Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ha meiden, lekker actief allemaal hier! Ben er zelf even een paar dagen tussenuit geweest ivm hectiek rondom overlijden van mijn schoonvader. Het zat eraan te komen (85 en erg broos), maar blijft toch verdrietig en definitief.

Nu komende dagen even rustig aan en weer meer gaan richten op de kleine springer in mijn buik.

@kleding: heb een paar jurkjes, leggings, shirts en twee broeken gekocht. Had nog wat andere dingen liggen. Vind het ook zonde om te veel te kopen, maar wellicht tip: via MP kun je echt veel leuks goedkoop op de kop tikken. Vooral omdat iedereen de kleren maar even draagt, of soms niet eens omdat je minder/meer groeit dan je verwacht had.

@babykamer houdt hetzelfde Pip behangetje: vind het nog te mooi om ervan af te halen: het is het vlinder/bloemetjes behang met zilveren achtergrond. Wel krijgt de andere muur een mooi zomers geel kleurtje en wil ik 'Molletje' muurstickers en een kledinghaakjes erbij doen. Dat is dat hele oude molletje uit de jaren 70, lekker retro en superleuke filmjes.

@hier ook borstvoeding: ging bij beide jongens als een trein, heb ze allebei ruim 1,5 jaar gevoed en stopte toen vooral omdat ik weer met de ivf-behandelingen ging beginnen. Hoewel het op het eind alleen nog 2 kleine slokjes waren, was het voor allebei nog bijna té gezellig en intiem om te stoppen. Verheug me dus nu weer enorm op het kunnen voeden.

Hoe is het de komende dagen met echo's en afspraken?

Ik heb vrijdag de intake met het kraambureau, jee dan begint het wel echt dichterbij te komen!

Fijne dag allemaal, geniet van het zonnetje

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gecondoleerd en sterkte Jett. Het blijft toch altijd een gemis. Dikke knuffel voor jou en je hubbie!

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep

Echo/afspraken:

Andrea-lina -

Johanneke -

Jett - 30 april vk

Mama2009 -

Marga13 -

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

@Jett; gecondoleerd met je schoonvader.

@kinderkamer; poohbeer met sterren dus. We hebben al een wiegje en commode via markplaats aangeschaft. Verder let ik nooit zo op geld en koop wat ik mooi vind (maar ja die luxe hebben wij en niet iedereen)

@kleding; had 1 skinnyjeans en 3 zomerjurkjes gekocht maar kreeg vorige week een zak met kleding van de schoonzus van een vriendin van mij (incl badpak haha) en ze heeft nog meer! Zo moet je het hebben;)

@borstvoeding; als ik het doe dan alleen tijdens mijn verlof. Lijkt mij te veel gedoe met kolven enzo. En ik geloof niet dat het nu zo veel gezonder is.

Verder is het een maand goed gegaan met mijn rug maar sinds een week weer helemaal mis. Vandaag gingen we naar het Rijks want dat had ik nog niet gezien na de verbouwing. Ik denk dat het wachten mij opbrak. Ik kon op een gegegevn moment alleen nog maar schuifelen en was mijn hele rug stijf en bij elke stap een pijnscheut. Dus dat uitje was van korte duur:(

Gelukkig nog wel Joodse bruidje en Nachtwacht kunnen bewonderen en Ruysdael vind ik ook zo mooi.

Fijne Passen!

Geplaatst

@ Jett: Gecondoleerd nog Jet.

@ beebskamer: wij hebben zaterdag bij de Ikea de bedjes, matrasjes en kinderstoelen gekocht. En bij de Prenatal een box. We hebben nu alles wat we nodig hebben. Over 5 weken ga ik met verlof dan hebben we 2 weekjes vakantie en daarna wil ik alle spulletjes wassen. Als ze dan te vroeg komen hoef ik me geen zorgen te maken over spulletjes of het kamertje.

@ Carolin: balen dat je zoveel rugpijn hebt. Hopelijk gaat het over.

Afgelopen donderdag hebben we een echo bij de gym gehad. Hij heeft van alles bekeken. Ze bewogen goed.

Woensdag weer echo in Rotterdam.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

Ik hoop pas 4 weken van te voren met verlof te gaan (28-7). Ik hoop dat ik dat red met mijn rug maar ik heb de luxe dat ik eventueel nog thuis kan werken.

Gister een hele mooie oude kledingkast opgehaald bij mijn schoonma en een rekje en een ander leuk kastej. Auto was volgeladen. ze had nog veel meer haha. Ze woont alleen op een grote boerderij en struint alle rommelmarkten af naar koopjes. Leuk oud hobbelpaard en ledikantje staat er ook nog dus de kamer komt wel vol!

Morgen weer naar de vk. Ga even vragen naar die bobbeltjes in mijn borst, ben ook erg moe en kortademig en last van een nare druk op mijn borst. Met die rugklachten maakt het er niet leuker op....

Geplaatst

mooi buikje inderdaad Johanneke. Hier begint iedereen al met opmerkingen als 'het duurt niet meer zo heel lang zeker?' wijzend op de buik. Grrr, het is leuk om al een goeie buik te hebben, maar na 6 van zulke opmerkingen ben ik er wel even klaar mee....ja hij is ROND, maar nee het duurt nog héél lang.

Caro-Lin, kan me voorstellen dat de knobbeltjes je melkklieren zijn die zich aan het voorbereiden zijn op de melkproductie. Balen dat het lijf niet echt meewerkt.

Fijn zo'n schoonma, klinkt als erg leuke spulletjes.

Heb zelf toch ander behangetje besteld voor de babykamer, beetje te duur eigenlijk, maar vond 'm zó mooi: het is een van de retrobehangetjes van Orla Kiely (de multistem, zijn blaadjes in verschillende kleurtjes, past goed bij de rest van de opgeknapte meubeltjes enzo).

Geplaatst

Bij een tweeling wordt geadviseerd om te stoppen met 26 weken zwangerschap om vroeggeboorte te voorkomen.

Dus daarom ga ik al heel vroeg met verlof 23-5 ipv 20-07.

Ben gisteren weer flauwgevallen terwijl ik eigenlijk niets deed. Dus nu nog meer rust. De misselijkheid is ineens ook weer terug.

De gyn zegt beter een lage bloeddruk dan een hoge en dat de baby's geen last hebben van een lage bloeddruk en wel van een hoge. [ATTACH=CONFIG]5626[/ATTACH]Dus ja.. dan maar weer wat slechter voelen.

Zaterdag naar de Ikea en de Prenatal geweest en we hebben nu alles gekocht. Heerlijk gevoel. Kamertje bijna klaar.

Mooi om jullie buiken te zien! Dit is mijn buik.

Geplaatst

Prachtig!

Wat vervelend dat je steeds moet flauwvallen. Ze zeggen idd beter een lage dan een hoge ivm zwangerschapvergiftiging. Maar een lage b.d. is ook niet fijn! Sterkte er mee! Dikke knuffel

Geplaatst

Vandaag is manlief begonnen met het plaatsen van de wand van de babykamer. Begint nu wel echt te worden. Vandaag ook bij de huisarts geweest. Kon gisteren niet eens meer lopen zo'n last van mijn rug dat ik had. De pijn straald vanuit mijn onderrug naar mijn been toe. Nu een verwijzing gekregen voor de fysio. Ben benieuwd of ze wat kunnen doen.

Jullie ook zo'n last van rug of bekken?

Fijne avond nog!

Geplaatst
Vandaag is manlief begonnen met het plaatsen van de wand van de babykamer. Begint nu wel echt te worden. Vandaag ook bij de huisarts geweest. Kon gisteren niet eens meer lopen zo'n last van mijn rug dat ik had. De pijn straald vanuit mijn onderrug naar mijn been toe. Nu een verwijzing gekregen voor de fysio. Ben benieuwd of ze wat kunnen doen.

Jullie ook zo'n last van rug of bekken?

Fijne avond nog!

Ik heb sinds november constant last van mijn rug. Dit gaat maar niet over. Ik ben nu onderbehandeling van osteopaat die denkt dat het een hernia kan zijn. Maar ja, kan nu geen mri scan doen dus is behandeling en hopen op beterschap het enige.

De ene dag beter dan de andere dag. Afgelopen vrijdag weer een dieptepunt; moedeloos word ik er van:(

Ik denk dat ik bijna aan een buikfoto toe ben. Het begint nu ergens op te lijken. Ineens was ie daar en kon ik mijn eigen broeken niet meer aan....

Tijd voor babykamerfoto? Die van ons is nog helemaal kaal. Zit nog in de stucfase

Geplaatst

Carolin en Marga wat vervelend van jullie rug. Ik ben op advies van mijn zusje (die is obstetrievepleegkundige) al voor de klachten zouden komen gestart met oefentherapie: zwanger totaal.

Dat is gericht op goede houding, sterker maken van rug en bekken. Dat is individueel en later een soort zwangerschapsgym in een groep.

Wij zijn vandaag weer naar het EMC geweest voor een echo. En de bewegelijkheid van de handjes en voetjes was goed. Dus goed nieuws. Ook groeien ze goed, beiden wegen nu 515 en 523 gram. Precies op schema van een eenling. Dus hopelijk blijft het nog even zo.

14-5 weer een echo.

Als ons kamertje ingericht is zal ik een foto posten. Lijkt me leuk om mee te kijken met jullie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik zal nog maar geen foto maken. Hier is de kamer midden in de metamorfose van mancave naar babykamer. Het staat nu vol met gereedschap en babyspullen. Verder ben ik bezig met de kast te schilden die we gemaakt hebben dus die staat er ook in delen. Het zal me niks verbazen als 1 kast met gereedschap blijft hangen ;) maar hij hangt redelijk hoog en er kan een slot op dus eigenlijk kan het best.

Mijn rug/bekken begint steeds meer op te spelen. Heb er in het verleden al eens last van gehad dus ik ga binnenkort ook maar eens naar de fysio voor wat tips.

Af en toe heb ik het gevoel dat Freddy rondjes tegen mijn buik aan het lopen is. Echt een boel gerommel voel en zie ik dan!

Vannacht voor het eerst weer alleen slapen (mijn vriend is op klus), ben heel benieuwd hoe dat gaat. De laatste keer dat hij laat thuis was werd ik midden in de nacht wakker omdat ik het koud had.

Wel goed nieuws Andrealine, fijn.

Caro-lin, hopelijk gaat het wat beter nu je buik lekker aan het groeien is! Dan hoef je maar naar beneden te kijken om te weten dat je zwanger bent :)

Geplaatst

Hi dames, mooi om te horen en te zien dat alles goed gaat! Morgen heb ik eindelijk weer een afspraak bij de VK voor controle. Bescheiden buikjes hoor allemaal! Hihi hier ook die van mij, ik zit nu bijna in week 18.

Geplaatst

Mooi buikje ook hoor :cool:

Ik zal jullie een foto besparen van het bouw project van de babykamer... een dikke bende! :( maar dat moet eerst voordat het mooi gaat worden natuurlijk.

Zijn jullie al uit voor een naam (namen) ?

Nog plannen voor koningsdag? Wij gaan waarschijnlijk even een markt over, om zo misschien nog wat leuke dingen te scoren voor Ukje ;)

Dikke knuffel!

Geplaatst

Lavendel wat een mooi buikje ook. Heel veel plezier morgen bij de echo.

Wij zijn er al uit uit de namen. Control freak als ik ben heb ik ook al een proefdrukje van ons geboortekaartje laten maken .

Hebben jullie al aangemeld voor kinderopvang? Wij hebben de aanmelding gedaan maar moeten nog wel op intake.

Leuk om op markten te kijken!

Wij gaan ook naar de markt. En smiddags kijk ik tv in de bank en Savonds heb ik een verrassingsetentje voor m'n mannetje.

Wat gaan jullie doen?

Geplaatst

Doen jullie 1 naam of meerdere? Bij ons krijgen ze 3 namen incl de voornaam. We vonden het beiden heel mooi om te vernoemen maar niet in de voornamen. We laten onze kinderen niet dopen maar ze krijgen wel een 2e en 3e naam.

Geplaatst

Wij zijn totaal niet bezig met kinderopvang. We zijn nog steeds naar huizen aan het kijken dus geen idee waar we zijn tegen die tijd.

Verder wordt het bij ons maar 1 naam. Geen gedoe met vernoemingen enzo, gewoon de naam die we mooi vinden.

Mijn vriend was gisteravond weer thuis en hij vond dat mijn buik sinds woensdag wel gegroeid was :)

Echo/afspraken:

Andrea-lina -

Johanneke - 29 april vk

Jett - 30 april vk

Mama2009 -

Marga13 -

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Lukt het een beetje met huizen kijken? Lijkt me wel wat stress en onzekerheid geven?

Ik voel de kindjes sinds deze week en nu lijkt het wel alsof ze niet meer stil liggen ;-).

Waarschijnlijk heb ik al veel eerder gevoeld, maar ben me er nu bewust van.

Leuk weekend gehad meiden?

Echo/afspraken:

Andrealine - 14 mei gyn

Johanneke - 29 april vk

Jett - 30 april vk

Mama2009 -

Marga13 -

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Echo/afspraken:

Andrealine - 14 mei gyn

Johanneke - 29 april vk

Jett - 30 april vk

Mama2009 -

Marga13 -

Lavendel -

Caro- lin - 9 mei (3D)

Arzu -

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden