-traject toch gestart zijn. Wij lopen in het Reinier de Graaf et Voorburg waar ik tot zover erg enthousiast over ben. We zijn vanaf april ongeveer bezig met onderzoeken en hebben vorige week te horen gekregen dat we gaan starten! 'Gelukkig' word ik deze week ongesteld dus dat betekent: deze week starten!

Ik moet morgen naar het ZH toe voor instructies en echo. (die echo is mij een raadsel waarom?!) Dan moet ik bellen op 1e dag cyclus en krijg dan 3e dag cyclus wéér een echo. En dan gaan we dus beginnen.

Ik weet al jaren dat we dit ooit zouden starten maar nu het zo dichtbij is vind ik het toch spannend worden! Oef...ik droom er zelfs over:)

Ik zie niet op tegen het prikken, heb zwangerschapsdiabetes gehad waarbij ik insuline moest spuiten dus ben ervaren ondertussen! Zie alleen op tegen de punctie, ach..wie niet?

We gaan het allemaal wel zien.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen, ervaringen!

Posted

Emsie: jij start ook bijna lees ik? Wanneer verwacht jij ongesteld te worden?? Succes alvast!!

Ik ben ook enorm benieuwd wat de hormonen gaan doen. Zei gisteren al tegen mijn vriend, volgens mij ga ik op de bank zitten wachten om te 'voelen' wat het doet met mij.

Ik was dit weekend beetje down/moe/chaggo en toen vroeg mijn schoonvader al of het de hormonen zijn. Grrrr...dáár word ik dus NU al gek van.

Susan; wat een heftig verhaal zeg, je miskraam etc. Wat een achtbaan van emoties. Héél zwaar lijkt mij dat. Ik duim extra hard voor je dat het snel raak mag zijn.

Maar voor nu duim ik dat de eitjes gaan groeien! Ook in aantal!

Aigner Black; veel plezier/succes op de info-avond! Lijkt me interessant!

Posted
Hoi meiden,

was een topic gestart in het IVF-gedeelte en Susan verwees mij hierheen. Bedankt Susan!

Hier is het gezellig druk, dus probeer hier maar aan te sluiten.

Ik zal mijzelf eens voorstellen:

Ik ben 'feetje' en 28 jaar oud. Ik schreef eerst op een ander forum, maar merk zodra je de MMM in gaat, je minder aansluiting hebt. Kom daarom hier eens kijken. Ik heb al een zoontje van 2.5 jaar. Wij gingen 4jaar geleden voor een kindje maar bleek dat mijn vriend zijn sperma heel slecht was! We kregen december te horen dat we het IVF-traject ingingen en januari bleek ik spontaan zwanger. Een regelrecht wonder dus...Nooit meer aan de pil gegaan in de hoop weer zo zwanger te worden, maar na 2.5 jaar is de wens toch te groot. Vandaar dat we nu het IVF/ICSI-traject toch gestart zijn. Wij lopen in het Reinier de Graaf et Voorburg waar ik tot zover erg enthousiast over ben. We zijn vanaf april ongeveer bezig met onderzoeken en hebben vorige week te horen gekregen dat we gaan starten! 'Gelukkig' word ik deze week ongesteld dus dat betekent: deze week starten!

Ik moet morgen naar het ZH toe voor instructies en echo. (die echo is mij een raadsel waarom?!) Dan moet ik bellen op 1e dag cyclus en krijg dan 3e dag cyclus wéér een echo. En dan gaan we dus beginnen.

Ik weet al jaren dat we dit ooit zouden starten maar nu het zo dichtbij is vind ik het toch spannend worden! Oef...ik droom er zelfs over:)

Ik zie niet op tegen het prikken, heb zwangerschapsdiabetes gehad waarbij ik insuline moest spuiten dus ben ervaren ondertussen! Zie alleen op tegen de punctie, ach..wie niet?

We gaan het allemaal wel zien.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen, ervaringen!

Hoi Feetje,

Het is niet superdruk dit forum ( vind ik), misschien ook goed. Mijn vorige ronde schreef ik echt met 12 meiden en redelijk intensief. Met twee ben ik bevriend op facebook en zij zijn samen met mij zwanger geraakt. Bij mij ging het inderdaad mis.. Ik vind het nog wel leuk om hun te volgen en af en toe hier eens te posten en te lezen. Omdat dit niet mijn eerste keer is heb ik misschien iets minder behoefte om van mij af te schrijven, maar het blijft ook wel leuk om elkaar te volgen en evt van advies te voorzien of elkaar te steunen. Ik merk dat mijn vriend ook iets meer afstand heeft vergeleken bij de vorige keer en opzich geeft het ook wel wat meer rust. Maar voor de man is het echt anders. Zij hoeven niet die hormonen te spuiten ( waar ik overigens niet super veel last van heb, zoals je kunt lezen.). Dus je vind hier wel een hoop herkenning in elk geval.

De eerste echo die je krijgt is omdat ze dan kunnen zien of je baarmoeder en eileiders etc ' vrij' zijn van evt obstakels. Het kan bijvoorbeeld zijn dat iemand een cyste heeft of verklevingen en dan moet daar eerst naar gekeken worden. Ze hebben dan gewoon een soort startpunt( uitgangsecho noemen ze dat) en kunnen ze eventuele grote veranderingen herkennen denk ik.

Ik zag er ook erg tegenop en heb in eerste instantie twee weken lang alleen maar gehuild toen ik wist dat dit onze enige optie zou zijn. De fysieke ongemakken zet je wel overheen, dat is prima te doen met medicatie. Je moet vooral opletten dat je goed blijft communiceren met je partner. Hij beleeft het anders dan jij en mannen gaan sowieso vaak anders om met hun emoties. Toen ik mijn miskraam had en zoveel moest huilen, liet mijn vriend zijn emoties niet echt toe. En daar kregen we dan ruzie over omdat het leek dat het hem minder pijn deed. Hij echter, wilde mij ruimte geven voor mijn emoties en niet zelf 'zeuren'. Voor je het weet heb je daar ruzie over. Of het feit dat hij al drie kinderen heeft en de ' noodzaak' voor een vierde niet echt groot is en dat het bij mij enige kans zal zijn, is ook heel lastig. etc etc. Dus wat het zwaar maakt, zijn vooral de achterliggende emoties en dingen die omhoog komen. Alles wordt even onder een vergrootglas gelegd.

Maar als je er uit komt ( zoals wij ) dan heb je een hele mooie verbinding met je partner en dat is precies toch ook de reden van leven? En waarom je een kind samen wil; een bevestiging van je verbinding. Als je dat proces bewust kan hebben/doormaken dan is het een levensles en een wijsheid die je er mee op kan doen.

Maar goed...eerst maar al die toestanden met echo's en prikken en alle andere praktische zaken....Dat vergeet je snel hoor!

Heel veel succes! Laat maar weten hoe het verloopt..

Posted

Hallo meiden,

Ik kijk ook mee om het hoekje. Ik ben niet zo heel actief op dit forum, maar nu ik weer ben begonnen met IVF2, ben ik toch wel weer nieuwsgierig geworden naar ervaringen van mede-prikkers ;).

Deze maand zijn wij gestart met de eerste poging voor een brusje!

Vorige week maandag ben ik begonnen met Decapepthyl te spuiten en eigenlijk gaat het - net als bij m'n dochtertje - prima. Weinig last van de hormonen tot nu toe. Vanaf volgende week gaat de Gonal-F erbij en dan heb ik 2 september m'n eerste follikelmeting. Het weekend erna staat de punctie op de planning... Best spannend allemaal weer!

Posted

Ik werd hierheen verwezen door Feetje. Ik dacht dat ik aan de late kant zou zijn voor dit topic, want ik start pas in augustus en heb de punctie in september. Maar zo te zien loop ik redelijk in de pas mee ;).

Ik ben nu nog aan de pil, vanaf komend weekend de deca erbij en over een week of 2 beginnen met stimuleren. Het lange protocol dus. Aan de pil vanwege het inplannen, dan aan de deca om te zorgen dat je lichaam niets meer heeft aan cyclus en als je dan ongesteld bent geweest starten met stimuleren.

Het is onze tweede icsi poging voor een derde kindje. Dit na 1 MA en 1 vroege miskraam met cryo's van onze eerste geslaagde icsi poging waar we een zoontje van hebben.

Vandaag een belafspraak gehad. En ik mag weer terug naar de hoeveelheid hormonen van onze eerste ICSI. Daarbij had ik superveel eitjes en was het randje overstimulatie. Maar de vorige keer met minder hormonen werd ik op wd6 al ongesteld.... Pregnyl durven ze me niet te geven, dus hopenlijk met een iets hogere dosering ook weer een langere tweede fase. (en wat ik dan hoop hopenlijk ook weer wat cryootjes.... dan hebben we wat meer kans).

Posted

Zo, net terug uit het ZH.

Ik zou donderdag ongesteld worden maar werd het vandaag al. Toevallig had ik een afspraak staan voor wat instructies. Kreeg direct een echo.

Bij eerdere onderzoeken bleek dat mijn eitjes-voorraad lager dan gemiddeld is. De dokter gaf gelijk aan dat we dit te zien zouden krijgen op de echo.

Maar in tegendeel: linker eierstok lagen er 7 follikels klaar en rechts ook. Ze vond het een mooie score. Nu moet ik donderdag bloedprikken om te kijken of de hormoonwaarde ook goed is, en is dat het geval moet ik direct met menopur 150 beginnen. Heb hele korte instructie gekregen maar het moet wel lukken.

Nu eerst donderdag afwachten.

Het enige is dat op dag 12 van mijn cyclus de verjaardag van mijn zoon gepland staat, die wordt 3 jaar. Ik ben nu dus ook extreem hard aan het duimen dat de punctie niet die dag gebeurd, want ik kan de verjaardag echt niet afzeggen....Voordeel is; de punctie is in de ochtend dus in geval van nood zouden we het 's middags kunnen vieren? Lastig dit...

Tweede is dat ze heel ernstig verhaal begon over koorts bij de man. Dat dat echt niet kan, 3maanden slecht zaad, blablabla...Nu was mijn vriend het weekend niet lekker en was één ochtend wat rillerig. Hij heeft niet getemperatuurd. We weten dus niet of hij koorts had. Ik vind dat niet echt een reden om de hele IVF nu af te blazen. Toch geeft het mij wat onrust..Wat vinden jullie?

Posted
Zo, net terug uit het ZH.

Ik zou donderdag ongesteld worden maar werd het vandaag al. Toevallig had ik een afspraak staan voor wat instructies. Kreeg direct een echo.

Bij eerdere onderzoeken bleek dat mijn eitjes-voorraad lager dan gemiddeld is. De dokter gaf gelijk aan dat we dit te zien zouden krijgen op de echo.

Maar in tegendeel: linker eierstok lagen er 7 follikels klaar en rechts ook. Ze vond het een mooie score. Nu moet ik donderdag bloedprikken om te kijken of de hormoonwaarde ook goed is, en is dat het geval moet ik direct met menopur 150 beginnen. Heb hele korte instructie gekregen maar het moet wel lukken.

Nu eerst donderdag afwachten.

Het enige is dat op dag 12 van mijn cyclus de verjaardag van mijn zoon gepland staat, die wordt 3 jaar. Ik ben nu dus ook extreem hard aan het duimen dat de punctie niet die dag gebeurd, want ik kan de verjaardag echt niet afzeggen....Voordeel is; de punctie is in de ochtend dus in geval van nood zouden we het 's middags kunnen vieren? Lastig dit...

Tweede is dat ze heel ernstig verhaal begon over koorts bij de man. Dat dat echt niet kan, 3maanden slecht zaad, blablabla...Nu was mijn vriend het weekend niet lekker en was één ochtend wat rillerig. Hij heeft niet getemperatuurd. We weten dus niet of hij koorts had. Ik vind dat niet echt een reden om de hele IVF nu af te blazen. Toch geeft het mij wat onrust..Wat vinden jullie?

even snel antwoord; mijn vriend heeft hoge koorts gehad en ook meeerdere dagen ongeveer anderhalve maand voor punctie. Hebben toen zaad laten testen en was toen prima mee te werken. Voor icsi is het misschien anders dan voor ivf..?

En ik zou die verjaardag dan toch uitstellen hoor....Ik was de hele dag naar van de pijnstilling. Maar goed, anderen hebben er weer minder last van..

Succes alvast, fijn dat je toch meer follikels klaar hebt liggen. Bij mij waren ze nooit te zien. ( en ik heb dus ook steeds weinig follikels, misschien vandaar...)

Posted

Hoi Feetje,

Spannend zeker? Nu het allemaal echt staat te gebeuren?

Ik kan je geen advies geven wat betreft de koorts. Wij hebben dat niet meegemaakt.

Maar wellicht verstandig om gewoon even te overleggen met het zh?

En tja wat betreft de punctiedag... Ik vond het ook wel fijn dat ik niets meer gepland had staan.. Even bijkomen van het hele gebeuren en het beurse gevoel... Lekker op de bank hangen en niets meer doen!

Maar wat Susan al zegt, het verschilt bij iedereen hoor!

Succes donderdag met bloedprikken. Ben benieuwd naar de uitslag!

Posted

Feetje fijn dat het er zo goed uitzag!

En de puncite op een verjaardag is niet handig... maar het is helaas niet allemaal te plannen. Het is zo lastig in te schatten hoe je je voelt. Ik heb nu 2 puncties gehad en ik heb me 2 keer heel verschillend gevoeld. De eerste keer was ik zo blij dat ik lekker rustig op de bank kon zitten en voelde ik me helemaal niet lekker, de tweede keer heb ik de dag fluitend doorgebracht en voelde ik me helemaal prima.

En Feetje: nu bij elke snotterigheid en niet lekker zijn je vriend volstoppen met paracetamol. Dat was het advies hier iig.

Posted

Hoi hoi,

nou het wordt spannend. Zeer waarschijnlijk gaat de punctie vrijdag niet door, want ze willen wachten op de twee kleintje follikels ( 13mm/11mm), deze zijn nl wel flink meegegroeid deze twee dagen. De grote gaan ze proberen wat langer te houden zodat ze die mee kunnen prikken. Ze denken dan zondag de punctie te gaan doen.

Opzich ziet het beeld er dus wel zo uit, dat ik iets meer reageer op de hormonen dan de vorige keer. Het is eigenlijk hetzelfde beeld als de allereerste keer, die ik toen heb afgebroken omdat ik toen uiteindelijk maar twee grote follikels had en een paar kleintjes. ( had ik toen geweten dat..). In elk geval valt het me mee Nu even afwachten dus...

Ik moet zeggen dat ik nu wel wat last begin te krijgen van mn stokjes. Als ik ga zitten of opstaan dan voelt het 'vol'. Dat terwijl er dus maar iets van 5 follikels zitten. Ben deze week ook een kilo aangekomen! Hebben/hadden jullie daar ook last van?