Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Minoes volgends het ziekenhuis moeten de cystes vanzelf weggaan door de zwangerschap.....

Loop al de hele dag met tranen in mijn ogen.

Zoooo onzeker allemaal...

Xxx

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Och lieverd dat geloof ik best

Je lichaam maakt alles nu schoon en je baby groeit gewoon lekker en je hebt straks niet zoveel pijn meer

Heel veel sterkte meid en als je het niet trekt gewoon ziekenhuis bellen voor controle

Geplaatst

Durf morgen niet te vragen of ze ook een echo willen maken. Mijn vriend kan dan niet mee helaas en tja als het hartje niet meer klopt wil ik nartuurlijk niet alleen zijn....

Zit niks anders op dan tot donderdag te wachten als ze naar het ivfziekenhuis moeten....

Super bedankt voor je lieve woorden!!!

Hoop toch zooooooo dat je gelijk heb....

Xxx

Geplaatst

O Esther wat een onzekerheid lijkt me dat. En wat een pijn moeten die cystes geven... Ik denk net als Minoes dat de afscheiding en pijn komt door het opruimen...

Het hoeft toch niet zo te zijn dat de cystes de embryo in de weg zitten? Meis je hebt een mooi kloppend hartje gezien, dat is het belangrijkste, houd daar aan vast, hoe moeilijk ook.

Heel veel sterkte komende dagen!

Sabine fijn dat jij snel mocht kijken na je bloedverlies en dat er ook een knipperlichtje te zien was! Lekker genieten hoor!

Minoes werken de medicijnen al een beetje? Hoop het voor je.

Ink en Hobbesje, nog 1 dagje en dan mogen jullie ook! Spannend he! Toitoitoi!

Geplaatst

Jeetje Esther wat spannend! En ik snap dat je je ontzettend onzeker voelt :nerves:

Hopen dat het heel erg snel morgen en donderdag is! Mijn ervaring is dat ze altijd heel erg meeleven in het ziekenhuis en ze willen vast wel een echo voor je maken als je dat vraagt. Misschien ben je dan minder gespannen als je weet dat het goed zit, alleen wel naar dat je man dan niet meekan....

Heel veel sterkte! xxx

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei[/TD]

[TD]17-10,

12 wk echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]3 Mei[/TD]

[TD]23-10 intake vk[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke

Fleur[/TD]

[TD]1e

1e[/TD]

[TD]8 Mei

12 mei[/TD]

[TD]23-10 controle

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]24-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]30 Mei[/TD]

[TD]13-11 intake gyn[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel[/TD]

[TD]1e+2e[/TD]

[TD]2 Juni[/TD]

[TD]30-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saralee[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]4 juni[/TD]

[TD]21-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]5 Juni[/TD]

[TD]15-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]7 Juni[/TD]

[TD]30-09 bloedtest[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hobbesje[/TD]

[TD]3e[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]23-10 echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ja dat zou ik ook niet willen alleen echo maar misschien kan er iemand met je mee lucht misschien op

Ik heb zelf ook x cystes gehad en dat deed ook zo'n pijn en ik verloor toen ook wit en roze afscheiding was niet zwanger maar maand later waren ze weg

Ik hoop dat dat voor jou ook het geval is dikke knuffel

Och jeetje schame on me las over je berichtje heen Sabine jeetje schrikken zeg gelukkig had je een kloppend hartje

Ja voel me wat beter tot zo ver hopelijk blijft het zo haha ben net zo'n slappe dweil haha

Geplaatst

Mnoes, ja, 12.3 en pas 2e x kijken helaas. Maar durf eigenlijk wel te vertrouwen dat het goed zit, misschien naief, maar de klap komt toch wel als het niet zo blijkt te zijn, dus besloten niet teveel te piekeren ;-)...

Esther, gelukkig geen bbz!!! Durfde het niet te schrijven, maar daar was ik eigenlijk bang voor toen je schreef van die pijn, vandaar dat ik eigenlijk al vond dat je langs zh moest gaan ter controle. Maar meid, heerlijk dat je een kloppend hartje hebt gezien en roze bloedverlies kan natuurlijk ook door die eendebek komen: je bmm is beter doorbloed en kan daardoor sneller via vaatje wat bloed verliezen. Ik heb vertrouwen voor je hoor meid!

Dieke, jij ook morgen dus weer? Gezellig, zijn we met zn 3en...

SAbine, fijn dat je kloppend hartje hebt gezien!

Geen nieuws van Saralee? Ben bang dat het dan niet goed zat...

Geplaatst

Lieve meiden bedankt voor jullie lieve opbeurende berichtjes!!

Ik hoop toch zoooo dat jullie gelijk hebben en dat we donderdag weer een hartje horen kloppen.

En dat de pijn minder gaat worden. Voor nu overheerst de onzekerheid en angst...

Ik weet wel dat we er nog lang niet zijn en de onzekerheid denk ik pas stopt als het kindje geboren is maar dit had ik nooit verwacht...

Voor het eerst in 6 jaar een positieve test en dan nu al deze ellende!!

Sorry dat ik op het moment niet veel op jullie berichtjes reageer maar mijn hoofdje staat er nu niet naar om alles uit te pluizen. Sorry daarvoor......

Xxx

Geplaatst

Esther meid, je niet verontschuldigen hoor!! Is toch even heel logisch dat je nu ff met jezelf bezig bent. Zou iedereen hebben. Pff hier ook wat: heb net mijn echo gehad......, muts die ik ben, had me een dag vergist. Gelukkig ging mijn agenda tel af. Maar alles goed!!! Kindje is nu 5.23 cm. Vingertjes ook al gezien. Zo verliefd nu :)

Geplaatst

Maakt niet uit hoor Esther! Logisch toch?

Minoes, jouw berichtje gemist. Fijn dat het al wat lijkt te werken!

Haha Dieke, last van zwangerschapsdementie? Maar wat leuk zeg, vingertjes gezien! Echt al een miniemensje dus! Ben benieuwd morgen wat ik allemaal al kan zien!

Geplaatst

Vandaag trouwens mn kas maar eens onder handen genomen: zomerkleding er uit, zwangerschapskleding er in! Heb ze nog niet gepast, maar merk als ik s avonds zit, ik steeds vaker mn knoop los moet doen haha...

Geplaatst

Esther maakt helemaal niks uit je bent met je hoofd wel ergens anders

Dieke wow super zeg echt al een mini mensje leuk man gefeliciteerd

Ink ja leuk zeg morgen echo dan is het echt al groot

Leuk je je zwangerschaps kleren moet ook echt even zoeken mijn broeken doen pijn

Was vanaf wel wat misselijk maar niet spugen dat is wel een x zo fijn ;-)

Geplaatst

Breeeeeek in...

Ink: de 12 weken alweer voorbij meis.. Wauuwwie wat leuk!!! Spiek hier af en toe even mee :-). Eerste trimester is een feit!!!!

breeeek uit.. :-D

Geplaatst

H Inflame, ja, lijkt ineens hard te gaan als ik denk aan dat 1/3 er al op zit! En jij richting de helft! Spiek ook regelmatig bij jullie hoor, vind het leuk te lezen hoe t met jullie gaat (haha, ook als "voorbode" van de dingen die bij mij nog moeten komen ;-))...

Geplaatst

Stilletjes hier dames! Alles goed bij iedereen???

Minoes, fijn, niet gespuugd! Hopelijk blijft dat zo vanaf nu!

Mijn intake ging goed, mooie echo gehad waar ze uitgebreid de tijd voor nam! Mooie lange benen in zicht gehad en dat ruggegraatje vind ik altijd ook zooo bijzonder om te zien! Alles zag er prima uit en ze kwam zelfs op 1 dag eerder haha, 2 mei ipv 3 mei, maar goed, zegt allemaal niet zoveel met dit milimeter werk...

Geplaatst

Ink jahoe gefeliciteerd met je goeie echo fijn zeg

Hobbesje jij had vandaag ook echo toch veel succes en plezier als ik mis heb hoor ik het wel ;-)

Ja nog niet weer overgegeven wel af en toe misselijk maar dat is niet erg morgen echo jahoe

Geplaatst

[][TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei[/TD]

[TD]17-10,

12 wk echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]3 Mei[/TD]

[TD]20-11 controle vk

19 dec 20 weken echo![/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke

Fleur[/TD]

[TD]1e

1e[/TD]

[TD]8 Mei

12 mei[/TD]

[TD]23-10 controle

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]24-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]30 Mei[/TD]

[TD]13-11 intake gyn[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel[/TD]

[TD]1e+2e[/TD]

[TD]2 Juni[/TD]

[TD]30-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saralee[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]4 juni[/TD]

[TD]21-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]5 Juni[/TD]

[TD]15-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]7 Juni[/TD]

[TD]30-09 bloedtest[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hobbesje[/TD]

[TD]3e[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD]23-10 echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hoi dames, was ik weer.. Was even druk. Ik heb nu vakantie en ben met manlief een paar dagen weggeweest.. Even alles laten bezinken haha. Alles goed met iedereen?

Ik lees zo gauw een bericht van Ink: jihoee een mooie echo gefeliciteerd! En de 20-weken al gepland. Hoooo gaat snel zooooo hahaha. Lek leuk!

Dieke en Hobbesje ook vandaag? Succes en genieten!!!

en minoes morgen! Spannend!!

ik was maandag ook even geschrokken met ietsje bloedverlies. (Nog steeds een paar druppels per dag). Ik mocht meteen even spieken bij de ukkies..! Jeuyyy ze zaten er nog!! Zo zo bijzonder. We hebben ouders na deze echo pas verteld dat het er twee zijn. Iedereen zo blij voor ons! En wij ook hoor, wat een verrassing!

volgende week weer echo ;-)

Straks lekker lunchen met vriendin. Tot later!!

Geplaatst

Ink ben super blij voor je dat je heerlijk heb kunnen genieten van de echo! En alles er al op en aan! Wat een wonder is het toch he! En je 20 weken echo staat ook gewoon al in de agenda.. Pfff als je het zo schrijft gaat het wel erg snel zeg!

Minoes fijn dat de medicijnen lijken aan te slaan! Even rust voor je!

Druppel fijn weer even wat van je te horen! En ook jij heb weer mogen spieken! Altijd prettig als ze adequaat reageren bij bloedverlies! En de ouders helemaal happy met het tweeling nieuws? Hebben ze straks twee ukkies die ze kunnen verwennen!!

Esther, hoe is het vandaag gegaan? Nog een echo gehad? Hopelijk kon er iemand met je mee!

En hobbesje hoe was jouw eerste echo? Heb je een mooi fotootje meegekregen?!

Hier begint de vermoeidheid toe te slaan... Dus lig lekker op de bank en ga even m'n luikjes sluiten ;)!

Geplaatst

Apple2011 Weltruste..... hihihi.

Ink super dat ze er de tijd voor namen heb je lekker kunnen genieten!!! Wat een wonder is het toch....

Druppel wauw 2. Super en wat fijn dat je meteen even mocht spieken!! Blijft toch onzeker allemaal. Leuk dat je ouders zo reageerde ook voor hun heeel speciaal nartuurlijk!

Geniet lekker van je vakantie!!

Minoes spannend morgen!! En wat fijn dat het eindelijk wat beter met je gaat!!

Dieke hahah je echo vergeten?? gelukkig had je je telefoon!!! Wat een mooi gezicht lijkt mij dat geniet maar lekker van je verliefd zijn!!

Hobbesje hoe was de echo?

Vandaag dus weer naar het ziekenhuis gelukkig waren de bloedwaardes beter dan die van zondag al is de ontstekingswaarde nog wel aan de hoge kant. Ik heb nu ook urine in moeten leveren wat op kweek gezet wordt om te kijken of er een ontsteking in mijn blaas zit. Er zit geen ontsteking in mij urinewegen maar met plassen heb ik pijn aan mijn blaas dus gaan ze dat ook nakijken.

Super fijn dat alles nu goed wordt nagekeken hoor.

De arts dacht mischien dat ik overstimulatie heb na de ivfbehandeling en ik moet dus echt mijn rust nemen veel drinken en niet eigenwijs zijn maar gewoon paracetamol innemen. Vindt dat toch een beetje eng ivp het embryo maar volgends haar kan het geen kwaad.

Ze wilde toch een echo maken... slik maar ik ben nu alleen en slel dat het mis is.... Toch in de beugels... Yes weer een kloppend hartje!!!! Blij!!! Alleen de scan gaf 6 weken en 2 dagen aan terwijl de punctie morgen toch echt 5 weken geleden is plus 2 is toch echt 7 weken. Maar daar moest ik mezelf niet te druk over maken. Oke....

Morgen een echo in Rotterdam dan kan mijn vriend wel mee!! Ppff.

Ben wel benieuwd wat hun aangeven!! Hopelijk de laatste keer naar Rotterdam.

De arts gaf ook aan dat ik tot de 20 weken in het ziekenhuis moet blijven komen en tot de 12 weken iedere week voor een echo moet komen.

Ze willen me nu toch goed in de gaten houden maar eigenlijk vindt ik dat helemaal niet zo erg....

Lieve meiden super bedankt voor al jullie lieve en opbeurende berichtjes!!

Gaf mij erg veel steun. We hebben nog een lange weg te gaan maar so far so good!

Liefs Esther

Geplaatst

Druppel gelukkig is alles goed met je twee ukkies

Apple slaap ze ik kan dat niet pfff kan wel winterslaap houden haha

Dieke jij ook succes met je echo

Ik dacht laat ik me zelf schop onder de kont geven en heb mijn ramen gedaan

Die zagen er niet uit ;-)

Geplaatst

Ink Druppel en Esther gefeliciteerd met jullie mooie echo's!!, niemand vergeten?

sorry ik denk dat ik echt zwangerschapsdementie heb :laugh:, ik moet het bijna opschrijven.

Apple, lekker toegeven aan je moeheid, word straks echt beter :)

Ink mijn 20 weken echo staat ook gepland, ik moet 23 december, lijkt nog zo ver weg. Maar als het zo snel gaat als de afgelopen weken dan is het zo maar zover.

Minoes, ik had mijn echo gisteren al, foutje van mij. Fijn dat het wat beter gaat met je misselijkheid.

Druppel, genieten van twin!!

esther, super dat het er goed uit ziet. Dapper dat je toch in je eentje de echo door liet gaan. En morgen nog met manlief een keer spieken.

Geplaatst

Esther fijn dat je weer even hebt mogen kijken en weer een hartje hebt gezien.

Druppel ook fijn dat jij mocht gluren. Maar minder dat je bloedverlies hebt....

Hier ook een goede echo. Precies op schema en een mooi knipperlichtje. Het was dezelfde arts als na mijn miskraam met 6,5 week en ze was lekker snel met het maken van de echo. Ze heeft ook nagevraagd hoe het in Nijmegen gaat met een keizersnede na een uterusruptuur. En daar hebben ze iig niet een standaard protocol. Nu hier maar eens het balletje opwerpen of er nog enige flexibiliteit is of niet. En anders wordt het toch Nijmegen denk ik.

Nu nog de vk hier op de hoogte stellen. Zo maar eens doen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden