Ga naar inhoud

Wie start er in maart/april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maaike begrijpelijk dat je even wat minder zal schrijven op het forum, doen waar jij je goed bij voelt. Op dit moment ben je voor jezelf het belangrijkste.

hier nog steeds wel last van buikpijn en lage rugpijn. Volgens die site kan dit met de innesteling te maken hebben. Laten we hier maar op vertrouwen al vind ik dit wel super moeilijk.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoop het ook Minima! Lage rugpijn heb ik vaker gehoord bij de dames waar het gelukt is. Weet je al wanneer je gaat testen?

Lady-G hier gaat het goed hoor. Alleen wordt ik heel snel moe door die utrogestan bolletjes. Ben nog niet echt zenuwachtig voor de terugplaatsing vrijdag, heb het nu al een keer meegemaakt, eerst mijn verjaardag morgen en nog 2 dagen werken, dan zie ik het wel weer :)

Geplaatst

Voel me echt zwanger haha nee gaat top.

en inderdaad ik had in de wachtweken veel lage rugpijn wat naar me bekken toe ging kon niet veel moet nu nog rustig aan doen. Vooral s'avonds. Maar dat gaat de goeie kant weer op wel nog steeds heel snel moe maar dat had ik van me dochter toen ook.

Veel succes in de wachtweken en let niet te veel op je lichaam had ik namelijk ook en dan word je onzeker.

Geplaatst

Eslief, echo was goed; links 4 follikels en rechts 8 en bms was ook goed met 7,5mm. Helemaal goed voor nu! Vrijdagmorgen mag ik weer heen om te tellen.

Wanneer mag jij heen?

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Minima; spannend he die wachtweken. Bij mij rommelt het steeds in mn buik, krampjes ook meer onderin nu. Let nu oook overal op meek ik.... mijn borsten echt hughes zie de aderen bijna lopen.

Mar; fijn dat je je goed voelt!

Geplaatst

Mar fijn dat je je echt zwanger voelt. Het is niet altijd fijn maar wel weer fijn dat je telkens bevestiging krijgt.

Roos voor oor jou schiet het ook alweer op. Op naar vrijdag.

Summerbeach het is inderdaad slopend deze weken, je weet van te voren dat het pittig wordt maar als je er middenin zit dan weet je weer hoe erg ze zijn.

ik wil begin volgende week ergens testen, weet nog niet precies wanneer, manlief moet ook een paar dagen naar het buitenland en ik wil graag samen testen. Ik moet gewoon geduld hebben.

Geplaatst

Owhh netjes noes! Dat gaat goed! Ik mag maandag dus moet nog even geduld hebben.. heb wel het idee dat ik mijn eierstokken erg voel.. maar dacht dat dat tussen mijn oren zat;) tis wat gevoelig

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

Hai allemaal, ik heb dit forum afgelopen week gevolgd en wil graag meeschrijven.

Ben eind maart begonnen met decapeptyl. 11 april gestart met gonal f 100 eh. Helaas was er steeds niet veel te zien op de echo's. Dus zaterdag dosis verhoogd naar 125 eh.

Vanochtend weer een fm en slecht nieuws, maar 1 eiblaasje van 17mm. Zonde om met maar 1 follikel een punctie te doen. Dus toen de arts aangaf dat het ook mogelijk was om het volgende maand weer te proberen leek me dat wel een beter idee dan te gokken op deze ene follikel. Zwaar teleurgesteld natuurlijk. Arts zou het nog even in het team overleggen.

Toen ik vanmiddag terugbelde kreeg ik te horen dat we evt ook eind van de week een iui poging konden doen. Zo is dus een ivf poging ongebogen in een iui. Was enorm verbaasd, wist niet eens dat dat kon.

Heb endometriose en 1 eileider is verkleefd, precies degene waar het ene eiblaasje in de eierstok zit. Als dat maar goed komt..

Ben nu toch wel blij dat het deze positieve draai heeft gekregen.

Lucht op om m'n hart even bij jullie te luchten! Tnx.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Es liief; Ik had ook al snel een gevoelige buik.

Met zitten en opstaan...

Zonnebloem; fijn dat deze ronde toch niet verloren is zo! En soms is het zoeken naar goede dosering, bij mijn was het eerste ronde teveel dus had heel veel eicellen.

Minima; spannend he.....ja ik wil ook graag samen testen

Ben benieuwd hoelang wij het kunnen uitstellen.

Geplaatst

Hoi Zonnebloem, fijn dat de artsen zo met je meedenken. Telt dit dan niet als ivf voor de verzekering?

Ik hoop voor je dat het een heel sterk eitje is en dat het gewoon in 1 keer lukt!

Succes! Ik krijg vrijdag een cryo tp dus we lopen ongeveer gelijk.

Geplaatst

Hi Roos, het telt pas als ivf poging wanneer je de punctie hebt gehad. Dus vandaar ook dat we hem liever niet door laten gaan.

Spannend dat je vrijdag een tp krijgt! Leuk dat we ongeveer gelijk lopen dan. Straks samen op t wachtbankje.

Geplaatst

Zonnebloem, wat goed dat dat kan, dan is het niet allemaal verloren tijd!

ik had vanochtend de punctie: 6 eicellen geoogst en "het zaad is goed voor de behandeling".

Morgenochtend horen we of er een terugplaatsing komt, die is dan vrijdag.

Geplaatst

Welkom zonnebloem.. wat jammer maar 1 eicel. Ik weet hoe lastig de keuze is.. ikzelf had er 2 en ben toch verder gegaan met uiteindelijk teleurstellend resultaat.. het is echt een emotionele strijd.. fijn dat je escape iui kunt doen.. dan is het geen gemiste kans:) succes!!

Lady g wat knap dat je kuny wachten.. wd 14 en geen ongie is wel heeeeel positief!!!!

6 eicellen netjes mismup en voldoende zaad.. fijn! Nu lekker uitrusten voor vrijdag:)

Geplaatst

Zonnebloem ja dat is dan de beste optie!

Missmup mooi aantal, hoop dat ze zich allemaal goed gaan delen!

Lady-G dank je wel! Ben 30 geworden, mooie leeftijd voor een nieuwe fase in mijn leven hopelijk :)

Geplaatst

Gefeliciteerd met je verjaardag Roos!

Mooie oogst missmup! Hopen dat er mooie embryo's ontstaan. Je loopt dan ook ongeveer gelijk met Roos en mij.

Jeetje eslief, balen dat het toen niet is gelukt. Werd er bij jou geen iui optie voorgesteld toen? Waar zit jij nu in t traject? Nog bezig met stimuleren?

Geplaatst

Eslief...nou het is meer dat ik niet durf te testen...dus wacht liever gewoon echt tot me testdag zondag dus....nog fftjes en ja hoop idd dat het positief is

Roos: 30 is idd een mooie leeftijd en ook voor een mooie nieuwe fase...geniet van je dag !!X

Geplaatst

@ladyg ik snap het wel.. nu gewoon lekker genieten:) zondag weet je meer.. maar geen bloed is positief:)

@zonnebloem wij doen icsi omdat het zaad vab mijn man erg slecht is.. iui is dus geen optie voor ons dus dan was alles voor niets.. we hebben toch doorgezet toen. Ik heb maandag de uitgangsecho gehad en gestart met 225 menopur te spuiten.. andere medicijnen en ik hoop dat er maandag meer te zien is;)

Geplaatst

@lady g; hoelang heb jij voor je test datum omdat je nu al op dag 14 zit? Spannend wel andere symptomen? ?

@missmup; mooie score, hopen dat het mooie embryo's worden. Veel last vd punctie?

Hier gaat het goed stuk minder buikpijn en voel me ook beter! Alleen mijn borsten zijn heeel gevoelig. Verder geen klachten....

Geplaatst

Roos van harte gefeliciteerd met je 30ste verjaardag!

Als ik zo mee lees met jullie meiden dan herken ik zo de spanning... volhouden meiden! We houden hoop...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Summerbeach: testdag 18 mocht ik pas testen dus nog ff...opgezette buik, en krampen zoals wat je hebt als je menstruatie doorkomt...maar tot heden nog niet gekomen...

Verder niks.....had ik ook niet toen ik zwanger was van me zoon pas vanaf 3 maanden......

Geplaatst

Ik heb er toch best last van. Zo lang ik zit of lig voel ik me prima, maar als ik loop voelt het alsof er iets zwaars in mijn buik zit. Toen ik vanochtend zei dat ik morgen de hele dag moet werken keek de verpleegkundige wat bedenkelijk, en nu snap ik waarom.

ik denk dat het morgen wel zal gaan...

gefeliciteerd met je verjaardag Roos! Ik word in juli 30. :)

ooh lady-g, zo knap dat je het volhoudt om niet te testen, ik zal voor je duimen!

Geplaatst

Lafy G Wat lang? Is dat vanwege een reden?? Of beleid van ziekenhuis? Ik heb zoo'n buikpijn sinds even echt menstruatie krampen. ... maar dat kan toch nog niet? Dag 4 na tp (zaterdag tp)Voor mij gevoel wordt dit hem niet. .Ben vandaag wel meer in de weer geweest. .. hele dag beetje bezigg, wel veel zitten, dagen ervoor waren rustiger, zou dat verschil maken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden