Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooi buikje johanneke! Hopelijk helpt de bekkenband om je buik wat meer te ontspannen.

Vanochtend naar de verloskundige geweest. Met ukje gaat het nog steeds goed! Mijn bloeddruk is mooi laag 110/62 en mijn rhesus was ook goed. Mijn gewicht is wat stabieler geworden 1 kilo in 3 weken erbij. Maar nu een totaal van +13 kg.

Ze ging ook even voelen hoe ukje lag... met het hoofdje al een beetje in het bekken. Ik voel haar handen nu nog.

Jett hoe was het bij jou gisteren? Jij moest ook voor controle toch?

Fijne hemelvaartsdag morgen!

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooie buik Johanneke!

Hopelijk helpt de band voor je harde buiken.

Als jullie naar de verloskundige gaan wordt er dan altijd een echo gemaakt of alleen geluisterd en gevoeld?

Ons laagste kindje zit ook al een klein stukje in het bekken. Ik krijg iedere afspraak bij de gyn een echo en hij meet met een meetlintje van m'n schaambeen tot m'n ribben.

Maken jullie een geboorteplan? Wij hebben het gemaakt afgelopen week. En gaan 3 juni bespreken. 7yve7emy.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Mooie buikjes meiden (en jurkjes ;-) ) .

Marga, jij en ukje dus ook weer goedgekeurd. Ik mocht ook vandaag en Leeuwtje was goed gegroeid, ik gelukkig ook niet teveel in kilo's erbij. Maar goed, wat wil je met de buikgriep van afgelopen week. Is ie toch nog ergens goed voor geweest. De VK vond mijn buik zo soepel dat ze het jammer vond dat ze op dit moment geen studenten in de praktijk hadden; quote: met zo'n buik zou iedereen moeten kunnen voelen hoe de baby ligt. Eh, ik dacht zelf dat de baby inmiddels met het hoofdje naar beneden lag en dat ik zijn/haar billen zo goed kon voelen boven in mijn buik. Blijk ik dus de hele tijd op het hoofdje te duwen (niet hard, maar toch) en ermee te spelen.

Hier is het alleen voelen, meten met de cm, gewicht en bloeddruk meten. 12 juni hebben we wel nog een groei-echo en placenta lokalisatie echo.

Ik kan me voorstellen dat dat bij de gyn en met een tweeling anders is en dat ze dan je zwangerschap extra goed willen volgen. Alleen maar leuk toch die echo's steeds?

Wij maken niet echt een geboorteplan, hopelijk gaat het 'gewoon' zoals de vorige twee keer; lekker thuis in het eigen bed zonder toeters en bellen en binnen een paar uur. We zullen zien, iedere bevalling zal toch weer anders zijn.

Geplaatst

Mooie buikjes allemaal 😊😊😊 mijn werkgever heeft me vandaag gevraagd if ik toch 4 dagen wil werken ipv 3😓 komt erop neer dat hij me niet kwijt wil en alleen mij als zijn secretaresse wil. Grrr zijn probleem wordt mijn probleem... Heb gezegd dat ik erover na moet denken, maar ik wil het eigenlijk niet of anders 1 dag thuiswerken met 1 ppt dag. Was gelijk gestrest vandaag, blehh hij mag het eigenlijk niet weigeren mijn verzoek maar ja.. Hoe hebben jullie dat geregeld ?

Geplaatst

Het is een soort van compliment voor jou natuurlijk. Maar eerlijk is het niet. Je gaat niet voor niets minder werken en alles voor je kindje hoor.

Bij mij was het niet moeilijk. M'n vervanger had ik al ingewerkt en we zouden nog tijdelijk samen werken om wat achterstallige dingetjes te doen. Maar omdat ik steeds flauwviel/val mocht ik gewoon stoppen. Was ook het advies van de gyn en verloskundige. Ik zou maar voor mezelf kiezen hoor. Je bent er toch nog 3 dagen.

Geplaatst

Ik zie heel erg op tegen de bevalling... ik maak me altijd erg druk om dingen die ik niet van te voren kan plannen. Heel vervelende eigenschap.

80% van de tweeling bevallingen eindigt in een keizersnee. En ik heb zon vervelend gevoel dat als ik ga bevallen dat ik 1 kindje gebaard heb dat ik dan ineens een keizersnee moet voor de tweede. Hoe ik daarbij kom? Geen idee....

Ik denk er iedere dag aan. Qua herstel wil ik heel graag gewoon bevallen, maar aan de andere kant denk ik via een keizersnee komen ze er veilig en snel. Dinsdag maar eens goed bespreken met de gyn.

Ik ben heel blij met alle echo's Jett, het is fijn om ze te zien bewegen. En ik raak er ook aan gewend om het klompvoetje te zien. Ook voor Marcel.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

Heb je al eens gekeken naar een cursus mindful bevallen? Misschien helpt het je om je er wat minder druk over te maken. Je zou er sowieso eens een boek over kunnen lezen..

Lavendel, natuurlijk wel een compliment dat je baas je graag houdt.. Maar je moet op een gegeven moment toch echt een kind baren ;)

Ergens ben ik wel blij dat ik me niet zo druk over werk hoef te maken. Hoewel dat thuis zitten op een gegeven moment ook wel gaat vervelen.

Geplaatst

Ik heb erover gelezen. Ik maak me niet echt druk om de weeën of de bevalling, maar meer dat mijn kindjes gezond ter wereld komen. Daar is niet echt op voor te bereiden. Ik wil even mijn gesprek met de gyn afwachten 3 juni.

Geplaatst

Het gaat niet alleen over de bevalling. Mindfulness is een algehele state of mind. Mijn moeder is ook bezig met een cursus om beter om te kunnen gaan met haar ziekte (niks ernstigs verder).

Maar een gesprek met de gyneacoloog kan je ook wel gerust stellen. Er zijn genoeg tweelingbevallingen via natuurlijke weg gegaan toch?

Sent from my D5503 using Tapatalk

Geplaatst

Mooie buikjes meiden!

Met werken na mijn verlof heb ik nog niets geregeld. Ik heb net 2 dagen geleden verlof geregeld:snitch::sly: maar ik wil van 32 uur naar 28 uur gaan met 1 thuiswerkdag. Ik kan gewoon niet zonder mijn werk...

Mijn man gaat 3 dagen werken die is minder carriere gericht en ik verdien iets meer:evo:

Nou gisteravond heet mijn man de commode (120 jaar oud) opgehaald en met zijn broer naar boven proberen te rkijgen. wat denk je.

Past niet door het trapgat (jaren 30 woning). Eerst de achterpoten er dus maar afgezaagd. dat vond ik al zonde, maar toen lukte het nog niet. Voorpoten er dus ook maar af...nog niet gelukt. Toen buiten via balkon en badkamer naar binnen getakeld. Hij staat nu met poten netjes op zijn plaats! Gelukkig. Ze zijn wel 3 uur bezig geweest en zijn daarna aan de wiskhy gegaan haha.

Nu spierpijn en een kater....

Binnenkort foto update...

Geplaatst

Ik begrijp je angst wel een beetje andrealine. Probeer het wat over je heen te laten komen. De artsen zullen vast wel oprijdt ingrijpen als het verkeerd lijkt te gaan. Maar natuurlijk hoop je dat de tweede er net zo vlotjes uitglijdt als de eerste.

Maar het blijft lastig om de controle uit handen te geven. En al die beslissingen die je dan moet nemen.... :(

Wel mooi dat je je mannetjes zo vaak kunt zien, en dat je wat kunt wennen aan het voetje.

Ik heb mijn laatste echo met 20 weken gehad, en zoals het nu lijkt blijft het daarbij. Nu moet ik genoegen nemen met meten van de buik, hartslag, gewicht en wat gevoel aan mijn buik. Ook (moet) ik voor de komende afspraak een bevallingsplan schrijven.

Lavendel jij ook succes met je werk. Jij bent al minder gaan werken.. en dan nog de" keus" om meer te werken, omdat de baas niet "zonder" je kunt. Lastig om nu keuzes te maken. Denk om je zelf! Het is niet jou probleem, maar die van je baas.

Thuis zitten is ook geen pretje johanneke, heb jij nog wat te doen aan bezigheden of hobby's?

Ik blijf na de komst van ukje gewoon mijn gastouderwerk doen. Tot nu toe heb ik 31 uur in 3 dagen voor 1 jongentje, maar na mijn verlof komt zijn broertje van nu 6 weken er ook nog bij.

Ook heb ik nog een poetsadresje, maar ik weet niet of ik dat ga aanhouden.

Mijn man houd zijn eigen bedrijf ook gewoon aan.

Nog iets leuks gedaan vandaag? Wij zijn naar de bloemetjes markt in leeuwarden geweest. Echt heeeeeeeel veel bloemen! En erg veel mensen. Volgens mij liep heel friesland daar: D maar nu helemaal gesloopt met de beentjes omhoog!

(Sorry voor mijn lange bericht) :(

Geplaatst

Vandaag mijn werkgever weer gesproken. Voor de duidelijkheid, ik heb altijd fulltime gewerkt. 40 uur en zelfs meer. Nu wordt zijn probleem mijn probleem. Hij wil dus perse dat ik na mijn zwangerschapsverlof 4 dagen op kantoor aanwezig bent. Mijn voorstel om dan 1 ppt in te leveren en dan deze dag thuis te gaan werken dat zint hem ook niet. Ik vindt het echt onbegrijpelijk en raar dat ik nu gestraft wordt omdat ik minder wil werken en hij mij niet wil missen. Hij heeft gezegd dat hij er dan niet zeker van is of ik mijn baan blijf behouden op het secretariaat!!! Ik ben echt teleurgesteld en gefrustreerd. Het mag ook wettelijk niet, dan moet hij een zwaar overwegend bedrijfsbezwaar hebben. Van stressvrij zwanger zijn is nu geen sprake😥

Geplaatst

Wat een gedoe zeg Lavendel. Is er nog iemand anders op je werk waar je mee kan praten? Ik hoop dat er nog uit komt met je werk..

Wat ik doe verder? Ik doe nu nog wat dtp werk. Op mijn gemak het huishouden en de boodschappen en verder veel lezen en Netflix kijken. Moet ook erg uitkijken voor harde buiken. Morgen ga ik met mijn moeder en zusje naar de lapjesmarkt dus misschien heb ik wel een nieuwe hobby straks, kleren maken. Verder moet er nog steeds flink wat gedaan worden aan de kinderkamer, maar ik wil nog niet gaan soppen als er nog getimmerd gaat worden..

Na mijn verlof hoop ik mijn werk nog te kunnen blijven doen. Vanaf januari heb ik ik in ieder geval al weer een theatertour staan tot in mei. Dat is gemiddeld 3 dagen per week dus in principe hoef ik er niet veel naast te doen. We moeten alleen kijken hoe we het doen als we klussen van meerdere dagen hebben. Denk dat dat er voor mij sowieso nog niet in zit zolang ik borstvoeding geef.

Als Freddy niet in mijn middenrif zit, heeft hij wel de hik. Erg vervelend gevoel af en toe maar toch ook fantastisch :)

Geplaatst

Lavendel, wat een fijne meewerkende baas zeg, not! is er inderdaad niet iemand anders bij de directie/pz/bedrijfsarts die met je mee kan kijken? Zit je echt niet op te wachten dit soort stress nu, sterkte.

Geplaatst

Hey Lavendel, wat een vervelende situatie. Ik zou ook met HRM gaan praten. Kan jouw functie geen duo baan zijn?

Niet echt flexibel van hem zeg terwijl jij nog meewerkt met een thuiswerkdag. Echt naar voor je.

@marga; jammer he van die echos'. Ik ga nog een 3d echo doen denk ik bij 30 weken. Ik vind het veel te leuk haha

De afgelopen dagen flink met de babykamer bezig geweest. Zo leuk. wat een voorpret.

Stof voor het wiegje uitgezocht, gordijen besteld en stickers op de muur gedaan. Commode staat en plankjes gevonden.

Ik ben erg tevree!!

Kleertjes gewassen en hangen nu in de kast. Ik wil nu nog iets leuks kopen in maat 50 voor de geboorte in het ziekenhuis.

Kan niets vinden.....

Vrijdag zijn we ook gaan kijken bij een kinderopvang. Ik kreeg hoofdpijn van alle regels waaraan ze moeten doen.

Soms ook wel erg vergaand hoor. Maar ik had wel een goed gevoel bij de kwaliteit die ze leveren; elke maand een thema met knutselen en buiten activiteiten, fruit en warm eten, luchtventilatie, altijd 2 leidsters op de groep en soms meer. Het zijn kindertjes met verschillende nationaliteiten, maarze vieren alleen de feestdagen zoals op school.

Ik vind het prima.

Geplaatst

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug (verrassing)

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug (verrassing)

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug (2 jongens)

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug (verrassing)

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug (meisje)

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep (jongetje)

Echo/afspraken:

Andrealine - 3 juni gyn

Johanneke -

Jett -

Mama2009 -

Marga13 -

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Andrealina, hoe was het vandaag bij de Gyn? Heb je de uitslag van de rhesus en de suikertest binnen? hopelijk was alles oké!

Arzu en Mama2009 jullie staan ook nog steeds op ons lijstje, maar we horen niets meer van jullie... hopelijk gaat het goed met jullie en de zwangerschap?!

Ik heb het lijstje even weer naar boven gehaald, een beetje bijgewerkt, kunnen jullie de rest weer aanvullen?

Hoe gaat het verder met iedereen???

Geplaatst

Ik heb donderdag een gesprek met hr erbij. Sinds woensdag heb ik last van harde buiken, echt niet leuk. Zit midden in een verbouwing en lde babykamer is verre van klaar, ben erg moe maar ik moet me nog ff flink bewijzen in het gesprek donderdag. Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld en die zeggen dat hij geen sterke zaak heeft. Grrr wil geen stress maar helaas. Mijn baan kan prima gecombineerd worden met mijn andere 2 collega's dus dat is het probleem niet

Geplaatst

marga, sorry... ik lees wel mee, maar soms moet ik zoveel lezen :)

Hier gaat alles goed.Wel veel last van mijn banden en mijn emoties. Ik ben nu bijna 24 weken, dus gaan de goede kant op. 20 juni weer naar VK. Wij weten niet wat het wordt.. spannend. Ga zelf voor een jongetje.

Wat vervelend van het werk zeg Lavendel.

Mooie buikjes allemaal!

Geplaatst

Lavendel heel veel succes met je gesprek donderdag. Bah en dan die harde buiken erbij, daar wordt je ook niet vrolijk van! :( probeer je rust te pakken hoor, zorg goed voor jezelf en voor de kleine! Dikke knuffel voor jou!

Mama2009 fijn dat het goed met jou en de zwangerschap gaat. Dus jullie weten ook nog niet wat het wordt! Spannend he!? 24 weken alweer! Je mag hier best blijven. Kletsen hoor! Altijd gezellig!!! :D

Ik zal eens proberen te slapen...

Geplaatst

Hé Mama2009 leuk om ook weer even iets van jou te horen en ook alweer 24 wkn. Het gaat hard hè?

Lavendel, heel veel succes morgen, hopelijk neemt het gesprek een hoop stress weg x

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug
(
verrassing
)

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug
(
verrassing
)

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug
(
2 jongens
)

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug
(
verrassing
)

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug
(
meisje
)

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep
(
jongetje
)

Echo/afspraken:

Andrealine - 3 juni gyn

Johanneke -

Jett -
12 juni groeiecho en placentalokalisatie, 18 juni vk

Mama2009 -

Marga13 -

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Lavendel, hoop dat het gesprek goed is gegaan.

Fijn dat het goed gaat mama2009. Het gaat hard nu he? Al lekker over de helft.

Met 30 weken gaan ze hier nog eens kijken naar de positie van de placenta. Die lag hier ook laag. Verder de horrorverhalen van mijn moeder gehoord over de grote baby's die zij heeft gekregen met bijbehorende complicaties dus ik ga vragen of ze de groei van Freddy extra in de gaten willen houden.

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug
(
verrassing
)

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug
(
verrassing
)

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug
(
2 jongens
)

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug
(
verrassing
)

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug
(
meisje
)

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep
(
jongetje
)

Echo/afspraken:

Andrealine - 3 juni gyn

Johanneke -
16 jun placentalokalisatie en bloedonderzoek, 20 jun vk

Jett -
12 juni groeiecho en placentalokalisatie, 18 juni vk

Mama2009 -

Marga13 -

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Lavendel, hopelijk was je gesprek goed!

Maar wow, wat gaat de tijd snel!! Het laatste deel van jullie zwangerschap is begonnen. Veel succes verder!!

Hier was het goed! :-) We hebben het vruchtzakje gezien met bijna zeker het vruchtje erin en we hebben zelfs waarschijnlijk heel even het hartje gezien. Maar het is allemaal nog zo klein en pril dat we volgende week meer zekerheid hebben. Maar voor nu: ONTZETTEND BLIJ!!!!!

Geplaatst

Joehoeeeee toeki !!!!!! Van harte meid! Super gaaf. Hopelijk volgende week meer zekerheid, maar voor nu genieten.

Lavendel hoe ging je gesprek? Hopenlijk meer duidelijkheid en minder stress!

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden