Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Grappig om te lezen dat we allemaal een beetje hetzelfde ervaren. Hier ligt de kleine ook erg laag. Kan ook zo lekker op je blaas drukken af en toe. Ben je net naar het toilet geweest, moet je alweer, haha.

Maar ook bij mij is er niets door gezegd verder door de verloskundige behalve dat de baarmoeder keurig groeit en ligt. Daar gaan we dan maar vanuit toch?! En ook ik begin einde van de dag mijn heupen wel te voelen hoor. Zeker als ik die dag druk ben geweest met onze kleine man en hem toch net even te vaak heb moeten tillen...

Ik heb ook even een fotootje gemaakt van mijn buik; 23 weken en 1 dag alleen lukt het niet hem te plaatsen. Probeer het zo nog even in een nieuw berichtje.

Heerlijk toch dit weer? Van mij mag het ook zo blijven hoor. Lekker veel naar buiten, alleen maar goed. Vandaag helaas de hele dag binnen op het werk maar wel lekker op het fietsje gegaan. Toch zou ik het fijn vinden om wat meer energie te krijgen. Heb soms gewoon echt geen fut voor dingen en baal daar dan van. Hebben jullie dat ook? Misschien moet ik dan toch ook maar aan de Floradix...

Fijne dag vandaag allemaal!

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooi buikje hoor Kaatje!

Ik ben vanmorgen maar weer eens op de weegschaal gaan staan... 8 kilo aangekomen sinds de punctie! Is dat nou heel veel? Ik eet niet anders dan anders...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Mooi kaatje! En idd we hebben allemaal een soort gelijk buikje en kwaaltjes, fijn die herkenning. En super leuk om jullie buiken te zien. Daar worden we blij van!

Pip, ik ben ook vanmorgen op de weegschaal gegaan en ben 10kilo aangekomen vanaf moment dat ik starten met de pil en dus het hele proces. Merkte dat ik toen al aankwam van de hormonen. Ik zelf vind het best wel veel, zeker omdat we op de helft zijn en nu vaak pas het gewicht van de baby gaat komen, die moet nog tien keer zijn gewicht voor het geworden gaat worden en 1 x de lengte. Gemiddeld is 12-15 kilo om aan te komen tijdens een zwangerschap. Dusss dan gaan wij hard, maar ook ik eet niet meer, al smaakt dat koekje best...haha.

Geplaatst

Mooie buikjes allemaal!! Leuk hoor.

wat is het toch een heerlijk weer, van mij mag het wel blijven zo :-)

Hier ook een baby die heel laag kan liggen en lekker tegen je blaas kan trappelen maar ook heel hoog echt al bij mijn ribben.Van de week lag ik op bed en toen bewoog de buik helemaal erg leuk!

Verlof gaat hier in op 23 mei heerlijk!Kan er al erg naar uit kijken.En bij jullie?Gaan jullie nog op vakantie voor dat de baby er is?Wij gaan in mei nog een midweek weg en in juni en weekend samen nog.

Aangekomen,ja hier 9 a 10 kilo al Moet ook zeggen dat ik chocolade verslaafd ben ;-p

zou mijn buik foto toevoegen hij staat alleen op de zijkant ;-) geen idee hoe dat kan

Geplaatst

Mooie buikjes hoor dames en als ik zo lees dat jullie een aantal kilos zijn aangekomen, is dat niet zichtbaar.

Hier net naar de Vk geweest en alles weer inorde. heb er wel een raar probleem bij. Van ondere heb ik continue een druk op mijn V... Net alsof ik contiinue moet persen. en dat er elk moment wat uit kan komen.

Nou dan wordt je door de gyn lekker met de neus op de feiten gedrukt. Tja dat kan gebeuren met een derde zwangerschap. Alles rekt uit en wordt slapper, dan krijg je te maken met verzakkingen. hahaha goh hoe bedoel je dat ik mij nu oud voel. Is helaas niets tegen te doen, waarschijnlijk is het later in de zwangerschap weg. Dus nog even wachten.

23 mei is ook mijn laatste werkdag. Ga al wel volgende week starten met het overdragen van het werk. Om zo mijn werkdruk iets te verminderen. Loopt soms behoorlijk te spuigaten uit. Afgelopen weekend ook weer een aantal extra uren bezig geweest.

Hoe gaat het bij jullie de combi zwanger en werken?

lfz Ig

Geplaatst

Hey Ig,

Dat drukkende gevoel heb ik vorige week ook een paar dagen gehad. Zei nog tegen mijn vriend dat het voelde alsof de baby al half in mijn vagina lag. Zo vreemd! En ik ben toch echt niet voor de derde keer zwanger hoor. Ik denk dat ze toen extreem laag lag en dat er daardoor zo'n drukkend gevoel ontstond. Heb het een paar dagen aangekeken en toen verdween het weer.

Nu heb ik een beetje last van getrappel tegen mijn blaas. Was bang voor een blaasontsteking, dus urine naar de huisarts gebracht. Blijkt niets aan de hand, maar wel goed in de gaten houden. Bij twijfel gewoon weer komen testen zei hij. Die schopjes tegen mijn blaas voelen zo vreemd. Zeker als die een beetje vol is. Ineens een paar keer een stoot die heel kort dat gevoel van heel nodig naar de wc moeten erger maakt.

Sinds een paar dagen ook aan het einde van de dag een pijnlijk schaambeen. Zou dit met het bekken te maken hebben?

Wat een kwaaltjes allemaal, haha.. Maar ik vind nog steeds dat ik niet mag zeuren. Voel me over het algemeen echt prima. Wordt erg vrolijk van het getrappel in mijn buik. Nu echt iedere dag duidelijk aanwezig.

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Iggie 13 maart controle

Pip83 2 april vk

Emsie 4 april vk

Geplaatst

he Pip, Nou ik wil bijna zeggen gelukkig dat jij er ook last van heb gehad. Voel ik me niet meer zo oud;-)

Maar het is een blijft een vervelend gevoel. Dat trappelen op de blaas dat ken ik niet, maar lijkt mij ook niet fijn. Volgens blijf je lopen naar het toilet.

Ook even het lijstje bijgewerkt.

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Afspraken:

Pip83 2 april vk

Emsie 4 april vk

Iggie 10 april

Geplaatst

iggie wat een vervelend gevoel, hopelijk gaat het inderdaad nog weg!

pff nou ik moet zeggen ben wel toe aan mijn verlof ben zo moe bah! hopelijk even een periode ...

nog 8 weken werken, heb ook nog 2 weken vakantie tussen door.

Voorstellen:

Afspraken:

Sas27 31 maart vk

Pip83 2 april vk

Emsie 4 april vk

Iggie 10 april

Sas27 11 april 3d/4d echo

Geplaatst

Hai meiden,

Leuk er is weer vollop geschreven!

Hier iets minder getrappel van binnen deze week, maak me geen zorgen want voel het wel elke dag maar minder goed, alsof er meer ruimte is en hij daardoor minder tegen de wanden komt. Wat goed zou kunnen, er komt natuurlijk meer vruchtwater bij en de baarmoeder groeit, maar de kleine ook lijkt me...nou ja zolang ik elke dag iets voel is het prima. Minder op de blaas dus komt omhoog denk ik.

Hier ga ik 6 juni met verlof, dat is 6 weken voor de uitgerekende datum. Werken gaat goed, mijn rug begint alleen met de dag meer zeer te doen. Heel naar en pijnlijk. Loop als ik langere stukken loop ook als een waggelende eend. Alles gaat dan zeer doen. Sta ook op met pijn in de botten rondom rug, beken en onderkant. Benen voelen vaak moe, en lichamelijk werk heb ik toch echt niet. Het werk volhouden gaat goed maar die rug, pffff, ben ook wel sneller moe en geprikkeld. Het slechte slapen is wel van de baan en het heeeeel nodig snachts moeten plassen ook, denk echt dat de boel omhoog komt en ik daardoor minder vaak moet plassen. Werk naast overdag ook twee avonden na het overdag werken en dat breek me op, 12 uur aan 1 stuk is nu echt te veel....ook niet zo raar natuurlijk. Heb daarom besloten om 1 avond minder uren te gaan maken, alles is rond en mijn uren zijn overgenomen door anderen, dus dat is fijn!

Naar de wc gaan blijft een punt, maar ben er eigenlijk een beetje aan gewend geraakt, net als het veel vaker plassen dan voor de zwangerschap. Maar dat dikkere lijf, oh dat is toch erg moeilijk voor me merk ik. Maar goed, wil de focus er vanaf omdat het er blijkbaar bijhoort en ik geen gekke dingen doe dus mezelf weinig kan kwalijk nemen.

Weet niet of jullie dit ook hebben maar ik vergeet nogal eens wat. Eergister kwam ik thuis na een werkdag, stond de achterdeur wijd open....huh mijn man is in hongkong en ik ben alleen thuis...hoe kan dit. Geen inbraak sporen, kan gewoon niet anders dan dat ik zelf de deur niet goed dicht gedaan heb en hij open gewaaid is. De poesen blij die konden lkkr in en uit...oeps, en zo heb ik nog wel meer voorbeelden van sleutels, mobiels, die kwijt zijn en opeens weer ergens opduiken. En dit herken ik totaal niet van mezelf, ben erg netjes en gestructureerd....heel maf.

Geplaatst

Oh Emsie zo herkenbaar! Ik stond laatst een glas water leeg te gooien in de prullenbak. Terwijl ik dat deed dacht ik: wat ben ik nou eigenlijk aan het doen? Volkomen in de war en vergeetachtig.

Ook hier blijft naar de wc gaan een punt, maar ook ik lijk eraan te wennen. En ja dat dikke lijf... Word vooral gek van alle opmerkingen over mijn buik. Op één dag krijg ik opmerkingen als: 'zo wat een buik al' en even later 'wat een mooi bescheiden buikje heb je'. Ieder zijn mening, maar word er soms wel gek van. Alsof ik het in de hand heb! Ik eet gewoon normaal en ben geen snoeperd ofzo.

Die pijn in het bekken ken ik. Sinds paar dagen ook mijn schaambeen. Vooral 's avonds, als ik overeind kom of veel loop. Na een stukje lopen lijk ik ook net een pinguïn met de benen een beetje uit elkaar, haha...

Mijn verlof gaat 4 juni in. Ik moet dan nog wel een stagedag voor mijn opleiding en heb 10 juni nog een tentamen. Kijk uit naar die vrije weken. Al mijn vakanties dit jaar ben ik aan het leren. Dan eindelijk even niets moeten. Hopen dat die kleine niet veel te vroeg komt!

Oh ja en het getrappel... Hier verschilt het ook per dag hoor. Ene dag heel duidelijke schoppen, andere dag iets verder weg. Volgens de verloskundige hartstikke normaal!

Geplaatst

Haha pip moet lachen om jou actie van water in de prullenbak....zie mezelf namelijk ook zo doen en dus zo herkenbaar. Gelukkig dacht dat ik mijn brein aan het verliezen was. Zeg tegen omstanders die hartelijk moeten lachen om al mijn maffe acties dat met de dag dat mijn buik groeit ik er hersencellen voor inlever...hihi.

Nadacht ik gister schreef dat ik beter/goed slaap, vannacht uren wakker gelegen. Kennen jullie het benauwende gevoel dat alles straks maar ook nu al veranderd en dat je er angsten over hebt? Bijvoorbeeld dat je al je vrijheid kwijt bent, etc. Het vloog me weer even zo aan, heb echt effe liggen huilen...

Geplaatst

Dat van die hersencellen heb ik ook al regelmatig gedacht. Ook dat benauwde gevoel ken ik. Het gaat bij mij alleen niet zozeer om de verandering als er een kindje komt, maar meer de onzekerheid of ik er goed voor kan zorgen.

Hier vannacht ook wakker gelegen. Gisteravond ineens krampen. Schrok me rot. Rest van de nacht een zeurende buik. Vanmorgen de vk gebeld. Ze denkt toch blaasontsteking dus urine moet nu op kweek. Duurt een week voordat de uitslag er is. Dat is toch veel te lang?! Als de krampen terugkomen weer bellen.

Zelf denk ik combinatie van geïrriteerde blaas door schoppen, darmen en teveel doen.

Ik blijf vandaag op de bank liggen. Heb me ziekgemeld. Vind ik altijd zo rot, maar realiseer me dat dit zoveel belangrijker is. Het zal me toch niet gebeuren dat er nu nog iets fout gaat...

Geplaatst

Hoi meiden,

Ergens wel lekker om al die kwaaltjes van jullie te lezen hoor ;-) En om ze hier zelf ook kwijt te kunnen.... hier ook soms best al wel een drukkend gevoel op de onderkant zeg maar en ik heb het nu al twee keer gehad dat ik na het niesen wat schoons aan kon trekken ;-) Moet echt die bekkenbodem spieren gaan trainen. Heb het geleerd bij de zwangerschapsgym tijdens mijn eerste zwangerschap maar het schiet er nog zo vaak bij in. Ben speciaal voor jullie ook nog even op de weegschaal gaan staan, hier 6,5 kilo erbij dus dat is netjes. Ik ga, als alles goed blijft gaan, 4 juni met verlof. Dat is de dag voor mijn verjaardag en 4 weken voor de uitgerekende datum. Kijk er nu al naaruit. Voor die tijd gaan we nog twee weken op vakantie naar Denemarken/Zweden, ook zin in uiteraard.

Pip hoe is het nu met jou? Is je buik weer wat rustiger en ben je dat zelf ook?

En Emsie heel normaal hoor dat het idee dat alles straks anders is je aanvliegt. Maar geloof me, als die kleine er straks is zul je zien hoe snel het lijkt alsof het nooit anders is geweest. Volg je (moeder)hart en dan komt het echt allemaal goed!

Fijne dag nog verder!

Geplaatst

Voorstellen:

Afspraken:

Sas27 31 maart vk

Pip83 2 april vk

Kaatje 2 april vk

Emsie 4 april vk

Iggie 10 april

Kaatje 16 april extra groeiecho

Geplaatst

Ha meiden,

Na twee dagen rustig aan doen gaat het gelukkig een stuk beter! Pfff ik kneep m toch wel even hoor.

Ik slaap overigens sinds een week met een kussen tussen m'n benen. Dat helpt tegen pijnlijke heupen/bekken 's nachts. Ik werd eerst zo vaak wakker bij het omdraaien. Nu geen last meer van.

Die kleine van ons is flink in de weer 's nachts. Het lijkt soms wel een kickbokswedstrijd in mijn buik :)

Sas wanneer weet jij meer over de diabetes? Kaatje 6,5 kilo, netjes hoor! Ig hoe gaat het met het drukkende gevoel? Emsie is je man al terug? En Hoopvolle Toekomst, hoe gaat het met jou en je moeder?

Geplaatst

pip goed om te lezen dat het beter gaat. ik kan mij voorstellen dat het schrikken is.

ik slaap ook met een kussen, heerlijk!

Ik moet vrijdag naar het ziekenhuis voor de test, ik ben benieuwd.

Beetje jammer dat je nuchter moet blijven ik heb al zo,n honger in de morgen haha.

Hier voel ik de baby de laatste 2 dagen een stuk minder, ik heb geen idee vanaf welk termijn je de baby zijn ritme moet herkennen.

kaatje netjes hoor 6,5 kilo!

Geplaatst

heej meiden

Even een poosje hier niet op geweest. Druk met alles in huis en met mijn moeder en het feest van mijn ouders. Goed om al jullie verhalen te lezen . Wat spannend pip

kan me voorstellen dat je je zorgen maakte.

Hier gaat het goed ik geniet met volle teugen kindje is al druk aan het bewegen. Vind het zo wonderlijk om te voelen elke keer schrik ik er ook een beetje van. Voel me goed gelukkig niet meer misselijk alleen nog als ik te laat naar bed ga of te vroeg uit bed kom. Verder heb ik wel erg zere borsten vooral te tepels. Werd deze week wakker en zag een kring in mijn shirt rond mijn tepel zou ik gelekt kunnen hebben? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met mijn moeder gaat het goed we zijn nu over de helft van de bestralingen heen nog kleine 2 weken en dan kunnen we volgende week zaterdag het allemaal afsluiten met het 40 jarig huwelijksfeest van mijn ouders. We leven allemaal uit naar die dag.

De 28e mogen weer naar het ziekenhuis voor controle dan hopen mijn schoonmoeder en schoonzusje mee te gaan. Voor mijn schoonouders is het hun eerste kleinkind. Mijn ouders hopen de keer daarna mee te gaan als hun eigen drukte achter de rug is.

Nou meiden ga jullie weer in de gaten houden

Geplaatst
Voorstellen:

Afspraken:

Hoopvolle Toekomst 28 maart controle zhuis

Sas27 31 maart vk

Pip83 2 april vk

Kaatje 2 april vk

Emsie 4 april vk

Iggie 10 april

Kaatje 16 april extra groeiecho

xxxx

Geplaatst
heej meiden

Even een poosje hier niet op geweest. Druk met alles in huis en met mijn moeder en het feest van mijn ouders. Goed om al jullie verhalen te lezen . Wat spannend pip

kan me voorstellen dat je je zorgen maakte.

Hier gaat het goed ik geniet met volle teugen kindje is al druk aan het bewegen. Vind het zo wonderlijk om te voelen elke keer schrik ik er ook een beetje van. Voel me goed gelukkig niet meer misselijk alleen nog als ik te laat naar bed ga of te vroeg uit bed kom. Verder heb ik wel erg zere borsten vooral te tepels. Werd deze week wakker en zag een kring in mijn shirt rond mijn tepel zou ik gelekt kunnen hebben? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met mijn moeder gaat het goed we zijn nu over de helft van de bestralingen heen nog kleine 2 weken en dan kunnen we volgende week zaterdag het allemaal afsluiten met het 40 jarig huwelijksfeest van mijn ouders. We leven allemaal uit naar die dag.

De 28e mogen weer naar het ziekenhuis voor controle dan hopen mijn schoonmoeder en schoonzusje mee te gaan. Voor mijn schoonouders is het hun eerste kleinkind. Mijn ouders hopen de keer daarna mee te gaan als hun eigen drukte achter de rug is.

Nou meiden ga jullie weer in de gaten houden

Goed en leuk om weer van je te horen! Fijn ook dat alles goed gaat.

Ik heb ervaring met lekkende borsten, al een aantal weken, een paar keer per week heb ik vlekken in mijn nachthemd. Heb het aan de vk gevraagd en dit is vrij normaal, de een heeft het eerder dan de ander maar het hoort bij het proces van je klaar maken voor de kleine en je rol als moeder. Het klinkt alsof jij idd ook lekkende borsten hebt. En de pijnlijke borsten horen er dan helaas ook bij.

Geplaatst

Hoop volle toekomst, goe dvan je te horen en hopelijk izijn de kuren volgende week afgerond en kan er gewerk worden aan het herstel.

Sas, spannend vrijdag, hoe voel je je? en voel je de beeb al weer wat meer?

Pip heb je al een uitslag gekregen?

Kaatje, jouw zoontje is toch nu ook rond de 20 maanden? krijgt hij iets mee van de zwangerschap en bij jou Sas?

Emsie, hoe is het met de vergeetachtigheid. Hier ook wel last van, maar ik ben toch altijd al een beetje een neuroot geweest, dus af en toe blijf ik mezelf controleren:-)

Hier gaat het wel aardig, drukkend gevoel van onderen blijft. Buik groeit als kool, heb al moeite om mijn schoenen / laarzen aan en uit te trekken. en mijn energie level is laag. Liefst lig ik lekker op de bank en dan de hele dag series kijken waar je niet bij na hoeft te denken. We hebben sinds kort Netflix en ik ben nu gestart met The vampire diary. hahaha ik ben nu verslaafd. Daarnaast heb ik een andere verslaving, namelijk van die suikerhartjes. Maar daar mee moest ik stoppen nadat ik vorige week drie zakken in 1 week heb leeg gegeten en ruim een kilo was aangekomen. Wil best aankomen, maar wel gezond aankomen:-)

verder ga ik deze week met mijn manager zitten om mijn werkzaamheden alvast over te dragen. Dat zal hopelijk de druk iets verminderen en wat meer innerlijke rust geven. dat mijn werk niet stil igt (en ondertussen verdubbeld) als ik er niet ben.

Fijne dag dames

Geplaatst

Hoopvolle toekomst wat fijn dat het einde van de bestralingen in zicht komt en jullie dan ook nog eens een heel mooi feest te wachten staat. Hopelijk heeft ze alles niet voor niets doorstaan en kan er binnenkort nog meer goed nieuws gevierd worden. En ook fijn te lezen natuurlijk dat het met jou en de kleine goed gaat.

Spannend Sas vrijdag, ben heel benieuwd.

Iggy mijn kleine man is volgende week inderdaad alweer 20 maanden. Gaat zo hard. Hij is vanochtend voor het eerst een ochtendje wezen wennen op het kinderdagverblijf. Kom ik hem halen en vraag ik of ie mee naar huis gaat zegt ie nee. Haha goed teken. Beter zo dan dat het brullen is wanneer wij er niet zijn. Het is een kinderdagverblijf op/naast een boerderij. Hij vindt het geweldig om buiten te zijn dus kan zijn hart daar ophalen natuurlijk. Vanochtend waren ze al naar de koeien wezen kijken maar die vond hij toch wat groot. Volgende week de middag wennen en de week daarna iedere dinsdag. Zo heeft mama straks ook een dagje voor zichzelf en daarna met de kleine. Hij is nog net te jong om echt bewust iets van de zwangerschap mee te krijgen. Als ik hem vraag waar de baby is wijst hij wel naar mij en steeds vaker ook echt naar mijn buik maar dat is het dan ook wel. Sinds kort wil hij nog weleens een schop van zijn zusje krijgen als hij bij mij op schoot zit dus wie weet gaat ie dat straks nog beter begrijpen. En jouw mannetje dan?

Enneh dat op de bank hangen klinkt heeeel herkenbaar. Wil vaak nog van alles doen maar het komt maar niet uit mijn handen. Erg he?!

Geplaatst

Hallo meiden,

Hoopvolle Toekomst wat fijn dat het goed gaat met je moeder. Het einde van de behandeling in zicht en dan vol goede moed vooruit!

Sas jij kreeg vandaag uitslag toch?

Emsie voel je je kleine man weer wat beter?

Kaatje wat klinkt dat kinderdagverblijf leuk! Heb direct gekeken of dat hier in de buurt ook zit.

Iggie weinig energie is ineens zeer herkenbaar. Ik had energie voor tien, maar kom sinds deze week amper vooruit. Zo moe... Als ik even op de bank lig, val ik gelijk in slaap. Wat kan dat opeens snel omslaan!

Hier vanmorgen flink geschrokken. Ineens bloedverlies. Direct de vk gebeld en die kwam meteen langs. Hartje gehoord, moest huilen van opluchting. Had haar sinds gisteravond niet meer gevoeld, dus was best bang. Vermoedelijk toch weer ader in baarmoedermond. Laatste keer was bij 13 weken, dus alweer even geleden. Moet het in de gaten houden en als het erger wordt meteen bellen.

Vandaag dus wederom rustig op de bank doorgebracht. Bloeden lijkt gestopt. En gelukkig voel ik onze uk nu weer flink trappelen.

Urine op kweek moet opnieuw. Vorige was geen duidelijke uitslag uit te halen. Lukte vanmorgen door alle gedoe niet om op tijd potje naar het lab te brengen. Dat wordt dus pas maandag.

Nou meiden, hopelijk wordt het een rustig weekend. Geniet van het vrij zijn allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden