Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Toekie goed nieuws! hopelijk is het volgende week helemaal goed zichtbaar. Ik moet ineens weer denken aan bij mij in het begin. Hoe onzeker ik was en dat ik bij een dag mindere groei mij al zo ongerust maakte....was nergens voor nodig. Zolang het hartje het doet, is alles goed!

@lavendel; ben ook benieuwd hoe het vandaag is gegaan?

Bij ons is het wiegje klaar!

morgen ophalen;)

[ATTACH=CONFIG]5684[/ATTACH] erg blij mee!

Geplaatst

Carolin wat een prachtig wiegje! Mooie stoffen! Toekkie: wat een super goed nieuws zeg!!! Gesprek gehad, komt erop neer dat het waarschijnlijk toch gewoon gaat zoals ik zelf wou....2 ppt dagen. Mijn collega en ik hebben hem bijna overtuigd dat wij als duo hem prima opvangen... En dat hij niet meteen ervanuit moet gaan dat het niet zou werken. Over half jaar evaluatie .., nu nog wel een definitieve bevestiging maar ik denk wel voorzichtig een victorie voor mezelf!!!

Geplaatst (aangepast)

Carolin: Mooi met de sluier over de wieg. Mooie stof ook. Lavendel wat goed nieuws. Hopelijk gaat je baas akkoord!

Toekie wat goed nieuws al. Volgende week een nieuwe echo?

De echo was goed bij ons afgelopen dinsdag. De beebjes groeien goed. Wegen nu beiden 1150 gram ongeveer. Ze liggen beiden goed voor een natuurlijke bevalling. We willen het toch maar proberen en de gyn ook ivm sneller herstel. En ik wil toch graag mee naar het Sophia voor de behandeling van het klompvoetje. Maar goed dat is allemaal nog even afwachten hoe het allemaal loopt.

HB was 7.1, bloeddruk was vrij netjes. Ik heb ook een rhesusprik gekregen in m'n bovenbeen. Bij de geboorte wordt de bloeddruk van beide kindjes gecheckt. Als ze allebei positief zijn krijg ik 2 injecties. Als er 1 positief is 1 injectie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

aangepast door andrealine
foute naam
Geplaatst (aangepast)

Wij krijgen nu om de twee weken een echo. 26 juni weer bij de gyn.

Jett, Marga en johanneke hoe is het met jullie?

Ik ben van de week begonnen met het maken van de kraambedankjes. Alle adresstickers geschreven voor de kaartjes. En naamsticker besteld voor op het raam. Helaas verkeerde naam gespeld, nu even wachten tot de nieuwe binnenkomt. a9ynyvan.jpg

aangepast door andrealine
mn
Geplaatst

Hoi dames!

Leuk wiegje!!!! Ik ben op het moment nog steeds bezig om de bekleding van de wieg te maken... tenminste als ik er voor kan gaan zitten :P Ik heb nog niet veel ervaring met de naaimachine, maar probeer het toch allemaal alleen te gaan doen. Heb nu het hemeltje en een deel van de binnenbekleding af :D nu de rest nog......

wat een leuke bedankjes ook! Ik wist niet eens dat dit bestond. Is het normaal om dit mee te geven aan het kraambezoek?

verder lees ik veel goede echo berichten! Mijn hoofd is een beetje een zeef, dus vergeef me als ik iets vergeet :S

Nog maar 3 weekjes werken en dan mag ik al met verlof!! het gaat snel! Ik ben nog lang niet klaar met mijn to do lijstje :( OOOOHHHH AAAAAHHHH STRESSS :S

Meiden een heel goed pinksterweekend toegewenst!!! :D

Geplaatst

Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug (verrassing)

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug (verrassing)

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug (2 jongens)

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug (verrassing)

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug (meisje)

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep(verrassing)

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep (jongetje)

Echo/afspraken:

Andrealine - 26 Juni gyn

Johanneke - 16 jun placentalokalisatie en bloedonderzoek, 20 jun vk

Jett - 12 juni groeiecho en placentalokalisatie, 18 juni vk

Mama2009 -

Marga13 - 19 Juni vk en inleveren geboorteplan

Lavendel -

Caro- lin -

Arzu -

Geplaatst

Het is een Belgische gewoonte. Bij ons wordt het heel veel gedaan. Er komt nog een kaartje aan met de namen op. De snoep die er in zitten worden bruidsuiker, doopsuikers of kraamsuikers genoemd. Zijn niet zomaar in de winkel te koop.

Marga wat fijn dat je bijna met verlof mag. Dan lekker je lijstje afwerken. Dat zal een goed gevoel geven.

Wij gaan naar het strand morgen en BBQen met vrienden. Maandag zwangerschapsshoot. Jullie ook allemaal fijn weekend!

Geplaatst

Oh leuk een zwangerschapsshoot! Gaan wij ook nog doen. Dit heb ik als kado gegeven voor ons 8jarig huwelijk!

Doopsuikertjes dus. Echt nog nooit van gehoord. Wij houden het denk ik op beschuit met muisjes. Dat is dan denk ik een Nederlandse gewoonte? Of doen jullie dat in België ook?

Geniet van het mooie weer

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Ik woon in Sluiskil. Dat is nog net in Nederland. Enkele KMS van België af. Dus wij hebben eigenlijk allebei de gewoontes. Beschuit met muisjes voor de visite en kraambedankje als ze naar huis gaan

Geplaatst

In België doen ze overigens blauw voor meisjes en roze voor jongens. Traditie daar vanuit het katholieke geloof. Maar wij doen gewoon net als heel Nederland blauw voor onze boys.

Wij hebben 3 setjes met korte mouwtjes en 3 setjes met lange mouwtjes in maat 50. We hebben rompertjes zonder mouwtjes. We hebben 2 setjes van maatje 44 maar dat is ivm de tweeling.

Geplaatst
Marga13, 29jr, - 1e kindje - uitgerekend 7 aug (verrassing)

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uitgerekend 13 aug (verrassing)

Andrealina, 26 jr- 1e en 2e kindje - uitgerekend 20 aug (2 jongens)

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug (verrassing)

Caro- lin, 38 jr - 1e kindje - uitgerekend 26 aug (meisje)

Arzu, 31 jr. - 2e kindje - uitgerekend 14 sep

Mama2009, .. jr - 2e kindje - uitgerekend 27 sep(verrassing)

Lavendel, 36 jr - 1e kindje - uitgerekend 29 sep (jongetje)

Echo/afspraken:

Andrealine - 26 Juni gyn

Johanneke - 16 jun placentalokalisatie en bloedonderzoek, 20 jun vk

Jett - 12 juni groeiecho en placentalokalisatie, 18 juni vk

Mama2009 -

Marga13 - 19 Juni vk en inleveren geboorteplan

Lavendel -

Caro- lin - 20 juni

Arzu -

Geplaatst

@lavendel; fijn dat het toch nog goed is gekomen!

@adrealine Leuk die kraambedankjes.

Ik dacht erover om geen beschuit met muisjes te doen (vind ik zelf niet lekker) maar roze bestrooide chocolaatjes. Ik dacht ook aan muffins maar ik laat het bezoek individueel komen dus geen kraamfeest en dan blijf je bakken...

@Johanneke ik heb al een hele plank vol kleertjes maar het meeste is maat 50/56. Dus ik denk erover om nog een 1e pakje maar 50 te halen voor in het ziekenhuis.

Heb veel gekregen en kleertjes van mij van vroeger gekregen en ook veel gekocht haha.

Ook 1 maatje 44 (gekregen)

Wij hebben 20 juni nog een groeiecho. Ik heb er meteen maar weer een 3D echo achetraan gedaan. Blijkbaar met groeiecho in 2D.

Geplaatst

Ik heb net een hele bups kleertjes in maat 50/56 gevonden op marktplaats. Als ik die binnen heb nog maar eens kijken en misschien nog wat nieuw kopen. Vind het toch ook een beetje zonde van het geld als ze het maar zo kort dragen.

Verder zullen wij ook wel gewoon beschuit met muisjes doen. Hoewel ik eigenlijk wel bezig ben met gezondere voeding en zo min mogelijk suikers. Maar ja, ik ga niet in mijn kraamtijd in de keuken staan ;-). En misschien doen we nog een kraamlikeurtje (van dezelfde vrienden als waar de naam Freddy vandaan komt).

Caro-lin, leuk dat je nog een 3d echo gaat doen.

Wij hebben nog niet eens een fatsoenlijke buikfoto gemaakt. Eerlijk gezegd heb ik daar ook niet zo veel mee.. Af en toe maak ik een foto voor een kennis die gelijk op gaat en niet in de buurt woont. Verder maakt mijn broer nog een portret van mij als ik hoogzwanger ben en de kinderkamer af is (voor een project van hem).

Geplaatst

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan kleertjes bij elkaar heb gesprokkeld. Heb al wel genoeg rompertjes in verschillende maten en met en zonder mouwen. Omdat we niet weten of Ukje een jongen of een meisje is, vinden we het ook wel leuk om dan kleertjes te kopen. Op marktplaats en op van die Facebook groepen is ook veel te halen voor weinig geld. Dus tzt zal ik daar ook wel wat vandaan halen.

Ukje heeft nu de hik. hebben jullie dat al eens gemerkt bij jullie beebs? Echt genieten dit

Geplaatst

Haha. Ik heb laatst alles wat ik had overgenomen gewassen en geteld. Dat zal ik met deze kleertjes ook wel doen. Maar misschien moet ik me er ook niet zo druk over maken. Er zit hier een Wibra om de hoek en online kan je ook genoeg bestellen. Het is ook niet te zeggen hoe groot ie wordt en hoe snel hij groeit. En misschien is het ook wel leuker om straks kleertjes te kopen als we weten wat het wordt...

Geplaatst

Hikken doet ie hier ook wel. Dacht eerst dat het mijn eigen darmen waren maar waarschijnlijk zit Freddy dan te trappelen. En dan ook lekker tegen mijn blaas natuurlijk. Verder zit hij graag in mijn middenrif, dat voelt wat minder fijn

Geplaatst

Fijn he van die billen tegen je middenrif aan. En dan zou je je veters maar moeten strikken.

Ik zeg altijd tegen mijn man. Ukje gooit nu al de kont in de rib (ipv krib) haha

Geplaatst

Natuurlijk kreeg Freddy de hik toen ik wilde gaan slapen. En toen ik wakker werd om te plassen begon hij ook weer.. Gelukkig hoef ik niet zo veel te doen vandaag.

Lekker weertje he vandaag?

Geplaatst

Die freddy van jou heeft er maar zin in vandaag

Heerlijk weertje om met de laptop in de tuin te gaan zitten. Zal mijn adreslijst even bijwerken....

Geniet van de zon en blijven smeren hé!

Geplaatst

Heerlijk genoten van het mooie weer?

Hier ook veel regen en onweer gehad maar gelukkig ook genoten. Sinds gistermiddag echt veel last van de warmte. Gelukkig komt mijn poetsvrouw straks om de badkamer en wc's te doen en alles te stofzuigen en dweilen. Dat is echt ideaal.

Hoeveel kaartjes versturen jullie ongeveer? Ik denk steeds zou ik niemand vergeten. Wij versturen er ongeveer 80 incl 6 kaarten voor het werk en kaart voor de ivf poli enzo.

Over 3 dagen krijgen we de foto's van onze shoot. Spannend.

Ik heb best last van harde buiken. Maar het gaat allemaal wel redelijk ok. Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Wij vesturen ook ongeveer 80 a 90 kaarten. Bestel er denk ik 100, zitten we in ieder geval goed, Maar ik moet ons adressenbestand nog even goed doorlopen.

Heb je foto's van je buik gemaakt? leuk zeg! spannend.

Harde buiken, das minder, wel goed te doen??

Gelukkig na vandaag iets minder warm. Gewoon lekker rustig doen, dan red ik mij prima, maar vond het afgelopen dagen wel errreggg heet.

Ik weet niet meer of het hier was of ergens anders, maar zijn er nog tips voor draagdoeken? Ik wil er een proberen, weet niet of het iets voor mij is.

Geplaatst

Ik schat zo in dat wij ook zo'n 80 kaarten nodig zullen hebben. We moeten ze nog uitzoeken. En aangezien ons adressenbestand de laatste jaren erg geslonken is, weten we nog niet exact hoeveel we nodig hebben.

Tijdje geleden hebben we het inderdaad eens gehad over draagdoeken. Ik heb inmiddels een bykay draagdoek via mp gescoord. Een hele lap stof maar in een mum van tijd heb ik hem om. Via YouTube wat filmpjes opgezocht, en deze leek mij het prettigste voor een pasgeboren Ukje. Via babybij kun je ergonomische draagdoeken vinden en kopen. Ook staan daar instructie filmpjes op. Heel veel succes mama2009.

Qua weer was het hier vandaag niet uit te houden. Heb een masker op mijn voorhoofd, waar ik totaal niet blij mee ben. Maar dit alles heb ik wel over voor ons wondertje :)

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden