Ga naar inhoud

Estrhalita is zwanger

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben net bij de vk geweest. Alles was goed. Kleine volop bewegelijk en draait steeds in de rond. Boeddruk nog erg laag 110/55, gewicht viel reuze mee 70,8 dus echt perfect. En 1 oktober mag ik weer langs komen.

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik zie dat ik al veel te lang niet heb geschreven, maar ja als het goed gaat dan valt er weinig te melden. Behalve dan dat ik een enorme drukte maker in mijn buik heb. Je ziet mijn buik echt de hele dag bewegen en af en toe steekt er wat uit. Ik denk een voet, maar een knietje of elleboog kan natuurlijk ook heel goed. Koprollen is deze kleine ook heel goed in. Zelf Jan ziet het nu echt gebeuren in mijn buik. Ik denk wel dat mijn buik (gelukkig) niet echt meer groeit. Zal morgen eens weer een foto maken, want deze week gaat even het fototoestel ter reparatie (barst in het beeldscherm) zodat we straks weer een goede camera hebben.

Voor de rest voel ik me goed. het wordt natuurlijk zwaarder, zeker met Robbie erbij, maar nog 1 week en dan gaan we aftellen

Nou dat was het voor nu weer even. 1 oktober weer naar de vk dus ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst

JOEPIE. 30 WEKEN, AFTELLEN MAAR

En ik heb heel sterk het gevoel dat de kleine al de hele week met zijn hoofdje naar beneden ligt, dus op de goede plek. Hopelijk blijft het zo.

Geplaatst

Hier ook nog even gefeliciteerd met je 30 weken.

Heerlijk idee he, dat het aftellen nu echt kan gaan beginnen?!

Hoe voel je je verders?

Nog eventjes en je kan weer naar de VK, dan weet je meteen of je gevoel klopt en de kleine spruit met het koppie naar beneden ligt.

Liefs Diana

• 3 weken later...
Gast estrhalita
Geplaatst

Zo hier al weer de 33 weken behaald. De kleine is nog volop aanwezig en doet me heel vaak pijn. Ik weet ook echt niet of dat hij nu goed ligt. Volgens mij draait hij nog alle kanten op. Woensdag op controle en dat moet hij van de vk toch wel goed liggen anders moeten we ons toch een beetje zorgen gaan maken. Ik kijk de weken nu wel om hoor. 31 oktober gaan we nog een weekendje naar Limburg met vrienden (zij is ook zwanger, maar 4 weken korter dan ik). En ik doe het wel rustiger aan nu hoor. Merk ook dat het brandend maagzuur sinds gisteren weer helemaal terug is. Bah vervelend joh.

Geplaatst

He Es, vervelend van de pijn en maagzuur. Ze maken het ons niet altijd even gemakkelijk, he, die kleine bebe's.

Hoop dat je woensdag goed nieuws te horen krijgt en dat de kleine goed is gaan liggen. Wat gebeurt er als dit niet het geval is?

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik denk als de kleine niet goed ligt dat we het nog 2 weken aankijken en anders laten draaien in het ziekenhuis. Maar dat hoor ik woensdag wel, al hoop ik natuurlijk het beste, maar ik twijfel echt enorm.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo net even schrikken. Robbie op bed gelegd en ik ga plassen zit er bloed in mijn onderbroek. Ik de vk gelijk bellen. Nou dat kan dus rond de 34 weken ivm dat die kleine aan het indalen is kan het zijn dat er een bloedvaatje of zo geraakt wordt. Ik moet een maandverbandje in doen en het in de gaten houden. Als het erger wordt gelijk weer bellen. Maar nu bloed ik niet meer dus maar even ankijken.

Geplaatst

Dat lijkt me zeker schrikken! Maar gelukkig dat het er blijkbaar bij kan horen. Hoop voor je dat het bij deze keer blijft en dat het niet terugkomt!

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou het waren echt maar een paar druppels bloed. Maar je gaat gelijk elke keer naar de wc, weer oudewets broekloeren haha. Het gaat voor de rest wel behalve natuurlijk de nodige harde buiken (voorweeen). Maar ja nog 6,5 week zeggen we dan maar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo daar ben ik weer. Net bij de vk geweest. Kwam goed uit, want had nu al 2 dagen enorme buikpijn, rugpijn etc. Nou gelijk op de bank liggen en werd ik getoucheerd. Alles is in orde. Nog geen ontsluiting, ook de baarmoedermond is nog prima. De kleine ligt netjes met zijn hoofdje naar beneden. Indalen hoeft niet omdat het de 2de zwangerschap is. Het hartje klonk perfect. Over 2 weken weer terug en dan gaan we de bevalling bespreken. Na de bevalling van Robbie zijn wij enorm bang dat we nu een gezond kindje in de buik hebben, maar die zuurstofgebrek krijgt bij de bevalling en dat we dan weer een gehandicapt kindje krijgen. Dus gaan we een draaiboek maken om het maar zo te zeggen.

Geplaatst

Lekker dat alles weer goed was bij de VK. En de kleine ligt toch met het hoofd naar beneden dat scheelt weer, toch?!

Ik wist niet dat je een soort draaiboek van je bevalling kon maken.

Wat ga je dan precies doen? Want het verloopt waarschijnlijk nooit zoals gedacht (denk ik?).

Hoe gaat het nu met de rugpijn en buikpijn?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Een bevalling loopt nooit zoals je hoopt, maar omdat bij Robbie zijn hartslag wegviel, het zo lang duurde (de rest moet Jan maar vertellen want ik heb maar de helft meegekregen haah) Wil Jan dat er nu naar ons geluisterd wordt ipv dat de artsen/vk de beslissing maakt. Mocht de hartslag weer zakken willen wij meteen een keizersnee. Jan is namelijk heel bang voor zuurstof gebrek bij de geboorte en dus weer een handicap in huis. Vandaar. En onze vk heeft hier alle begrip voor en wil heel graag dit allemaal met ons doornemen. Ik denk dat het in ons geval scheelt dat Robbie al gehandicapt is en dat ze er alles aan zullen doen om de bevalling zo voorspoedig te laten verlopen.

De buikpijn valt wel mee. Het is te doen. Het voelt als beginnende weeen, maar 1 geluk ik heb nog geen ontsluiting en mijn baarmoedermond is er ook nog helemaal niet mee bezig dus weet ik dat het allemaal voorweeen zijn. De kleine is iets rustiger nu hij met zijn hoofdje naar beneden ligt ook wel lekker.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zojuist een belletje gehad van de huisarts. Ik heb vanmorgen urine ingeleverd voor controle blaasontsteking. Dat kan namelijk ook als voorweeen voelen. Nou ik heb dus blaasontsteking en krijg nu speciale antibiotica voor een x aantal dagen.

Geplaatst

Hey Es,

Hoe gaat het met de blaasontsteking? Werken de antibiotica? Is je buikpijn nu ook minder geworden? Ik hoop het wel voor je.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb nooit gemerkt dat ik blaasonsteking had/heb. Die pijn in mijn buik heb ik nog steeds. Die voelen precies als de (voor)weeen bij Robbie dus ik ga er ook vanuit dat dat ze zijn. Die blaasonsteking??? Ik neem netjes 3x per dag mijn pilletje, maar ga niet vaker naar de wc dan normaal of zo. Maar ja vrijdag moet ik weer opnieuw getest worden.

En ja vrijdag gaan we nog een weekendje weg. Naar Limburg in een huisje met vrienden die 4 weken na mij zijn uitgerekend en hun zoontje is 6 weken ouder dan Robbie. Toeval he. Er gaan ook nog andere vrienden mee, maar die hebben gisteren pas geboekt en zitten in 2 andere huisjes. Ik heb daar niet zo'n fijn gevoel over. Maar ja ik probeer me maar niet druk te maken en gewoon zelf te gaan genieten van ons weekend. Laatste weekendje weg met 1 kind. Ben ook zo nieuwsgierig hoe Robbie straks gaat reageren op zijn broertje. Spannend allemaal toch.

Geplaatst

Veel plezier met jullie weekendje weg! Klinkt hartstikke leuk. Nog even lekker relaxen voordat nummer 2 zich aanbied.

Morgen je intake van de kraamhulp las ik, ben benieuwd hoeveel uren jullie krijgen, ook de standaard 49 uur?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik verwacht weinig van het gesprek morgen, omdat dit de 2de keer is dat ze langskomt. Bij Robbie is ze ook langs geweest, maar uiteindelijk kreeg ik een ander (5 dagen van 3 uur, omdat Robbie zijn 1ste maand in het ziekenhuis lag). Ik denk dat wij de standaard uren krijgen, maar ik ga proberen voor meer, want wie zorgt ervoor Robbie als ik net bevallen ben???? Even kijken of dat gaat lukken, maar dat weten we pas na de bevalling. Voor hetzelfde geldt ben ik na 1 dag weer op de been. Bij Robbie moest ik wel en zat ik de 4de dag in de auto op en neer naar het ziekenhuis dus niks kraamtijd.

Heb ook wel zin om het weekend weg te gaan. Ben nu de bank aan het wassen en morgen nog even de gordijnen. Dan volgende week de 2de box naar beneden, tasje pakken, papieren in orde maken en dan is echt alles klaar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Gisterenavond is de kraamverzorgster langs geweest. Het was leuk om haar weer te zien en eigenlijk ging het gesprek alleen maar over Robbie. Ik krijg standaard 49 uur en 1/2 per dag extra omdat Robbie gehandicapt is. EN dan misschien nog een keer 1/2 per dag extra omdat Robbie onder de 4 is, maar dat wordt pas bepaald na de bevalling. Zo nu snel verder de spullen pakken en rond de lunch de auto in en even lekker naar Limburg.

Dames tot maandag, fijn weekend allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden