Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

1e verf zit op de muur! Nog even en dan post ik een foto ervan. Ook van mijn buik, want die vind ik nog steeds de moeite van het fotograferen niet waard:(

De voornaam hadden we al 5 jaar geleden en die is gebleven. Er zijn nog 2 namen aan toegevoegd. Dus 3 namen in totaal en dan de achternaam. Het zijn alle 3 namen die we mooi vinden en er is geen vernoeming bij. Bij het andere geslacht hadden we wel 2 vernoemingen, maar ja...

Heeft iedereen al laten weten wat het wordt? Wij zijn er bijna aan toe. Idee is bij 24 weken want dan is het levensvatbaar.

@Johanneke is het echt Freddy of is dat een fictieve naam?

Ben nog verder nog niet bezig met kinderopvang. Zit nu te denken hoe lang ik verlof neem en hoeveel uur ik daarna ga werken....

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Freddy is nog steeds de werktitel. Voor straks hebben we een andere naam.

En we hebben geen stress wat betreft huizen. In ons huurflatje zitten we nog goed en er is een extra kamer. Dus het is niet dat het op korte termijn moet ofzo. Hoewel een tuintje natuurlijk wel fijn zou zijn.

Geplaatst

Johanneke heel veel succes met het zoeken naar een leuk optrekje met een tuintje. Welke regio woon je? Is er iets op de huizenmarkt wat je aanspreekt?

Wij hebben al een jongens en een meisjes naam bedacht, gewoon 1 naam, geen vernoeming o.i.d. gewoon iets wat bij ons past en met beide een mooie betekenis. Maar we houden het nog even stil. Voor nu is het Ukje :)

Ukje wordt steeds actiever en duidelijker te voelen en zien. Erg bijzonder. We zijn van het weekend voor het eerst 'ontspannen' op kraambezoek geweest. Geen geladen sfeer, geen tranen van verdriet, geen jaloers gevoel. Nee gewoon verwondering en genieten van zo'n prachtig schepseltje! Heel mooi om ook zo op kraamvisite te gaan.

En dan bedenken dat wij ook zo'n schepseltje in ons hebben groeien, onvoorstelbaar!!!

Xxx

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Ik woon in Utrecht en daar willen we ook wel blijven. We gaan zo weer een huis bezichtigen maar die was ook vrij populair dus dat wordt nog wel spannend.

Net bij de vk geweest. De reis (2x 8 minuten) was langer dan het bezoek (5 minuten). Maar alles was in orde. 26 mei mogen we weer.. En donderdag naar het gemeentehuis voor de erkenning, aangezien wij niet getrouwd zijn.

Geplaatst

Nou lekker dan, net echt een heel lang bericht zitten tikken, krijg ik een foutmelding.

Hoe is het met iedereen? Druk met van alles bezig? Voelen jullie je nog een beetje fit?

Ik begin te merken dat het allemaal wat zwaarder wordt; zaterdagmiddag naar de dierentuin geweest en was echt gesloopt achteraf. Moet echt actief zijn en rust meer afwisselen en eigenlijk overdag ergens een dutje doen. Had er ook een blaasontsteking bij, dus misschien dat dat ook niet echt meehielp. Word er in ieder geval even niet zo vrolijk van; heb juist van allerlei leuke dingen in mijn hoofd om te doen, maar er komt echt maar weinig van terecht.

Wel staat nu vast dat half juni de zolder wordt verbouwd, dus dan kunnen de jongens daarna doorschuiven qua kamers en wordt het daarna allemaal rustiger richting verlof en bevalling.

Net gezien dat ik met deze week erbij nog maar 9 weken hoef te werken, jee dat voelt ineens heel dichtbij.

Ik vind het sowieso ineens heel hard gaan, ga woensdag alweer de 27e week in!

Caro-Lin, jullie staan op het punt om het geslacht bekend te maken toch? Spannend!

Johanneke, is het iets geworden met het huis dat jullie gingen bezichtigen?

Gaat iemand nog iets leuks doen vandaag met bevrijdingsdag? Zo ja, veel plezier x

Hier gewoon een dagje aan het werk.

Geplaatst

Hoihoi,

Hier rustig dagje, konijnenhok verschonen en wat kleine dingetjes voor het werk.

Ik heb al echt nesteldrang volgens mij. Als dat duurt tot het einde van de zwangerschap...haha. Dan blinkt ons hele huis van top tot teen.

Je kindje neemt steeds meer energie en ruimte Jett, dat kan ik ook echt merken met twee.

Soms wordt ik wel eens een beetje moe van alle verschillende opmerkingen.

Veel mensen zeggen: wat mooi, je ziet van achter nog helemaal niets, terwijl anderen zeggen: je groeit echt in de breedte, komt vast door tweeling. En ook: je begint het nu een beetje te zien, leuk hoor. En gisteren gingen we frietjes halen en die mevr zei: je moet vast niet lang meer.... al die meningen...

Ik ben ook zo benieuwd naar het geslacht bij jullie allemaal.

Ik moet nog 3 weken werken met deze week erbij en daarna lekker verlof. Dan ben ik bijna 27 weken. Het wordt geadviseerd om met 26 weken te stoppen bij een twin ivm kans op vroeggeboorte. Dus ik hou me er maar braaf aan.

Geplaatst

Hoi hoi. Hier een lekker werk dagje. Heerlijk weertje er bij. Ukje die mij zit te plagen met zijn getouwtje spring ;) haha.

Donderdag weer naar de vk voor controle, dan ook bloedprikken voor het rhesus gebeuren. Babykamer schiet al mooi op. Ben der erg blij mee al. Verder komt de moeheid hier ook weer terug en mijn buik begint te scheuren :(snik snik

Fijne zonnige bevrijdingsdag nog.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5646[/ATTACH]

tadaaaa, eindelijk de buikfoto!

En met de hint naar het geslacht haha

(voor de nieuwgierigen)

Hier wel alles ok; ben veel moe, last van constipatie en aambeien (erg vervelend)

Weinig trek overigens en ook gene behoefte aan speciale dingen. Ik lust nog steeds geen drop en sterrenmuntthee.

Helaas ben ik nu ook onwijs verkouden en voel mij daardoor ook minder lekker. Hopelijk gaat het snel over.

Zondag vliegen we naar Kreta, daar heb ik onwijs veel zin in.

Beetje cultuur, natuur en lekker eten hihi...

Geplaatst

Mooie buike Caro-lin! Is echt wel waard om foto te zetten!! En zo te zien een babygirl, wat leuk.

Hier ook veel last van aambeiden. Balen! En pijnlijk op sommige momenten.

Hoeveel kg zijn jullie nu aangekomen? Ik 3 kg nu. Mn buik groeit heel hard en hier ook flinke paarse scheuren.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

Een hele fijne vakantie Caro-lin. Geniet er lekker van. Beterschap met je verkoudheid. Hopelijk is die snel over.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

6 kilo al bij 24 weken!

Ik gebruik elke avond weleda buikolie tegen straie en 's ochtends de creme van etos. Tot nu toe helpt het...

Durven anderenook al een buikfoto aan? Ik ben benieuwd

Geplaatst

Een meisje, superleuk Caro-Lin en mooie foto. Heel mooie buik naar voren ;-) . En lekker zeg, even vakantie naar Kreta, geniet ervan.

Andrealine, klopt helemaal, toch maar weer aanpassen aan de behoeftes van het kindje. Oh en zo herkenbaar dat je moe kan worden van alle opmerkingen en meningen. Alsof mensen ineens ook alles maar tegen je kunnen/mogen zeggen. Deze keer gelukkig nog niet meegemaakt dat ze ineens ongevraagd aan je buik gaan voelen, dát vond ik zo belachelijk de vorige x.

Jeetje 3 en 6 kg, hier inmiddels richting 10 kg. Gelukkig staat het nu al wel een paar weken stil, buik groeit wel een beetje, maar voorlopig is ie groot genoeg voor Leeuwtje om lekker in door te groeien. Ondanks de omvang heb ik gelukkig geen last van striae, de eerste twee keer ook aan ontkomen gelukkig. Kan ik helaas niet zeggen van die aambeien, stom en onsmakelijk kwaaltje.

Geplaatst

Echt vervelend he die aambeien.

We smeren al sinds het begin. Smorgens met huidolie en Savonds met Zwitsal mama buikcreme. Maar ik probeer er maar niet te veel naar te kijken. Wordt hopelijk mooi licht over een paar maanden.

Ons kamertje is klaar. Ik zal binnenkort een foto maken.

M'n broer kwam gisteren kijken. Hij vindt het zo leuk. We hebben bijna alleen maar meisjes in de familie en hij is zo trots dat ik twee jongens krijg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Fijn dat het goed gaat dames! En mooie buik hoor Caro-Lin!

Mijn buik lijkt wel met de dag groter te worden. Hij voelt vaak als ik loop ook als een gespannen bal, ik weet me ook geen goede houding te vinden. Hopelijk kan de fysio me daar bij helpen.

Verder gelukkig geen aambeien en volgens mij ook geen striae. Ik smeer al vrij lang een vette creme op mijn buik en borsten. Wel had ik beter niet kunnen niezen net :-/.

Dat huis gaat hem niet worden. Maar niet getreurd, we zoeken gewoon lekker verder. En in de tussentijd maar eens verder met de kinderkamer. Moest even werken dit weekend maar deze week kan ik weer verder klussen.

Gisteren kregen we nog een mooi cadeautje van een tante, namens oma, van mijn vriend. Het is een beeldje van een zwangere vrouw en wordt doorgegeven van kleinkind naar kleinkind als er een nieuw achterkleinkind komt. Nu zijn wij aan de beurt dus :-)

Geplaatst

Carolin veel plezier in Kreta! Heerlijk er even uit. En wat leuk een meisje! En een mooi buikje :)

Dames sterkte met alle ongemakjes... nog even en dan hebben we de veroorzaker van dat alles in onze handen... daar doen we het toch voor? ;)

Slaap lekker

Geplaatst

Nesteldrang is begonnen:( ik kan me niet ontspannen. Er moet nog veel gebeuren voordat de babykamer gereed is. Grrr om gek van te worden!! Gisteren maar begonnen met behang eraf te halen, 2 lagen dik.

Geplaatst

Oh zucht dat gevoel ken ik... er moet van alles gebeuren in korte tijd, en dan ook nog het liefst zo snel en goed mogelijk...

Mdáár het huis word wel schoon zo.

Vorige week vroeg de buurman of ik last van nesteldrang had, nee hoor gewoon last van vieze ramen ;)

Geplaatst

Heb in het ziekenhuis gelegen. Ik moet per direct stoppen met werken en veel rust nemen.

Ik heb te te lage bloeddruk. Met de kindjes gaat het goed gelukkig. Met mij stuk minder. Heel de dag door misselijk, duizelig en een ziek gevoel. Verder is er bloed geprikt, ik weet niet op wat allemaal, maar ze zeiden dat het goed was.

Wat ben ik blij dat het kamertje nu al klaar is.

De nesteldrang moet maar wachten of overslaan hier.

Geplaatst

Adrenaline: wat rot voor je!! Gelukkig gaat met de beebs goed maar ik hoop welvoor je dat je je beter gaat voelen. Vervelend, en ja nesteldrang of gezondheid.... Sterkte meid!

Geplaatst

Sjonge wat heftig. Heel veel sterkte. Hopen dat de kleintjes nog even bij je blijven zitten en jij je rust pakt. Is erg lastig om alles uit handen te geven, maar alles voor de kleintjes. Dikke knuffel!

Geplaatst

Alleen vandaag gelukkig maar. Het staat er een beetje stom. Ik had willen typen: heb vandaag in het ziekenhuis gelegen.

Ik schrok er van. Moest direct komen naar de afdeling toen ik belde. M'n moeder was erg bezorgd dat de kindjes al zouden komen. Maar dat is gelukkig niet het geval.

Voel me nog steeds er beroerd. Moet proberen genoeg te eten en drinken.

Geplaatst

Nou ja dan nog! Of je nu 1 of 3 dagen in het ziekenhuis ligt, je schrikt toch! Nu veel drinken, slapen, en goed eten ondanks dat je misschien geen zin hebt...boekjes lezen, forums lezen, tv kijken en vooral rustig aan doen! Sterkte hoor ook voor je hubbie. Xx

Geplaatst

Dank je wel. Ja m'n tablet en iPhone zijn nu heel prettig. En de bladen. Alles voor de beebjes.

Ik moet niet overgeven dus hou gelukkig wel alles binnen. Maar eten kost veel moeite. Dus probeer 6x per dag kleine dingen te eten. X

Geplaatst

Pff heftig hoor! Hoeveel weken ben je nu? En hoeveel weken moet je nog?

Ik heb vandaag van de fysio te horen gekregen dat ik het ook wat rustiger aan moet doen ivm mijn bekken klachten. Ze vertelde mij dat mijn lichaam als het ware door de isci behandelingen denkt dat ik nu voor de 5e x zwanger ben in 2 jaar tijd en dat door de hormonen de banden in het bekken wat slapper? Zijn geworden... Tja zo had ik het zelf niet gezien ;) dus nu wat meer delegeren en wat minder tillen. Dan hoop ik dat het goed komt ;)

Maar dat van mij is lang niet zo erg als wat jij hebt met je tweeling zwangerschap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden