Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pip jeetje daar schrik je inderdaad van! gelukkig alles goed met de baby.

lekker rustig weekend houden!

vervelend is dat het als je de baby wat minder of niet voelt, zo onzeker word je er van.

iggie erg herkenbaar hier ook geen energie, nergens zin in ja lekker hangen ;-)

Hier heeft ze geen idee dat ze een broer krijgt, wel weet ze dat er een baby in de buik zin. maar die zit volgens haar nu bij iedereen haha ;-) en ze roept broertjeeeeee waar ben jeeeeee haha

bij jou, heeft hij al wel besef?

hoopvol, goed te lezen dat het goed gaat met je moeder! heerlijke afsluiter het feest leuk vooruitzicht voor jullie. lekker genieten samen!

Hier vandaag de test gehad, en gelukkig niks aan de hand! dus we kunnen lekker taartjes en brosjes blijven eten ;-)

dochter was vannacht ziek, ze spuugde alleen maar zo zielig, dit was de eerste keer dat ze moest spugen in haar leventjes, ze snapte er niks van ....

dus amper geslapen vannacht, vanavond maar vroeg slapen heerlijk!

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow Pip, dat was even schrikken! Ben blij te horen dat alles nog op zn plek zit. En Sas wat top dat jij ook goed nieuws hebt, lkkr genieten van al dat lekkers!

Energie gaat hier ook op en neer! Vandaag prima, eergister nog lamlendig op de bank. Voel de kleine duidelijker dan een tijdje terug, de kracht in hrt lijfje neemt toe! Hoe gaat het met de buikomvang ladys? Hier ben ik op 101cm uitgekomen! En nog steeds 10-11 kilo aangekomem. Ben nu wat meer bedacht op mijn gebrek aan geheugen dus werk nog wat meer met lijstjes en vraag anderen me te helpen herinneren. Slaap nu ook met het voedkussen, wat een uitkomst zeg, sliep zo brak de laatste tijd en nu met kussen al twee nachten prettig.

Geplaatst

Hier gaat het goed met de omvang. Mensen zeggen steeds dat ik een bescheiden buikje heb. Niet altijd even leuk om te

horen maar het zal vanzelf wel komen ben natuurlijk in het begin behoorlijk afgevallen. Maar nu inmiddels 3,5 kilo aangekomen

vanaf mijn startgewicht.

Mijn geheugen wordt er inderdaad ook niet beter op vooral met boodschappen doen dan weet ik soms echt niet meer waarvoor

ik naar de winkel ging. Maar zeg het nu tegenwoordig maar tegen mijn man zodat ik hem op kan bellen wat ik ook alweer nodig had

haha.

Maandag werd mijn man 30 en het mooiste cadeau wat hij kreeg was dat hij zondagavond 2 minuten voor 12 voor het eerst zijn kindje voelde

echt heel bijzonder. Ik vond het nog mooier dan toen ik zelf het voor het eerst voelde. De glinstering in zijn ogen maakte mij de gelukkigste

vrouw op aarde.

Vrijdag mogen weer naar het ziekenhuis dan gaan mijn schoonmoeder en schoonzusje mee ben benieuwd wat die ervan vinden.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Hoopvolle Toekomst 28 maart controle zhuis

Sas27 31 maart vk

Emsie 31maart vk

Pip83 2 april vk

Kaatje 2 april vk

Iggie 10 april

Sas27 11 april 3d/4d echo

Kaatje 16 april extra groeiecho

Geplaatst

Hi dames, hoe waren de controles van afgelopen dagen? Hier alles zijn gangetje. Ik heb zin in het weekend en het mooie weer. Gaan jullie lekker genieten? Fijn weekend

Geplaatst

ja bij ons was de controle gelukkig weer goed. Alleen het kindje is wel groot zit tegen de bovengrens aan. Dus ze gaan

het wel in de gaten houden. Moet nu 25 april weer komen en bij de 30 weken krijgen we een groei echo. Maar ze kunnen

er toch niks aan doen. Hebben jullie ervaring met een groot kind? Vind het wel gek want ik ben zelf niet dik en nog maar

4 kilo aangekomen. Maar ja ga me er niet te druk om maken.

Nou ga weer heerlijk van de zon genieten. Mensen fijne dag nog.

Geplaatst

Mijn jongste zoontje was 4305 gram bij de geboorte met 37,5 weken.

Wat wil je precies weten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben ik ook weer eens, ben gelukkig weer op de been. Vanaf vorige week donderdag flink ziek geweest en uiteraard volgde ons kleine mannetje ook. Oorontsteking en een beginnende longontsteking constateerde de huisarts, zo sneu! Gelukkig zijn we nu allebei weer zo goed als fit en hopen we maar dat die kleine bij mij er niet al teveel last van heeft gehad ;-) Woensdag mogen we weer even naar de verloskundige maar zo te voelen maakt ze het prima. Hoopvolle toekomst ik krijg binnenkort ook een extra groeiecho omdat ze uit de berekeningen bij de 20 weken echo konden zien dat ze een weekje voorloopt in haar groei. Kan nu weer heel anders zijn natuurlijk, ben benieuwd. Werd verder helemaal nog niet gesproken over zwangerschapssuiker of iets dergelijks hoor. Mijn zoontje was ruim 3200 gram bij zijn geboorte en ik vind mijn buik nu niet veel groter dan toen. Denk dus dat het allemaal wel meevalt maar wel fijn dat ze het in de gaten houden toch?! Kunnen we stiekem weer even spieken daarbinnen.

Pip hoe is het met jou? Geen bloedingen meer gehad?

En met de rest? Alles ok? Alweer wat meer fut door het mooie weer Iggy en Sas of hangen jullie ook nog het liefste op de bank? :-)

Geplaatst

Mijn jongste heeft vanaf de 20 weken al fors voorgelopen qua groei. Vanaf 30 weken zwangerschap liep hij 4-5 weken voor qua groei.

Ik kon er niks aan doen, ik had iig geen zwangerschapsdiabetes, daar hebben ze mij meerdere malen op getest.

Ik ben zelf ook groot, 1.90 en manlief ook.

Dus niet zo gek dat wij groter kinderen krijgen.

Maak je je ergens zorgen om?

Geplaatst

Hier ook weer controle gehad, duurde gewoon ruim 5 min voor ze een hartslag had gevonden, ik kneep hem wel even.

ook hier krijgen we een groei echo, omdat de baarmoerder groter is en ze dacht misschien de baby ook.

Ook heb ik aangeven dat de baby minder beweegt dan gewend, toen moesten we ook langs het ziekenhuis voor een hartfilmpje en een echo

alles goed gelukkig prima hartfilmpje en echo ook goed. Ze heeft gelijk de baby opgemeten maar die loopt gelijk met de 27 weken dus niet te groot. hij weegt nu 1 kilo :-)

Dus de baarmoeder loopt denk ik gewoon voor, maar dat zou ik wel horen bij de groei echo!

@hoopvolle, hoe weten ze dat het kindje de boven grens heeft? heb je een echo gehad of hebben ze gevoeld?

inderdaad niet te druk maken! komt wel goed :-)

@kaatje wat vervelend dat jullie ziek waren bah! hier ook vorige week ziek

zo zielig als de kindjes ziek zijn!

Hebben jullie lekker genoten van het heerlijke weekend?

van mij mag het zo wel blijven, krijg er gelijk meer energie van :-)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik had een controle vandaag. Alles loopt op schema. De baarmoeder momt boven de navel uit en de kleine voel ik dagelijks meerdere keren. Mijn bloeddruk was weer keurig en ze vond me niet te dik, vind zelf dat ik een aardige pens heb, maar draag het gewoon naar voren, geen bijzonderheden, mooi dat horen we graag!

Wat een hoop grotere kindjes of baarmoeders. Fijn dat jij je geen zorgen maakt Sas. Lkkr groeien zou ik zeggen!

Is het feest van je ouders al geweest hoop volle toekomst? Gaaf dat je partner het nu ook voelen kan, heerlijk om samen te delen, zo bijzonder. Mijn kerel blijft het ook bijzonder vinden.

Iggie dat met je schoenen/laarzen aan en uit herken ik, vind dat ook lastig en een beetje naar voelen, alles gaat zo dubbel.

Pip jij over de schrik heen? Alles rustig bij je?

Fijn Kaatje dat jullie weer fit zijn! En laat die zon maar schijnen, goed voor ons en het gezind blijven. Smeer mijn gezicht steeds wel goed in, heb al een zwangerschapsmasker dan een eerdere zwangerschap, erg mooi is dat niet.

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Afspraken:

Pip83 2 april vk

Kaatje 2 april vk

Iggie 10 april

Emsie 25 april vk

Geplaatst

Hey meiden,

Hier alles gelukkig rustig! Geen rare verschijnselen meer gehad. Nog steeds moe, maar jeetje zeg...er groeit gewoon een kind in ons! Dat kost ook een heleboel energie. Tenminste, dat denk ik dan maar als ik aan het einde van de dag weer uitgeteld op de bank lig. Zijn jullie trouwens al aan het zwangerschapsgymmen?

Kaatje wat fijn dat je weer beter bent. Had je ook koorts?

Ik heb morgen controle bij de vk. Bij de 20 weken echo liep ons kindje ook voor qua groei. Maar net als Melis ben ik zelf ook groot, dus heel vreemd vind ik het niet. Baarmoeder groeide vorige keer volgens schema. Morgen kijken of dat nog steeds zo is.

Verder voel ik me soms enorm. Zit vooral ik mijn hoofd geloof ik, want ik hoor telkens dat ik zo mooi zwanger ben. Ik lach dan maar wat en denk ondertussen: zie je die dikke benen, bovenarmen en billen niet! Maar net als Emsie zit ook mijn buik alleen aan de voorkant. Als je me van achteren ziet, lijkt er niets aan de hand.

Dat van die schoenen/laarzen herken ik ook. Zat vorige week een wondje bij m'n kleine teen. Ik probeerde een pleister er op te doen, mooi dat dat dus niet lukte. Uiteindelijk heeft manlief het met een grote glimlach gedaan.

Ik geniet iedere dag van de bewegingen die ik voel. Zo mooi vind ik dat! Wel nog steeds onwerkelijk dat die schopjes en draaien van een baby zijn. Ik vind het moeilijk om me voor te stellen dat er straks een kindje in mijn armen ligt. Hoe zit dat bij jullie? Nog maar zo'n vijftien weken... Nooit gedacht dat ik zo ver zou komen...

Geplaatst
Hey meiden,

Hier alles gelukkig rustig! Geen rare verschijnselen meer gehad. Nog steeds moe, maar jeetje zeg...er groeit gewoon een kind in ons! Dat kost ook een heleboel energie. Tenminste, dat denk ik dan maar als ik aan het einde van de dag weer uitgeteld op de bank lig. Zijn jullie trouwens al aan het zwangerschapsgymmen?

Kaatje wat fijn dat je weer beter bent. Had je ook koorts?

Ik heb morgen controle bij de vk. Bij de 20 weken echo liep ons kindje ook voor qua groei. Maar net als Melis ben ik zelf ook groot, dus heel vreemd vind ik het niet. Baarmoeder groeide vorige keer volgens schema. Morgen kijken of dat nog steeds zo is.

Verder voel ik me soms enorm. Zit vooral ik mijn hoofd geloof ik, want ik hoor telkens dat ik zo mooi zwanger ben. Ik lach dan maar wat en denk ondertussen: zie je die dikke benen, bovenarmen en billen niet! Maar net als Emsie zit ook mijn buik alleen aan de voorkant. Als je me van achteren ziet, lijkt er niets aan de hand.

Dat van die schoenen/laarzen herken ik ook. Zat vorige week een wondje bij m'n kleine teen. Ik probeerde een pleister er op te doen, mooi dat dat dus niet lukte. Uiteindelijk heeft manlief het met een grote glimlach gedaan.

Ik geniet iedere dag van de bewegingen die ik voel. Zo mooi vind ik dat! Wel nog steeds onwerkelijk dat die schopjes en draaien van een baby zijn. Ik vind het moeilijk om me voor te stellen dat er straks een kindje in mijn armen ligt. Hoe zit dat bij jullie? Nog maar zo'n vijftien weken... Nooit gedacht dat ik zo ver zou komen...

He pip,

Wat herkenbaar je stuk! De verbazing en soms het ongeloof dat er echt een kindje in ons groet!! Woooow. Liep zaterdag langs een winkelruit en zag mijn eigen silhouet en denk dan nog steeds: het is gewoon gelukt!

Geplaatst

Alles goed met de kleine uk! Ze was lekker tegen de doppler aan het schoppen. De verloskundige voelde haar bewegen. Hartje klonk mooi en buik groeit precies volgens schema. Ook bloeddruk nog steeds prima. Over twee weken even bloed prikken i.v.m. die rhesusfactor en over drie weken weer controle bij de vk.

En ja Emsie, het is gewoon gelukt!!

Voorstellen:

Afspraken:

Kaatje 2 april vk

Iggie 10 april

Pip83 24 april vk

Emsie 25 april vk

Geplaatst

Fijn dat alles goed gaat met iedereen, wat gaat het snel allemaal he

even het lijstje aanpassen:

Voorstellen:

Afspraken:

Kaatje 2 april vk

Iggie 10 april

22 april groeiecho + controle v

Pip83 24 april vk

Emsie 25 april vk

Geplaatst

Ook hier was de controle afgelopen woensdag weer eentje volgens het boekje. Bloeddruk goed, gewicht netjes, de groei van mijn baarmoeder ligt keurig op schema en ook het hartje klonk weer mooi en krachtig. De verloskundige kon wel voelen dat onze kleine meid overdwars lag maar nog niet of ze echt groter is dan ze zou moeten zijn. Ben heel benieuwd naar die extra echo over 2 weken. Ook ik moet volgende week nog even bloed laten prikken ivm de rhesusfactor en verder gewoon zo doorgaan. Verder nog even lekker met de verloskundige zitten kletsen. Zij heeft ook de bevalling van ons zoontje begeleid dus dan heb je toch meer een klik dan met de overige verloskundigen uit het team. Mijn vriend vroeg nog of we haar niet kunnen boeken voor de bevalling maar helaas, haha. Het is maar net wie er dienst heeft natuurlijk maar ze gaf wel aan nog niet op vakantie te zijn dan. Verder nog even met haar over de naam zitten bomen, we zijn er nog niet uit hoor. Jullie?

Ga van het weekend zelf maar eens aan de slag met het kamertje heb ik bedacht. Net alle spullen in huis gehaald dus kan er tegenaan. Mijn ouders helpen normaal maar zijn op het moment ook erg druk en het begint nu toch wel een beetje te kriebelen moet ik zeggen. Morgen alweer 27 weken. Dan gaan we binnenkort nog 2 weekjes op vakantie. Daarna nog een maandje werken en dan breekt mijn verlof al aan. Moet toch eens wat dingen gaan ondernemen, haha. Zijn er bij jullie al kamertjes af? En zijn jullie al uit zaken als het geboortekaartje enzo?

Zal het lijstje nog even aanvullen...

Voorstellen:

Afspraken:

Iggie 10 april

22 april groeiecho + controle v

Pip83 24 april vk

Emsie 25 april vk

Kaatje 7 mei vk

Geplaatst

kaatje fijn dat alles weer goed was met jou en de baby!

hopelijk heb je de zelfde vk weer, met hoeveel zijn ze daar?

Hier is het kamertje zo goed als af, het wachten is op de gordijnen en moeten nog een plank aan de muur maken.

naam ja daar zijn wij eindelijk over uit. en geboorte kaartje denk ik ook wel

Hier ook nog een weekje vakantie dus nog 5 weken werken, heerlijk !!!

goed weekend allemaal

Geplaatst

Wat een goede berichten! Leuk!

Hier gaat ook alles lkkr, allen dat slapen...heb de vk er maar over gebeld, ik kan niet meer, loop echt op mijn tandvlees, lig uren per nacht wakker, te woelen en draaien, kan niet in slaap komen. En als ik dan slaap dan moet ik plassen en beginnen we weer van voor af aan! Wil graag op mijn buik liggen en kan geen goede houding vinden. Iemand tips? Vk zegt meer ontspannen en rust nemen tussendoor en ook melatonine halen bij de drogist.

Het kamertje heeft meubels maar is nog niet klaar, moet nog een kleding kast in en een beetje gepimpt worden. Op een kaartje zijn we aan het oriënteren, we gaan iets met een foto doen, denk dat we hem zelf gaan maken.

De namen zijn klaar. Hebben jullie voor en meid en een jongen namen of houden jullie het bij het geslacht wat genoemd is?

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ha meiden,

Kaatje fijn dat alles weer goed was!

Groeit jullie buik ook zo lekker door? Heb nu echt een flinke zwangere buik hoor. Ik zie hem met de week groter worden.

Emsie wat balen dat je zo slecht slaapt. Ben je altijd al een buikslaper? Ik heb ook moeite met lekker liggen. Ben een echte rugslaper, maar dat gaat nu maar even goed. Al snel moet ik echt anders gaan liggen. Het kussen helpt bij jou dus niet echt? Ik lig wel wat beter met een kussen tussen mijn knieën bij zijligging. Verder probeer ik me er maar aan over te geven. Ben sowieso om de twee uur wakker om te plassen.

Ik liep inmiddels ook op mijn tandvlees. Werk, stage, school, zwanger het werd allemaal een beetje veel. Hield echt nul vrije tijd over. Voelde me steeds vermoeider worden en lag regelmatig 's avonds te panieken in bed. Ik wilde zo graag alles volhouden, maar begon me steeds meer te beseffen dat dat gewoon niet gaat lukken.

Deze week gesprek gehad op school en in goed overleg besloten dat ik komende twee maanden een sabbatical neem. Pas na de zomer begin ik weer. We hebben een constructie bedacht waarbij ik nu wel even stop, maar toch geen studievertraging oploop. Voelde echt zo'n last van mijn schouders vallen. Enorm opgelucht.

Nog twee stagedagen tot de meivakantie en dan stopt het. Voel me nu al zoveel relaxter!

Nou meiden, geniet van het heerlijke weer. Emsie ik hoop dat je snel beter slaapt!

Geplaatst

Oh ja en namen hebben we al heeeeeeel lang! Zijn we niet meer vanaf te brengen. Geboortekaartjes nog niet naar gekeken en het kamertje krijgt steeds meer vorm. Straks eindelijk tijd om het lekker af te maken :)

Geplaatst

Hi dames,

Tijdje niet gereageerd, maar ik kan blijkbaar vanuit huis de site niet meer bereiken. Ik krijg steeds foutmeldingen. En nu probeer ik het via mijn werk. Want ik vond het toch te lang duren en lukt het dus wel. Net alles even bijgelezen en zo goed t elezen dat alle controles weer goed waren. En tja die vermoeiheid, die hoort er helaas bij. Moet ook zeggen dat het mij ook een beetje begint op te breken. Ik ga het daar donderdag nog even over hebben. Weet niet of ik het al gemeld had. Maar vorige week ben ik voor een extra controle naar het ZH geweest. Heb een hele strakke band om mijn buik. Maar gelukkig was alles goed. Waar ik wel van baal, omdat alles goed is, is dat er dus niets tegen gedaan kan worden. (klinkt een beetje raar) maar op een gegeven moment loop ik gewoon krom omdat mijn buik zo strak aanvoelt. Het doet geen pijn, maar het is wel een naar gevoel. het begint behoorlijk mijn leven te beinvloeden. Het lukt me niet meer om een hele dag te werken, afspreken met vrienden, daar heb ik dus geen zin in en voor mijn kids is het al helemaal niet leuk.

Wij hebben nog steeds geen naam, mijn oudste zoon mag ook mee beslissen en we komen er met zijn drie-en niet uit. En geboorte kaartje hebben we ook nog niet, Ik heb wel een idee, ik wil het eigenlijk zo simpel mogelijk houden. Niet zelf weer gaan ontwerpen.

Nou een beetje een eenzijdig verhaal geworden, maar ik zit op mijn werk, ik ga thuis maar eens knutselen hoe ik daar de site weer kan benaderen, zal wel iets met cookies. zijn.

Fijne werkweek meiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden