Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijne is juist heel druk op de echo en laat zich niet vastleggen. Bij het zoeken naar de hartslag was dat ook het geval..

Fijn dat alle echo's goed zijn! Ik weet het dinsdag :-). Vandaag in ieder geval precies 20 weken..

Sent from my iPad using Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een leuke berichten allemaal, we kijken ook ernaar uit om straks te weten wat het is..maar zover zijn we nog niet. Ik zit nu in week 15. Gisteren naar een grote babydump geweest en het kamertje en een kinderwagen uitgezocht! Super leuk maar ik voelde me ook onzeker, geen idee of ik het juiste heb gekozen. Er is zoveel keus:) ik heb ondertussen wat energie terug gekregen, gisteren aan de schoonmaak gegaan, ik had erna meteen rugpijn. Ik zal wat beter op mijn houding moeten letten denk ik.

Geplaatst

Ik durf nog steeds niets te kopen.

Na uitslag 20 weken echo nu eerst weer morgen afwachten of alles goed is.

Misschien dan echt kunnen gaan genieten.

Ik merk dat ik nog steeds erg somber ben en zelfs het gevoel heb dat ik nooit van mijn zwangerschap zal genieten. Toch een soort taboe wat er op rust.

Wat als je zwanger zijn gewoon niet leuk vindt? Kan dat....

Geplaatst

Marga en Johanneke; dank voor vragen!Ik maakte mij toch wel ongerust hoor. De kans was klein dat er iets aan de hand is maar er is een kans en die kan ook ons treffen en na al die mislukte zwangerschappen kneep ik hem toch even.

Maar gelukkig alles was in orde. En dan is het toch fijn dat je weer een extra moment heb waarin je de baby ziet en ik ben ook nog steeds opgelucht als je het hartje in beeld ziet die "het nog steeds doet". Ik gaf aan dat de baby weinig beweeglijk is elke keer op de echo, maar ze gaf aan dat de baby genoeg bewoog naar wat zij zag. Dus het zal wel en dat ik nog niets voel komt door die placenta die als stootkussen ertussen ligt. Ze gaf mij ook nog een compliment; wat bent u nog slank.....haha terwijl ik mijzelf al dikkie dik noem. 5 kilo erbij!

Geplaatst

Oh gelukkig dat alles goed is. Wat een opluchting! Kan me best voorstellen dat je zo onzeker bent hoor! Hopen dat je je binnenkort een beetje zekerder zult voelen. 5kilo maar?!? Ik denk dat ik nu al 10 kilo ben aan gekomen, daar voel ik me best rot onder. Ook omdat ik al overgewicht heb en nu al 10kg er bij. Breng ik nu mijn kindje in gevaar? En wat doet het allemaal na die tijd? Pfff erg onzeker wordt ik ervan.

Daarnaast heb ik erg last van brandend maagzuur en last van mijn bekken. Begin nu een beetje in een dipje te raken. Ook dat vind ik niet leuk. Voel me moe, en down. Bah bah.

Sorry voor mijn geklaag. Ben wel echt blij voor je carolin dat het goed was met jou!

Liefs my

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst
Oh gelukkig dat alles goed is. Wat een opluchting! Kan me best voorstellen dat je zo onzeker bent hoor! Hopen dat je je binnenkort een beetje zekerder zult voelen. 5kilo maar?!? Ik denk dat ik nu al 10 kilo ben aan gekomen, daar voel ik me best rot onder. Ook omdat ik al overgewicht heb en nu al 10kg er bij. Breng ik nu mijn kindje in gevaar? En wat doet het allemaal na die tijd? Pfff erg onzeker wordt ik ervan.

Daarnaast heb ik erg last van brandend maagzuur en last van mijn bekken. Begin nu een beetje in een dipje te raken. Ook dat vind ik niet leuk. Voel me moe, en down. Bah bah.

Sorry voor mijn geklaag. Ben wel echt blij voor je carolin dat het goed was met jou!

Liefs my

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. We mogen hier allemaal klagen, dat doe ik toch ook.

Zo hebben we allemaal wat. Het is nu eenmaal niet altijd een roze wolk...

Ik snap best dat je je onzeker en rot voelt. De kilo's moeten er ook weer af....

Ik probeer ook van die choco eitjes af te blijven, niet dat dat altijd lukt:nono:

probeer dan op het werk maar weer de trap te nemen ipv lift. Tja...

Geplaatst

Het is toch juist fijn om je hart te kunnen luchten op dit forum? Het leven gaat niet alleen maar over rozen...

De 20 weken echo was goed! Alles erop en eraan. Freddy is iets groter dan gemiddeld maar dat is alleen maar goed. Verder moeten we met 30 weken nog even laten kijken hoe de placenta ligt. Hij ligt nog niet in de weg, maar wel vrij laag. Vandaag in ieder geval even op roze wolk :-)

Ik heb sinds de laatste keer niet meer gewogen. Ben nog steeds niet heel erg dik en sinds de misselijkheid weg is, eet ik ook minder. Wel meer dan normaal, maar ik doe mijn best om van de choco eitjes af te blijven ;-)

Overigens hier ook heel erg moe! Zie het ook niet echt meer zitten om te hardlopen, maar ik ga gewoon lekker fietsen straks.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kon een hele tijd niet op ivfmoeders.nl.

Jett: wat leuk dat je het lijstje weer naar boven hebt gehaald :-). Wat leuk dat je je kindje al zo goed voelt.

Marga: ik kan me voorstellen dat je je zo voelt hoor. Ik heb een beetje hetzelfde. Ben 6 jaar aan de medicijnen geweest, 3 operaties en nu voel ik nog van alles. Eerst last van misselijkheid, moeheid, flauwvallen, nu maagzuur en niet kunnen slapen. En iedereen die verwacht dat je alleen maar blij bent.

Johanneke: ik hoop dat je placenta straks goed ligt, wanneer krijg je je echo? Ik kan ook niet meer zo goed bewegen. Ik hijg al als ik de trap oploop thuis.

Carolin: Ik ben wel heel benieuwd naar het geslacht van jou kindje.

Lavendel: leuk he om spulletjes te kopen? Wij hebben ook al heel veel. Ik wil graag met 24 wk de boyskamer helemaal klaar hebben ivm mogelijke vroeggeboorte en een buik die buiten proporties groot wordt.

Hier gaat het niet over rozen. Schokkend nieuws op de 20 weken echo gehad 31 maart.

1 van onze boys heeft een afwijkende stand van zijn been en voet. Een klompvoetje.

Er werd ons uitgelegd dat een klompvoetje vaak icm andere afwijkingen voorkomt zoals een hazenlipje, open ruggetje en hartproblemen (trisomie 18).

Beide kindjes lagen niet zodat alles te zien was, dus moesten we terug komen. We bleken toch in de groep met verhoogd risico te zitten omdat bij ons bij beide broer en zusje in de familie voorkomen met aangeboren hartafwijkingen.

De dag er na 1-4-14 trouwden we. Allebei niet geslapen natuurlijk die nacht, maar toch maar zoveel mogelijk genoten van onze trouwdag.

Gisteren 7 april mochten we naar het EMC in Rotterdam voor verder onderzoek. Een echo van ruim 2 uur. Gelukkig bleek alles verder goed en is het 'alleen maar' een klompvoetje.

Ik zeg nu 'alleen maar' omdat er zoveel andere dingen mis konden zijn. Een kindje met trisomie 18 zou in veel gevallen niet ouder dan 1 jaar kunnen worden.

We moesten kiezen na de echo of we nog een vruchtwaterpunctie wilden doen om verdere niet zichtbare afwijkingen na te laten kijken. Maar dat vind ik te groot risico voor beide kindjes. Dus geen vruchtwaterpunctie.

Daarna mochten we direct door naar dr Bessems; een kinderortopedisch chirurg. Hij heeft ons uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat en een binnen een week na de bevalling moeten we naar het Sophia kinderziekenhuis om de behandeling te starten. Het zal eerst bestaan uit 6 weken gipsen, een operatie en dan weer 6 weken gipsen. Dan 4 maanden 23 uur per dag een spalk zodat beide benen aan elkaar vast overgecorrigeerd worden in de juiste richting. Daarna tot 4 jaar 's nachts een spalk. Hij zei dat het altijd zichtbaar blijft omdat er spierweefsel ontbreekt en dat er krachtsverlies blijft. Maaaaaar ook dat 90% van de kinderen met klompvoetjes gewoon kan leren lopen op 1 jarige leeftijd en met 4 jaar op gewone schoentjes naar school kunnen. Dat geeft ons veel hoop. Het zal zwaar worden en veel heen en weer naar Rotterdam, maar alles voor onze kleine man.

17 april hebben we opnieuw een echo bij onze eigen gyn.

23 april weer in het EMC om de bewegelijkheid van de armen en benen te testen.

Geplaatst

Tjonge Andrealine wat een verhaal zeg. Heb er ff geen woorden voor. Ik wens je heel veel sterkte toe met alles wat op jullie pad komt. Voor nu maar ook voor na de bevalling. En ik hoop dat het 'alleen maar' dit is en dat verdere ellende jullie bespaard blijft. Heb erg met je te doen. Hele dikke knuffel!

Geplaatst

Wat een verhaal Andrealine! Ik hoop dat alles verder in orde is (en blijft). En gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ga je op een bepaald moment ingeleid worden of weten ze dat nog niet?

ps. Ik kan af en toe op mijn laptop ook niet op de site komen, maar via de app (tapatalk) op telefoon en tablet wel..

Geplaatst

Hoi johanneke ik lees meer meiden die problemen hebben met inloggen. Je zou het kunnen aangeven bij Jeroen. Die kan er wellicht iets aan doen. Erg vervelend als het niet lukt met inloggen.

Geplaatst

Ik heb geen problemen met inloggen, maar af en toe mag ik niet op de site. En vanochtend ging het wel gewoon goed.. Maar meestal kijk ik toch op de tablet en daar heb ik geen problemen verder

Geplaatst

Vreemd dat je er niet op mag! Ik zit meestel op tapa heb daar geen problemen mee, alleen met een privé bericht sturen dat lukt dan niet.

Geplaatst

Jee Andrealine, wat een heftige toestand en spannende dagen. Inderdaad hopelijk blijft het hierbij en zoals je het beschrijft kunnen ze er tegenwoordig dus echt heel veel aan doen, gelukkig. En natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie trouwen, hopelijk toch van kunnen genieten?

Marga, meid ik zit hier ook op 10kg...dus je hoeft je niet alleen te voelen ;-) ...ben er ook niet bepaald happy mee, maar hoop dat het er in het jaar na de bevalling wel weer af gaat. Ik zie het wel.

Caro, superfijn dat alles goed was maandag!

Geplaatst

@Adrealine; wat naar nu weer dat je dat moet meemaken. Hopelijk komt alles goed. Kon je geen nipttest doen ipv vruchtwaterpunctie. Deze is veilig want gebeurd door bloedonderzoek.

En alsnog gefeliciteerd met jullie huwelijk!!

Ik begin eindelijk een beetje de baby te voelen. Want harde slootjes rechtsonder. Ik denk de armpjes want hoofdje ligt beneden.

Baby is nu 350 gr en is 25 cm lang. Dus het begint al wat te worden.

We gaan volgende maand een weekje naar Kreta. Even relaxen na al die spanningen....

Geplaatst

Hoi meiden, dank je wel voor de reacties en felicitaties.

Ik heb nog wel kunnen genieten van onze trouwdag. Het was heel mooi weer, lekker genoten met familie en wat vrienden. Precies zoals we hadden gewild.

Voor Marcel was het moeilijker, hij kan het nog niet goed accepteren dat het ons overkomt. Maar dat is iets waar niemand iets aan kan veranderen.

Hij vindt het oneerlijk na alles wat we al mee gemaakt hebben.

@ caro-lin: onze kindjes wegen nu ongeveer 380 gram. Wat groeien ze snel he die wondertjes van ons allemaal.

Heerlijk! Naar Kreta. Lekker van genieten hoor. Ik moet nog 5 weken werken. Zie er naar uit om te stoppen en lekker alles in huis klaar te maken.

Geplaatst

Oh wat zaggen jullie er mooi uit op de bruiloft! Maar waar is je buik? Haha. Die andere foto kan ik niet zien :( fijn dat het weer mee zat en dat je toch nog wat kon genieten. Begrijpelijk dat je man zo denkt. Dat zou mijn man net zo hebben denk ik. Sterkte er mee. En geniet van je wondertjes en het getrappel. Of voel je nog niks. Nog even en dan heb je al vrij dus! Heerlijk!!! Geniet er van. Liefs my

Geplaatst

Ik zie ook niet zo veel buik! Maar jullie kijken wel gelukkig. Die 3d foto kan ik ook niet zien..

Dit is Freddy.. Blijkbaar heeft hij net een windje gelaten ;)

[ATTACH=CONFIG]5608[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden