Ga naar inhoud

Wie start er in maart/april 2014

Aanbevolen Berichten

Gast AnitaN78
Geplaatst

Ik ben 35 en wow... Veel te lezen zo na mijn drukke werkdag!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast AnitaN78
Geplaatst

Nu erge krampen in onderbuik, sinds dinsdag geen hormoon pillen meer na de negatieve test. Zal vannacht wel ongesteld worden. Vind dat altijd een definitief moment. In dec was dat na 3 weken terugplaatsing en was het ook al echt wat gegroeid... Oefff...snik

Geplaatst

Summerbeach, wij lopen redelijk gelijk op. Ik ben nu bijna een week bezig met deca spuiten en ben afgelopen maandag gestopt met de pil, ben vandaag dag drie dus ongesteld geworden. Wel leuk dat we samen oplopen.

Ik heb 9 april de eerste echo, jij?

Spannend voor de meiden die nu in de wachtweken zitten, ik ga duimen.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hebben jullie ook dat moed en moedeloosheid elkaar razendsnel kunnen opvolgen? Soms niet te bevatten! Zeker niet voor buitenstaanders denk ik. Maar altijd weer ergens wat kracht en positiviteit te vinden. Hier tenminste wel.

Geplaatst

Ja vreselijk is dat ik weet dat ik de vorige keer de dag voor het testen totaal geen hoop meer had en de dag erna werd ik weeig in de buik en durfde ik hef toch aan te testen en die bleek positief echt totaal niet verwacht en dat na ruim 5 jaar

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Anita; ik ken dat wisselen heel erg... De hoop voordat je ongesteld wordt, het verdriet als het toch wel weet doorzet en je weer herpakken de volgende ronde... pfff een achtbaan aan emoties soms...

Minema ik heb 11 april de eerste echo. Leuk dat we gelijk lopen. Ik merk dat de krampen echt door gaan zetten zal wel doorzetten vandaag of morgen....

Geplaatst

Jaaah daar is het dan.. de eerste spuit is weer gezet.. morgen de uitgangsecho en hopelijk geen cyste dit keer.. spannend weer.. 2 maanden wachten leek zo lang maar het is best snel gegaan:) hopelijk morgen niks geks en starten met menopur

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Gast AnitaN78
Geplaatst

Fingers crossed Eslief!

Nog steeds geen ongesteldheid hier. Akelig hoofd dat gelijk denkt... Wat als...?! Maar nee, test was echt negatief... Toch?! ;-)

Dokter belde gister nog dat we nu wel gelijk met de pil mochten starten voor ronde 2, maar heb even bedankt en wachten toch 1 cyclus. Even hoofd leegmaken en lijf gewoon laten zijn.

Geplaatst

Ik zit mezelf helemaal gek te maken. Juist doordat we na lange tijd eindelijk zover zo'n gekomen, ben ik heel erg band dat dit niet gelukt is. Baal ook dat we niets weten van de 4 cellige embryo's. Probeer het echt positief in te zien maar dat is echt heel erg moeilijk

Verstuurd vanaf mijn GT-I9305 met Tapatalk

Geplaatst

Eslief super je bent weer van start succes

Anita wat balen hopelijk komt nu snel

Een maand rust is soms niet verkeerd

Cherislee probeer wel hoop te houden je kunt nu nog niks zeggen wat het wordt

en die andere zou ik je nu niet druk om maken je moet je eerst concentreren op deze embryo en hoop dat deze blijft plakken

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wanneer krijg je bericht van de 4 cellig dan Cherislee?

Wij kregen dat bericht per post 2 of 3 dagen later.

En tot wanneer moet je wachten tot je mag je testen voor deze tp?

Geplaatst

Ik doe idd mijn best. Gaat vast ook wel goedkomen. Heb de echo vn het embryo'tje als screensaver op mijn telefoon staan. Gewoon om mezelf eraan te helpen herinneren dat we het echt zover hebben gered.

Geplaatst

Anita, ik weet het echt niet. Dat is ons helemaal niet verteld. Enige wat ik weet is dat we whet per post krijgen. 9 april mogen we pas testen.

Geplaatst

Ja gaat vast goed komen heb een beetje vertrouwen in je lichaam er valt nu toch nog niks te zeggen de in nesteling is pas over een paar dagen

Geplaatst

Super goed zo

Dit zijn ook echt de zwaarste 2 weken van het traject en helaas niks aan te veranderen het liefst zou je 2 weken slapen en zwanger wakker worden hihi

Geplaatst

Het is vreselijk.. ik zou graag vooruit spoelen voor jullie:) spannend hoor.. zie nu al tegen die wachtweken op..

Geplaatst

Ik heb net ff flink zitten janken.. weet niet waarom het moest eruit.. de spanning denk ik.. zie enorm op tegen de echos die echt pijnlijk waren de vorrige keer.. en de punctie schuif ik hellemaal weg.. brrr.. maar goed we hebben geen keus he:)

Gast AnitaN78
Geplaatst

Dappere dames!!! Jullie zijn zo sterk! Onthou dat... En soms even niet en dan is even huilen ook heel goed!!

Geplaatst

Och eslief wat rot dat je er zo tegenop ziet

Hoe. Komt het dat het zo pijnlijk was

Geplaatst

Weet ik niet mari..de eerste poging ging heel makelijk.. of nouwjaah je snaot wat ik bedoel.. ik zag er dus niet tegenop de afgelopen keer.. maar het viel zo tegen.. de eierstokken zittten naar achter geknikt waardoor ze niet in beeld komen.. dan moet er dus iemand op mijn buik duwen en dan hopelijk lukt het.. ben een paar keer naar huis gegaan bij een meting dat ze me niets konden vertellen.. maar het groeide voor geen meter en er zat een cyste.. kreeg de punctie pas na 17 dagen en had maar 2 eiblaasjes en uiteindelijk 1 eicel.. juist vanwege de weinig eiblaasjes verwachte ik appeltje eitje bij de punctie.. maar doordat ze er niet bij konden en moesten duwen deed het harstikke zeer en raakte ze ook nog een bloedvat die ze dicht moesten branden.. het ging dus vanaf het begin meteen bagger.. dus nu hopen op iets beters:) maar vind het nu wel echt eng

Geplaatst

Ik kan hier eindelijk weer komen.

Liep telkens vast op me i pad!

vandaag weer echo gehad en verrassing 2 erbij dus totaal 14! Ben ontzettend blij hiermee.

alleen zie wel tegen de punctie op als dat er allemaal uit moet? Vanmiddag word ik gebeld hoe en wat en wanneer de punctie is.

Sinds vandaag voel ik me weer fit gelukkig heb er veel last van namelijk.

En ik ben 25 bijna 26.

Geplaatst

Wouwww mooie score 14! De punctie is lastig.. sommige voelen niks.. andere hebben pijn maar bij de meeste is het goed te doen.. bij ons geven ze slaapmiddel in infuus dat werkt normaal heel goed:) lees vaak over een prik in de bil die zou ook fijn zijn.. dat laatste stukje van die 14 mooie eitjes kan jij ook wel:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden