Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoeveel dagen geleden is je laatste pregnyl geweest Okaasan? Donderdag is al over 3 dagen, nou ja, 2, 5, dus dat schiet al op... Duim duim!!!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Okaasan, heb je gezien dat zelfs ons ventje al mee duimt voor je deze week (ticker)?!?

Ink je bent echt te grappig!!! Ik zit hier echt te hinniken bij mijn ontbijt. Laatste pregnyl was vrijdag 1500IE. Dus moet echt nog even wachten.

Vanmiddag uit mijn werk ga ik wel even groot inslaan (of wel alle Kruitvats van de stad leegkopen). En natuurlijk nog even naar de Action voor die belachelijk goedkope testen, maar die zijn minder gevoelig. Dan is de eerste stap gezet en kan het nooit meer lang duren voor ik ga testen.

Geplaatst

Heee meiden,

Sorry dat ik jullie even heb verwaarloosd... druk druk druk. Twee weekenden achter elkaar weggeweest en ook nog Sinterklaasstress en allerlei verjaardagen... Allemaal leuke dingen, maar daardoor weinig tijd. :(

Okasaan, ik lees allemaal mooie berichten van deze poging bij jou! Wow wat fijn zeg in vergelijking met een paar maanden geleden! Ik hoop zoooooo dat het plakkertjes zijn en dat je gewoon lekker 8 a 9 maanden mag plakken bij het uitgerekende bankje!!! Toi toi toi meid!!

Ink, wat gaat het hard he! Alweer bijna de 20 weken echo!! Pfff dan zit je gewoon alweer op de helft! Heerlijk dat je je net zo goed voelt als bij de eerste! Heb ik ook, ik besef dat dat wel luxe is ;)!

Minoes, tjee wat een lange nasleep heb je van de miskraam. Maar meid wat klink je sterk en dapper! Zo goed van je dat je lekker positief bent! Dan heb je de halve wereld al! Ik duim heel hard dat er straks gewoon spontaan een wondertje bij je blijft plakken! Lief dat je af en toe nog bij ons komt kijken!

Hobbesje, spannende week voor je! Kan me voorstellen dat je juist in deze tijd je onzeker voelt. Nog een dagje wachten en dan de echo. Dan wordt je hopelijk weer gerustgesteld en kan je losgaan met alles aanvragen. Dikke knuffel voor deze week!

Dieke, wij hebben de Joolz Elephant Grey. De bak was voor ons groot genoeg. Ons meisje heeft er 6 maanden in gelegen. Maar op een gegeven moment merkten we dat ze wilde rond kijken, dus zijn we over gegaan op het stoeltje.

We hebben voor de Joolz gekozen omdat m'n man behoorlijk lang is en de bak ook best hoog ligt in vergelijking met bijvoorbeeld de bugaboo.

Ik zag dat Joolz nu ook winterbanden verkoopt voor bos/sneeuw. Dus die heb ik gisteren meteen besteld. Met de kerst gaan we namelijk op wintersport. En ik hoop natuurlijk dat er een bak sneeuw ligt, want dan kunnen we lekker wandelen. Aangezien ik (voor het derde jaar op rij..:(..) niet kan gaan skien. Volgend jaar moet en zal ik weer op de latten staan. Ik mis het wel... Zijn er nog meer wintersporters hier?

Ik merk trouwens dat ik echt een zeef ben. Haal allerlei dingen door elkaar. Pffff echt niet normaal. Op mn werk moeten ze er gelukkig om lachen. Maar ik merk wel dat ik dingen echt dubbel moet checken en dat ik me vaak verspreek. Hahaha, komt dat ooit nog goed ;)?!

Geplaatst

Ook hier even een sorry bericht.... Super druk gehad en een flinke stressfactor van buitenaf hielpen niet echt mee om iets van mezelf te laten horen sorry daarvoor!!!!

Ondertussen is er flink wat bij geschreven ben dus bang dat ik iemand ga vergeten alvast sorry daarvoor!!!!

Dieke super toch dat je al aan het vooruit denken ben!! Lijkt mij idd erg moeilijk een kinderwagen kiezen er zijn er ook zooooo veel!!!!!

Leuk dat je buik nu goed aan het groeien is geeft toch zekerheid he!

Jetje Toen ik zoveel last van die cystes had mocht ik ook gewoon paracetamol hebben hoor 4 per dag.

Hoop dat je jezelf al beter voel!!

Ink Hopen dat jullie huis snel verkocht wordt zodat jullie heerlijk naar een nieuw huisje kunnen!!!

En al fotos van je buik gemaakt??

Fleur1978 Hoe gaat het met je?? Dus je zit graag achter het naaimachine dat wordt straks volop kleertjes maken leuk leuk leuk!!!

Hobbesje veel plezier met de echo vanavond!!!

Denk dat het niet meer dan normaal is dat je nu niet lekker in je vel zit na wat jullie hebben meegemaakt!!! Heel veel sterkte daarmee!!

Okasaan heel veel succes!!! Op naar een mooie positieve test en daarna een topecho nartuurlijk!!!!

Minoes ook voor jouw een dikke knuffel je bent een kanjer!!!!

Apple haha dat als een zeef herken ik wel ook rare dingen doen...stond van de week met een volle vuilniszak in de slaapkamer hhmmmm die hoort daar toch echt niet hihi.

Wintersport is echt niks voor mij veel te koud!!! Geef mij het zonnetje maar!!! Fijn dat alles verder zo goed gaat!!

Ik heb straks weer een echo spannend dus!! Van de week best veel krampen gehad maar dat kan ook van de stress komen ppff waarom laten sommige mensen ons niet gewoon met rust!!!!

Weer met klamme handjes maar het ziekenhuis dus straks....

Dan wordt het even afkicken van de echos heb straks over 3 weken pas weer een echo! Ik heb wel een angelsound bestelt zodat we thuis naar het hartje kunnen luisteren geeft mij wel een zeker gevoel denk ik.

Iemand ervaring met een angelsound???

Iedereen heel veel succes en probeer te genieten ( hoor wie het zegt hahaha)

Liefs xxx Esther

Geplaatst

Even snel (sorry beetje egopost).

Terug van een goede echo met een mooi bewegend kindje dit keer. Nu volgende week nog.... maar het voelt dit keer anders.

[ATTACH=CONFIG]5512[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]5513[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]5515[/ATTACH]

Geplaatst

Hobbesje wat een superfotos!!! Die onderste hihi kijk hem/haar schoppen zooo mooi!!!!

Hier gister ook weer een goede echo 24 december de volgende gelukkig nog net voor de kerst ;-)

Geplaatst

Fijn dat jij ook een goede echo had! Wat leuk dat je voor de kerst nog een keer mag gluren.

Ik denk niet dat wij dat gaan krijgen, tenzij we al snel bij de gyn staan. Anders wil ik toch wel graag de komende week/weken een keertje vaker luisteren bij de vk.

Geplaatst

Apple, hier ook echt een zeef! Vergeet alles als ik het niet opschrijf. En zelfs als ik het opschrijf, is de kans nog aanwezig dat ik er over heen lees haha...

Hier geen wintersporters. Doe mij maar lekker back packen door de tropen ;-)...

Hobbesje, wat heerlijk een goede echo! Hopelijk kan je dan na maandag snel wat beter genieten...

Esther, en ook voor jou weer goed nieuws! Durf je het al meer te geloven nu? En je cystes weg? En je hoeveelheid slijm-/ vochtverlies al minder?

Ons huis is gister verkocht!!! Gewoon in 3 weken tijd, echt bizar! Aanstaande zaterdag de koopakte tekenen. Ik had echt een jankdag hierom gisteren, de stress en druk er allemaal om heen in combi met de hormonen (over 3 maanden, half maart al ons huis uit moeten zijn en nog niets anders hebben, het idee dat ik hier niet van uk ga bevallen terwijl ik zulke mooie herinneringen aan de bevalling van Levi in dit huis heb, het idee dat ik hoogzwanger oet verhuizen en moet gaan klussen, etc etc). Werd me ff teveel. Nu ben ik weer wat nuchterder en bedenk me dat we blij mogen zijn dat ons huis zo snel weg is en ik ben verder nog prima mobiel en verwacht dat over 12 weken ook nog te zijn, dus kan dan prima behang afstomen, opnieuw behangen, verven, vloertjes leggen, badkamer slopen en opnieuw opbouwen haha... Euh, grenzen tijdig aangeven?!? Geen idee hoe ik dat tzt moet gaan doen, niet mn sterkste kant ben ik bang...

Geplaatst

Fijn Ink! Enne... gewoon een huis kopen zonder behang ;) haha! Hebben wij 8 jaar geleden ook gedaan en dan hoef je alleen maar te sausen en dat is een stuk sneller! Succes met zoeken naar een nieuwe stek.

Geplaatst

Soweee Ink! Gefeliciteerd joh! Zoooo snel je huis verkocht dat is lekker zeg! Ik begrijp wel dat het je allemaal even aanvliegt met alles wat gedaan/geregeld moet worden. Maar volgens mij lukt jou dat best! Dat rochel jij gewoon ff! :D En wat is het heerlijk om een nieuw huisje helemaal naar je zin te maken waar je straks weer hele mooie herinneringen kan gaan maken!

Geplaatst

Wat een goed nieuws Ink, echt super snel gegaan! Hebben jullie zelf al wat op het oog? Het is best heel wat om hoogzwanger en met nog een kleine man erbij te klussen/verhuizen. Begrijp dat je ff een jank dag had!

Apple, wij zijn wel wintersporters maar gaan dit voorjaar niet. Kan toch niet op de latten en volgend jaar zien we wel weer!

Hobbesje en Esther, fijn dat de echo's goed waren, heerlijk om de kleintjes weer even te mogen bewonderen!

hier alles goed, begin echt te groeien ineens.. Krijg al een buik. Nu ben ik van mezelf al een stevige (met buikje) meid dus waarschijnlijk zie je het daarom ook sneller haha! De 17e mag ik weer voor de 12w echo. Verkoudheid is aardig op z'n retour en gisteren en vandaag nog niet misselijk geweest, gelukkig.

Geplaatst

Hey ink gefeliciteerd! Zo wil je snel je huis kwijt en zo gaat het toch nog te snel. Het is ook moeilijk om afscheid te nemen van je huis vol herinneringen. En die hormonen doen natuurlijk ook z'n werk. Maar straks als je bezig bent in het nieuwe huiden dat voelt weer als van jullie, dan kun je heerlijk genieten. En de tijd vliegt voorbij..

Apple, ook wintersporters hier. Maar voor mij geen wintersport dit jaar. Mijn man gaat waarschijnlijk nog wel met vriend. Ach, hij is daar zo gek van kan dat hem niet afnemen. Want volgend jaar wordt waarschijnlijk ook niets met 2 baby's.

Fijn die goede echo's Hobbesje en Esther! Nu al meer vertrouwen? En iedereen verteld?

die kinderwagens.. Pff moeilijk voor een tweeling. Mijn voorkeur ging uit naar 2 naast elkaar maar blijkt dat dat helemaal niet handig is. Je loopt moeilijk langs de schappen etc.

en hebben jullie ook een wandelwieg voor de eerste 6 maanden?

Geplaatst

Thanks voor de felicitaties meiden! Zojuist de koopakte getekend als zijnde verkoper...

Eeeen, ondertussen zelf ook al een huis gekocht!!! Echt bizar, maar kreeg het op mn heupen dat ik niet wist waar ik zou gaan bevallen, dus gelijk een huis bekeken. Moet veel aan gebeuren, maar super leuke ligging (woonerf aan een speelpleintje met allemaal speeltoestellen voor kids waar wij zo op uit kijken, ruim genoeg en binnen ons budget), dus zelfde dag bod gedaan en er gisterenl na veel heen en weer bellen uit weten te komen met de prijs! Echt een bizarre week! Dit huis stond pas 8 dagen in de verkoop en we hadden al eerder gemerkt dat de laatste weken alles ineens zo snel verkocht worct, dus dat we er snel bij moesten zijn. Er stonden namelijk nog 3 bezichtigingen op de planning, maar die zijn wij gelukkig voor geweest doordat we een uurtje nadat we belden toevallig het huis al konden bezichtigen! Moetveel aan gebeuren, dus dat gaat leuk worden, maar goed, krijg hulp aangeboden mbt verfwerk en behangwerk, dus dat is erg fijn! Zal Levi denk ik vaak weg moeten brengen in die periode, dus dat vind ik wel lastigmaar goed, wordt gewoon even flink door bikkelen tussen 4 februari en 14 maart (dat is onze overlapping om te kunnen klussen voor we hier uit moeten)...

Zie Levi en zijn broertje straks al heerlijk op dat pleintje spelen!

Melis, wel nog online op t forum dus? Mis je verhalen hoor! Gaat het goed? Uk zit in ieder geval nog lekker bij je? Nu niet lang meer meid, bij 37 weken was inleiden het plan toch?

Druppel, wij hadden zo'n combi van 3 in 1 wagen (ligbak, zitgedeelte en maxi cosi). Vond ik toen erg handig, maar met twins is dat natuurlijk weer anders... Lastig lijkt me. Draagdoek overwagen? 1 in een gewone wagen en 1 in de draagdoek tot ze oud genoeg zijn om te kunnen zitten in een wagen? Ik heb Levi ook veel in de doek gedragen. HEERLIJK, zo miste ik mijn dikke buik wat minder en voelde zo lekker knus / intiem en Levi sliep zo altijd heerlijk plus had ik beide handen helemaal vrij (maar dat laatste voordeel heb jij dan weer niet haha ).

Jetje, fijn dat je je beter voelt. Bij mij was het ook echt snel zichtbaar hoor! Mag nu ook lekker toch?!?

17 dec hebben er dan 4 een echo geloof ik? Ik heb dan de 20 weken echo...

Geplaatst

:jawdrop:

Ink! Lekker bezig! Gefeliciteerd! Super snel zeg. Haha, op je heupen! Nou je kan nu in ieder geval een paar grote projecten van je to do lijstje afvinken: huis verkopen, huis kopen..! :D Nice, geniet ervan!

Geplaatst

Inkie, lekker bezig zeg, gefeliciteerd!! Zal wel een last van je schouders gevallen zijn gok ik zo?

Ik ben zeker nog online op het forum, o.a. om jou en Poezebeest te volgen, maar het topic dec/jan vond ik zó saai. Merkte veel verschil met de aanstaand mama's van hun 1e kindje, ik merk dat V.ince nog steeds nr. 1 is en ik veel minder met de zwangerschap bezig ben. Heb leuk contact met Zjoediezzz van dat topic.

Hier gaat alles naar omstandigheden goed, ben de onzekerheid wel zat. A.s. dinsdag weer controle bij de gyn en dan waarschijnlijk een inleiding bespreken.

Hoe is het verder met je?

Geplaatst

Ja, absoluut last van mn schouders, maar tegelijk een hoop nieuwe dingen om s nachts over te gaan liggen denken haha...

Ik merk ook wel dat ik deze zwangerschap anders beleef hoor Melis. Je bent al druk met de kleine vent die rond loopt en meer aandacht eisen. Zodra hij op bed ligt, lrobeer ik wel bewust contact te maken met uk, want ben soms bang dat ik na de bevalling ineens tot de conclusie moet komen dat ik niet genoeg aandacht aan uk in mn zwangerschap heb besteed ;-). Voor mij daarom een extra reden wel actief te blijven schrijven, zodat ik wel ook telkens de andere verhalen hoor, mn ticker zie etc etc en daardoor hopelijk dat gevoel achteraf niet krijg ;-). Voel me verder ook gewoon erg goed, bijna geen verschil met anders, alleen een wat dikkere buik haha...

Nog even volhouden voor jou meid, ben benieuwd dinsdag, meld je dat nog ergens?

Geplaatst

Ik heb het altijd leuk gevonden om op het forum te schrijven en ervaringen te delen, maar daarin vind ik een klik (voor zover mogelijk) ook wel belangrijk. Ik, jij ook, zijn nu druk met onze mannetjes en de zwangerschap komt daardoor (bij mij iig) op de 2e plaats.

Daarbij was het daar zo rustig dat ik regelmatig op m'n eigen post reageerde, dat vond ik niks.

Ik schrijf dus als een losse flodder hier en daar af en toe een berichtje, geen vast topic. Ik kan je wel even via FB laten weten hoe het was dinsdag?

Geplaatst

Hai, lekker veel geschreven hier, Fijn!

Jemig Ink..., wat een turbo verkoop! En ook al een ander huis terug gekocht, snel hoor. Maar snap dat dit ook rust geeft. Die onzekerheid dat je niets hebt en er wel in maart uit moet.

En ook in dit huis krijg je leuke herinneringen, igg je tweede bevalling van je tweede :)

Hobbesje gefeliciteerd met je goede echo, nu genieten hoor!! ha ha...,

Jetje, ook al een buikje.

Ik merk dat bij mijn buik met groeispurtjes gaat. Nu blijkt dat mijn baarmoeder ook 2 weken voor loopt...., hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Niet dat het kindje 2 weken voorloopt, althans dat denk ik. Zal het de volgende controle aan de gynaecoloog vragen, dan heb ik een echo. Ik heb wel een grote man van bijna 2 meter....,

Hier alles goed, heb vandaag wel wat meer een strakke buik, zal wel teveel hebben gedaan. Mag direct minder doen van mijn wederhelft, wel lief maar denk dat het er ook een beetje bij hoort.

Hij krijgt sowieso de kriebels omdat er nog zoveel moet gebeuren. We hebben ook nog niets gedaan, gekocht nog überhaupt iets bekeken. Ben zelf iemand van dat komt wel goed en hebben nog alle tijd. Maar hij niet, dus dat frustreert hem kennelijk.

De drie in één combi wagen lijkt me ook wel wat. We hebben nog niets, en wel allemaal nodig, lijkt mij.

Druppel, voor jou lijkt het me helemaal moeilijk. zie idd ook wel twin moeders goochelen met van die brede wagens in de supermarkt.

Geplaatst

Ha ha, grappige omschrijving Melis..., losse flodder :)

Maar snap je wel hoor, als je zelf actief schrijft en de rest minder is dat minder leuk. Las dat de april groep ook een facebook groep gaan maken, wel jammer!

Lees altijd mee, en weet uit ervaring als er een facebook groep van komt, dat er veel minder geschreven gaat worden op het forum. Maar ja, iedereen is daar vrij in natuurlijk!

Geplaatst

Ja, we hebben met de jan/feb/mrt 2012 mama's ook een FB groep, al is men daar ook niet al te actief de laatste tijd.

En anders maken we gewoon een mix van topics op FB :-)

Geplaatst

Ja, laat maar ff horen Melis, dinsdag... Zie je tegen de bevalling op of meer dat je blij bent als je je 2e prins vast mag houden?

Dieke, ik heb dat ook vandaag, net een bal in mn buik, zo strak! Niet echt pijnlijk, maarook niet echt comfcomfortabel...

zijn jullie al aan het denken over de inrichting van het kamertje? Ik momenteel non stop haha, evenals de inrichting van de rest van het huis. Men, waar zit die uitknop?!?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden