Ga naar inhoud

wie start er in juli/augustus met icsi?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw dames, er wordt nu lkkr veel geschreven. Ik loop toch op jullie achter, met lezen maar ook in het traject, ik ga bij de komende menstruatie pas beginnen met de pil, al bij al kom ik uit in okt voor de punctie, dus dat is nog effe weg, maar blijf lkkr mee lezen en schrijven. Nog 3 weekjes 'rust'.

Mega zeg wat een tas aan medicatie kreeg ik mee van de apotheek gister toen ik de meds in huis ging halen. Krijg daar toch wel de bibbers van, ben helemaal geen medicatie mens en vond het prikken bij de iui's die we gehad hebben echt niet tof. Op de pil reageer ik sterk, maar ach het is effe een periode en als jullie het kunnen dan kan ik het vast ook.

Succes met echo's en spuiten!

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden in deze topic! Ik ga morgen op gesprek om te kijken wanneer we weer kunnen starten met (jawel) poging vijf....hopelijk een goeie! Dat zou dan mogelijk volgende week worden qua ongi. En dan ruim twee weken later weer de punctie (kort protocol). Bergen met medicatie idd en ook de punctie is geen lolletje maar wat is de keus...

Een dagje lamlendig en dan kun je weer gewoon aan het werk is mijn ervaring. En qua duur ongeveer vergelijkbaar met de tandarts...

Als ik nou mag gaan starten dan kunnen we fijn onze ervaringen delen hier. Wij gaan voor IVF waarschijnlijk maar dat wordt steeds op de dag zelf bepaald. Tot nu toe wel IVF. Ik ga deze keer waarschijnlijk op de hoogste dosis, 450 eenheden. Succes voor ons allen!!

Geplaatst

Ja, leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Wow,Moes, de 5e keer...Sterke vrouw ben je dan! Over de hoeveelheid FSH; ik heb 300 en ik dacht dat de max was ( Puregon), maar blijkbaar mag je toch meer?

Feetje, hoe was het in het ziekenhuis? Had je een goede uitgangsecho?

Als ik zo lees, ben ik de eerste die punctie heeft in dit topic. Ik zie ook bij IVF augustus wat dames meeschrijven. Misschien moeten we ze overhalen hier te komen ;-)

Morgen heb ik weer een echo. Ben heeeeel benieuwd of de punctie nu zondag gaat plaatsvinden en of de twee kleine follikels zijn meegegroeid. Ik hoop het zo! Het lijkt dan iets meer op een 'normale' poging ipv met 1 follikel te werken na zoveel stimulatie.. Mijn buik is behoorlijk opgezet. Mijn vriend zegt dat ik wel zwanger lijk. Voel me ook echt opgezwollen hoor. Ik ben ook aangekomen zo'n 1,5 kilo in een week,maar heb geen erge buikpijn. Anders zou ik mij misschien toch zorgen moeten maken..?Overstimulatie gebeurt meestal tegen het eind vh spuittraject en bij veel eitjes, maar als je niet meer eitjes hebt als ik en wel maximale hormonen, zou het ook kunnen?

Pfff, wordt ook wel zenuwachtig voor de punctie hoor.

Ik houd jullie op de hoogte.

Geplaatst
Wauw dames, er wordt nu lkkr veel geschreven. Ik loop toch op jullie achter, met lezen maar ook in het traject, ik ga bij de komende menstruatie pas beginnen met de pil, al bij al kom ik uit in okt voor de punctie, dus dat is nog effe weg, maar blijf lkkr mee lezen en schrijven. Nog 3 weekjes 'rust'.

Mega zeg wat een tas aan medicatie kreeg ik mee van de apotheek gister toen ik de meds in huis ging halen. Krijg daar toch wel de bibbers van, ben helemaal geen medicatie mens en vond het prikken bij de iui's die we gehad hebben echt niet tof. Op de pil reageer ik sterk, maar ach het is effe een periode en als jullie het kunnen dan kan ik het vast ook.

Succes met echo's en spuiten!

Hoi Emsie,

we gaan je volgen hoor, al duurt het nog eve. En misschien schuiven er nog meiden aan die dan ook gaan.

Veel he, die medicijnen. Kan mij de eerste keer ook herinneren ja. Mijn vriend had ze toen gehaald en besefte toen even wat er allemaal bij mij in moest. We schrokken toen best wel. Maar eigenlijk is het ook veel verpakking en naalden enzo.

Geniet even van je rust nog :-)

Geplaatst

Nou... Het gaan er drie worden en dat is meer dan ik had durven hopen! Rechts heb ik er een van 21.5, 15, 11 en 10. Links een van 17.5 en 9. Heel misschien dan ze die van 11 ook meeprikken ( die is tegen die tijd dan ook weer gegroeid en dan zouden we er 4 hebben) en die van 21 kan tot 24 groeien. Baarmoederslijm was super, dus het ziet er goed uit! Ik word zo gebeld of we het maandag of dinsdag gaan doen, ws maandag...

Geplaatst

Nou... Het gaan er drie worden en dat is meer dan ik had durven hopen! Rechts heb ik er een van 21.5, 15, 11 en 10. Links een van 17.5 en 9. Heel misschien dan ze die van 11 ook meeprikken ( die is tegen die tijd dan ook weer gegroeid en dan zouden we er 4 hebben) en die van 21 kan tot 24 groeien. Baarmoederslijm was super, dus het ziet er goed uit! Ik word zo gebeld of we het maandag of dinsdag gaan doen, ws maandag...

Joehoe het gaat gebeuren! Ik duim voor 4. Al gebeld? Spannend weekend zal het voor jullie zijn, je zit dan echt zo te wachten, neem nog effe een wijntje!! :happy8:

Geplaatst
Joehoe het gaat gebeuren! Ik duim voor 4. Al gebeld? Spannend weekend zal het voor jullie zijn, je zit dan echt zo te wachten, neem nog effe een wijntje!! :happy8:

Dank je voor je reactie. Hoe gaat het nu met jou verder?

Dat wijntje gaat wel lukken en vanavond heb ik het rijk voor mijzelf. Alle kinderen bij zn ex en mn mannetje naar een borrel van zijn werk. Dus even 'ouderwets' op de bank met een pizza'tje en idd iets van een drankje en dan heel fout naar Voice kijken. Ik eet meestal gezonder en ik kijk nauwelijks tv, dus dit is wel weer even fijn!

Ja, ik hoop ook op 4 follikels, maar ik denk dat ik blij mag zijn met drie. Sowiezo nooit verwacht, omdat ik zo slecht reageerde op de medicijnen de vorige twee rondes. Maar nu opgezette buik en pijnlijke tepels. ( dat laatste staat trouwens niet in de bijwerkingen, dus vaag) en heb dus wel het gevoel dat het beter werkt op een of andere manier. Echt heel actief ben ik ook even niet meer, want mijn stokjes voel ik wel. Dus dit weekend beetje in de tuin zitten en mijn werk voorbereiden. ( ben dansdocent maar heb dus ook genoeg ' theorie' te doen) en dan verheug ik mij al de valium die ik maandag ochtend moet slikken... Heftig afwezig en sloom, maar ik vind het een prima medicatie, sterker nog; die wil ik ook wel als ik naar de tandarts moet ofzo..:happy:

Geplaatst

Susan morgen is het dan eindelijk zover. Zenuwachtig?

ik duim voor jullie? Welk zkh zitten jullie?

Wij zijn vandaag 7 jaar getrouwd en vieren dat door vanavond lkkr uit eten te gaan.

Verder is het rustig lichamelijk gezien, even niets anders dan mijn menstruatie afwachten. Wel zit het in ons hoofd en spreken we geregeld over dikke buiken en wat als we straks zwanger zijn. Heerlijk en ook killing die gespreken. Het leven tussen hoop en vrees vind ik het zwaarste aan dit traject. Toch heb ik goede hoop dat er na een bevruchting iets blijft plakken. Die bevruchting is meer het probleem, maar daar helpen ze ons natuurlijk mee dmv icsi dus nog effe geduld hebben. Wel ben ik bang dat we nog een x een miskraam meemaken, men wat een hoop emoties brengt dat met zich mee! Er gebeurd hier dus veel in het koppie maar verder is het even afwachten en rustig.

Succes he morgen!

andere meiden, vertel hoe gaat het ermee?

Geplaatst

Ik heb gisteren weer de eerste spuit puregon gezet. Nou hopen dat 4 maal wel scheepsrecht is en dat we eindelijk verder komen!

(door de pcos zijn de eerste 3 hormoonbehandelingen al voor de punctie stopgezet. ben dus nog steeds bezig met de eerste poging)

Geplaatst
Ik heb gisteren weer de eerste spuit puregon gezet. Nou hopen dat 4 maal wel scheepsrecht is en dat we eindelijk verder komen!

(door de pcos zijn de eerste 3 hormoonbehandelingen al voor de punctie stopgezet. ben dus nog steeds bezig met de eerste poging)

Pfff wat een terugleurstellingen zeg! Ik ga keihard voor jullie duimen! Houd moed! En schrijf het hier lkkr weg als je zin hebt.

Geplaatst
Ik heb gisteren weer de eerste spuit puregon gezet. Nou hopen dat 4 maal wel scheepsrecht is en dat we eindelijk verder komen!(door de pcos zijn de eerste 3 hormoonbehandelingen al voor de punctie stopgezet. ben dus nog steeds bezig met de eerste poging)
Tjonge, dat lijkt me echt heel vervelend.. Hopelijk lukt het nu gewoon in 1x!!
Geplaatst
Susan morgen is het dan eindelijk zover. Zenuwachtig?

ik duim voor jullie? Welk zkh zitten jullie?

Wij zijn vandaag 7 jaar getrouwd en vieren dat door vanavond lkkr uit eten te gaan.

Verder is het rustig lichamelijk gezien, even niets anders dan mijn menstruatie afwachten. Wel zit het in ons hoofd en spreken we geregeld over dikke buiken en wat als we straks zwanger zijn. Heerlijk en ook killing die gespreken. Het leven tussen hoop en vrees vind ik het zwaarste aan dit traject. Toch heb ik goede hoop dat er na een bevruchting iets blijft plakken. Die bevruchting is meer het probleem, maar daar helpen ze ons natuurlijk mee dmv icsi dus nog effe geduld hebben. Wel ben ik bang dat we nog een x een miskraam meemaken, men wat een hoop emoties brengt dat met zich mee! Er gebeurd hier dus veel in het koppie maar verder is het even afwachten en rustig.

Succes he morgen!

andere meiden, vertel hoe gaat het ermee?

Gefeliciteerd! 7 jaar is best een prestatie! Wij zijn nu 3,5 jaar samen en al zoveel meegemaakt...

Hoe oud ben jij eigenlijk?

Het leven tussen hoop en vrees, zoals jij dat zo mooi beschrijft, is inderdaad het zwaarste aan dit hele traject. Gister nog weer een heel gesprek met mijn vriend gehad over toekomst en welke stappen we nog zouden gaan ondernemen als dit niet lukt. Een derde icsi poging, maar dan echt met een flinke tussenpose van een half jaar/jaar. ( maar ook echt niet langer, want ik ben nu al 37 en mijn man's zaadjes worden er ook steeds minder..)

Eicel-donatie, adoptie,pleegkids zijn uitgesloten. Ik wil wel over donor denken, maar mn vriendje vindt dat erg moeilijk.

En dan kom je in allerlei ' onderhandelingen', vergelijkingen, oude pijnen, wensen, gevoeligheden etc etc. gelukkig komen we er steeds weer uit, maar dit is wat het zwaar maakt. Tja en de spanning van het steeds wachten. Wel of geen follikels, wel of geen eitjes, wel of geen bevruchting, wel of geen innesteling, wel of geen miskraam en verder ben ik niet gekomen..

Ik besef mij dat ik vorige ronde superveel geluk had met 1 follikel, 1 eitje en zwanger. En ik wil echt niet meer een miskraam meemaken...( net als jij...) Ik hoop zo dat het gaat lukken. Net als jullie allemaal...

Ik ben behoorlijk nerveus voor morgen. Vooral voor de pijn. En de heftigheid van de Valium die ik moet slikken ( helpt goed hoor, maar het verlies van controle haaaat ik)

Gister met het zetten van pregnyl vond ik het ook al moeilijk. Ik reageerde vorige keer direct na het spuiten met hevige schokken over mijn lichaam en huilen en erge misselijkheid. Nu had ik na het spuiten weer dat schokken ( soort trillen in mn buik, dat overgaat in schokken over mijn hele lijf, maar gelukkig nu een stuk minder en korter) en een rode plek rond de spuitplek van zo'n 5 cm. Ik zal het morgen wel melden bij de verpleging. Het lijkt een beetje op overgevoeligheid ofzo? Nu weer misselijk en flinke gevoelige tepels, maar gelukkig vandaag veel afleiding kunnen vinden omdat we het tapijt uit de zolder hebben gehaald. :-) Ik hoop dat ik een beetje slaap, want vannacht bakte ik er niks van en lag ik vanaf 4.15 wakker en had ik nachtmerries. Overigens had ik dit ook toen ik zwanger was, dus is ook weer van de pregnyl. Tja, wat doen we onszelf aan he....

Dusssss....

Nou, ik zal morgen laten weten hoe het gegaan is en ik wens jullie veel rust in je hoofd en ruimte in je lijf om dit proces

( weer ) in te stappen. Hou vol!

Geplaatst

Jeetje Susan, dat jij zo heftig op Pregnyl reageer! Vindt het zh dat normaal? Spannend hoor morgen de punctie! Maar komt goed! Ze zijn in het zh altijd erg lief vind ik tijdens zoiets!

Johanneke, jij hebt ook pech gehad zeg! Hopelijk deze keer de ronde helemaal afmaken met een positief resultaat!! Ik zal duimen!

Ik zet morgen m'n eerst gonal f spuit! Ben benieuwd, vorige keer heb ik puregon gespoten. Volgens het zh maakt het niet zoveel uit. Zit hetzelfde in. Hopelijk reageer ik weer prima op het spul. Ik heb gelukkig weinig last van bijwerkingen. Bizar he hoe iedereen daar weer verschillend op reageer!

Weltrusten voor straks!

Geplaatst

Nou meiden,

Voor ons houdt het nu al op. Na een pijnlijke punctie en wel drie rijpe eitjes , bleek dat mn vriend 0 (!!!) zaadjes had bij zijn productie. Ook niet de tweede keer, want hij moest ter plekke nog een keer.

Verd*mme, deze wending had ik echt niet ingecalculeerd. Ik was al zo blij dat ik eindelijk beter reageerde op de hormonen, nu dit!

Mn eitjes worden ingevroren ( eigenlijk doen ze dat niet bij dit lage aantal) en nu moeten we dan maar weer om de tafel hoe nu verder. Na al de hormonen,punctie en spanning loopt dit wel erg snel af zo.

FF zat van alles!

Geplaatst

Susan, wat een klote nieuws zeg. Gatver. Je bent inderdaadgefocust op jouw follikelgroei, dan werkt dat...dan krijg je dit tehoren. Domme vraag misschien, maar wisten ze niet dat het sperma zoslecht was vóór de punctie. Dan had het een poging/punctiegescheeld..

Met het invriezen kunnen ze het dus later gebruiken wanneer hetsperma wél goed is?

Wat enorm heftig. Even lekker toegeven aandit klotegevoel...-knuffel- Morgen weer kop-op!

Susan (en ook Emsie) , wat jij omschrijft over dat leven tussenhoop en vrees. Dat herken ik enorm!. Je ondergaat een hoop voor ietswaarvan je niet weet of het lukt. Ook zijn er zoveel factoren waarvanje afhankelijk bent, en waar je niks aan kan veranderen. Je voelt jeheel machteloos hé? Het ene moment droom je voorzichtig over 'watals het lukt...'en het andere moment wil ik de spullen van mijn zoonop marktplaats zetten want 'het gaat toch nooit lukken...'

Het is een emotionele achtbaan wat gewoon heel vermoeiend is...Ikheb geen tips, alleen herkenning.

Wat heftig hoe jij reageert op de pregnyl. Heb je dit al vakergehoord? Wat zegt het ZH ervan?

Apple, wat fijn dat jij weinig bijwerkingen heb. Ik weet gewoonniet of ik bijwerkingen heb. Ik ben gewoon best gespannen door alles,dus ben toch wel een beetje van slag..haha!

Na 4dagen Menopur prikken moest ik vandaag voor een echo naar hetziekenhuis. Toch was het wel spannend. Zouden de medicijnen hun werkgedaan hebben?

Ik had aan beide kanten 7 eitjes klaarliggen, dat wisten we na deuitgangsecho van vorige week.

Rechts waren er 2 gegroeid, 11 en 14mm. Links waren er 4 gegroeid.De dokter vond het best tegenvallen zei ze. Ik was dus ookteleurgesteld na dit nieuws...Goed, het is beter dan niks. Maartoch...

Nu moet ik direct een spuit orgalutran zetten en dit de komende2dagen herhalen. De menopur moet ik 'gewoon' blijven spuiten.Woensdag 11 uur gaan we kijken hoe het ervoor staat.

De orgalutran om de grote follikels tegen te houden, de menopur omde rest te blijven stimuleren. Ik weet niet of er nog hoop is dat diekleine follikels ook gaan groeien. Dat heeft de arts nietuitgesproken. Ze vertelde alleen dat ze vrijdag of zaterdag depunctie verwacht...

Toch stapte ik met een rotgevoel de auto in...Nu maar duimen!

Geplaatst

*breek in* ik schrijf op een andere topic maar heb hele goede ervaringen gehoord over IMSI. Dat wordt in DD gedaan. Je zou eens kunnen kijken op google. Het is veel sterker dan ICSI en voor jullie "probleem" misschien het overwegen. Dan kun je je eitjes ingevroren en wel meenemen. Een vriendin van mij heeft zo haar kindjes terwijl er nauwelijks tot geen zaadjes leken te zijn...

Sterkte!

Nou meiden,

Voor ons houdt het nu al op. Na een pijnlijke punctie en wel drie rijpe eitjes , bleek dat mn vriend 0 (!!!) zaadjes had bij zijn productie. Ook niet de tweede keer, want hij moest ter plekke nog een keer.

Verd*mme, deze wending had ik echt niet ingecalculeerd. Ik was al zo blij dat ik eindelijk beter reageerde op de hormonen, nu dit!

Mn eitjes worden ingevroren ( eigenlijk doen ze dat niet bij dit lage aantal) en nu moeten we dan maar weer om de tafel hoe nu verder. Na al de hormonen,punctie en spanning loopt dit wel erg snel af zo.

FF zat van alles!

Geplaatst

Jeetje wat een verhalen vandaag zeg! Tjonge schrik ervan!

Susan daar had ik ook nog niet aan gedacht dat dit kon, spannend wat er nu gaat gebeuren!

Feetje mmm ook niet echt fijn dat ze zo reageren, niet erg invoelend eigenlijk, ookal valt het tegen, dan kan toch anders verwoord worden! Nu zitjij erover in. Succes met spuiten nog even!

Geplaatst

O Susan dat is gewoon ronduit klote zeg! Daar reken je inderdaad niet op.... Maar probeer de toekomst positief te zien hoor. Het gaat echt een keer lukken. Dat moet gewoon. Maar ik snap dat je nu ff klaar er mee bent...

Feetje, 6 eitjes is toch nog best goed? Als ze straks allemaal mee doen, dan heb je nog een redelijke oogst toch? Fijn wel dat er meteen wordt ingegrepen met extra medicijnen. Ik duim dat je morgen een goede echo heb! En ze allemaal nog mee doen!!

Ik heb gisteren de Gonal F voor het eerst gespoten. Weer even pielen hoe het ook al weer in z'n werk ging. Is toch andere spuit dan de Puregon. Maar ging prima. Veel fijner naaldje (dunner) dan de Decapeptyl! Komende maandag de eerste echo en het weekend van 7 sept staat de punctie in de planning. Spannend of het inderdaad zo ver ga komen. Er hangt zo veel van af. Genoeg eitjes, zijn ze groot genoeg, zaadjes man... pffffff.....

Geplaatst
*breek in* ik schrijf op een andere topic maar heb hele goede ervaringen gehoord over IMSI. Dat wordt in DD gedaan. Je zou eens kunnen kijken op google. Het is veel sterker dan ICSI en voor jullie "probleem" misschien het overwegen. Dan kun je je eitjes ingevroren en wel meenemen. Een vriendin van mij heeft zo haar kindjes terwijl er nauwelijks tot geen zaadjes leken te zijn...

Sterkte!

Hoi Moes,

bedankt voor het inbreken ;-)

En ook aan de anderen;

Ik heb even gegoogled en imsi zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dan moeten er wel zaadcellen gevonden worden. En het was nu 2 x helemaal 0.

Ik denk dat we even moeten kijken of we kunnen onderzoeken waarom het nu nul is. Een jaar geleden was het 2 miljoen, drie maanden later was het 1 miljoen en daarna 200.000. Dat was voor de poging van dec/jan.

Het zou natuurlijk kunnen dat zijn toegang is dichtgegroeid door littekenweefsel. Maar volgens mijn vriend zeiden ze gister wel dat er 6 5 dode zaadjes gevonden waren, dus toch wel doorgang?

Waar we nu aan zitten te denken is aan de autorit naar Portugal. Wij hebben zo'n oude legerbus zonder airco en die wordt altijd gloeiend heet. Hebben op de heen en terugweg flink zitten puffen. En als man zit het zaakje ook nog eens de hele dag ingeklemd...

Zou misschien een oorzaak kunnen zijn? Als dat zo is en hij produceert bijvoorbeeld over drie maanden wel weer zaad, dan is het misschien nog niet zo'n ramp. Misschien kunnen ze dan alsnog mijn eitjes ontdooien en ze bevruchten zonder dat ik weer het hele traject in hoef. Of ik kan weer een poging doen.

Maar als dat dus niet zo is, dan wordt het allemaal weer erg ingewikkeld. En als het nou alleen aan hem zou liggen, dan kom je makkelijker in aanmerking voor andere behandelingen. Er bestaat ook zoeits als Tese. Dan halen ze geloof ik zaad uit (bij) bal. Maar dat doen ze niet in NL en daar zitten wel meer risico's aan. ( vooral op afwijkingen).

Ik weet niet hoe we dit moeten gaan inplannen en mijn vriend is ook een beetje ' tegen' buitenland en 'gedoe'. Ik ben al benieuwd of het mij lukt om hem aan de vitaminen etc te krijgen en van de alcohol af. Hij is niet zo gedisciplineerd namelijk..

Pfff het is wel heftig hoor....

Geplaatst
O Susan dat is gewoon ronduit klote zeg! Daar reken je inderdaad niet op.... Maar probeer de toekomst positief te zien hoor. Het gaat echt een keer lukken. Dat moet gewoon. Maar ik snap dat je nu ff klaar er mee bent...

Feetje, 6 eitjes is toch nog best goed? Als ze straks allemaal mee doen, dan heb je nog een redelijke oogst toch? Fijn wel dat er meteen wordt ingegrepen met extra medicijnen. Ik duim dat je morgen een goede echo heb! En ze allemaal nog mee doen!!

Ik heb gisteren de Gonal F voor het eerst gespoten. Weer even pielen hoe het ook al weer in z'n werk ging. Is toch andere spuit dan de Puregon. Maar ging prima. Veel fijner naaldje (dunner) dan de Decapeptyl! Komende maandag de eerste echo en het weekend van 7 sept staat de punctie in de planning. Spannend of het inderdaad zo ver ga komen. Er hangt zo veel van af. Genoeg eitjes, zijn ze groot genoeg, zaadjes man... pffffff.....

Hoi Apple,

Ik zie het inderdaad even niet zo rooskleurig.. Vrijdag hebben we een evaluatie-gesprek en dan kijken we denk ik naar verdere opties. Maar ondertussen google ik mij suf en ik zie niet heel veel mogelijkheden zonder dat het heel ingewikkeld wordt. Ik weet niet of ik het trek en moet ook een grens trekken ergens. Die is voor ieder anderes..

Spannend weer he, ook voor jou. Zoveel onzekerheden. Mij hielp het om er niet al te veel mee bezig te zijn. 'Gewoon' je dagelijks leven door te zetten.

Die deca-naalden zijn *piep*. Als ik al een bloedvaatje raakte kwam het dor die spuit. Puregon vond ik prima te doen. Heeeeel veel succes deze ronde!

Geplaatst
Susan, wat een klote nieuws zeg. Gatver. Je bent inderdaadgefocust op jouw follikelgroei, dan werkt dat...dan krijg je dit tehoren. Domme vraag misschien, maar wisten ze niet dat het sperma zoslecht was vóór de punctie. Dan had het een poging/punctiegescheeld..

Met het invriezen kunnen ze het dus later gebruiken wanneer hetsperma wél goed is?

Wat enorm heftig. Even lekker toegeven aandit klotegevoel...-knuffel- Morgen weer kop-op!

Susan (en ook Emsie) , wat jij omschrijft over dat leven tussenhoop en vrees. Dat herken ik enorm!. Je ondergaat een hoop voor ietswaarvan je niet weet of het lukt. Ook zijn er zoveel factoren waarvanje afhankelijk bent, en waar je niks aan kan veranderen. Je voelt jeheel machteloos hé? Het ene moment droom je voorzichtig over 'watals het lukt...'en het andere moment wil ik de spullen van mijn zoonop marktplaats zetten want 'het gaat toch nooit lukken...'

Het is een emotionele achtbaan wat gewoon heel vermoeiend is...Ikheb geen tips, alleen herkenning.

Wat heftig hoe jij reageert op de pregnyl. Heb je dit al vakergehoord? Wat zegt het ZH ervan?

Apple, wat fijn dat jij weinig bijwerkingen heb. Ik weet gewoonniet of ik bijwerkingen heb. Ik ben gewoon best gespannen door alles,dus ben toch wel een beetje van slag..haha!

Na 4dagen Menopur prikken moest ik vandaag voor een echo naar hetziekenhuis. Toch was het wel spannend. Zouden de medicijnen hun werkgedaan hebben?

Ik had aan beide kanten 7 eitjes klaarliggen, dat wisten we na deuitgangsecho van vorige week.

Rechts waren er 2 gegroeid, 11 en 14mm. Links waren er 4 gegroeid.De dokter vond het best tegenvallen zei ze. Ik was dus ookteleurgesteld na dit nieuws...Goed, het is beter dan niks. Maartoch...

Nu moet ik direct een spuit orgalutran zetten en dit de komende2dagen herhalen. De menopur moet ik 'gewoon' blijven spuiten.Woensdag 11 uur gaan we kijken hoe het ervoor staat.

De orgalutran om de grote follikels tegen te houden, de menopur omde rest te blijven stimuleren. Ik weet niet of er nog hoop is dat diekleine follikels ook gaan groeien. Dat heeft de arts nietuitgesproken. Ze vertelde alleen dat ze vrijdag of zaterdag depunctie verwacht...

Toch stapte ik met een rotgevoel de auto in...Nu maar duimen!

He Feetje,

Ik kan mij voorstellen dat je het tegen vond vallen, maar ik vind het een mooie score hoor! ik hoor zovaak meiden die veel follikels hebben, maar in verhouding weinig eitjes of niet rijp... En die kleintjes kunnen opeens zomaar meegroeien hoor! Sosm moet je daarvoor iets langer doorstimuleren ( zoals bij mij hetgeval) maar het kan soms heel snel gaan. En soms ook niet. Je moet het maar aankijken. In elk geval heb je wel genoeg voor een punctie en dat is al fijn toch? Goh, maar dan duurt het niet lang voor de punctie. Spannend!

Die emotionele achtbaan is echt erg ja. Je doet er niets aan. En dan heb je ook nog eens de hormonen die het versterken. Je moet echt zoeken wat bij je past. Ik praat er best veel over met kennissen en ik heb een haptotherapeut. Daarnaast is het zo belangrijk om goed met je partner te communiceren en ook nog eens in de gaten houden dat je er ook weer niet elk moment van de dag er over praat. Balans zoeken. Flexibel zijn. Iedereen doet het op zijn eigen manier en je moet achter die van jou komen. Maar zwaar is het zeker.

Jouw vraag over semenonderzoek; Je hebt een punt. En het stomme is dat ik er wel over gedacht heb voor de behandeling, maar omdat inderdaad alle focus ging naar die follikels en dat ze maar niet wilden reageren, is het ' probleem' waar het ooit begon ( zijn onvruchtbaarheid) een beetje op de achtergrond geraakt.

Vrijdag gaan we evalueren en ik ga het zeker aankaarten. Soms weet je niet waarom ziekenhuizen welke keuzes maken. Ik heb ooit gevraagd of ik onderzocht kon worden op de AHM waarde etc mdat men vermoedde dat ik in de vervroegde overgang zou komen ( eigenlijk vanwege mijn nauwelijks reageren op de hormonen.)

De arts snapte dat wel, maar vroeg zich af wat ik aan die informatie zou hebben. Het zou het vruchtbaarheidsprobleem niet oplossen. Later, na e.a. gelezen te hebben hierover, kreeg ik de indruk dat het nog niet onderzocht is, omdat ze als ziekenhuis met de wetenschap van diagnose dan helemaal geen toestemming meer zouden krijgen om mij te behandelen. Dus je weet soms niet de motivatie.

Als wij nu van te voren hadden onderzocht of mijn vriend sperma niet aanwezig was, had ik ook geen eitjes kunnen invriezen bij dit ziekenhuis. Ze mogen dat helemaal niet bij zo'n laag aantal, maar maken nu in dit geval een uitzondering omdat we al in het traject zaten...

Ik weet het niet hoor. Het kan van alles zijn...

Ik weet ook wel dat de kwaliteit van twee rijpe eitjes en een wat minder eitje, niet echt beter wordt als je deze gaat ontdooien. Maar ze zitten in elk geval in de vriezer! Mocht ik nu met evt een donor verder gaan, of mijn eitjes zijn nu echt op, of mijn vriend komt te overlijden ( ik zeg maar iets geks ) dan heb ik in elk geval nog een kansje.

Maar goed, voor nu is het gewoon even zwaarklote en na een flinke huilbui vanochtend heb ik mezelf weer bij elkaar geraapt en ben ik thuis lekker aan het opruimen. Mezelf ook even heerlijk getrakteerd op een stukje taart en sorry, maar weer een sigaret gerookt, omdat het nu toch even niet zo veel meer uitmaakt.

Ik laat weten hoe het vrijdag is gegaan en ondertussen wens ik jullie veel priksterkte en rust in het hele proces. En blijf jullie mannen in de gaten houden. Voor hun is het ook lastig ;-)

Geplaatst

Hallo allemaal, ik lees altijd mee en soms reageer ik. Ik heb twee Ivf's achter de rug en nu de laatste keer icsi waar ze twee embryo's hebben terug geplaatst. Na de officiële test dag mochten we testen en deze was positief. Helaas eind van de week mis gegaan.

nu mogen wij ons aanmelden voor de Cryo. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee. Want de onzekerheid wordt steeds groter. Worden wij ooit ouders. Pffffff.

iedereen heel veel succes en sterkte. Wat een achtbaan waar we in zitten hè?

Geplaatst

Hoi Jansuh,

Ahhh wat jammer dat het bij de laatste poging positief was en toch mis is gegaan... Verdrietig na al dat hopen en wachten.

Maar een cryo heeft zeker ook een goede kans van slagen hoor. Wij hadden ook een cryo tp en het resultaat kruipt hier rond en wordt volgende week 1! Dus de moed niet opgegeven!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden