Ga naar inhoud

wie start er in juli/augustus met icsi?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee niet echt speciale dingen. Gewoon normaal de dingen doen, die je normaal ook zou doen. En natuurlijk proberen gezond te leven. Volgens mij heb ik ook granaatappelsap gedronken. Maar dat weet ik niet zeker meer. Ik had ook geen vertrouwen in de cryo. En was dus ook stomverbaasd met een positieve test :)!

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Susan wat een teleurstelling.... Dat is precies wat mijn grootste angst is tijdens een behandeling. Sterkte.

Feetje: hoe is het nu?

Janssuh balen dat het mis is gegaan. Maar even positief: er is wel iets ingenesteld (geweest)...

En cryootjes kunnen zeker ook goed gaan. Ik ben er 2 keer zwanger van geweest: 1 keer van een eenling van 2 A-tjes (MA met 14 weken) en 1 keer van een eenling van een C-tje (dat is met de 6 weken misgegaan). Juist als ze het ontdooien goed doorstaan zij het bikkeltjes!

Hier nu (eindelijk voor mijn gevoel) aan het spuiten, dus ik wordt hier ook weer wat actiever nu. Eergisteren de laatste pil geslikt en nu wacht ik op mijn ongesteldheid en dan eind volgende week beginnen met stimuleren.

Geplaatst
Susan wat een teleurstelling.... Dat is precies wat mijn grootste angst is tijdens een behandeling. Sterkte.

Feetje: hoe is het nu?

Janssuh balen dat het mis is gegaan. Maar even positief: er is wel iets ingenesteld (geweest)...

En cryootjes kunnen zeker ook goed gaan. Ik ben er 2 keer zwanger van geweest: 1 keer van een eenling van 2 A-tjes (MA met 14 weken) en 1 keer van een eenling van een C-tje (dat is met de 6 weken misgegaan). Juist als ze het ontdooien goed doorstaan zij het bikkeltjes!

Hier nu (eindelijk voor mijn gevoel) aan het spuiten, dus ik wordt hier ook weer wat actiever nu. Eergisteren de laatste pil geslikt en nu wacht ik op mijn ongesteldheid en dan eind volgende week beginnen met stimuleren.

Hobbesje, spannend weer he, nu het echt begint. Ik hoop voor je dat je een heel positieve uitkomst hebt!!

Even een update van mijn kant:

Het gesprek met de fertiliteitarts was goed. Ze was erg meelevend en vond wel dat alles mee moeten maken, dat we niet het makkelijkste traject hebben. We hebben even teruggekeken naar de semenproducties en de bewegelijkheid van het zaad. Het is dus een erg wisselend beeld. En dus niet perse aan het afnemen. Dat er nu nul zaadjes zijn gevonden betekent niet dat er niks gezien is, maar dat er geen beweeglijke zaden zijn gezien. En juist omdat de productie blijkbaar wisselend is, is het niet te voorspellen hoe het verder loopt. Ja het wordt minder en het lijkt op littekenweefsel dat in de weg zit eerder nog dan de kwaliteit van het sperma. De hete autorit naar Portugal kan tegen hebben gewerkt, maar nogmaals is dat ook niet helemaal helder. Ze stellen voor om begin oktober te kijken waar cyclus is en dan een eisprong op et wekken met nu Ovitrelle ( omdat ik vertelde dat ik op Puregon zo heftig reageerde) en dat Melle dan zonder test direct produceert. Als er dan zaad gevonden wordt, dan pas ontdooien ze de eitjes. Dit mag dus meerder malen gebeuren. Maar er zit natuurlijk een grens aan. Twee eitjes waren rijp en de derde niet helemaal maar is toch behouden. De kans dat de kwaliteit bij ontdooiing gewaarborgd is dan met de helft afgenomen helaas.. Het is nu even steggelen met de verzekering omdat de arts niet wist of deze ( niet vaak voorkomende procedure ) opnieuw als poging wordt gerekend. Heb net gebeld en ze komen er niet uit. Mij lijkt het een niet afgemaakte poging, die nog afgemaakt moet worden. Zij spreken over fases en de laatste hebben we (nog) niet doorlopen. Dus ik ben niet helemaal ontmoedigd. Ik hoef voor een volgende keer geen heftige hormoon-kuur te krijgen en omdat het bewegelijke zaad-productie wisselend is, is het nog niet helemaal gedaan. Nu even twee maanden rust en dan kijken we weer verder. Pfffff, malle malle molen...

Geplaatst

even kort berichtje,trager reageer later op de rest.

Punctie gehad vanmorgen. Ondanks dat het erg pijnlijk was,viel het mij toch mee. Alleen de napijn, oef... Er zijn 'maar' 6 eitjes gevonden rijp voor ICSI!

Morgen word ik gebeld of er bevruchtingen zijn.

Gelukkig wordt mijn zoontje 3 morgen, genoeg afleiding dus!

Geplaatst

Susan: dat klinkt toch best positief - gelukkig. Hoop dat het straks met de ingevroren eicellen gaat lukken. Er zijn maar een paar zwemmers nodig...!

Feetje: fijn dat je de punctie hebt gehad. Nooit fijn.... En 6 eitjes is toch netjes!? Fijne verjaardag morgen!

Geplaatst

En Feetje, hoeveel bevruchtingen zijn er tot tand gekomen?

hobbesje hoe gaat het spuiten? Al bont en blauw? Of valt het mee.

Susan, even rust, lichamelijk gezien dan, in het koppie zal je vast druk zijn. Pittig hoor!

Jansuhhh, hoe is het, al de cryo plaatsing gehad of ga ik nu te snel?

Apple, hoe gaat het met jou? Al effe niets meer gehoord.

Bij mij is het wachten op de mentstruatie, nog een weekje en dan start ook ik. Hopelijk hebben we hier dan al de eerste testers. Succes dames!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Emsie: spannend, nog ff weekje wachten en dan ook starten! Heb je er zin in? Of zie je er tegenop?

Hobbesje: hoe bevalt het prikken? Ook van die shit botte naalden? Die naalden van mij (Deca) zijn ieder geval niet fijn.. :(.

Feetje: ik ben ook erg benieuwd! Mag je terugkomen voor een tp? Ik hoop het! En nog gefeliciteerd met je zoontje!

Susan: fijn dat je gesprek goed was. En toch ook prettig dat je eicelletjes nog gebruikt kunnen worden! Hoef je in ieder geval niet door die ellendige punctie heen! Neem nu lekker je rust en ik duim dat het in oktober helemaal goed komt!

Janssuh: zie je de cryo tp al met een positief gevoel tegemoet?

Mij gaat het goed. Morgen eerste fm, ik ben erg benieuwd. Sinds gisteravond 'last' van m'n eierstokken. Kan me niet herinneren dat ik dat vorige keer ook had. Zou het verschil zitten in toen Puregon en nu GonalF? Lijkt of ze al aardig vol zitten. Maar dat lijkt me sterk na nog geen week stimuleren. Ben dus blij dat we morgen een kijkje gaan nemen daarbinnen ;).

Geplaatst

Apple: Ik ben donderdags begonnen met stimuleren en had vrijdag de punctie. Dus ook een week maar stimuleren! Kan dus wel...vervelend het volle gevoel. Voel je normaal je eisprong ook? Ik wel en met stimuleren helemaal. Zeker de dag van de punctie. Spannend morgen! Ben erg benieuwd!

Emsie, ook spannend! Nog even een weekje rust! Zie je er tegenop?

Hobbesje, al aan het spuiten? Wanneer moet je voor de eerste echo?

Susan, kan je een beetje rust vinden?

Wij kregen gisteren op de b-day van mijn zoontje nieuws van het lab; 6 eitjes waarvan 5 geschikt voor ICSI . Daarvan zijn er weer 4 bevrucht. Al met al niet heel slecht. Kijk, veel eitjes zijn het niet maar aantal bevruchtingen is best goed toch?

Nu duimen dat het morgen, als we komen om 14.00uur ze nog allen goed aan het delen zijn.

Ik hoop gewoon echt wat over te houden voor de vriezer!!!

Had net wel wat oud-bloed met afvegen, 2dagen na punctie.

Direct stress...net was het weer over. Ik heb dit normaal een week voor mijn menstruatie.

Ga het wel even navragen morgen...morgen weer een spuit pregnyl erin!

Duimen jullie mee!

Geplaatst
Apple: Ik ben donderdags begonnen met stimuleren en had vrijdag de punctie. Dus ook een week maar stimuleren! Kan dus wel...vervelend het volle gevoel. Voel je normaal je eisprong ook? Ik wel en met stimuleren helemaal. Zeker de dag van de punctie. Spannend morgen! Ben erg benieuwd!

Emsie, ook spannend! Nog even een weekje rust! Zie je er tegenop?

Hobbesje, al aan het spuiten? Wanneer moet je voor de eerste echo?

Susan, kan je een beetje rust vinden?

Wij kregen gisteren op de b-day van mijn zoontje nieuws van het lab; 6 eitjes waarvan 5 geschikt voor ICSI . Daarvan zijn er weer 4 bevrucht. Al met al niet heel slecht. Kijk, veel eitjes zijn het niet maar aantal bevruchtingen is best goed toch?

Nu duimen dat het morgen, als we komen om 14.00uur ze nog allen goed aan het delen zijn.

Ik hoop gewoon echt wat over te houden voor de vriezer!!!

Had net wel wat oud-bloed met afvegen, 2dagen na punctie.

Direct stress...net was het weer over. Ik heb dit normaal een week voor mijn menstruatie.

Ga het wel even navragen morgen...morgen weer een spuit pregnyl erin!

Duimen jullie mee!

Ik duim zeker mee!! Laat je morgen even weten of het geholpen heeft?

Geplaatst

He dames,

op de vraag of ik het spannend vind of er naar uit kijk, eigenlijk beide. Blij dat we de volgende stap mogen en kunnen zetten maar ook een gruwelijke hekel en angst voor het spuiten, vind het zo onnatuurlijk al die hormonen in een gezond lijf, gaat wel erg tegen mijn gevoel in. Maar als ik dan weer denk aan de mogelijkheid die het ons geeft, tja dan kijk ik er wel weer naar uit. Geloof zelf ook meer in ivf/icsi dan in iui, dus kom maar op!

Geplaatst
He dames, op de vraag of ik het spannend vind of er naar uit kijk, eigenlijk beide. Blij dat we de volgende stap mogen en kunnen zetten maar ook een gruwelijke hekel en angst voor het spuiten, vind het zo onnatuurlijk al die hormonen in een gezond lijf, gaat wel erg tegen mijn gevoel in. Maar als ik dan weer denk aan de mogelijkheid die het ons geeft, tja dan kijk ik er wel weer naar uit. Geloof zelf ook meer in ivf/icsi dan in iui, dus kom maar op!
Ik heb exact hetzelfde...van te voren niet gedacht dat ik daar problemen mee zou hebben,maar het is heel tegenstrijdig inderdaad!proberen niet te veel over na te denken,alleen maar aan het goede doel!
Geplaatst

Goedemorgen!

Net terug van eerste fm. Alles zag er al goed uit. Baarmoederwand was al goed dik. En in beide eierstokken al 7 a 8 flinke follikels plus nog een paar kleintjes. Woensdag weer terugkomen. En ze denkt zaterdag punctie! Ieee zag de kar met spullen al weer staan in de gang. Krijg het daar wel een beetje benauwd van hoor. M'n vorige punctie was namelijk niet heel prettig.... Dit keer krijg ik gelukkig meer pijnstilling (in de vorm van morfine) dus hopelijk wordt het wat meer draagbaar!

Ik heb dat ook wel hoor, dat ik het gek vind om hormonen in een gezond lichaam te spuiten... Maar wat je zegt als het moet om tot een mooi wonder te komen, dan doe ik het weer graag ;).

Feetje, wat een mooi resultaat! Ik duim met je mee dat je vandaag nog meer goed nieuws krijgt! Heb je nou vandaag ook de tp? En lees ik nou dat je ook vandaag de pregnyl moet zetten? Dat moet toch zo'n 36 uur van te voren? Of begrijp ik je verkeerd? Hmmmm.....was voor mij behoorlijk vroeg vanmorgen, dus nog niet helemaal wakker geloof ik, hihi!

Geplaatst

Apple: dat klinkt goed al zoveel follikels! Ik heb de punctie ook met morfine gekregen; een pretje is het niet, maar het is wel een fijne pijnbestrijding. Proberen te ontspannen en diep-ademhalen vond ik echt helpen. Succes, nog even doorstimuleren nog!

Over die pregnyl: ik moest dus vóór de punctie 5000EH Pregnyl spuiten. Op de dag van de punctie, vandaag, 5 september en 8 september moet ik 1500EH pregnyl spuiten. Dit ivm die bolletjes. Hierdoor maakt mijn lichaam progesteron aan, vertelde de arts, wat mijn lichaam moet ondersteunen om zwanger te worden/blijven...Dus ik hoef geen bolletjes te plaatsen, alleen zo nu en dan spuiten.

Ik heb vandaag dus de terugplaatsing gehad. Je moet natuurlijk met volle blaas komen...wat een drama!! Ik heb weinig van die hele TP meegekregen,omdat ik zoooo moest plassen!

Ze ging heel lief alles uitleggen, maar alles wat ik dacht was:"SCHIET NOU MAAAR OHHHOP!!"....

We mochten eerst naar onze 'emmie' kijken, zien hoe het gedeeld is..Zo bijzonder om te zien.

Daarna werd het teruggeplaatst. Moest 5minuutjes blijven liggen en daarna ben ik naar de WC gerend. Tijdens het plassen, was ik ineens bang dat ik de embryo zou uitpiesen! oeps!!

Maar goed, een 8-cellig embryo teruggeplaatst. De andere 3 kijken ze nog even aan en bsluiten ze morgen of er wat in te vriezen valt.

Daar krijgen we over 3weken via de post bericht over. Dit vind ik dan weer stom, waarom kunnen ze hier niet over bellen...

Maar goed...zoals mijn vriend zei;laten we ons nu eerst hier maar eens op gaan focussen!

Ik mag over 14dgn pas testen, indien nodig natuurlijk. Had gehoopt op 10dagen, maar goed...het worden dus 14dgn!

ik vind het nu zoooooo spannend worden, bleh!

Geplaatst

Hahaha, ja die volle blaas kan je dan helemaal afleiden he. Wel super spannend. Maar je hebt je emmie aan boord! Nu lekker broeden en over 13 (jehhhh 1 dag al voorbij :)) dagen een knaltest in je handen!! TOITOITOI

Geplaatst

Morgen dan eindelijk de eerste punctie! (mag ook wel, na 4 behandelingen). Ik heb decapeptyl gespoten ipv pregnyl. Ze zijn namelijk erg bang voor overstimulatie (hoewel de bloedwaardes nog goed waren). Als we weten of het gelukt is met de embryos hoor ik wanneer we gaan voor terugplaatsing. Aangezien ik niet echt een cyclus heb, kunnen we die zelf maken en bepalen...

Verder zie ik er (nog) niet heel erg tegenop, hoewel het wel heel spannend is.

Geplaatst

Vanochtend punctie gehad. Het was nog even spannend want blijkbaar moest ik 2 spuiten decpeptyl gebruiken maar ik had er maar 1 gekregen. Uiteindelijk hebben ze toch 11 eitjes weg weten te halen.

Ik kan zo'n punctie in combinatie met pcos overigens niet aanraden. Het waren best een hoop follikels en voel me behoorlijk beurs nu.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Geplaatst

Hoi Susan 76, ik zie nu pas je bericht als reactie op mij....maar lees ook dat je alweer een stapje verder bent na het gesprek! Wie weet komt alles goed uit de vriezer en heb je nog drie kansen. Ik duim voor je. Ik ga over een week of drie weer starten met prikken....

Groetjes, Moes

Geplaatst

Feetje hoe is het? De eerste wachtweek zit erop!

Johanneke weet je al wanneer je de tp hebt?

Apple nog aan het spuiten? Al een datum voor de punctie?

Wij zijn lkkr in italie op vakantie, had zaterdag ongesteld moeten worden, maar wacht er nog op. Dan kunnen we starten met stap 1, het slikken van de pil!

Geplaatst

Hello there,

Emsie, heerlijk la dolce vita in Italie! Genieten zeg! En jouw eerste stapje in het proces zit er ook aan te komen! Joehoe, kom maar op met die rode monsters toch ;)?

Ik heb afgelopen zaterdag de punctie gehad. Het was nog steeds wel pijnlijk maar wel beter te handelen. Goed op m'n ademhaling gelet en de extra pijnstilling heeft wel geholpen. Er zijn 11 eicellen gevonden. Morgen hoor ik hoeveel er zijn bevrucht en dan hopelijk woensdag de terugplaatsing!

Johanneke, jij dus ook 11 eicellen! Mooie score toch?! Hopelijk heb jij ook een tp, dan zitten we tegelijkertijd op het wachtbankje :)!

Hobbesje: hoe gaat het met prikken? Bijna de eerste fm? Spannend!

Feetje: hoe gaat het wachten? Al signalen te bespeuren? Nog een weekje en dan weet je het! Of ga je eerder testen?

Geplaatst

Apple dat is een mooie opbrengst! Hoop dat je morgen goed nieuws kerijgt en dat er veel bevrucht zijn.

Hier gaat het spuiten wel aardig. Maar wel lastiger dan de vorige poging. Op de een of andere manier heb ik nu meer moeite om plekken te vinden die niet al beurs zijn. Vrijdag fm. Ik ben benieuwd.... heb nu al weer flink buikpijn, last van mijn darmen helaas.

Emsie balen dat je uitgerekend nu moet wachten op je ongesteldheid.... hoop dat hij snel komt!

Johanneke jij ook een mooie opbrengst. Fijn!

Geplaatst

Ivm risico op overstimulatie gaan we voor cryo's dus helaas niet samen op het wachtbankje, Apple!

Vanochtend heeft het lab gebeld en ze hebben 6 embryo's. Is dat veel of weinig met 11 eitjes? Morgen vertellen ze me hoeveel er ingevroren worden..

Wel bizar hoor. Ik heb het woord embryo natuurlijk best vaak gehoord en over gelezen maar nu is zo'n embryo ons nageslacht. Dat voelt wel een beetje onwerkelijk

Geplaatst

En poef, daar ging dat sprankje hoop weer. Vanochtend hebben ze me verteld dat er 2 embryo's zijn doorgegroeid en die gaan ze invriezen. Met alle risico's vandien geef ik het niet heel veel kans :-(

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Geplaatst

Hoi Johanneke,

Geloof me ik voel helemaal met je mee (zie mijn berichten op het wachtbankje van sept). Maar echt je moet moed houden hoor. Waarschijnlijk heeft jullie ziekenhuis erg strenge eisen wat betreft kwaliteit van de embyo's om ze te mogen in vriezen. Deze twee zijn dus al toppers! En als ze dan ook nog goed ontdooien, dan zijn het helemaal superembryo's! Ik heb 1 cryo tp gehad twee jaar geleden en dat was m'n enige cryo. Maar het was een toppertje, want daar is ons dochtertje uit geboren! Dus echt, niet de moed niet in je schoenen laten zakken hoor!! Het is echt goed mogelijk!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben er eventjes uitgeweest. Ik zie nog geen bekende gezichten dus hoop ik dat de rest nu in blijde verwachting is! Tussen mijn vorige ivf poging en mijn huidige (dat trouwens omgezet is naar ICSI) zaten wat maandjes. Vakantie ziekenhuis, vakantie van ons. Tja en nu op 't wachtbankje. Ik zit inmiddels op wachtdag 8.

Ik vroeg me af of iemand duidelijk de innesteling heeft gevoeld? Ik voelde namelijk 6 dagen na de bevruchting/punctie, 2-3 scherpe steken in mijn baarmoeder, en dat was 't.

Geplaatst

Johanneke,wat een domper....heb je ook last van de overstimulatie? Gelukkig wel wat in de vriezer. nu een rustmaand?Eh dames; volgens mij is mijn eerste icsi-poging gelukt! Zit nu op dag 13 na TP en test positief! Officieel mag ik morgen testen van het ziekenhuis. Maar heb wel goede hoop na de positieve test!Het zou wat zijn...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden