Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iggie hier ook nog een keer gefeliciteerd met je mooie zoon! Wat een lieve foto!

vanaf vannacht dus al weeën pittig hoor!

Hoe lang moeten jullie blijven?

lekker genieten nu he

Geplaatst

Gefeliciteerd Ig!! Piep je toch nog even stiekem voor ;-)

Stoere naam zeg, hoop dat alles goed gaat met jullie. Geniet van jullie mooie mannetje!

Hier vandaag ook weer op controle geweest, alles prima. Kruintje van de kleine is ingedaald maar nog niet volledig dus. Dacht afgelopen nacht toch ook echt even dat het zover was maar dat was slechts schijn. Spannend allemaal hoor.

Hoe gaat het met de rest? Sas hoe is het met je been? Beetje draagbaar?

Ik zal morgen nog even een foto van mijn buik en het kamertje plaatsen. Komt er maar niet van, erg eigenlijk, haha.

Fijne avond!

Geplaatst

He dames,

Nadat ik gister, vannacht en vanmorgen minder activiteit in de buik voelde de vk gebeld. De dienstdoende vk kwam langs en vond goede harttonen, toch wou ze dat ik een hartfilmpje in het zkh liet maken, dus 30 min aan de monitor gelegen en een echo gehad om te kijken of de kleine nog vitaal was en of er genoeg vruchtwater was. Alles bleek goed en met een gerust gesteld gevoel gingen we weer naar huis. Al bij al toch een paar uur verder.... De kleine heeft gewoon haast geen ruimte meer waardoor er minder of ander bewogen kan worden in de buik en dat heb ik blijkbaar waar genomen. Moet zeggen dat de kleine nu weer veel meer aanwezig is dus het had denk ik een chillout dagje en nachtje.

Verder vanavond partnerles op de yoga gehad, was erg lollig met al die mannen erbij en ook nog nuttig! Heb het nu afgesloten, het was een goede en leuke ervaring. Zijn jullie nog aan de sport of cursus rondom zwangerschap?

Hoe gaan jullie laatste loodjes? Kijken jullie uit naar ukkie of mag het nog best even blijven zitten?

Geplaatst

Emsie schrikken he? Heel fijn dat alles goed blijkt. Bij mij was uk de dag na de ctg ook ineens weer volop aanwezig.

Sas hoe gaat het bij jou? Ben je nog thuis? Kaatje ben je het al zat of heb je nog wel wat geduld? Jouw datum komt rap dichterbij!

Iggie ik hoop dat je met volle teugen geniet en snel naar huis mag. Hoe gaat het met jou en de kleine?

Ik had vandaag weer controle. Alles in orde. Ik kijk niet op tegen de bevalling. Ben alleen wel bang dat het hartje van die kleine ineens stopt. Geen aanleiding voor die angst. Ik heb het eigenlijk de hele zwangerschap al. Bang dat het bijna aan het einde toch nog mis gaat. Van mij mag ze vanaf volgende week ofzo wel komen. Nu het allemaal nog goed met haar gaat. Heb bij de vk ook aangegeven dat ik erg op kijk tegen na de uitgerekende datum :(

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Emsie schrikken he, gelukkig maakt de baby het goed!

Pip fijn dat bij jullie ook weer alles goed was.

iggie lekker naar huis. Geniet van je gezin. Gaat alles goed???

Hier er maandag bij de gyn geweest, als ik denk dat de weeën beginnen gelijk komen om het te laten controleren en geen bloedverdunners spuiten. Er is meer risico om met bloedverdunners te bevallen. Dan de kans op bloedpropje daarom de keuze even te stoppen.

als ik ben bevallen gaan we weer door met bloedverdunners voor 3 maanden.

Heb wel gezegd dat ik bang ben voor de bevalling helemaal met dat zere been. Maar ze zei daar moeten we op het moment naar kijken wel houding goed is, of ze en ruggenprik kunnen zetten of een morfine pompje.

Morgen weer naar het ziekenhuis voor nieuwe zwachtels om mijn been, ben benieuwd of hij al dunner word.

maandag weer naar de gyn, en weer nieuwe zwachtels en ze gaan dan gelijk een steunkous aanmeten die ik dan een jaar moet dragen.

van mij mag de baby nog wel eventjes blijven zitten nu :-)

hoopvolle le toekomst hoe gaat het bij jou?

je bent zo stil???

Geplaatst

Wat een toestand Sas, echt niet leuk voor je.... spannend je bent al bijna op je uitgerekende datum. Wanneer kwam je eerste? Hoeveel weken was je toen?

Wij hadden gister een informatie avond van onze verloskundige praktijk, gelukkig niks nieuws en allemaal bekende dingen gehoord. Ben benieuwd naar onze ervaring achteraf. Vandaag 37 weken en mag dus officieel thuis bevallen, ook weer fijn om gehaald te hebben, maar nog 2 weekjes blijven zitten ofzo mag van mij ook best.

mijn bekken voel ik steeds beter, na een nacht in bed heb ik er pijn aan in de ochtend, zal het verweken wel zijn.

Vermaakt iedereen zich nog of is het wachten bij jullie echt begonnen? Ik vind het heerlijk om wat aan te rommelen en heb nog genoeg op mn lijstje staan.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe is het? Houden jullie het allemaal nog een beetje vol?

Ig hoe bevalt het thuis? Lekker aan het genieten van jullie kleine ventje? Ben heel benieuwd hoe het gaat.

En Sas hoe is het met je been? Konden jullie al iets van verschil zien bij het verwisselen van de zwachtels? Kan me voorstellen dat je nu niet echt naar de bevalling uitziet. Dat je dit dan ook weer net op het laatste moment moet krijgen he?!

Hier gaat alles goed. Ik had voor mezelf gisteren al uitgerekende datum in mijn hoofd. Heel gek maar dat zullen jullie vast allemaal wel met een datum hebben misschien. Maar geen baby te zien hoor, haha. Kwam ook eigenlijk helemaal niet uit gezien de drie feestjes die we gisteren af moesten. Vandaag dus maar lekker rustig aan. Merk wel aan onze kleine man dat het denk ik ook niet al te lang meer gaat duren. Hij wil heel graag in de buurt van mama zijn en het liefste zo vaak mogelijk door mij opgetild worden.... Heb het idee dat die kleintjes het wellicht nog eerder aanvoelen dan wijzelf. Meer dan rustig afwachten kunnen we niet doen, dinsdag mag ik weer voor controle bij de vk langs en zo gaan we eerst maar eens richting 5 juli. Spannend!

Ik zal nog even wat foto's van het kamertje en mijn buik plaatsen, dat had ik tenslotte beloofd... ;-)

Geplaatst

Ha dames!

Leuk Kaatje de kamer, mooie zachte tinten! En een mooi buikie! Wel een maatje kleiner dan mijn eigen buik leek het, maar wie weet vertekend een foto. Spannend hoor het afwachten. Heb er zelf nog niet zo veel last van, rommel lkkr door en het kan ook nog 4,5 weken duren als ik tot 42 weken blijf lopen.

Vanmiddag weer op controle bij de vk. Heb last van mijn bekken na een nacht in bed liggen, herkennen jullie dat?

Geplaatst
kaatje super leuk kamertje!

emsie hoe was de controle?

Alles was goed! Bekkenklachten kunnen door de zware buik komen die in bed aan je banden trekt of door verweking van de botten. Jou uitgerekende datum!! Wanneer mag jij weer op controle? En andere dames hoe hangt ;) het bij jullie?

Geplaatst

Kaatje wat een prachtig kamertje en wat heb je een mooi bescheiden buikje zeg!

Emsie die bekkenklachten zijn zeer herkenbaar. Kan 's ochtends op beide zijdes niet meer liggen.

Sas hoe gaat het met je been?

Iggie ik hoop dat je lekker aan het genieten bent! Als je hier nog eens komt buurten, plaats je dan een foto? :)

Hoopvolle Toekomst ben jij er nog?

Hier vandaag opnieuw aan de ctg gelegen ivm minder leven voelen. Hele nacht en dag niets gevoeld. Had vanmiddag al een controle bij de vk staan dus meteen gezegd en hop door naar het ziekenhuis. En ja hoor, de banden zitten nog niet om mijn buik of madam begint weer volop te draaien. Gyn schat het gewicht op zo'n 2900 gram. Als dat zo doorgaat wordt het geen achtponder denk ik. Groei gemeten en alles binnen de marges. Pfff zwaar opgelucht weer naar huis.

Merk wel echt dat ik minder mobiel word. Heb echt zo'n zin om weer eens lekker een stukje te kunnen rennen! Nog even geduld...

Geplaatst

pip wat vervelend weer, haha maar zou je zien dat ze lekker gaat bewegen als je daar ligt.

maar je hebt controle gehad gelukkig alles goed!

Been is gelukkig wat minder dik, sexy steunkous zorgt wel voor wat verlichting wat pijn betreft.

maar blijft niet prettig. ook al ruim een week met het been omhoog om de bank verveeld maar goed we moeten het er mee doen!

maandag heb ik weer controle, als hij er dan niet is word ik geleid. dus kan niet meer lang duren nu.

Geplaatst

Oh Pip wat herkenbaar! Wil ook wel weer eens een stuk rennen en bruisen van de energie...ben bang dat dit nog een aantal maanden niet zo zal zijn. En wat dacht je van op je buik slapen, dat lijkt me ook ohhh zo lekker. En filet american eten, haha....

Gelukkig voel je ukkie weer! Ook onze kleine man ging tekeer bij het hartfilmpje. Kindjes schijnen obstinaat te worden van de doptonen (zei de gyn toen we in het zkh waren), ook bij mij ging het kleintje volop bewegen. Wat leuk dat ze je een gewicht hebben meegegeven, ook een lengte? Leuk dat je haar nog even hebt kunnen zien, op naar de echte ontmoeting.

Fijn Sas dat je zo'n sexy been hebt die iets beter gaat. En maandag ingeleid....dat kan niet lang meer duren, spannend. Hoop je op een spontaan begin ervoor of is maandag dichtbij genoeg voor je?

Ben ook benieuwd het met onze andere dames is, hopelijk lezen ze mee en zijn ze gewoon zwaar relaxt. Als jullie meelezen: vertel aan ons nieuwsgierige dames eens hoe het erbij hangt! Hoop erop dat alles goed is!

Geplaatst

Hi dames, ik lees zeker nog mee, want ik ben reuze benieuwd wie de volgende is. Alleen de tijd en ook wel de puf om uitgebreid te reageren, dat ontbreekt een beetje.

Dames wat wordt het spannend echt elk moment kan de volgende beeb geboren worden. pip wat vervelend dat je aan de Ctg moest, maar gelukkig ging hij weer bewegen. Dat gebeurd zo vaak op dat moment. Emsie goed te lezen dat de controle weer goed was. En over jullie wens om weer op je buik te slapen. Ik wil deze niet in de grond boren. Maar mocht je borstvoeding gaan geven, dan vrees ik dat je de eerste tijd nog steeds niet op je buik kan slapen. Het lukt mij niet helaas:-(. Maar de filet Amerikaan, gerookte zalm en de sushi hebben mijn heerlijk gesmaakt:-)))) jullie nog heel even. Kaatje wat een mooi kamertje en een heel mooi bol buikje. Ik moet zeggen, ondanks dat mijn buik nog lang niet plat is, en waarschijnlijk ook nooit meer zal worden, mis ik mijn dikke buik nu wel. Maar daarvoor in de plaats ligt er nu een heerlijk zoet mannetje naast mij te slapen. Hij is zo lief, slaapt veel, alleen moet hij nog leren om het nachtritme om te zetten naar dag en vv. S nachts huilt hij veel, ook wat last van krampjes. Ik zal proberen een foto te plaatsen, maar dat heb ik nog nooit gedaan, dus dat ga ik ff uitzoeken. Sas, en je sexy been. Succes meis, van mij hier ook en digi knuffel. Ik denk aan je. En hoopvolle toekomst, ik hoop dat alles goed gaat. We hebben je al een tijdje niet gehoord. Veel lfz all

Geplaatst

Iggie wat leuk om van je te horen! En top dat je ventje zo heerlijk mannetje is, en die foto, kan niet wachten! Ohhh ja de pijnlijke borsten....mmmm daar heb je een goed punt! Je klinkt tevreden maar gaar, hopelijk kan je overdag wat rusten!? En idd hopen dat het ritme snel keert en je nachten langer in bed zijn! Ik duim voor je!

Geplaatst

Haha Emsie, je leest goed tussen de regels door. Helemaal tevreden en happy, maar o zo gaar. Maar we weten dat het over gaat:-)))

Geplaatst

Hoi meiden!

Hier weer even een berichtje van een enigzins teleurgesteld aanstaand mama. Vannacht om half twee dacht ik toch echt dat het zover was. De kleine was ontzettend beweeglijk en ik had regelmatig een wat kramperig gevoel en druk onderin zeg maar. Ik dacht, dat is mooi, het gaat beginnen. Gisterenavond ben ik zelfs nog naar zwangerschapsyoga gegaan, je weet maar nooit waar het goed voor is maar helaas.....vals alarm en een gebroken nacht voor niets. Vandaag hebben we hier ook nog eens twee monteurs over de vloer dus kan mijn rust ook niet echt terugpakken. Gelukkig is mijn moeder er wel om voor mijn kleine mannetje te zorgen, die voelt ook genoeg en is niet bij mama weg te slaan. Sas hoe is dat bij jou en Iggy hoe vinden jouw mannetjes het om grote broer te zijn? Fijn dat het zo goed gaat op het ritme na dan. Hopelijk heeft hij nu snel door dat hij dit nog even om moet draaien. En ook ik kan inderdaad niet wachten op dat overheerlijk broodje filet american, haha.

Pip en Emsie jullie verhaal over de energie herken ik ook zoooo. Wat zou het inderdaad weer eens heerlijk zijn om een dag echt fit te zijn. Ik voel me nu soms echt zo'n bejaarde. Moe van het praktisch niets doen. Het zal denk alleen nog wel even gaan duren voordat we zover zijn. Voorlopig mogen we er straks iedere nacht nog wel een keertje uit en tanken we nog niet echt bij ;-)

Pip fijn dat de controle in het ziekenhuis verder goed was. Beter een keertje teveel laten checken dan te weinig. Hoe beweeglijk de kleine hier vannacht was hoe stilletjes nu. Ik ga dat dan ook zeker even in de gaten houden vandaag...

Spannende tijden meiden! Nog even volhouden, we kunnen het!

Geplaatst

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje ( 20 mnd bijna), krijgt een jongen.

Kaatje03- uitgerekend 5 juli, 33 jaar, tweede kindje (18 mnd), krijgt een meisje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd), krijgt een jongen, 23 juni bevallen dmv KS

Pip83 - uitgerekend 16 juli, 30 jaar, eerste kindje, krijgt een meisje.

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje, krijgt een jongen

Hoopvolletoekomst - 27 jaar, uitgerekend 22 juli eerste kindje

Even weer spieken wanneer iedereen uitgerekend is/was.

ik duim voor je Kaatje, dat het snel mag doorzetten!

Geplaatst

Nou dames het wordt spannend, ik zit elke dag te kijken of er al beweging is.

Sas, voel je al wat?

En Kaatje, vandaag is D day!!!

Geplaatst

Hier gelukkig weer beweging genoeg Iggie, maar nog niet op het bevalvlak haha!

Geplaatst

ja inderdaad spannend hier nu he

Hier zit hij nog fijn in mijn buik, ik denk dat hij het te goed heeft ;-)

vandaag rommelt het wat meer dan gisteren...we wachten af en anders horen wij maandag vast wanneer ze hem een handje gaan helpen ;-)

kaatje en hoe gaat het?

Geplaatst

Ja ik kijk ook geregeld.....maar alles blijft nog lkkr zitten! Veel harde buiken hier en echt een mega zware buik, bewegen gaat steeds moeilijker. Maar het kan nog best even duren voor mij. Zelf altijd vermoed dat het in de komende week komt....tussen week 38-39. Ben benieuwd of dat waar zal zijn. Ben zelf komende donderdag jarig, hoop niet voor de kleine dat hij dan komt, zo sneu om samen jarig te zijn of juist mega leuk....wat vinden jullie, leuk of juist sneu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden