Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo te lezen zijn de laatste loodjes echt bij ons allemaal aangebroken en vallen ze soms wat zwaar. Hier ook al twee nachten slecht geslapen, lekker verkouden, een heerlijk druk mannetje van bijna twee en mama met 0,0 energie. Ben vandaag echt op mijn tandvlees doorgekomen. Zou het dan ook niet erg vinden als de kleine zich wat eerder aankondigt ook al wil ik nog genoeg doen, haha. Denk soms ook echt dat het staat te gebeuren maar volgens de verloskundige gisteren maakt ze het nog prima bij me. Ze ligt goed maar nog niet helemaal ingedaald. Draaien zal ze echter niet meer doen behalve dan van links naar rechts zeg maar. Aanstaande dinsdag mag ik weer langs. Tegen de bevalling zelf zie ik niet echt op, kijk uiteraard meer uit na het moment erna maar goed.... Vind het wel even spannend hoe alles gaat lopen. Waar ben ik als het begint, waar gaat de kleine man heen, kanis lekker thuisblijven, hoe snel zal het dit keer gaan en hoe zal de kraamtijd met een 2e verlopen. Er zit niets anders op dan het af te wachten ben ik bang....;-)

Emsie wat gaaf dat jullie de kleine man nog even hebben kunnen zien. Gek idee hè dat het de volgende keer buiten je buik zal zijn! Sas succes morgen.

Meiden, ik duik lekker mijn bed in. Ik hoop op een goede nacht voor ons allemaal. Welterusten!

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

kaatje inderdaad hier de zelfde vragen allemaal.. dat bouwt wel spannend op

laat die kleine maar komen, dan valt alles hopelijk op zijn plekkie ;-)

hier precies het zelfde als bij jou, baby ligt nog niet vast...

dochter had vanmiddag plots koorts, gelukkig slaapt ze lekker nu

man heeft keel en oorontsteking, ook een fijne timing dus die is lekker aan het spoken s,nachts.

Hopelijk zijn ze alle 2 morgen een beetje beter te pas!

Ik ga ook maar weer eens proberen te slapen!

Geplaatst

Alles goed met onze kleine! Volledig ingedaald en vast nu, bleek vandaag bij de vk. Fotootje van de liggingsecho toegevoegd.

Ik kijk niet echt tegen de bevalling op. Sta er helemaal blanco in. Heb toch geen idee wat ik kan verwachten. Ben wel bang dat ik nog wel ff moet. Bij m'n moeder en zus kwamen de kids twee weken te laat!

Laatste kleertjes zitten inmiddels in de wasmachine. Lekker om dat allemaal klaar te hebben. Hoe gaat t met Iggie en Hoopvolle Toekomst?

8ebahuge.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Mooi dat alles goed was! Heerlijk de laatste dingen in de was en dan ben je er klaar voor dus ?

gister controle gehad. Baby was weer uit de bekken gekomen. Lag nog wel met koppie beneden maar niet vast.

hopelijk blijft hij zo liggen.

verder heb ik een dik en zeer been, schijnt een zenuw in mijn rug bekneld te zitten en dat veroorzaakt vocht.

doet behoorlijk zeer, dus been goed omhoog.

rustig hier trouwens

Geplaatst

Jeetje Sas dat klinkt niet echt lekker. Is dat ook de oorzaak van die rugpijn? Man en kind inmiddels weer beter?

Vandaag laatste kleertjes strijken en dan moet ik geloof ik alleen de vluchttas nog klaarzetten. Oh ja en de lijstjes van de kraamzorg doorlopen. Weet niet zeker of ik alles al in huis heb.

Hebben jullie ook een ondersteek?

Hieronder foto van de eerste slaapplek voor onze kleine. Staat klaar op onze slaapkamer. Op de babykamer staat een ledikantje. Dertig jaar geleden lag ik zelf in dit wiegje. Toen was hij nog bruin. Mijn schoonmoeder heeft het hemeltje gemaakt. Heel trots op!

5ubereqa.jpg

Geplaatst

Sas, jeetje dat zal pijnlijk zijn en nogal vervelend, is het gekoppeld aan de zwangerschap?

Pip, ziet er super uit! Lkkr hé als alles op orde komt, geeft rust! Hier is ook alles zo goed als klaar.

Behalve het kaartje, hadden een gesprek gehad bij een drukker en wat prijzen opgevraagd, alles leek rond tot hij de offerte ging maken...500 euro voor 120 kaarten vinden wij toch echt te gek...men dacht aan de helft, en weet dat het ook kan dus gaan het nu anders aanpakken, wel even vervelend als je denkt het geregeld te hebben.

Ben zo benieuwd wie het eerste gaat bevallen en hoe schattig dat kindje eruit gaat zien! Hier veel gerommel en voorweeën/ oefenweeën. En het dalen van uk is best pijnlijk aan het worden, kon gister geen kant op, alles deed zeer en had de hele dag een harde buik. Had ook zo slecht geslapen die nacht, was effe op, nu na een goede nacht voel ik me al weer wat beter. Hoop zo dat het slechte slapen en uren wakker liggen over is zodra de kleine geboren is. He. Het echt een vervelende kwaal gevonden en helaas ging het als een rode draad door mijn zwangerschap heen.

Fijne dag, lkkr rommelen dames!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5688[/ATTACH]

Hierbij ook wat foto's voor een indruk. De kast die we helemaal gepimpt hebben en ondertussen vol ligt met babykleertjes. De doopjurk hangt ook al klaar! Doen jullie op dat gebiedt iets?

[ATTACH=CONFIG]5689[/ATTACH]

Een buikfoto met 36 weken, het is een hele toeter die recht naar voren staat!

[ATTACH=CONFIG]5687[/ATTACH]

De foto van de liggingsecho van afgelopen week. Je ziet het koppie van de voorzijde (het kijkt je recht aan), twee oogjes, neus, mondje en een handje

Geplaatst

Wow Emsie wat een mooie kast! En ik zie dat we nog steeds dezelfde buik hebben. Een enorm ei recht naar voren, haha.

Wat een mooie bolle wangen heeft jullie mannetje! Of is dat geen wang? De foto van mijn liggingsecho is precies dezelfde houding. Ook koppie van de voorzijde. Lief he?!

Dopen doen wij niet, want we zijn niet gelovig. Oh ja en geboortekaartjes idd duur zeg! Wij betalen de helft voor 100 kaarten. Gewoon online gemaakt en te bestellen...

Geplaatst
Wow Emsie wat een mooie kast! En ik zie dat we nog steeds dezelfde buik hebben. Een enorm ei recht naar voren, haha.

Wat een mooie bolle wangen heeft jullie mannetje! Of is dat geen wang? De foto van mijn liggingsecho is precies dezelfde houding. Ook koppie van de voorzijde. Lief he?!

Dopen doen wij niet, want we zijn niet gelovig. Oh ja en geboortekaartjes idd duur zeg! Wij betalen de helft voor 100 kaarten. Gewoon online gemaakt en te bestellen...

Dankje van de kast, ben er ook helemaal blij mee!

Haha nog steeds dezelfde buik....ben jij dan ook zo onwijs veel aangekomen.....sinds vanmorgen de 20 kg bereikt....vreselijk. We lopen ook in weken en dagen zo gelijk op, benieuwd wie van ons als eerste de kleine in handen heeft!

ja idd een bolle wang! Ben benieuwd of dat in het echt ook zo oogt of dat dit een andere indruk geeft. Zo lief idd!

Geplaatst

Gaaf gedaan Emsie de kast. Ben benieuwd naar de rest van je kamertje. Ik zal vandaag of morgen ook even foto's plaatsen van het kamertje en mijn buik. Hier nu 14 kilo aangekomen, iets meer als bij mijn zoontje. Gaat er straks wel weer af. Lekker hè dat rommelen ook al blijf je voor mijn gevoel aan de gang en ben je pas klaar als je op je kraambed ligt en simpelweg niet meer kunt rommelen :-) Grappig dat jullie allebei een liggingsecho hebben gehad, hier doen ze dat niet.

Sas vervelend van je been zeg!! Hoop dat er nog wel verbetering inkomt voor je voor de bevalling. De rest van het gezin wel weer op de been?

Geplaatst

Hi Dames, ben ik weer. Lees wel trouw, maar ik ben zo ontzettend lui de afgelopen week, heb nergens zin in. Komt waarschijnlijk omdat het lijstje nu afgewerkt is en dat ik ook niets meer moet. Dus alles wordt vooruitgeschoven. Zo slecht:-P

Goed te lezen dat iedereen wel zo n beetje klaar is, Leuk ook die foto's. Ons kamertje is ook wel af, maar dat is meer het bijschuiven van een wiegje. De kleine gaat nadat hij bij ons op de slaapkamer heeft gelegen voorlopig bij zijn broertje op de kamer. Haha zo grappig 1.5 jaar geleden verhuisd om de kids een eigen kamer te gunnen en nu weer twee op 1 kamer.

Kaatje, nog van harte gefeliciteerd

Pip, is alles nog gelukt met het inleveren van je stukken, heb je er een goed gevoel bij?

Sas en Emsie, zien jullie al minder tegen de bevalling op. Is ook wel spannend. Gaan jullie aan pijnbestrijding doen?

Volgens mij liggen alle kindjes er nu goed bij. Ik ben ook zeer benieuwd wie als eerste gaat bevallen. Het kan natuurlijk al vanaf nu gaan gebeuren.

Ik heb ook nog geweldig nieuws. Mijn kleine is ook ingedaald. Kreeg het nieuws gisteren te horen. Dus de KS is gecanceld en we gaan nu toch voor een natuurlijke bevalling. Joehoe ik ben zo blij daar mee. Hier ook genoeg gerommel in de buik. Elke nacht wel last van voorweeen. Niet echt pijnlijk, maar wel gevoelig genoeg om niet in slaap te kunnen vallen. Ander positief punt, waarschijnlijk door het indalen, heb ik geen last meer van maagzuur. Wat een verademing.

Jullie nog leuke plannen dit weekend?

Wij vieren de verjaardag van onze jongste een week eerder. Wilde namelijk niet het risico lopen dat we deze over moesten slaan. Of dat ik er niet bij kan zijn. We hebben het een beetje verspreid over het weekend. Vandaag wat vrienden en morgen wat familie en vrienden. Wordt denk ik een dolle boel. We hebben een springkussen gehuurd en een hele mooie taart laten maken in de vorm van een voetbal veld met een grote voetbal er boven op. Dit zal namelijk zijn laatste verjaardag zijn dat hij deze alleen viert. Volgend jaar za dat gezamenlijk met zijn broertje zijn.

Fijn weekend all, lfz Ig

Geplaatst

Hier toch anders gelopen, vrijdags was mijn hele been nog dikker en vreselijk pijnlijk.huisarts gebeld en die stuurde mij gelijk door naar het ziekenhuis.met verdenking van een trombose been en longembolie.

uit de echo kwam niet gelijk trombose bloed was wel verhoogt en een trage door bloeding in het been.

dus moest bloedverdunners nemen, en een nacht blijven.

vandaag een nieuwe echo om te kijken en ja toen kwam er duidelijk een trombose been uit, en dit zit met name in de bekken.

bij de longen kunnen ze niet kijken omdat daar een ctg voor nodig is en dat kan niet voor de baby.

dus in de gaten houden of ik niet benauwder ga worden.

ik ben nu wel thuis mijn been is straks in gepakt, en moet 2x daags bloedverdunners spuiten in mijn been.om zo de bloedpropje te laten verdwijnen

maandag een afspraak maken in het zkh om mijn been in te zwachtelen, en dit gaat elke week gebeuren.

en word nu overgedragen aan de gynaecologie omdat ik niet zomaar kan bevallen met bloedverdunners. Dat moet echt daar gebeuren. ,maar dat zouden we wel uif leggen nog

zo dat was mijn verhaaltje weer.

iggie een fijn weekend samen.wat kreeg hij ookal weer een springkussen ?

kan je van 1 slaap kamer nog 2 maken. ?

Emdsie mooi geworden zeg!!!

enne hier ook 20 kilo!

Geplaatst

Hi sas, wat balen, en dat nou net op het einde. En je zag al op tegen de bevalling. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar alles komt goed natuurlijk. Maar ik vind het wel erg voor je.

S6!!

Lfz Ig

Geplaatst

Ooh jeetje Sas, wat een toestand! Daar zit je niet op te wachten in de laatste weken nog... Kan een normale bevalling überhaupt wel? Kan dit met je been nog veranderen/beter worden of pas na de bevalling?

Iggie bij jou dus goed nieuws, wat fijn dat de KS is gecanceld! Ik heb alles wat ik in wilde leveren op school ingeleverd. Was nog best aanpoten. Merk dat de vermoeidheid er nu een beetje uitkomt. Slaap ook belabberd. Behoorlijk last van mijn heupen als ik 's nachts op bed lig. Daarbij ook voorweeën, zelfde als bij jou Ig. Niet echt pijnlijk, maar te gevoelig om te kunnen slapen.

Ik wil het bevallen proberen zonder pijnbestrijding. Jullie?

Kaatje benieuwd naar jouw foto's!

Geplaatst

oja, als cadeau geven we hem een fiets. We wilde eerst zo n water zandtafel geven, maar hij fietst al zo goed, dat hij wel zijn eigen fiets verdiend heeft. Daarnaast hebben we een springkussen gehuurd voor morgen.

Geplaatst

Sas, dat meen je, wow dat is wel even serieus. Gelukkig ben je al bijna 39 weken, en kan het allemaal niet lang meer duren. Een vriendin van mij heeft ook een trombose been gehad, nu 3 jaar geleden. Al wel vanaf week 7, en haar kracht is nooit meer terug gekomen, haar been is tot op de dag van vandaag nog ingezwagteld met een steunkous. Mag hopen dat jij geen blijvende schade heb/ krijgt van dit voorval. Spannend, hoop dat je er snel van verlost bent.

Hier wil ik graag bevallen zonder pijnbestrijding, maar sta er voor open als alles anders blijkt te gaan dan verwacht. Geen keiharde nee, maar de wens zonder.

Fijne verjaardag iggie! Het weer is top voor een buitenfeestje!

Wij denken aan een kraamfeest voor vrienden als de kleine er is, hoe pakken jullie dat aan?

Geplaatst

Ik heb geen idee nog, vandaag helpen de paracetamol maar slecht. Dus met het ziekenhuis gebeld maar helaas mag ik niks anders i.v.m zwangerschap

Morgen gelijk de gynaecoloog bellen voor een afspraak om te kijken hoe en wat wil graag weten hoe het verder gaat.

Emsie hier geen kraamfeest.

Iggie springkussen ziet er erg leuk uit, hoe vind hij het?

Welke fiets heeft hij gekregen?

Fijne dag!

Trouwens wat goed dat je kan bevallen !!!

Geplaatst

Sas, ben benieuwd wat er allemaal met je gaat gebeuren vandaag en welke ideeën zij er bij hebben zodat je straks op een " makkelijke" manier kan bevallen. Schrik trouwens ook wel van het verhaal van de vriendin van Emsie. Dat dat zo n lang kan doorspelen.. Ik hoop op snel beter.

Hier heb ik vanaf vannacht 02:00 uur al weeën. Maakt niet uit wat ik doe, of dat ik onder de douche sta, ze komen om de 3 a 4 minuten. Dus ik denk dat het wel eens kan gaan gebeuren vandaag. Het enige nadeel is, is dat het hele korte weeën zijn van 30 a 4 sec. Dus dat kan ook weer betekenen dat het niet gaat gebeuren. Gekkenhuis:-P

Geplaatst
Sas, ben benieuwd wat er allemaal met je gaat gebeuren vandaag en welke ideeën zij er bij hebben zodat je straks op een " makkelijke" manier kan bevallen. Schrik trouwens ook wel van het verhaal van de vriendin van Emsie. Dat dat zo n lang kan doorspelen.. Ik hoop op snel beter.

Hier heb ik vanaf vannacht 02:00 uur al weeën. Maakt niet uit wat ik doe, of dat ik onder de douche sta, ze komen om de 3 a 4 minuten. Dus ik denk dat het wel eens kan gaan gebeuren vandaag. Het enige nadeel is, is dat het hele korte weeën zijn van 30 a 4 sec. Dus dat kan ook weer betekenen dat het niet gaat gebeuren. Gekkenhuis:-P

ohhhh Iggie wat spannend en zenuwslopend....ik hou het forum in de gaten...! Go go girl!

Geplaatst

Iggieeeeeee!! Zet 'm op! Ik denk aan je en duim voor een voorspoedige bevalling! Laat die kleine maar komen!!

Geplaatst

Hi all. Vanmiddag om 15.37 bevallen van onze lieve zoon Boyd. Toch middels KS. Eigen verzoek. Dus we moeten een aantal dagjes blijven.

Geplaatst

Oh Iggie van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Wat een leuke naam zeg! ik heb vandaag wel honderd keer gekeken of je al nieuws had. Wat heerlijk. Ik wens je alle geluk met je mooie gezin!

Geplaatst

Jihaaaaaa gezond kindje 1 is er! Van harte!

Ben benieuwd naar je verhaal en hoe de kz toch tot stand is gekomen. Krijg je de borstvoeding op gang of gaan jullie aan de fles?

Nogmaals gefeliciteerd!

Geplaatst

Misschien is het leuk om bij te gaan houden wanneer en hoe we bevallen zijn. Heb Iggie bewerkt, mocht je het niet eens zijn of het anders willen weergeven dan lkkr doen hoor Iggie.

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 20 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen, 23 juni bevallen dmv KS

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Afspraken:

Emsie 26 juni bevalling info avond

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden