Ga naar inhoud

Estrhalita is zwanger

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Estrhalita,

Ik hoop dat het allemaal goed verlopen is. Heel veel succes met 2 weken rust houden! Ik hoop dat de 3 weken snel gaan.

Groetjesssssssssssssssssss

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

NOu daar ben ik weer.

Het valt allemaal reuze mee. Het is echt zo gebeurt. Er wordt een echo gemaakt, daar meten ze de omtrek van het hoofd en van het boven beentje (dit is namelijk kleiner bij Down). Dan kijken ze hoe de kleine ligt en ontsmetten ze je buik. Dan kijken ze nog een keer hoe de kleine ligt en wordt de naald in je buik geprikt. Dat is even een rot gevoel, maar doet niet echt pijn. Dan worden er 2 buisjes vruchtwater afgenomen. OOk dat is een rot gevoel. En voordat je de kamer verlaat laten ze nog een keer zien dat de baby nog steeds leeft en dat het hartje klopt. Vandaag volledige rust. Aankomende 2 dagen rust, maar wel lopen etc, maar niet tillen en/of sporten. Daarna rustig aan opbouwen. Sinds de echo en de punctie voel ik de kleine heel goed. Misschien omdat er minder vruchtwater inzit ??? Het was in ieder geval fijn om te zien dat de kleine flink gegroeid was en het is een rustige baby in vergelijking met mijn zoontje. Hij/zij lag er heerlijk rustig bij (zoals alle vorige echo's). Uiterlijk 14 juli de uitslag. In sommige gevallen kan het wel eens wat langer duren, maar die zijn op 1 hand te tellen.

NOu ga lekker verder op de bank liggen en hou jullie op de hoogte

Gast estrhalita
Geplaatst

Gisterenavond heel onverwachts naar de verloskundige geweest. Ik had de hele dag de kleine nog niet gevoeld. Nu zal je wel denken “ja en”, want ik ben tenslotte pas 17 weken zwanger, maar ik voel met regelmaat die kleine al. Na lang wikken en wegen toch maar de verloskundige gebeld en ik mocht naar de praktijk komen voor een echo. Ook omdat ik afgelopen maandag een punctie heb gehad en het risico op een miskraam dan toch iets groter is.

Nou de kleine doet het goed. Lag lekker te slapen. We hebben gelijk maar even gekeken wat het geslacht is. En Steven ( de verloskundige) was er 99,9% zeker van dat Robbie een broertje krijgt. Over 3 weken weten we het 100% zeker, maar ook ik zag echt een heel klein piemeltje.

Geplaatst

Hey Es,

Spannend dagje voor je gisteren meis!!!! Gelukkig dat alles goed wa met de kleine, slim van je om even te bellen, en wat super dat de VK een echo heeft, heerlijk toch?!

En dan het leukste nieuws van alles, een zoontje!!!!!:bf_new::clap2::male:

Gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst

Hey meis, dat was wel ff spannend ja, maar goed het is allemaal in orde.

EN je weet het geslacht al, wat leuk een jongetje!!!!

Oooo wat leuk.

Liefs Renaat

Geplaatst

Woehoe gefeliciteerd een jongen wat leuk.Kleine jongetjes zijn zo lief voor hun moeder (ik spreek uit ervaring) echt leuk

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben ook al helemaal aan het idee gewend en vind het super om weer een zoon te krijgen. Nu nog even afwachten of het helemaal gezond is en we kunnen helemaal gaan genieten en kopen!!!!!!! en Robbie zijn kleren uitzoeken.

Geplaatst

He Estrhalita,

Hmm, een jongetje... Fijn dat je aan het idee gewend bent, want je had het wel erg leuk gevonden als het een meisje werd toch?

Hoe gaat ie verder? Lukt het een beetje met rustig aan doen en wachten op de uitslag????

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Goed gedaan hoor Estrhalita, spannend, maar gelukkig lijkt alles goed te gaan. Wel lang wachten op de uitslag hè... Maar alle tekenen lijken toch nog de goede kant op te staan. En een jongen, super! Althans je weet het bijna helemaal zeker toch?

En ben je nu nog lekker aan het uitrusten? hartelijke groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. Alles gaat goed. De kleine is enorm gegroeid en mijn baarmoeder ligt net onder mijn navel. Het hartje klonk goed, alleen was mijn bloeddruk zeer laag 110/55. Maar ja voor nu is daar niks aan te doen. Op naar de 20 weken echo volgende week woensdag. :blob6:

Geplaatst

Dat is op zich allemaal goed nieuws. Komt die lage bloeddruk niet van al die rust die je moet houden? Of zit die er nu bijna op? Wanneer krijg je ook al weer de uitslag van de vruchtwaterpunctie?

Groetjesssssssssssssssssssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Die rust was maar de 1ste 4 dagen na de punctie dus die zijn allang voor bij en echt rust heb ik niet met die 2 honden en Robbie. Maar het komt vaker voor in de 1ste 20 weken van de zwangerschap las ik op internet.

Ik zit eigenlijk te wachten op de uitslag. Maandag is het 3 weken geleden en dat zou de uiterlijke datum zijn. Dus elke dag is het rennen naar de brievenbus. Begin het nu toch wel spannend te vinden hoor.

Geplaatst

Dat kan ik me heel goed voorstellen!!!!

Wat dom van mij, had ergens in mijn hoofd opgeslagen dat je 2 weken rust moest houden en met 3 weken de uitslag had.

Hopelijk krijg je vandaag een goede uitslag... kan je daarna lekker van je zwangerschap genieten!!!

Groetjesssssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Zojuist gebeld met het ziekenhuis wanneer ik de uitslag kan verwachten, nou het duurt nog een hele week. OP zijn vroegst volgende week donderdag. De gyn heeft mij verkeerd ingelicht. Volgende week woensdag de 20 weken echo dus dan weten we in ieder geval of alle organen in orde zijn. Helaas dus nog 1 week spanning.

Geplaatst

He Es, wat balen dat je nog langer moet wachten op de uitslag.

Maar zo'n hele zwangerschap hangt ergens wel een beetje van wachten aan elkaar, denk ik wel eens.

Heb je veel last van je lage bloeddruk? Duizeligheid enzo?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik baal er heel erg van dat die gyn ons verkeerd heeft ingelicht. Nu moet ik gewoon nog een hele week wachten en dan kan pas het echte genieten gaan beginnen en is het wachten voorbij tot de uitgerekende datum

Ik heb geen last van mijn lage bloeddruk behalve dat ik moe ben. Gelukkig slaapt Robbie nog tussen de middag dus ik ook.

Geplaatst

Ja heel vervelend! Je gaat toch naar zo'n datum toeleven en houdt het dan net vol, en.... dan moet je nog een week! Weeeh. En dat terwijl het zo belangrijk is. Maar ja, je kan het! We duimen nog even door.

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Het was een emotionele en drukke ochtend. Om 9.00 uur vanmorgen de 20 weken echo. Mijn vriend en zoontje Robbie waren mee. Robbie had koorts dus zat niet echt in zijn element en Jan is dus druk bezig geweest met Robbie te entertainen. De echo was mooi. De vrouw nam echt haar tijd voor ons en heeft elk hoekje van het kindje na gekeken. Ik heb ook enorm veel foto's meegekregen. Wat heel wonderbaarlijk is omdat het echt in een medisch centrum is. Alles zag er goed uit. Daarna gelijk naar het ziekenhuis gebeld om te vragen of er al een uitslag bekend was van de vruchtwaterpunctie. Na een lange stilte werden we doorverbonden met de arts. En hij vertelde ons het goede nieuws dat alles goed was en ze niks konden ontdekken. Dus nu kunnen we eindelijk gaan genieten. Wij zijn super blij. En het is en blijft een jongen.

Geplaatst

Helemaal Super!!!!!!!!!!!! Onwijs gefeliciteerd!!!! Hè daar valt een last van je schouders, heerlijk genieten nu, en blij zijn dat je met zo'n geweldige zoon naast de geweldige zoon die je al hebt. Van harte, liefs niki

Geplaatst

Esthralita wat een goed nieuws dat je vruchtwaterpunctie positief is. Super geweldig, het zal je nu helemaal rust geven.

Liefs,

Yvonne

Gast estrhalita
Geplaatst

Vandaag precies 20 WEKEN Een hele mijlpaal hoor. En het gaat super. De kleine spruit is echt een voetballer. Hij is goed te voelen en niet alleen als ik even mijn rust momentje neem. Enige nadeel is is dat hij nog al gek is op het trappen op mijn blaas en liezen. Maar ja dat nemen we (nog) maar even voor lief. Het moeder zijn voor Robbie vind ik wel steeds zwaarder worden. Vooral het tillen.

Morgen worden alle spullen geleverd en kan het inrichten beginnen. Het uitzoeken van de dozen van Robbie om te kijken welke kleren deze kleine kan gaan dragen (Robbie een zomerkindje en dit een winterkindje dus niet alles kan doorschuiven). Ook ga ik donderdag naar de Ikea om de laatste spulletjes te kopen voor de speelkamer die de heren gaan krijgen. En dan ga ik de laatste maanden lekker shoppen voor nieuwe kleertjes en dingetjes die we nog missen. Daar heb ik dan alle tijd voor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden