Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden!

Hoopvolle toekomst wat heerlijk! Fijn dat jullie nog even samen hebben kunnen genieten zeg. Iggie fijn dat dat nare gevoel weg is. Hoe gaat het met de andere vakantiegangers?

Hier alles goed! Nog maar tien dagen werken verspreid over vier weken heerlijk. Kijk uit naar het verlof. Eerst nog wel een andere happening om naar toe te leven, want eind deze maand ga ik trouwen! Afgelopen weekend een dag met vriendinnen gehad, waaronder een fotoshoot. Super mooie zwangerschaps/buikfoto's zijn het resultaat. Heel heel blij mee. Zal proberen er wat toe te voegen. Na ons huwelijk gaan wij lekker een paar dagen luxe naar Texel. Volgend jaar volgt dan een echte huwelijksreis.

Met uk gaat het ook goed geloof ik. Af en toe heeft ze een hele rustige dag. Dan ben ik direct bezorgd. Gelukkig voelt mijn buik meestal de volgende dag alweer als een wiebelend waterbed! Kan merken dat ze groter wordt, voel haar nu vaak door mijn hele buik tegelijk. Eerder alleen op één plek.

Willen jullie borstvoeding gaan geven? En voor de dames die al kinderen hebben: hebben jullie een bv-cursusavond gevolgd? Ik denk er namelijk over me op te geven hiervoor.

Hoop dat alles goed gaat en iedereen vooral lekker aan het genieten is!

sunypure.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier alles ook goed. Vorige week naar de gyn geweest en weer goed gekeurd:-)

Nu was er in het begin van mijn zwangerschap gemeld dat het een keizersnede zou worden omdat ik al twee keer een spoed KS heb gehad (harttonen van de kindjes gingen omlaag).

Nu gefet hij toch aan dat ik evt natuurlijk mag bevallen. Daar ben ik heel erg blij mee, maar ik vind het ook een spannende beslissing. Ik wil niet de baby in gevaar brengen. En bij beide voorgaande bevallingen moesten mijn kindjes worden gereanimeerd. Wat vinden jullie?

@ pip hele mooie foto!! en alvast gefelicitered met je aankomende huwelijk. Spannend hoor

ik ga wel BV geven, maar dan wel via afkolven. beide keren is het bij mij gewoon niet gelukt, met alle hulp van dien. Dus nu ga ik er niet eens aan beginnen. Ik begin gewoon meteen met afkolven en dan via de fles. Is ook leuker voor mijn partner:-)

Ik denk dat het wel wijs is om een BV cursus bij te wonen, maar dat komt omdat in mijn ervaring BV geven nog niet zo makkelijk is.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Iggie wel fijn dat je nu normaal kan bevallen, het lijkt mij ook erg eng en spannend.

misschien eens rustig met de gyn overleggen wat je angsten zijn.

stelt misschien wel gerust

hoopvol ol fijn dat jullie lekker genoten hebben, ook mooi weer gehad toch?

Pip mooie foto! Hartstikke leuk dat jullie gaan trouwen nog!

borstvoeding heb ik noet gegeven, en doe ik nu ook niet...

hier alles goed vandaag alleen erg veel pijn in de banden. Straks even lekker in bad.

ik heb vandaag de kleertjes al gewassen. Dan os het maar vast klaar he haha

deze week nog 3 dagen werken, dan heerlijk een weekje vrij lekker een midweek Texel en dan nog 2 dagen werken en heerlijk verlof.

Donderdag weer naar de vk ben benieuwd

Geplaatst

Jeetje Iggie dat is inderdaad een spannende beslissing. Als je gaat bevallen is dat iig in het ziekenhuis toch? Ik kan je hier echt geen advies in geven. Denk net als Sas dat je goed met de gyn alles moet bespreken en dan je gevoel laten beslissen.

Sas bij jou schiet het helemaal lekker op! Al bijna verlof. Geniet van je bezoek aan Texel!

Geplaatst

wauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mooie foto zeg!

En wat leuk dat jullie gaan trouwen!

Ik wil wel graag borstvoeding gaan geven. Ga nog wel naar een cursus denk ik. Maar zal niet lang bv gaan geven omdat ik snel weer aan de medicijnen wil.

Dit mag pas als ik gestopt ben met de borstvoeding.

Geplaatst

Het gaat inderdaad snel alweer 32 weken, begint nu wel spanend te worden

ik heb bijna verlof deze week nog 2 dagen werken dan een week vrij en dan nog 2 dagen werk en dan klaar heerlijk !!!

gaan jullie ook met 34 weken?

Geplaatst

Hai meiden,

Ik ben weer terug in het land na een ontzettend leuke vakantie. Eerst een weekje Denemarken met vrienden en kids en daarna met zijn drietjes door naar Zweden. Wat een mooi land is dat. Gaan er zeker nog eens terug.

Fijn te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat, met mijn gelukkig ook. Vanavond weer naar de verloskundige, ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen.

Mijn buik is lekker gegroeid de afgelopen weken en ik merk goed dat de kleine ook zwaarder aan het worden is. Ze kan zo heerlijk laag liggen, net op je broekrand zeg maar waarbij je dan echt denkt, kun je misschien even anders gaan liggen?

Hebben jullie dat ook? Ben benieuwd of ze vanavond een beetje kan voelen hoe ze ligt, de vorige keer ging dat nog niet en ik word er zelf nog geen wijs uit. Zie en voel wel van alles langsgaan maar of het een voetje, handje, elleboogje is.....

Gisteren zagen mijn collega's het ook, dat was wel erg grappig. Na deze week nog 4 weken werken en dan heerlijk verlof. Ik ga met 36 weken met verlof. Ben er vanwege allerlei veranderingen helemaal klaar mee dus kijk er ook echt naar uit!

Pip gefeliciteerd met je aankomend huwelijk en wat een mooie foto! Zouden jullie al gaan trouwen of ben je onlangs gevraagd?

Het is maar druk op Texel met jullie allemaal, haha. Maar het is dan ook een heerlijk eiland om even tot rust te komen. Geniet ervan!

Geplaatst

Kaatje wat klinkt dat heerlijk! Ik zou ook best nog wat langer op vakantie willen, maar dat zit er even niet in. Bij mij was wel het hoofdje te voelen vorige keer. Ergens rechts onder mijn ribben. Hoe ze verder ligt, bleef een raadsel. Hier ligt de baby nu juist vrij hoog. Ik voel voor het eerst echt druk naar boven.

Inmiddels ook de uitslag van de rhesusfactor binnen. Ik ben negatief, kindje positief. Dat betekent volgende week bij bezoek verloskundige een prik en na de bevalling nog een. Kaatje jij moest toch ook bloedprikken of vergis ik me?

We trouwen op 23 mei. Toen mijn lief me vroeg was ik vijf weken zwanger. We wisten het nog maar net. Het aanzoek zat al langer in de planning hoor. Voor veel mensen lijkt het alsof het één met het ander te maken heeft, maar dat is niet zo. Wel kiezen we er heel bewust voor om niet te wachten tot na de geboorte. Scheelt een heleboel qua dingen regelen. We trouwen klein, precies zoals we het willen. Huwelijksceremonie met aansluitend taart. Daarna met alleen naaste familie en vrienden uit eten. Heerlijk!

Ik ga ook met 34 weken met verlof. Heb er echt zin in! Moet nog wel een heleboel doen dan voor mijn gevoel. Merk dat steeds meer dingen lichamelijk 'lastiger' worden en vind het 's middags heel fijn om even te dutten op de bank. Lijk wel een bejaarde ;)

Goed om te lezen dat het bij iedereen oke gaat. Emsie benieuwd of jij lekker uitgerust bent op vakantie. Meiden, op naar de volgende goede controles en prachtige kindjes!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben er ook weer! Leuk om al jullie verhalen te lezen. Wat gaaf zeg die foto van je buik pip! En trouwen, super! Wij hebben op Kreta nieuwe trouwringen gekocht, zooo mooi! Met wit en geelgoud en 6 diamantjes voor in mijn ring, zelf ontworpen en laten maken en gelukkig was het eindresultaat prachtig. Maar ga hem afdoen en goed opbergen want hou vocht vast en ben bang dat ze hem anders kapot moeten knippen mocht ik een medische ingreep in het zkh krijgen tijdens de geboorte van ukkie.

Wat was vakantie hebben fijn zeg! Ben zeker gegroeid in de rust van de vakantie week! Ben lkkr rond aan het worden! Kan haast mijn voeten niet meer aanraken zonder allerlei rare houdingen aan te nemen. Ik groei heel erg naar voren. Vind het wel zwaar, mijn lijf heeft het wel zwaar bij lichamelijke inspanning, krijg snel harde buiken en last van mijn bilspieren. Tegenwoordig ook last van maagzuur en slapen blijft een moeilijk punt, maar ging beter op vakantie dan thuis. Rust deed zeker goed, kijk dan ook uit naar het verlof. Hier nog 4 weken werken en ga dan met 34 weken met verlof.

Graag wil ik borstvoeding geven, al heb ik veel moeilijke ervaringen in mijn omgeving, en zie er daardoor tegenop. Veel vriendinnen zijn helemaal stuk gegaan voordat ze besloten te stoppen. Een cursus lijkt me goed en fijn. Met mezelf de afspraak gemaakt dat als het niet gaat ik niet kosten wat kost door moet gaan maar begin te kolven en anders overgaan op flesvoeding.

Iggie ik zou het goed bespreken met de vk zodat je vol vertrouwen de bevalling in kan gaan en anders voor de veilige weg kiezen, zowel voor jou als de kleine belangrijk.

Bij mijn vorige controle lag uk met het hoofdje naar beneden en kontje en rug is vaak goed voelbaar en zichtbaar, heb een bult op mijn buik als het links of rechts ligt. Kan de kleine daardoor ook wegduwen als het pijnlijk ligt, heel grappig om zo contact te hebben met de kleine.

Geplaatst

Emsie wat heerlijk dat je vakantie zo fijn was! Dat had je wel verdiend na afgelopen weken. Hoop dat het slapen thuis nu ook iets beter gaat. Hier gaat dat op en af. Ben vaak wakker. Als ik op mijn zij lig krijg ik op een gegeven moment pijn in mijn heup. Aan beide kanten. Soms daarom toch maar even op mijn rug, omdat er gewoonweg geen andere houding meer over is.

Wij konden vandaag de trouwringen halen. Ook hier last van vocht vasthouden. Heb daardoor 's nachts ook regelmatig tintelende handen. We hadden de ringen twee weken geleden nog gepast, maar nu al zat die van mij strakker. Kan het ook aan mijn andere ring merken. Nou ja, als het echt niet lukt schuift manlief hem maar om mijn pink straks :) Merk het ook aan mijn voeten. Sokken zitten strakker en sommige laarsjes kom ik niet meer in. Het wordt tijd voor slipper-weer!

En ja, ook ik groei naar voren. Behoorlijk zelfs. Aan de achterkant zie je nog steeds niets. Daardoor kom ik zelf echt bijna niet meer bij mijn voeten. Kan behoorlijk chagerijnig worden van de pogingen mijn schoenen aan te trekken. Gelukkig laat die kleine heel vaak van zich horen en weet ik daardoor heel goed waar ik het voor doe!

Hoe staat het met de kamertjes bij jullie? En de namen en geboortekaartjes? Het komt nu echt dichtbij he?

Iggie al meer duidelijkheid?

Geplaatst

He dames,

Hoe gaan jullie ondertussen, het is steeds stiller onder ons. Ik verwacht dat iedereen lkkr gaat en druk is met de laatste loodjes op het werk en weinig puf overhoud voor het forum! Ben benieuwd naar jullie beslommeringen! Heb het lijstje weer even omhoog gehaald en de afspraken bijgewerkt, vullen jullie weer aan?

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Emsie 19 mei vk

Emsie 23 juni borstvoedings info avond

Emsie 26 juni bevalling info avond

Geplaatst

Ja hier gaat het goed. Gisterenavond een info avond gehad over borstvoeding. Gaan jullie dit ook geven?

He dames,

Hoe gaan jullie ondertussen, het is steeds stiller onder ons. Ik verwacht dat iedereen lkkr gaat en druk is met de laatste loodjes op het werk en weinig puf overhoud voor het forum! Ben benieuwd naar jullie beslommeringen! Heb het lijstje weer even omhoog gehaald en de afspraken bijgewerkt, vullen jullie weer aan?

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 18 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen

Afspraken:

Hoopvolle toekomst 16 mei groei echo zh

Emsie 19 mei vk

Emsie 26 juni bevalling info avond[/quote

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier een beetje moe. Ik slaap belabberd. Ieder uur wakker. Energielevel is echt nul. Blij dat het verlof in zicht is. Hebben jullie nog kwaaltjes? Ik sinds een week rugpijn, tussen m'n schouderbladen :(

Gelukkig ook veel leuks. Babykamer schiet op en ik zie uk echt door mijn hele buik schuiven. Heb er al leuke filmpjes van gemaakt. Erg benieuwd of de vk morgen kan voelen hoe de kleine ligt.

Hebben jullie al geboortekaartje? Ik vind t maar lastig hoor!

Op advies van vriendin ga ik ook naar infoavond over borstvoeding. Bevallingavond had ik ook, maar kom er net achter dat ik die datum echt niet kan. Iggie benieuwd hoe het met jou gaat. Al iets besloten?

Voorstellen:

Afspraken:

Pip 15 mei vk

Emsie 19 mei vk

Pip 10 juni info avond borstvoeding

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier gaat ook alles goed hoor. Laatste controle was alles prima in orde, mag aankomende week zelfs alweer. Wat gaat het nu hard he?!

De kleine lag nu nog lekker in een stuit maar volgens de verloskundige mag dat nog en heeft ze nog even om te draaien. Hoop dat het misschien van de week anders zal zijn, heb sinds gisteren het idee dat ze wel lager ligt.

Verder een fijne prik in mijn bil gehad voor de resus factor. Ik negatief, de kleine dus positief. Maar goed....als dat alles is. Bloeddruk en gewicht prima dus weer helemaal goedgekeurd.

Het kamertje begint ook hier vorm te krijgen en als het meezit ga ik een weekje eerder met verlof en heb ik dan dus alle tijd om het lekker in te richten. Ben zo klaar met mijn werk door allerlei veranderingen aldaar dat ik blij zal zijn als het zover is. Kaartje hebben we ook al een idee over maar moet nog even in gang gezet worden. Dat gaan we dit weekend maar eens doen, je weet maar nooit ;-)

Verder ook een verdrietige periode achter de rug. Wij hebben helaas vorige week afscheid moeten nemen van het trouwste lid van ons gezin, onze hond. Het zat eraan te komen, hij was inmiddels 12,5 jaar en qua gezondheid echt op maar het doet enorm veel verdriet en het is een groot gemis. Heb afgelopen weekend dan ook heel wat traantjes gelaten maar merkte wel dat die kleine daar flink op reageerde. Probeerde er dus wel rekening mee te houden maar ja, afscheid nemen van je allerbeste vriend is niet zo makkelijk. Daarbij kreeg ons kleine mannetje nog eens buikgriep, zul je altijd zien, net wanneer het niet uitkomt maar ja. Hij kan er ook niets aan doen en is gelukkig weer zo goed als de oude. Gelukkig dit weekend een weekend vol zon dus gaan we daar maar eens lekker van genieten.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Voorstellen:

Afspraken:

Pip 15 mei vk

Emsie 19 mei vk

Kaatje03 21 mei vk

Kaatje03 5 juni vk en jarig :-)

P.s.: ik heb bij mijn eerste 3 maanden borstvoeding gegeven en wil dat nu weer gaan proberen. Ben heel benieuwd of het gaat lukken.

Geplaatst

Oh Kaatje wat verdrietig... Kan me goed voorstellen dat de tranen stroomden. Komt er ooit een nieuwe hond? Of is het te vroeg om daar over na te denken?

Ik heb gisteren controle gehad en uk ligt al met hoofdje in het bekken. Nog wel los hoor, maar in ieder geval de goede kant op. Ik dacht al wel zoiets, want voel de laatste dagen regelmatig trappen tegen m'n ribben en heb zere botten onderaan.

Verder ook de rhesusprik gehad. Ik kreeg 'm in m'n bovenbeen. Best een pijnlijke spuit!

Wij hebben gisteren een heel leuk kaartje gezien. Gaan een proefdruk laten opsturen. Definitieve bestelling pas na de geboorte. Ben de laatste tijd zo bang dat ze zich vergist hebben in het geslacht. Dat hoor je toch nog best weleens. Niet dat een jongetje niet welkom zou zijn hoor, maar oei dat roze gordijn etc...

Over twee weken weer naar de vk! Tijd vliegt...

Geplaatst

Voorstellen:

Afspraken:

Emsie 19 mei vk

Kaatje03 21 mei vk

Pip 28 mei vk

Kaatje03 5 juni vk en jarig :-)

Geplaatst

Hai,

Kaatje wat herkenbaar, ik had gister een begrafenis waar ik overstuur door was, de kleine in de buik ging helemaal tekeer, denk niet dat het fijn was om te ervaren, heel druk begon de kleine te bewegen, het is duidelijk dat stress een reactie oplevert daarbinnen.

Hier zijn er geen nieuwe ontwikkelingen met het kaartje of de kamer, stel alles uit tot na het verlof. Ben nu echt nog even druk met het afronden en overdragen van me werk, merk dat ik daarnaast eigenlijk geen energie meer over heb voor andere zaken. Gelukkig zijn er al best veel voorbereidingen gedaan en maak ik me er niet echt druk om. Heb wel op een of andere manier het idee dat de kleine eerder zal komen. Kan niet precies uitleggen waarom maar denk en voel dat zo...we zullen zien of het waar is!

Geniet allemaal lkkr van het zonnige weekend! En wel goed insmeren he, hier is het zwangerschapsmasker goed zichtbaar...boehhhh

Geplaatst

Mooie buik hoor Emsie!! Lijkt op die van mij, ook een punt naar voren...

Geplaatst
Mooie buik hoor Emsie!! Lijkt op die van mij, ook een punt naar voren...

Dat is het dus gewoon allemaal onzin dat als je naar voren draagt je een jongen krijgt, want jij krijgt een meisje! Iedereen denkt daardoor dat wij een jongen krijgen, wat natuurlijk ook zo is...jammer dan we ze niet op het verkeerde been kunnen zetten!

Krijg jij ook wat last van je onderrug? Mijn buik begint echt voelbaar zwaarder te worden. En voel het zo ver naar onder, steeds bekruipt me het gevoel dat de kleine indaalt....maar hoop dat dit onzin is, maandag controle dus dan zal ik het vragen. Er gebeurt daar onder in elk geval wel duidelijk iets.

Hoe gaan de andere dames?

Geplaatst

Ja of ik krijg ook een jongen, hebben ze een foutje gemaakt... Pfff...

Indalen kan nu al hoor. Zeker bij eerste. Vertelde verloskundige mij. Dat betekent niet dat het ook te vroeg gaat komen. Kan gewoon nog tot 40 weken zo blijven zitten! Bij mij ligt die kleine al met hoofd in mijn bekken, maar nog wel los. Dat voel ik ook aan m'n botten daar...

Verder voel ik vooral m'n bovenrug. Volgens fysio compenseer ik met de spieren daar het gewicht van m'n buik.

Heerlijk weertje he?!

Geplaatst

Mooi buikje!!!

Buik haar voren is jongen in de breedte een meisje, jaaaa die heb ik ook veel voorbij horen komen haha.

bij ons denken er ook best wat mensen een jongen, en dat klopt natuurlijk

bij de eerste kunnen zijn inderdaad al vroeg indalen, zegt niet veel hoor kan zo gerust blijven liggen tot 42 wk.

De vk vertelde dat een 2de minder snel in daald.

hier denk ik nog niks, hij ligt wel met het koppie beneden maar niet vast.

donderdag weer controle vk.

maandag en dinsdag nog werken, en dan verlof heerlijk!!!!

dat is wel erg prettig met dit weer :-)

hoe is is het met iedereen verder?

Iedereen al een naam?

wij hadden vanaf 17 wk een naam, maar vorige week vonden we het plots niks meer.

dus hebben we nu een andere naam gekozen :-)

naam letters besteld, dus dit gaar hem worden ;-p

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 20 mnd bijna), krijgt een jongen.

Afspraken:

Sas 22 mei vk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden