Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Apple oooo jij bent erg zeg pffff maak ons maar lekker met je zon haha wij hebben regen en wind grrrrr

Smeer ze haha en geniet ervan

Zo Ilana heeft haar dag niet ga zo behang kopen haha

Eerst eieren over de grond gemikt en lekker doorheen rollen grrrr echt even tot 10 tellen moeilijk hormoon bom haha

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag meiden, bedankt voor jullie reacties, hopelijk klopt er een hartje. Ik mag zo komen bij de verloskundige om 13.00. Hou jullie op de hoogte.

Duim voor me! ik kon niet meer wachten door al die angst en gelukkig mag ik komen.

Geplaatst

Oh wat spannend Saralee!

Ik heb net mijn echo gehad en er klopt een hartje!!!! Wat een spanning zeg, ik hield het niet meer. Over drie weken weer een echo...

Zal ik me ook meteen even voorstellen?

Ik ben Sabine en 27 jaar. Ik ben 7 jaar samen met mijn man, waarvan 1,5 jaar getrouwd. Ons zoontje Vince is 13,5 maand oud (1september 2012). Ik ben leerkracht van groep 1/2 en werk parttime. We wonen in Almere.

liefs!

Geplaatst

Saralee, hoop dat je een hartje hoort!

Ik voel me hier ook niet echt zwanger dit keer. Maar de vorige keer was ik hondsberoerd van de progynova en utrogestan. Wel 's avonds misselijk (hoe later op de dag hoe erger) en niezen doet zeer. Maar verder niets. Nog ruim een week wachten hier.

Heb hier ook niet heel actief gepost de laatste tijd. Er is zoveel geschreven dat ik het even niet meer bij kan houden. Maar ik zag wel weer een paar goede echo's voorbij komen! Fijn!

Hier is er behoorlijk wat gebeurd. De oudste (Kian) zit niet helemaal lekker in z'n vel door wat dingen op school en dat kost me heel veel energie op het moment. School is er al mee bezig gelukkig. Man heeft vrijdag te horen gekregen dat het werk ophoudt en hij is nu met 'garden leave'. Betaald thuis zitten tot eind januari. Vorig jaar al precies hetzelfde riedeltje slecht nieuws, alleen eindigde die met een kindje zonder hartje en een miskraam. Hoop zo dat dat nu niet zo gaat zijn...!

Komende tijd staat dus weer in het teken van werk zoeken. Druk is wel wat hoger omdat ik al thuis zit en dus geen inkomsten heb. En als ik nu ga solliciteren is ook niet echt handig ben ik bang. Voordat je een contract hebt is die buik al overduidelijk! (die is nu al/nog behoorlijk van alle hormonen)

Afgelopen weekend wel nog flink geshopt, dat stond al op de planning. We hebben feest komend weekend van mijn schoonouders en dan moet je toch weer vanalles hebben. Net gisteren nog een ding gekocht (bustier)om mijn buik een beetje te verbergen (haha). Nu hopen dat het op tijd binnen gaat zijn....

En even beter voorstellen. Ik ben nu 36, heb 2 zoontjes die in november 7 en 3 worden. Oudste (Kian) gaat al naar groep 4 en de jongste (Mikai) zit op de peuterspeelzaal. Ikzelf zit dus sinds 2 jaar thuis. Hiervoor was ik (research)analiste.

Geplaatst

Hallo meiden, er klopte geen hartje... en ze zag alleen klein vruchtzakje. Ze dacht dat het een miskraam ging worden. Ik ben er ook bang voor.

De tweede al in korte tijd, dat beloofd niet veel goeds. Volgens mij maak ik gewoon ook onvoldoende hormonen aan en ik denk vooral progesteron. Misschien dan toch maar voor ivf gaan als de miskraam voorbij is.. Wie weet helpen die hormonen die je dan spuit en volgens mij krijg je dan ook progesteron ondersteuning toch??

Het moet toch een keer lukken? Maar twee miskramen is niet veelbelovend dat het op de natuurlijke manier goed zal gaan denk ik. Spontaan zwanger worden lukt redelijk (ook lang over gedaan) maar zwanger blijven is het probleem. Mijn leeftijd is ook een probleem.. ik ben 40.. pfff. Ik ben verdrietig maar het komt er nog niet uit.

Hebben jullie nog adviezen??

Geplaatst

Ik vroeg me nog af in het buitenland geven ze wel progesteron ondersteuning lees ik op internet ( tot 3 maanden) als gemeten is dat de progesteronwaarde laag is.

Bij mij willen ze het niet meten en ook geen extra progesteron geven..?? Ik heb erom gevraagd toen ik net zwanger was of ze mijn progesteron wilden meten maar zegt niks volgens artsen en doen ze ook niets aan? hebben jullie hier ervaringen mee?Ik lees weleens dat sommige vrouwen tot 3 maanden bepaalde progesteronbolletjes vaginaal inbrengen...of doen ze dat alleen bij ivf?? In het UMC doen ze geen progesteron meting is dat niet raar?

Geplaatst

Och nee saralee meid ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet alleen dat ik het zo erg voor je vind pfff zeg twee x korte periode

Ik kan je geen tips geven alleen geef aan je emoties toe

Dikke digi knuffel

Geplaatst

He nee saralee....

Progesteron tot de 12 weken is bij ons zkh alleen als je een cryo terugkrijgt in een kunstmatige cyclus. Na eenverse poging ook 'maar' 2 weken. Maar er zij er hier op dit forumook wel een paar vrouwen die wel langer hebben doorgebruikt. Sterkte!

Geplaatst

Och lieverd, wat vreselijk! Ik gun het je zo! Dan voelde je het toch wel goed aan, dat je minder zwanger voelde. Weet helaas hoe het is.

Wat het progesteron betreft, bij ivf krijg je de bollen erbij, dus dat is een goede ondersteuning. Ook kan je op progesteron laten prikken in je bloed, als je denkt dat die te laag is.

Maar waarschijnlijk is de leeftijd de boosdoener.

Ik ben 39 jaar, en ook het nodige meegemaakt. Weet ook dat de eicelkwaliteit erg hard achteruit kan lopen. In mijn geval was het hopen op een "gouden ei" .

Ik had begrepen dat de kwaliteit van de eicel per maand kan wisselen, dus er is zeker hoop voor je dat het een keer goed kan gaan. Maar "calculeer" evt miskramen wel in, klinkt hard maar is wel realiteit. Mega knuf voor je.

Geplaatst
Ik vroeg me nog af in het buitenland geven ze wel progesteron ondersteuning lees ik op internet ( tot 3 maanden) als gemeten is dat de progesteronwaarde laag is.

Bij mij willen ze het niet meten en ook geen extra progesteron geven..?? Ik heb erom gevraagd toen ik net zwanger was of ze mijn progesteron wilden meten maar zegt niks volgens artsen en doen ze ook niets aan? hebben jullie hier ervaringen mee?Ik lees weleens dat sommige vrouwen tot 3 maanden bepaalde progesteronbolletjes vaginaal inbrengen...of doen ze dat alleen bij ivf?? In het UMC doen ze geen progesteron meting is dat niet raar?

Echt Nederland hoor! In het buitenland zijn ze echt verder! Je kan ook als je een standaard bloedprikformulier hebt, zelf onder in het lege vak, "progesteron" neer zetten, als je arts niet mee werkt. Kan best!

ha ha hier spreekt een dame met ervaring :hypocrite:.

Geplaatst

Sabine, GEFELICITEERD!! Lekker van genieten nu..., erg he, die spanning voor een echo!

Wat liggen verdriet en blijdschap dicht bij elkaar!

Geplaatst

Wat erg voor je! En wat vervelend dat ze niet wat meer willen onderzoeken. Misschien helpen ze je in Belgie? Wij zijn daar op de dag voor de terugplaatsing van Vince ( omdat ik geen vertrouwen meer had in een goede afloop en we aan poging 3 gingen beginnen ) geweest en ik kreeg meteen goede onderzoeken aangeboden mits we die laatste cryo in Nederland nog op zouden maken. Dit is uiteindelijk ons lieve zoontje Vince geworden. We zijn dus erg goed geholpen daar en hadden een goed gevoel bij het ziekenhuis in Gent.

Ik kreeg bij de verse en cryo terugplaatsingen die utrogestan bolletjes. Net bij de echo zag ze in het beeld dat ik wat bloed kon gaan verliezen en nu moet ik wat langer ermee doorgaan: tot 10 weken. Dit is een verse poging. Dat zou nu niet meer voor de innesteling helpen want dat is al gebeurd maar voor een ontspannende werking van de baarmoeder.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Ochjee, Saralee, wat erg voor je / jullie! Jeetje meid, dit is niet wat je wilt zien! Ik kreeg ook geen bolletjes na de cryo tps, aar had nog wat over die ik bij de laatste tp stiekem wel gebruikt heb en of dat er nu voor gezorgd heeft weet ik niet natuurlijk, maar deze tp lukte wel... Als dit zh niet mee wilt werken, zou ik denk ik ook informeren bij het buitenland omdat ze daar inderdaad veel minder aan protocollen vast houden... Sterkte meid!

En tegelijk voor jou Sabine, mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd! Wat een geruststelling he?!

Liminous en Hobbesje, wat fijn weer wat van jullie te lezen! Beiden helaas bezig geweest met minder leuke dingen de afgelopen periode? Sterkte!

Apple, jaloers!!! Insmeren hier tegen de regen haha, want wat heb jij een fijne week uitgekozen om Nederland uit te vluchten zeg! Geniet er lekker van!

Minoes, de creme vd koortslip al gehaald? Haha, slechts tot 10 geteld bij het door eieren heen rollen?! Kan me voorstellen dat je iets verder moest tellen ;-)《

Verder leuk om wat meer over jullie te lezen. Goed idee van je Minoes ;-)!

Geplaatst

Hobbesje dus jij hebt ook progynova en utrogestan gebruikt bij cryo? Ik nu ook voor het eerst. Zou mijn misselijkheid ook daarvan kunnen komen, maar ik gebruik het nu al heel lang en ben sinds ik zwanger ben misselijk. Niet eens dat ik moet overgeven hoor maar gewoon niet lekker. In vlagen. Het komt en gaat. Wanneer mocht jij ermee stoppen?

Apple lekker zeg!! Ik heb het haard hier aan, da's ook best warm :-)

o ja, en over mezelf..

ik ben 31, voor het eerst zwanger. Man heeft slechte zaadkwaliteit. We zijn al heel lang verliefd, en zijn 5 jaar getrouwd. Ik sta ook voor de klas. Ook wij houden van verre reizen, we hebben de kinderwens ook 2 jaar uitgesteld hiervoor. We hebben nog heel veel hier-moeten-we-naartoe-vlaggetjes op de wereldkaart geprikt maar nu eerst kinderen dachten we. De wens werd namelijk steeds groter.

Geplaatst

Saralee ppfff wat erg...ben er stil van heel veel sterkte!!

Sabine86 Gefeliciteerd!! Jeetje wat lijkt me dan bijzonder zeg..... Geniet van dit gevoel!!!

Ik moet die bolletjes ook altijd maar 12 dagen gebruiken (3x2) ik heb er nog best veel over en gebruik ze nu nog even door maar dan 3x1 per dag.

Ik zal ook even iets over mezelf vertellen aangezien ik nog niet zo actief ben op het forum maar nu de testen zeggen dat ik zwanger ben merk ik dat ik er toch wel wat meer behoefte aan heb. Ook lijkt het mij fijn in deze onzekere tijd je onzekerheid te kunnen delen...

Ik ben Esther 36 jaar. Mijn vriend en ik zijn 20 jaar samen waarvan we 6 jaar bezig zijn een kindje te krijgen.

Waarvan we nu 2,5 jaar volop met ivf bezig zijn. Nu de 5de ivfpoging bij de verse terugplaatsing een positieve test vrijdag bloedlaten prikken hcg 1315. Donderdag weer bloedprikken dan zou ik 6 weken moeten zijn. de 24ste 1ste echo en zou dan 7 weken moeten zijn.

De angst en onzekerheid zijn zoooo groot dat ik nog niet eens durf te zeggen dat ik idd zwanger ben.....

Iedereen heel veel succes!!!!

Geplaatst

Ink ja heb wel even langer geteld haha over de eieren haha

Moeilijk te beseffen dat je dan zwanger bent

En dan saralee meid heb het echt zo met je te doen :-(

Geplaatst

Druppel ik heb beide gebruikt tot de 12 weken. En met de 2 dagen was de misselijkheid zo goed als weg... ben nu ook wel wat misselijk, maar het is anders.

Esther welkom hier. En zwanger zijn geloof ik ok altijd pas heel laat. Na een paar goede echo's en met een groeiend buikje kanik het wel geloven. Maar dat duurt nog wel even helaas...

Geplaatst
Dat heb je goed bedacht ;-)

erg leuk!

Dit was een reactie op minoes.

We stuurden tegelijk een berichtje Hobbesje. Ik denk ook dat ik tot 12 weken door moet gaan. Zou niet eens eerder durven te stoppen. Maar vroeg me laatst af of het de bloeding misschien tegen houdt bij een miskraam? Ja ja, nog steeds zo onzeker...

Geplaatst

Ether, jeetje, 6 jaar! Kan me voorstellen dat het ongeloof dan nu des te groter is! Ik had ook zoiets van eerst zien en dan geloven hoor, haha, jammer dat we niet elke dag even kunnen spieken he?! Maar duim voor een mooie 1e echo voor je!

Druppel, leuk, ook vlaggetjes aan het planten geweest! Waar zijn jullie allemaal geweest? Wij wren van plan ook nog veel met Levi te doen, en dat doen we op zich ook wel, maar merk dat het allemaal natuurlijk wel aangepast moet qua tempo, accomodatie, manier van reizen etc, maar tegelijk maakt het me nu ook minder uit waar we heen gaan, omdat gewoon het met zn 3en weg zijn al zoo heerlijk is hahaha... We zien het wel, nu voor het eerst sinds we elkaar kennen dat we geen reis op de planning hebben staan ;-) (meestal verzonnen we op vakantie onze volgende bestemming alvast haha)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden