Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Apple, en, alles goed?

Nee, had idd ook al eerder terug gezocht, dus hoop dat alles goed is met Liminous???

Hobbesje, jeetje, dat zou ik nu echt niet trekken, zo laat! Pfff... Dan weet ik zeker dat ik zowel die avond als de dag er na loop te kotsen, bleh...

Suus, had je je gyn vandaag nog gebeld?

Haha Minous, sja, je weet niet hoe het loopt natuurlijk qua bevaldatum ;-). Gekke vraag misschien, maar zijn jullie met deze zwangerschap ook al meer in gedachten met de bevalling bezig? Had ik bij Levi totaal nog niet tot kort voor de uitgerekende datum, maar nu denk ik er gek genoeg wel al aan, hoe het dit keer zal starten, verlopen, of we Levi thuis houden, etc etc...

Geplaatst

Hey meiden!

hier ook nog niet misselijk, wel zere borsten en steekjes in mijn baarmoeder. Ik vind het ook erg pittig met een kleintje erbij die iedere dag om 6 uur wakker is. Slapen zoals bij mijn vorige zwangerschap zit er helaas niet meer in...

Ik denk ook al regelmatig aan de bevalling. Ik weet nu al dat ik een keizersnede krijg met 39 weken dus dat geeft wel een soort van 'rust' maar ben wel weer bang voor de pijn en het herstel met mijn zoontje erbij die dan nog geen 2 is. Maar dat gaat helemaal goed komen! Ik heb een lieve man die het huishouden doet en veel lieve mensen om mij heen :)

Apple, hoe is het gegaan? Ben zo benieuwd!

Geplaatst

Daar ben ik weer! Alles was goed, voor zover ze dat nu kunnen zien! Vruchtzakje, grootte van vruchtje (0,5 cm) EN al een klein knipperlichtje! JOEHOE!!! Opgelucht en wat mooi om te zien! Ik loop 2 dagen achter qua grootte, maar dat was volgens de gyn niet erg op dit termijn. 1 mm mis meten en je bent een paar dagen vroeger zeg maar. Over 2 weken (21 okt) de 2e echo en dan word ik denk ik ontslagen en kan ik naar een gyn hier in de regio.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog niet met de bevalling bezig ben. Maar ik loop natuurlijk ook wel wat achter op jou Ink. Eerst maar eens de 12 weken doorkomen, denk ik maar. Ook al weet ik dat als het hartje nu klopt het al wel een heel goed teken is!

Nou meiden ik ga lekker op m'n roze wolk zitten!!!! :) Fijne avond!

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei[/TD]

[TD]17-10,

12 wk echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]3 Mei[/TD]

[TD]23-10 intake vk[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]8 Mei[/TD]

[TD]02-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]10-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]21-10 2e echo[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]2 Juni[/TD]

[TD]08-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saralee[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]4 juni[/TD]

[TD]21-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]5 Juni[/TD]

[TD]15-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]7 Juni[/TD]

[TD]30-09 bloedtest[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hobbesje[/TD]

[TD]3e[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]23-10 echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Apple, jeeeeh, een kloppend hartje, mooi zo! En dan heb jij je 2e echo nog eerder dan ik! Oh men, wat ben ik jaloers! Vind dat ik dit keer zo weinig naar mn uk mag gluren!

En is nog wel erg vroeg natuurlijk om over bevallen te denken, maar kan er niets aan doen haha ;-)... Maar voorlopig nog 27 weken minstens niet voor me hoop ik ;-)!

Sabine, had je bij je zoontje ook een keizersnede? Lijkt me pittiger qua herstel ja.

Valt me op dat veel meiden op dit bankje een 2e kindje krijgen. Grappig. En ook nog relatief jonge kindjes, wat het inderdaad wel iets pittiger maakt. Maar op zich valt me dat nog wel mee eigenlijk. Bij Levi sliep ik ook nooit overdag ofzo, alleen toen kon ik uitslapen, wat hier nu dus ook niet meer gaat. Maar dat compenseer ik nu door er vroeg in te gaan. Weet dat ik voor Levi wel vaker niets deed, gewoon bank hangen ofzo, maar dat zit er nu niet in, maar gelukkig kan ik me overal nog wel aardig toe aanzetten...

Geplaatst

Wow Apple van harte gefeliciteerd zeg dus positief voor mij dan moet er donderdag ook hartje kloppen

Ink ja dat las ik ook dat veel een tweede krijgen ben wel benieuwd naar de leeftijden van alle kindjes

Ilana is 15 maanden bijna 16

Ja wel pittig vooral dat tillen

In het weekend kan ik lekker uitslapen kan niet wachten tot zaterdag haha

Leg Truus s'morgens er ook wel eens weer in soms lukt het wel soms niet haha

Fijne avond

Geplaatst

Sabine waarom moet je ks als ik het vragen mag

Ink oja nee met de bevalling ben ik nog niet bezig hopelijk wel natuurlijke bevalling zou leuk zij

Geplaatst

Levi is 4 maanden ouder, bijna 20 maanden. Was je bij Ilana natuurlijk bevallen? Ik bij Levi wel en hoop zo dat dat weer mag lukken, gewoon weer lekker thuis! Waar "thuis" dan is is nog de vraag haha, want eigenlijk willen we graag een groter huis. Hebben nu maar 2 slaapkamers, dus Levi zou dan zijn kamer moeten delen. Op zich geen ramp, maar het zijn ook minikamertjes in ons minihuisje, dus wordt best krap. Donderdagavond naar info avond over nieuwbouwproject hier in ons dorpie ;-)...

Geplaatst

Oh ja, en uitslapen kan ik trouwens niet eens meer haha, tenminste, tot max 9 uur als manlief thuis is, maar niet zoals vroeger tot 12u ofzo ;-)...

Geplaatst

Oké wow opzich mooie leeftijd wij hadden zo iets van Ilana zijn we 8 jaar onderweg geweest daarom wouden we in mei weer beginnen toen kregen we te horen dat zaad goed was heb twee zaadonderzoek aangevraagd was ook nog goed maar weinig vertrouwen maar we moeten drie maanden proberen vanaf juni nou ja resultaat is wel duidelijk haha

Nee van Ilana ks gehad helaas maar met ons meisje ging het op den duur niet goed en ik bleef op 4 cm steken na 14 uur weeën och ja heb toch wel een idee dat het nu wel gewoon gaat hopelijk thuis word zoizo niet

Lekker man bij jullie in je eigen huis

Ook nog nieuw huis spannend zeg ik hoop het voor je maar knus is ook wel gezellig vind ik ;-)

Geplaatst

Hee Minoes, wist je dat je ticker niet te zien is? Klopt denk ik iets niet in de code... Ik zie namelijk alleen html code... :(

Mijn dochtertje is net 13 maanden. Dus ook nog best jong. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat zal gaan straks. Want als nr 2 wordt geboren is ze nog 'maar' 21 maanden. Nog best een ukkie he. Maar tot nu toe gaat het goed hoor. Komt denk ik omdat ik fysiek niet zoveel merk van m'n zwangerschap. Zal straks met een buik wel anders zijn. Hopelijk loopt ze tegen die tijd. Nu nog niet, alleen langs de tafel.

Ik zal waarschijnlijk ook weer een ks krijgen. Bij mn dochtertje was het een spoedje vanwege niet vorderende ontsluiting. Na 20 uur heftige weeën zat ik nog steeds nog maar op 4 cm.... Ze weten niet hoe het kwam, maar kan zijn dat m'n bekken te smal zijn. Ik zou het wel weer heel graag willen proberen om natuurlijk te bevallen. Lijkt me zo bijzonder zo'n glibberig wurmpie op je buik. Dat is met een ks toch anders... Ik mag het waarschijnlijk wel proberen, maar ze laten me niet meer zo lang ploeteren en zullen eerder ingrijpen. We wachten het maar af...

Geplaatst

Haha Apple ja ik zie het mijn ticker verander ik morgen wel wil niet op tel

Ja werd met 38 week ingeleid en Ilana had geen zin en door weeën opwekkers kreeg ik ook weeën storm en ging het niet goed dus van half 3 s'middags tot 5.02 toen was ze er met ks maar viel me opzich reuze mee maar natuurlijk zou ook wel leuk zijn en nu kan je ook kiezen gelijk na ks op je buik dat is wel heel bijzonder

Ilana loopt ook nog niet helaas ze is heel bang en extreem lening dus twee dingen haha zou nu wel niet zolang meer duren ;-)

Geplaatst

Apple fijn dat goed was!

Hier ben ik ook al wel bezig met de bevalling. Ikheb 2 ks gehad en de 2e keer was echt niet leuk. Toen is mij oude litteken gescheurd toen ik het op de normale manier probeerde en het was kantje boord voor mikai. Ik mag geen weeen meer hebben dit keer. En hier hebben ze het beleid dat ze voorde39 weken lieverniets doen.Bij de eerste echo als alles goed is maar eens vragen wat ze in nijmegen doen.... onze kindjes zijn nogal groot bij de geboorte en in mijn ogen maghet dan ook wel wat eerder.

Eerst maar eens een goede echo en dan moet ik ook nog gaan kijken if ik tot de 36 weken hier naar de verloskundige ga of meteen naar de gyn. Dat kost me alleen heel veel meer tijd, toch een half uur rijden enkele reis.

Geplaatst

Mijn zoontje is nu 13 maanden en een week, ook erg jong nog maar hij loopt al wel korte stukjes zelf.

Ik moet een keizersnede omdat ik bij de vorige bevalling een bloeding heb gehad. Na 18 uur weeen en 1,5 uur persen kwam hij er nog niet uit dus werd het een keizersnede omdat hij verkeerd lag. Nadat ik bijna weer naar beneden mocht ( vanuit de ok) zag ik allemaal geschokte gezichten en toen viel ik weg. Ik bleek een bloeding te hebben dus ik werd snel onder narcose gebracht waar ze 2 uur lang met de hand (1 vaginaal en 1 op mijn buik) mijn baarmoeder klein probeerden te houden om het bloeden te stoppen. Mijn baarmoeder was zo vermoeid van de weeen en het persen dat deze niet meer wilde krimpen. Ik heb in totaal 8 liter bloed verloren (dus volledige transfusie gehad). Ik ben eigenlijk heel snel weer opgeknapt, mocht na een week naar huis en voelde me na een paar weekjes weer goed.

Geplaatst

Ik moet trouwens weer een keizersnede omdat ze het dan overdag gaan doen ( vorige was in de nacht) en dan hebben ze alles en iedereen klaar staan voor als het nog een keer gebeurd. Ze leggen nu sterkere medicijnen klaar enzo.

Geplaatst
[TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei

[/TD]

[TD]17-10,

12 wk echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]3 Mei

[/TD]

[TD]23-10 intake vk

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]8 Mei

[/TD]

[TD]09-10 3e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]31 Mei

[/TD]

[TD]10-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]31 Mei

[/TD]

[TD]07-10 1e echo

[/TD]

[TD]meisje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]2 Juni

[/TD]

[TD]08-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saralee

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]4juni

[/TD]

[TD]21-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]5 Juni

[/TD]

[TD]15-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]7 Juni

[/TD]

[TD]30-09 bloedtest

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hobbesje

[/TD]

[TD]3e

[/TD]

[TD]8 juni

[/TD]

[TD]23-10 echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[

Geplaatst

Zo...., een tijdje niet geweest, en moet al mega ver teruglezen, goed teken!!

Appel gefeliciteerd met je echo!! opluchting als je een knipperlichtje ziet. Klopt idd dat een mm "vermeten", veel uitmaakt rond deze weken.

Hier alles goed, gaat snel en ben al bijna 10 weken.

Ik dacht dat de misselijke gevoel voorbij was, afgelopen week geen last van gehad. Maar gisteren was het weer terug.

Zal eerst even verder terug lezen.

Geplaatst

Getsie, wat een vervelende bevallingen zeg!

Geloof dat ik in mn handjes heb mogen klappen (23u braken vliezen en startten de weeen direct, 2.00 3 of 4 cm, 6.00 9 cm, 7.30 persen en om 7.49 was

Levi geboren)...

Ben eerder bang dat de 2e nog sneller gaat haha, nee hoor, besef me goed dat het elke keer weer een ander scenario kan zijn...

Dieke, fijne echo morgen! 3e al?!?

En Druppel, jij vandaag je 1e! Spannend en hopelijk veel plezier!

Vannacht trouwens erg naar gedroomd. Heb gisteren een raamkozijn geverfd, op terpentine basis en nu droomde ik van die schadelijke stoffen dat we een heel misvormt kindje kregen...

Geplaatst

Jeetje Sabine dat is niet niks zeg pffff wat eng zeg

Heb daarna niet veel last gehad van flash backs

Hobbesje zou dat is eng zeg zo vaak hoor je dat niet wat eng ook zeg

Wow ink dat is een mooie bevalling ging voor je gevoel wel heel snel zeker

Geplaatst

Good morning!

Druppel, heel veel succes vandaag! Spannend he! Ik hoop op net zo'n mooi bericht als ik gisteren! Hoe laat mag je?

Nou inderdaad zeg Sabine en Hobbesje, jullie hebben ook heftige bevallingen meegemaakt. Pfff je weet echt niet van te voren hoe het gaat lopen he... Gelukkig maar dat je dat niet weet trouwens.

Ink, haha nachtmerries zijn dus lekker aanwezig. Hoort erbij zeggen ze toch? Ik droom ook meer merk ik. Niet te veel druk maken hoor. Verven op basis van terpetine wordt wel afgeraden. Maar van een keer, raakt je kindje echt niet misvormd. Gewoon de volgende keer op waterbasis of lekker aan je man overlaten, nog beter :)!

Geplaatst

Nee geen flashbacks gehad, het scheelt dat we ons nooit druk hebben hoeven maken over Vince. Hij was en is zo sterk en gezond. Ik had alleen heel veel vragen en e zeiden altijd dat de klap nog wel zou komen en dat geloofde ik niet want ik voelde me zo goed maar toen veel vrouwen in mijn omgeving gingen bevallen werd ik ineens heel verdrietig en was ik er heel veel mee bezig. Nu gaat het weer prima en we worden goed in de gaten gehouden door de artsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden