Jump to content

IVF en (trage) schildklier

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen!

Ik heb een klein vraagje die ik jullie wilde voorleggen. Heb inmiddels 1 verse en 2 cryo-terugplaatsingen achter de rug, alle mislukt. Doordat ik bij de laatste cryo tp met substitutieschema al na 3 dagen begon te bloeden, hebben ze wat extra onderzoekjes gedaan. Nu blijkt uit een van de onderzoekjes dat de waarde voor schildklier redelijk hoog is, maar wel binnen de norm. Ik zit op 4,4 terwijl ze vanaf 4,5 actie ondernemen. Omdat dit verschil wel erg klein is, vraag ik me af of ik er niet toch wat mee zou willen en moeten doen.. Vandaar dat ik even bij jullie wilde polsen wat jullie ervarigen zijn. Bij welke waarde werd er iets gedaan, wanneer heeft een waarde echt invloed, kan je zelf iets doen?

Hoop beetje wijzer te worden van jullie feedback!

Thanxx!

Posted

Volgens mijn vorige Prof zijn je kansen om zwanger te worden met zo'n hoge waarde enorm afgenomen. Je TSH mag maximaal 2 zijn en het liefst dicht bij de 1.

Ik zou me hier zeker even verder in verdiepen als ik jou was en met door laten verwijzen naar een endocrinoloog. Er is inmiddels genoeg literatuur beschikbaar dat aantoont dat de waarde van

Als ik jou was zou ik geen pogingen doen voor de schildklierwaarde omlaag is, zonde van je pogingen.

Ik ben zelf ook pas zwanger geworden nadat de schildklierwaarde omlaag was. Maar dat was wel pas bij (verse) poging 7... Toen was er overigens nog maar weinig over bekend, tegenwoordig is er al veel meer over geschreven door de geleerden.

Succes!

Posted

Noor, als je daarover artikelen hebt hou ik me aanbevolen. Mijn schildklier is momenteel van het padje (te snel) en aangezien wij einde jaar misschien richting cryos willen....

• 2 weeks later...
Posted

Ik kwam er pas na twee mislukte pogingen er achter dat mijn schildklier te traag was. Ik mocht toen niet verder met de 3e behandeling. Ik ben doorverwezen naar de internist. Pas toen zij de waarde goed vond, mocht ik verder. En die waarden lagen volgens mij bij de waarden die Noor noemt. Ik zou zeker even niet verder gaan met de ivf. Eerst goed je schildklier laten behandelen.

Posted

Dank jullie voor de reacties! Vreemd hoor, dat ze in VU zo anders reageren dan ik van jullie hoor en lees op internet. Ik heb het nogmaals aangekaart, en zij zeggen weer dat het met deze waarde geen belemmering zou zijn. Wel als je eenmaal aan medicijnen zit, dan moet hij lager blijven. Maar ze denken dat het nu geen invloed heeft en als je eenmaal met medicijnen begint, zit je er je verdere leven schijnbaar aan vast.. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden..

Ik heb wel verzocht om nieuwe test, dus mag volgende week weer opnieuw bloedprikken om te kijken wat mn waarde dan is. En in tussentijd doe ik mn best om op te letten qua voeding. Ik weet dat je de waarde daarmee niet enorm omlaag kan halen, maar zal altijd wel iets helpen.

@ChrisH, weet je nog op welke waarde jij zat?

Als iemand tips heeft, houd ik me aanbevolen! Thanks! xx

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use