Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, ik heb er juist enorm veel zin in! Naast voetmassages seksen we er op los, maar nog geen tekenen van een aanstaande bevalling :-(

Ik ben het zwanger zijn zeker niet zat, maar wel alle onzekerheid die de HELLP met zich meebrengt.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Melis, leuk al die bakerpraatjes uitproberen :-)! Nou, lang kan het niet meer duren lijkt me... Wie weet zeggen ze overmorgen dat ze een afspraak willen maken om je in te leiden...

Geplaatst

Die praatjes werken voor geen meter, baby komt vanzelf als hij er klaar voor is! Ik hoop dat ze dinsdag idd een datum voor het inleiden sillen bespreken, dan weten we waar we aan toe zijn.

Welke draagdoek moest ik ook alweer kopen? Bykay of Babylonia?

Geplaatst

Babylonia vond ik een lekker zachte en makkelijk te knopen doek ivm de rekbaarheid, maar wel alleen voor het 1e halve jaar ivm het gewicht. Daarna vond ik een geweven doek of meitai prettig...

Geplaatst

Ben voor een mix van toppic's, is gezelliger dan word er tenminste geschreven :).

Wel heb je dan kans dat er een verschil in beleving is omdat de één verder is dan de ander en dus in een andere fase zit. Voor mij persoonlijk maakt dat niet uit, vind alles wel gezellig.

Ink, dus jij ook af en toe een strakke buik. Vandaag is het veel minder erg, rust doet wel goed.

Ik heb in grote lijnen wel een idee hoe het kamertje moet worden. Maar dat kan nog veranderen, want we moeten nog te sneupen en ideeën opdoen.

Wat ik graag wil zal wel niet te krijgen zijn in de winkel, en zullen dus zelf creatief aan de slag moeten. Maar dat komt wel goed!

Overigens, wat super voor Okaansan!! Het ziet er toch goed uit, ben zo blij voor haar!

Geplaatst

Hey Dieke,

Ja, die mix zat ik die dag ook aan te denken haha, dan heb je een lekker druk topic ;-)...

Gelukkig was mn harde buik na een nachtje slapen wel weer weg, maar kan me van Levi niet herinneren dat ik dat ook al zo vroeg in de zwangerschap had? Volgende week maar eens even navragen bij de verloskundige of dat kwaad kan zo vroeg. Zal wel niet en maak me ook niet echt zorgen omdat het wel weg zakt met rust, maar goed, ff checken kan geen kwaad ;-)...

Ziet er vandaag helaas wat minder mooi uit bij Okaasan he? Jeetje, wat een roolercoaster aan emoties, echt ***!

Hoe gaat het met de rest van de meiden hier?

Geplaatst

Ink, ik had vanaf week 16 ook af en toe een harde buik. Schijnt bij een 2e zwangerschap sneller voor te komen. Je ka je urine even laten testen op een blaasontsteking.

De controle in het ziekenhuis was goed, waardes zijn goed verbeterd. Heb ook een datum gekregen waarop ze me gaan inleiden, duurt niet lang meer.

Geplaatst

Melis, jeetje, bij week 16 zelfs al?! Heb geen pijn bij plassen, dus denk geen blaasontsteking dan toch?

Wat fijn dat je controle goed was en je een datum hebt! Ga je die verklappen of houden jukkie hem voor jezelf?

Ik gok donderdag 19 december ;-)...

Geplaatst

Hey meiden,

Gelukkig zijn bij de harde buiken bij mij ook maar beperkt tot 1 dag. Wel heeft de gyn bij de controle de bm hals opgemeten voor de zekerheid, maar die was keurig 4.6.

Idd bij meerdere zwangerschappen is er meer kans op harde buiken.

Melis het duurt niet lang meer voor jou :)

Geplaatst

Nee hoor ik lees ook mee;-)

Haha jullie gaan hard dames

Ink al bijna op de helft doe je wel even rustig aan;-)

Ik ben ongie geworden dus alles ia eruit vrijdag telefonisch consult en ze gaan over drie maanden bloed onderzoek doen gewoon voor de zekerheid

Ze denkt dat er niks te vinden is maar voor mezelf

Hoe gaat het met iedereen ?

Liefs

L

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik lees ook wel mee, maar op de tablet kan ik echt slecht typen en reageer ik dan toch maar niet...

Ink wat fijn dat jullie al een nieuw huis hebben gekocht.

Hier vliegt de tijd ook. Gewoon al ruim 14 weken onderweg. 1/3 deel is al geweest....!

Wij hebben ook een 3-in-1 combi - van mutsy met een aardig ruime bak, maar ik weet dat ik het zitgedeelte alleen naar mij toe gebruik en zodra het kindje andersom kan heb ik toch de voorkeur voor onze buggy (model ala zapp, maar dan van titanium baby = uit de handel gehaald helaas). We hebben daar wel een duurdere van aangeschaft omdat dat zoveel makkelijker duwt dan een met een rechte achterkant en miniwieltjes.

Harde buiken heb je in een tweede zwangerschap meer en eerder. Ik heb er hier nu al wel eens eentje.

En het kamertje hier staat al klaar. Heb bij de ikea een nieuwe matras gehaald en heb daar ook wat leuke dingen gezien. Maar dan wil ik eerst het geslacht weten.

Minoes fijn dat je weer vanzelf ongesteld bent geworden. Hoop dat het bij jullie snel gaat lukken.

Ik heb me nu ook overal voor aangemeld (dozen, kraamzorg en de guo). 30 december weer controle en 21 jan de guo.

Geplaatst

[TABLE=class: MsoNormalTable, width: 151, align: left]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Naam

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Kindje

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Uitgerekend

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Afspraak/echo

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Suus77

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent][/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Ink

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]17 dec 20 weken echo!

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Jongen!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Dieke

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]23 dec 20 weken echo!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Fleur

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]27-11 echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Minoes

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]31 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Helaas mk :-(...

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Apple

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]13-12 controle gyn

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]meisje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Druppel

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e+2e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Juni

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Sabine

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]5 Juni

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Liminous

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]7 Juni

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Hobbesje

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30-12 vk

21-1 guo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Esther

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]20-11 echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Jetje

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e + 3e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 juni

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ja, verder is het nu wel heeeel stil hier! Maar gezellig dat jij er ook nog lekker bij blijft Minoe! En fijn dat je ongi bent geworden zodat je nu e ht weer verder kan zeg maar. Was het bloedverlies heftiger dan anders of viel het je mee?

Dieke, misschien rare vraag, maar hoe meten ze dat dan? Is bij mij nooit gebeurd in vorige zwangerschap. Dinsdag de 20 weken echo, dus zal t eens aankaarten, maar gelukkig na afgelopen weekend geen last meer gehad. Wel dat mn buik ineens echt vooruit is gesprongen en mn winterjas ineens bijna niet meer dicht kan! Net of ik met die harde buik tegelijk een groeispurt gemaakt heb! Nu mezelf toch maar overgeleverd aan mn zwangerschapskleding haha...

Geplaatst

HaHa Hobbesje, gezellig, was tegelijk!

Maar jij dus ook al harde buiken? Lekker dat t kamertje al klaar staat! Ik moet er nog maar niet teveel aan denken dat ik uberhaupt pas aan het kamertje kan beginnen qua muren etc over 8 weken... Pff, normaal wil ik alles ruim van te voren, maar ja, is nu even niet anders...

Denk dat uk gewoon Levi's spullen krijgt en we voor Levi nieuwe dingen gaan kopen.

Vooral wat ik op de muren wil vind ik nu nog erg lastig...

Geplaatst

Ink, je kan tijdens een echo vragen of ze je bmm opmeten. Vaak doet de vk of gyn dit uit zichzelf als je vaak harde buiken hebt.

Dieke, tijd vliegt inderdaad. Nog een paar nachtjes en dan is onze hummel er als het goed is! :-)

Geplaatst

Dus gewoon uitwendig?

Paar nachtjes, hm dan zal het erder zijn dan minn voorspelde do de 19e... Nieuwe gok dan, maandag de 16e...?

Geplaatst

Volgens mij hebben ze het bij mij tijdens de GUO een keer gemeten, dus uitwendig.

Maar in de meeste gevallen is de bmm nog prima op lengte, geloof dat die langer dan 4 cm moet zijn, een beste tuut dus ;-))

Enne... het zijn iets meer nachtjes ;-))

Geplaatst

Hey meiden!

Ik ben er ook nog hoor, zal proberen wat vaker te schrijven! Echt beloofd!!

Melis, wat spannend zeg! Gewoon bijna mama van twee boys. Kijk je tegen de bevalling op? Of ben je gewoon nuchter: het moet er toch uit. One way or the other. Zo kijk ik er tegenaan...

Ink, voor jou de twintigwekenecho al in zicht. Wat gaat het snel! Wel super leuk! En je groeit dus ook al aardig?

Ik groei ook wel, maar denk dat het voor buitenstaanders meer een vetrol is.. Totdat het echt een mooi bolletje wordt voel ik me echt niet mooi.. Niets staat ook. Oude kleren passen niet meer en positiekleding is eigenlijk ook nog geen gezicht.. Hopelijk komt dat mooie ronde buikje snel!

Dieke en hobbesje jullie dus harde buiken (gehad)? Tis ook mijn tweede zwangerschap maar daar heb ik nog geen last van. (Even afkloppen 😊)

Minoes wat goed van je lichaam dat het zich weer hersteld en de natuur weer in z'n gewone ritme lijkt te komen! Leuk dat je nog meeschrijft hier!!

Verder gaat het hier zo z'n gangetje. Vandaag het huis in kerstsferen gebracht. Altijd gezellig deze tijd van het jaar! Dit jaar alleen geen boom. Vond ik niet de moeite aangezien we de week van kerst op wintersport zijn.

Wij zijn nog niet echt met de babykamer bezig. M'n dochter zal plaats moeten maken en dus naar zolder moeten. Die moet eerst leeggehaald worden. Dus we zijn nu wel bezig om het eea op mp te zetten. Blijft toch handig he mp! Echt je verkoopt er alles op! Haha

Maar net als Ink vind ik het erg lastig wat te doen met het kamertje. Hoe snel ik het wist voor numero 1 zo inspiratieloos ben ik nu.

Na ja, na de feestdagen ga ik me daar eens verder in verdiepen!

Meiden weltrusten. Ga lekker tukken

Geplaatst

Nee de 18de. Dezelfde dag van de maand als Vince. Lekker makkelijk te onthouden ;-)

Of bedoelde je ook meer nachtjes dan de 19de?

Veel succes met de allerlaatste loodjes. Hoop dat er niet nog meer stress-momenten bij komen. Want die heb je inmiddels wel meer dan genoeg gehad. Zet hem op!

Geplaatst

Ink, heb je net al uitgebreid gesproken op FB, was gezellig!!

Apple, zie er zeker niet tegenop, heb er wel zin in. Het zwanger zijn is, op de stress na, zo heerlijk dat ik nog wel 40 weken zwanger wil zijn!

Okaasan, thanks voor je lieve woorden. Nu we duidelijkheid hebben en een datum, is er een hoop stress weg. Nu nog genieten van de laatste dagen zwanger zijn, zal m'n buik en het feit dat ik altijd gezelschap bij me heb enorm missen.

Kan jij het goede nieuws al een beetje geloven?

Geplaatst
Okaasan, thanks voor je lieve woorden. Nu we duidelijkheid hebben en een datum, is er een hoop stress weg. Nu nog genieten van de laatste dagen zwanger zijn, zal m'n buik en het feit dat ik altijd gezelschap bij me heb enorm missen.

Kan jij het goede nieuws al een beetje geloven?

Dat kan ik me voorstellen. Je weet waar je aan toe bent en dat is altijd heel erg fijn. Geniet nog enorm van het getrappel.

En nee, hier is het echt niet te geloven. Alhoewel ik nu al een uur misselijk wakker lig te zijn. Ik ben moeeeee en wil slapen. O jee, begint dit nu al :-)

Geplaatst

Even snel berichtje, de bh meting is bij mij inwendig gedaan. Dan kunnen ze heel nauwkeurig meten het begin en eind van de hals, op dezelfde manier dan ze een kindje meten.

Reageer later meer, ben onderweg naar mijn werk :)

Geplaatst

Hoi lieve meiden

Ik ga ook weer actiever meeschrijven hoor. Het is gewoon zoooo druk op het moment op allebei mijn jobs en savonds ben ik dan te moe om de laptop aan te zetten. Nog een weekje werken en dan heerlijk 2 weken vakantie ben er zoooo aan toe!!!!!

Ik heb jullie verhalen wel gelezen maar aangezien dat alles al wat ouder is ga ik er maar niet op reageren...

Ink wel super dat jullie huis zoooo snel verkocht is!!!!

24 december hebben we weer een echo nog net voor de kerst hihi.

Verder gaat het gelukkig goed geen last meer van die stomme cyctes gelukkig en via de angelsound hoor ik iedere dag het hartje even kloppen en dan stel mij ook erg gerust.

Fijn weekend!!!!

Liefs xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden