Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Apple, heerlijk! Waar ga je heen in Turkije? Wij wilden ook volgende week voor een 4e poging. Dat hoeft gelukkig nu niet meer.. Vorige week was het koud hoorde ik maar deze week moet het weer lekker zijn. Geniet er maar lekker van!

Ik pas ook wel op met een biefstuk. Één hapje van die van m'n man mag van mezelf. Veel te lekker! Maar vind het nog lastiger met zuivel. Vanochtend gegeten bij la place. Heb maar geen roomkaas genomen omdat ik het niet zeker wist. En ook geen smootie mer biologische yoghurt.

En ja wil heel graag weten wat het wordt. Of wat ze worden 😄 moet nog wennen hoor.

Ik was sinds het begin al misselijk maar de afgelopen drie dagen niet. Ik vond dat best eng. Doe mij de misselijkheid maar 😄 ik word er zo onzeker van.

Minoes sterkte!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Druppel ja dat gevoel had ik bij Ilana ook was ik vanaf begin af aan misselijk

Denk nu toch echt soort buikgriep pffff

Ga vanaf toch proberen naar de bingo organiseert mijn tante met vet leuke cadeaus als niet wil ga ik gewoon weg oom brengt me terug ;-)

Fijne avond meiden

Geplaatst

Hallo meiden.

Ik ben niet zo actief op het forum maar wilde graag iedereen feliciteren met hun zwangerschap!!

Wij zijn met onze 5de ivfpoging bezig 22 september de tp gehad van 2 embryos.

Gister hebben we een clearblue test gedaan en deze gaf zwanger 2-3 aan. bij de huisarts bloed laten prikken en de hcgwaarde is 1315. is dat normaal of te laag??

Gisteravond best veel druk en krampjes in mijn buik. toen ik opstond leek het wel of ik in mijn broek plaste veel troebelvocht wat uit mijn vagina kwam. ben zooo bang dat het vruchtwater was en het dus mis is!!!

Is er iemand die dit ook heeft gehad of er wel eens van gehoort heeft??

Pppfff ben zoooo bang.....

Verder weinig klachten behalve soms krampen en soms zwaardere borsten.....

Ik hoop zo dat iemand een antwoord voor mij heeft....

Liefs Esther

Geplaatst

ESther, van harte met je zwangerschap. Volgens mij is je hcg mooi hoor! En weet je zeker of het geen urine was? Er zijn vrouwen die urine verliezen tijdens zwangerschap, weet alleen niet vanaf welke termijn. En meer wit verlies heb ik trouwens ook, dus weet niet of dat het kan zijn? Want ook dat is een zwangerschapskwaaltje. Vliezen breken kan volgens mij nog niet op deze termijn? Dan heb je volgens mij toch vooral alleen een bloeding als het misgaat? Zoveel vruchtwater is er nu immers nog niet (is dat er uverhaupt eigenlijk al wel in het begin in de dooierzak? Haha, vast wel, maar geloof niet dat je dat zo kan verliezen zonder vruchtje???)...

En die krampjes, hoe vervelend oom, horen ook gewoon hartstikke bij het zwanger zijn! Moeilijke onzekere periode he?

Maar bij mij zei de arts zonder bloedverlies met krampen geen reden tot angst en dat hielp mij wel als stelregel als ik weer onzeker werd...

Geplaatst

Esther als het mis is dat verlies je heel veel bloed en proppen sorry voor vieze detail

Ik denk dat het gewoon urine is heb ik ook last van bah ;-) succes meid en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap mooi hcg waarde trouwens

Geplaatst

Pppffff heb ik net een heel bericht getypt is het in eens weg!!!

Dankjewel voor jullie antwoord!!

Heb toch het ziekenhuis even gebelt en hun zeiden ook dat het urine of vaginaal vocht kon zijn.

Zo lang het geen bloed is hoef ik me geen zorgen te maken!

Makkelijker gezegt dan gedaan maar ben weer wel een beetje gerust gesteld.

Wat een onzekere tijd is dit toch ggrr.

Ik geloof het eigenlijk nog steeds niet na 6 jaar een positieve test....

Ben ook blij te horen dat jullie het hcg goed vinden!! Geen idee hoe hoog het moet zijn.

Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat en blijft gaan!!

Liefs Esther

Geplaatst

Gefeliciteerd Esther! Ik denk dat ink en minoes gelijk hebben.

En ink, die arts van jou is wel prettig! Neemt ook wat onzekerheid bij mij weg. Vraag me elk moment van de dag af: zou het nog goed gaan daarbinnen. Vooral nu ik weinig voel.

Je je hebt trouwens een mooie hcg waarde. Is dat van 5 weken? Ik had met 4 weken 376.

De de andere dames lekker weekend aan het vieren?

ik lig alweer moe op de bank :-)

Geplaatst

Dankjewel druppel!!!

Ja gister bloed laten prikken toen was de punctie 3weken en 1 dag geleden. ik dacht dat ik dan 5 weken en 1 dag moest zijn.

De tp van 2 emmys is morgen 3 weken geleden.

De clearblue test gaf aan 2-3 wat staat voor 4-5 weken zwanger.

dus die geeft korter aan dan ik zelf dacht.

Geplaatst

Druppel, ja, het is echt zo'n hele rustige broodnuchtere man waar zwangere vrouwen zich aan vast kunnen klampen haha

Ik merk dat ik weer wat meer energie begin te krijgen gelukkig. Vandaag ook voor het eerst niet gekokhalst ;-). Zou dit afronding 1e fase zijn?! Ik hoop het ;-)!

Geplaatst

Hihi toen was mijn bericht verstuurt...

24oktober de 1ste echo dus als het goed is weten we dan hoe lang het echt is begin nu te twijfelen maar goed rond de 4-5 weken haha.

Wat vervelend dat je zo ziek bent zeg!!

Doe het maar lekker rustig aan!!!

Liefs Esther

Geplaatst
Dankjewel druppel!!!

Ja gister bloed laten prikken toen was de punctie 3weken en 1 dag geleden. ik dacht dat ik dan 5 weken en 1 dag moest zijn.

De tp van 2 emmys is morgen 3 weken geleden.

De clearblue test gaf aan 2-3 wat staat voor 4-5 weken zwanger.

dus die geeft korter aan dan ik zelf dacht.

Esther, volgens mij ben je op de dag vd terugplaatsing 2 weken zwanger gemiddeld? Komt niet op 1 of 2 dagen met die testen volgens mij ;-)..

Geplaatst

Hey dames ik heb een vraagje ik spug elke x na eten en komt nu van boven en onder eruit gister avond ook al zal dit griep zijn of toch van de zwangerschap zijn?

Bedankt alvast

Geplaatst

Beterschap Minoesje!

Ik denk buikgriep als ik dat zo lees. Geen zorgen, kan geen kwaad. Ik heb ook enorme buikgriep gehad toen ik net zwanger was. Let erop.dat je.voldoende vocht binnenkrijgt én houdt. Mocht dit nog een dag duren zou ik voor de zekerheid ORS gaan drinken.

Geplaatst

Minoes niet fijn. Beterschap meid!

Hier vanochtend een digi cb test gedaan. Gaf 1-2 aan, woensdag nog 2-3. Ziet er dus niet heel positief uit helaas.. Kruidvat was nog wel een duidelijke streep..

Geplaatst

Ziekenhuis zegt ook dat je niet naar die indicatie moet kijken.. Dat dat heel vaak fout is. Maar ben er niet gerust op. Lees nergens dat de test minder wordt en toch positief is. Gewoon afwachten.. Bedankt voor het duimen ;)

Geplaatst
Ziekenhuis zegt ook dat je niet naar die indicatie moet kijken.. Dat dat heel vaak fout is. Maar ben er niet gerust op. Lees nergens dat de test minder wordt en toch positief is. Gewoon afwachten.. Bedankt voor het duimen ;)

Ik begrijp heel goed dat je ervan schrikt. Maar misschien was het nu gewoon minder geconcentreerd. Als er maar een duidelijke streep tevoorschijn komt. Als het ziekenhuis al zegt dat de indicatie niet hoeft te kloppen.. Hou je rustig, de spanning zal jullie ook niet goed doen.

Geplaatst

Jes, ik snap dat je schrikt, en eerlijk is eerlijk, ik zou ook in de stress zitten.

Maar het kan idd zijn dat die cb test de tijd verkeerd aangeven. Ik heb namelijk bij 5.1 week ook deze test gedaan (met ochtendurine), en die gaf toen 2-3 weken aan, ik had een beetje 3+ verwacht, dus ook stress.

Een uur daarna moest ik bloed prikken (dat stond al gepland) en de uitslag was HCG 4900!! Met die hcg waarde zou de cb test op 3+ moeten staan, aldus mijn omgeving.

Zo zie je maar!! ik hoop zo voor jou dat je ook onnodig stress hebt, want dat zou betekenen dat het goed zit!

digi knuf voor je!

Geplaatst

Dank jullie wel meiden. Die onzekerheid is echt erg.. Wil gewoon weten wel of niet zwanger. Maar mag deze week bloed prikken. Moet 2 keer prikken met 1 dag ertussen om te kijken of hcg stijgt. Ga woensdag en vrijdag. Willen jullie voor mij duimen..

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Lieve Jes meid heb het zo met je te doen

Hopelijk is je hcg gewoon goed wanneer krijg ke uitslag?

Ik blijf me een ongeluk duimen dikke digi knuf

Begin hier wat beter te worden was echt ziek pff lang niet gehad heb vanmorgen dikke koortslip ;-) niet fijn

Hoest met iedereen ?

Liefs

Geplaatst

Jes, fijn dat je deze week al gelijk 2 x mag prikken. Tuurlijk duimen we voor je!

Wie heeft er binnenkort weer een echo? Zal t lijstje zo weer s even zoeken...

Minoes, hoe gaat het met je? Hou je al weer wat meer binnen?

En beginnen jullie buikjes ook al te groeien?

Ik mag over 1 week weer (+2 dagen dan haha). Lijkt nu gelukkig ineens wel weer dichtbij...

Verder hier begonnen aan een dagboekje. Binnenkort maar eens mn 1e buikmeting doen, want die is echt al flink aanwezig. Haha, krijg zelfs zin zwangerschapskleding te dragen, maar aan de andere kant past alles nog steeds en is het misschien handiger dat zo lang mogelijk te bkijven dragen voor ik de zwangerschapskleding spuugzat ben haha...

Kokhalsen lijkt gelukkig echt al wat minder hier en ook weer wat meer energie, wat wel fijn is met Levi ;-)...

Verder nog steeds geen teken van Liminous?

En er zijn wel meer meiden heeeeel erg stil, hoe gaat het daar mee? Kunnen / durven jullie een beetje te genieten?

Geplaatst

Oh, jouw berichtje gemist Minoes. Fijn dat het wat beter gaat. Erg lage weerstand dus momenteel, dat je nu koortslip hebt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden