Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag bij de verloskundige geweest alles weer goed gekeurd. Moet alleen op mijn eetpatroon letten, beetje veel aangekomen. :( en ukje lag al mooi met het hoofdje in/voor het bekken. Bloed geprikt en op de post gedaan. Nu met 3 weken weer komen. :D :)

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jee, Andrealine, lees net je verhaal van gisteren, wel even schrikken! Hoop hobbels voor jou zo elke keer, maar begrijp ik goed dat uit de onderzoeken verder niks geks gekomen is? Laat je en je boys maar lekker verwennen vanaf nu x

Marga fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd en dat ukje al mooi ligt. Tja, die kilo's ;-) .

Geloof dat Leeuwtje hier nog lang geen zin heeft om naar beneden te gaan liggen. Voel hem/haar vaak vooral nog heel hoog liggen tegen maag enzo aan. Nou ja, we hebben nog even.

Geplaatst

@andrealina; oei dat is schrikken. Nu lekker rustig aan doen op de bank met een boekie!

Vandaag 3 of 4D echo (ik weet dat nooit zo goed wat het nu is) gehad. Dat is wel heel leuk hoor. Wil bij 30 weken nog wel een keer.

[ATTACH=CONFIG]5658[/ATTACH]

Baby Roodenburg haha

Ik vind het op dvd leuker dat zo afgedrukt op een foto. Wel een schatje hoor:)

Geplaatst

In het echt is leuker he?! Maar het blijft wel gaaf, zo'n foto. Mijn moeder was wel echt gefascineerd door die 3d echo, dat hadden ze vroeger niet.

En kilo's? Ik heb nog steeds niet op de weegschaal gestaan. Hoewel ik nu opeens het gevoel heb dat mijn buik echt veel groter is dan andere buiken die verder zijn. Maar ja, als het de billen niet zijn, is het wel de buik waar ik niet tevreden over ben.

Overigens kreeg ik van de week wel complimenten van collega's dat ik mooi zwanger ben..

Als alles mee zit is komende week de kast af en kunnen we eindelijk verder met schoonmaken en opruimen in de mancave/babykamer!

Geplaatst

@Johanneke bij mij zei gister iemand op het werk; jeee wat ben jij uitgedijd.

Over kilo's gesproken.

Toen ik zei dat dat niet zo'n leuke opmerking is voor een zwangere zei ze; maar ik bedoel dat je een hele mooie zwangere buik hebt hoor. Alleen was het vergeleken met 2 weken geleden erg gegroeid.

Nou ok daar doe ik het mee....

Babykamer; muren zijn geverfd en vloerbedekking is vandaag gelegd. Nu de latjes nog en dan de kamer inruimen. Wordt leuk!!!

Geplaatst

Caro wat een scheetje! Mooi dat ze dit tegenwoordig kunnen doen. Is wel heel echt al hè.

Fijn dat de babykamer's bij jullie allemaal zo opschieten! Bij ons ligt het weer even stil. Manlief heeft het druk met zijn bedrijf, dus de babykamer komt even op de 2e plek. Vandaag mijn kraampakket binnen gekregen van de zorgverzekering. Leuke dingen in, maar ook mega maandverbanden. Volgens mij kan je die van het winter prima gebruiken in je schoenen. Blijven de voeten ook lekker warm! Haha :D

Nog leuke moederdag dingen in het vooruitzicht? Xx

Geplaatst

Wij vieren moederdag bij mijn oma en daarna gaan we mijn vaders verjaardag vieren.

Zijn jullie ook al aan het aftellen? Ik moet nog 15 weken :-)

O ja, kraampakket. Ik las ergens dat je die verbanden in het begin echt nodig hebt.. Brrr...

Geplaatst

Wat is de echo mooi gelukt carolin!

Wij krijgen het kraampakket ook een dezer dagen thuisgestuurd. Speciaal samengesteld voor tweelingen. Pff hopen maar dat we die grote verbanden niet te veel en niet te lang nodig hebben.

Wat zat er allemaal in in het pakket?

Woensdag hebben we weer een echo. Ook gaat de gyn m'n baarmoederhals meten. En de rhesus-D, ik moet nog vragen hoe ze dat nou per baby kunnen bepalen.

Tgaat nog niet echt lekker hier. Lig net weer terug in bed. Als ik nog maar loop, douche of bijv de vaatwasser leeghaal dan voel ik me beroerd, duizelig en misselijk door de lage bloeddruk. Als ik zit of lig gaat het redelijk. Vanavond een etentje met Marcel z'n werk. Ik zou graag meegaan maar weet niet of het slim is. Aan de ene kant denk ik ik ga niet dan belemmer ik hem niet en neem ik voldoende rust. Aan de andere kant denk ik: wat erg dat ik nu al niks meer kan.

We zijn nu 25w3d het streven is tot week 34. Dus iig nog 9 weken. Het beste zou zijn nog ietsje langer maar er is twijfel in het ziekenhuis. En bij mezelf eerlijk gezegd ook.

De boys houden bokswedstrijdjes dus het is wel fijn om ze goed te voelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Marga hoe is het nu met je rug en bekken?

Bij mij helpen de oefening van de oefentherapie wel gelukkig.

Ik had het ook nog nooit zo bekeken maar eigenlijk heeft je fysio wel gelijk. Al die pogingen achter elkaar gaan ons natuurlijk sowieso niet in de koude kleren zitten.

Ik had het er van de week ook over m'n Marcel. Als we terug denken ben ik in 7 jaar tijd niet zonder hormonen geweest. 3 operaties, kunstmatige overgang, alle ivf/icsi pogingen en daarna weer andere hormonen door de zwangerschap.

Geplaatst

Met mijn rug gaat het wel redelijk. De ene dag meer last dan de andere. Ligt er net aan wat ik doe die dag. Maar de oefeningen werken wel heb ik het idee.

Kraampakket: onderleggers, kraamverband, navelklemmen, alcohol, watten, en een paar leuke cadeaus erbij. Een fleece dekentje, een bordje met 2lepels en een speelgoed/ wasmand. Best leuk.

7 jaar aan de hormonen. Wat een lang traject heb je dan moeten doorlopen! En dan nu 2 keer zoveel last van alle kwalen en hormonen... pfff niet niks hoor! Sterkte met je bloeddruk en de duizeligheid! Hopen dat je boys nog minstens 9 weken in je mogen zitten. Dikke knuffel!

Succes met alle vk en gyn bezoekjes deze week. Liefs my

Geplaatst

Ik kom net bij de fysio vandaan. Ze maakte zich meer zorgen over de harde buiken dan over mijn bekken. Maar ik span dan ook al sinds jaar en dag mijn buikspieren aan. Het is tijd om die te leren ontspannen..

Sent from my D5503 using Tapatalk

Geplaatst

Vervelend van die harde buiken. Hoe ga je dat veranderen om je buikspieren niet meer aan te spannen dan? Lijkt me dat je dit onbewust doet?

Wat leuk een jongen lavendel! Was dit ook jou voorgevoel?

Carolin hoe gaat het? En met jou jett en Andrea?

Geplaatst

Marga: ons voorgevoel was een meisje haha Mijn vriend zat met tranen in zijn ogen naast me. Die is 2 dagen van slag geweest tijdens en na de pretecho! Zo schattig!!!Tijdens de echo was de kleine druk aan het bewegen, wat heerlijk om te zien. Maandag hebben we de 20 weken echo.

Geplaatst

Wat bijzonder lavendel! Alleen dat bewegen vind ik altijd al zo bijzonder, maar als je het ziet op een echo helemaal.

Heel veel succes met de 20 weken echo! Geniet er maar lekker van. Voordat je het weet is de tijd voorbij.

Lijkt bij mij al weer zo'n eeuwigheid geleden...

Maandag heb ik hier de kraamzorg intake, iemand een idee wat ik mij daarmee moet voorstellen?

En sinds afgelopen week zijn we begonnen met de cursus samen bevallen. Tot nu toe bevalt het goed ;)

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Hoi meiden, hier alles redelijk. Lekker genieten van het mooie weer. De beebs waren goed gegroeid. Nog steeds goed op schema. Ze lopen nu 2 en 5 dagen achter op een eenling maar dat is perfect.

Verder was de bloeddruk nog steeds aan de lage kant, maar de gyn zei dat het meestal omhoog gaat na de 30e week. Zeker bij tweelingen. Maar beter wat slap en duizelig, de beebs hebben geen last van te lage bloeddruk, te hoog is veel gevaarlijker.

Bij ons is de kraamzorg afgelopen woensdag geweest. We mochten de box niet zetten waar we zouden willen ivm tocht. De kattenbrokjes zijn uit de woonkamer, de poezen moeten nu eten in de bijkeuken. We hadden te weinig lakentjes en moltons en te weinig kleding in maatje 50. Ze adviseert 6 setjes bovenkleding in maat 50 per baby.

Lavendel wat leuk een jongen! Ben benieuwd hoe de verhoudingen gaan zijn hier op het forum tussen het aantal jongens en meiden.

Johanneke hoe komt het dat je je buik zo aanspant? Lukt het om wat te ontspannen?

Geplaatst

Oh jeeh als ik jou zo hoor moet ik shoppen! ! Haha heb nog niet zo heel veel voor Ukje aangeschaft.

Wat mooi dat de beebs het zo goed bij je doen, en ze geen last hebben van jou te lage bloeddruk. Lekker blijven genieten van het mooie weer. Dat is dan wel weer het voordeel van om in deze periode zwanger te mogen zijn ;)

Liefs my

Geplaatst

Bij mij komt de kraamzorg pas in week 32..

Vandaag trouwens 26 weken zwanger. Nog maar 14 te gaan! Hoewel nu 2 kennissen van mij al bijna 2 weken overtijd zijn. Ik denk dat Freddy ook op zich laat wachten.

De fysio kwam erachter dat ik een beetje naar voren sta, vooral op de bal van mijn voet. Als ik iets naar achter leun en meer op mijn hakken steun, sta ik al een stuk beter. Op die manier kan ik mijn buik ook wat meer loslaten. Samen met yoga werken we ook aan ontspanning. Ik moet het alleen bewust doen omdat ik onbewust mijn buikspieren aanspan. Met lopen is dat nog steeds wel lastig, maar zo langzamerhand kan ik het wel een beetje meer loslaten. Wat er trouwens ook in resulteert dat ik Freddy beter en vaker voel!

Ik las trouwens als advies om 3 setjes maat 50 en 3 setjes maat 56 te hebben om mee te beginnen. Maar een tweeling zal wel iets kleiner komen. Overigens, als je in de zomer bevalt, hoef je nog niet zo veel warme kleertjes te hebben. Shirtjes, mouwloze rompertjes, broekjes en sokjes. Google er maar eens op.

Wel heerlijk hoor dat warme weer! Wel jammer dat ik het zo snel warm heb. En voor de eczeem is dit helaas ook niet zo goed...

Veel plezier maandag Lavendel! Lekker lang naar de baby kijken ;)

Geplaatst

We hebben nu voor iedere beeb 4 setjes van maatje 50. Dat vind ik genoeg. We hebben ook voor beide 2 setjes van maatje 44, voor het geval dat. We kunnen altijd bijbestellen als het nodig is denk ik dan. En als ze echt mini zijn dan liggen ze vaak toch in de couveuse en dan hebben ze niet veel meer aan dan een luier en rompertje.

Vervelend dat je last hebt van eczeem. Ik heb anders altijd heel erg veel last van hooikoorts en lactose intolerantie maar nu ik zwanger ben heb ik beide niet.

Geplaatst

Pff net weer flauw gevallen. Terwijl ik op een stoel zat met m'n benen hoog.

Weer te lage bloeddruk waarschijnlijk.

Geplaatst

Sterkte andrealine. Raar dat het zo de hele tijd komt. Hoop dat je je snel wat beter voelt. Kun jij op de een of andere manier je bloeddruk niet omhoog werken met dropjes ofzo? Heb geen idee hoor of dat werkt... sterkte iig.

Geplaatst

Dank je wel. Ti's echt vervelend. Vooral het overgeven daarna. Dank je voor de tip! Marcel is om zoute dropjes geweest. Hoop dat dat iets gaat helpen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden