Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb ook eens die vraag gesteld en met koorts zouden ze ook liever geen tp doen. Wel bij verkoudheid oid als er maar geen koorts was.

Er is plek in de VU. Als mijn cryo goed ontdooit, heb ik dinsdag de tp!!! Ik ben zó blij.

• Reacties 610
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij mij is nu in 3 jaar tijd een verkoudheid Tot 2 keer toe geëindigd in longontsteking daarom anders geen tp. Ze willen het zo ideaal mogelijk hebben en dat begrijp ik.

Maar ik heb zaterdag punctie en dan dinsdag tp. Ik voel me iets beter alles komt los en geen koorts. Ik ga er van uit dat ik dinsdag mijn eigen weer ben.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Geplaatst

Kalu .. hopelijk knap je op lekker voor jezelf zorgen jus d orange.. vers dan wel he.. fruitje..

warm dekentje.. s avonds op tijd naar bed.. en je vitamine pillen blijven slikken!

Dat herinnert mij ik moet ook weer VSM van mama gaan slikken.. !

Succes hoor! Konden ze al zien hoeveel eitjes?

Geplaatst

Lalala, ik doe gewoon alsof er niets is waar ik me druk om moet maken, lalala.

En toch maar eens verkouden worden denk ik...

Hoi allemaal, hoe gaat het?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Roxanne ik heb ook een cryo teruggeplaatst gekregen en bij mij wel progynova en utrogestan, maar doe het dus in een kunstmatige cyclus.

Utrogestan erbij voelt wel veilig op een of andere manier, hoe smerig en irritant het ook is!

Toekie spannend dinsdag!!

Missmup hoe gaat het met jou, trek je het nog?

Geplaatst

Ja, eigenlijk gaat het heel goed, ik heb me helemaal ingesteld op negatief denk ik, heb het al een beetje verwerkt. Weet niet hoe ik ermee om zal gaan als het inderdaad echt negatief is hoor, gelukkig maar een paar uur werken vrijdag.

Geplaatst

Missmup waarom negatief? Wie weet is het wel gelukt..

Ik had een tp gehad, en daar ben ik ziek van geweest en had alle kwaaltjes.. ga ik op echo bleek het al met

5 weken gestopt te zijn met groeien.

1 Juli is de vrucht afgekomen en 17 Juli had ik alweer een nieuwe terugplaatsing.

We hadden daarna twee weken vakantie, we zijn lekker op hotel geweest .. en we hadden het idee bij de eerste

week ik ben niet zwanger. Want ik voelde niks.. niks kwam overéén met de eerste zwangerschap.

De dag voordat dat ik officieel mocht testen, deed ik met mijn slaperig hoofd om 06:00 de test.. een early test.

Geen tweede streepje, ik maakte me man wakker en zei; zoals we dachten ik ben niet zwanger.. daar waren

we al helemaal op ingesteld een week lang dus dit kwam voor ons ook niet als een verrassing.

De test heb ik op mijn nachtkastje neer gelegd, ik werd om 11:00 wakker en deed de rolluiken omhoog, en ik

pak de test om hem weg te gooien.

Tot mijn grote verbazing een licht streepje!!

En dat is nu mijn dochter Hailey..

Dus houd moed!!

Ik vind het ook wel een prettig idee utrogestan, ondanks de gore troep in me onderbroek.

Maar dit is natuurlijk een natuurlijke cyclus waarin hij geplaatst word.

Stof om nog eens over na te denken...

Geplaatst

Een mooi verhaal, zeker! Maar ik wil mezelf ook geen valse hoop geven. Ik denk dat het toch een stukje zelfbescherming is... We shall see!

Geplaatst

Snap ik ook.. blijft klote he gevoelens en kon je die wachtweken maar overslaan.. voor mij waren de wachtweken heel erg slopend..

maar de datum naar de eerste echo toe regelrechte hel.. dat is pas spannend!

Geplaatst

Missmup vervelend dat je die zelfbescherming nodig hebt. Net als alle andere dames hier.

Hoe vaak heb je een tp gehad?

Geplaatst

Missmup, je voelt wat je voelt, daar kan je niks tegen doen en hoeft gelukkig ook niet. In dit soort trajecten is t normaal om jezelf te willen behoeden voor verdriet. Af en toe t toelaten lucht misschien op, ik droom ook wel over als n kindje er zou zijn en praat erover met vrienden. En ook doodnormaal om je onzeker te voelen. Kortom: doe waar jij je t fijnst bij voelt! Succes!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dit is pas de eerste kalu, daarom is het ook zo heftig denk ik. Vandaag een heel drukke dag op mijn werk. Ik hoop dat de kinders een beetje lief voor me zijn :) sterkte vandaag iedereen die wacht!

Geplaatst

Ik ben van mezelf en geduldig en lief persoon maar mijn eerste icsi veranderde me in een heks. Jezus wat was Ik een bitch niet normaal, deze keer gelukkig alleen maar heel moe en nu onredelijk nerveus.

Fijn he die hormonen in combinatie met de onzekerheid. Uiteindelijk weet je na meerdere keren wel wat je te wachten staat maar denk dat dat hele heftige nooit stopt.

Gaat het verder wel met de behandeling?

Geplaatst

Missmup succes vandaag! En ook al is dit de eerste tp, je bent toch al een tijdje onderweg om zwanger te worden, en nu is er een mogelijkheid dat het kan lukken en dan wil je gewoon ook dat het in 1 keer lukt. En als je al het idee hebt dat het niet goed gaat, doet het zo'n pijn. Er zijn zoveel twijfels. Heel logisch meid!

Kalu gaat het al weer iets beter?

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ga hier een beetje meelezen (en typen :) ) Wel fijn om een beetje ervaringen te kunnen lezen. Spannend hier zeg met die terugplaatsingen!

Ik ben net begonnen met mijn allereerste ICSI poging. Omdat ik niet ongesteld werd doorverwezen naar de gynaecoloog en mijn vriend heeft zijn zaad laten testen. Dat bleek niet goed en daarom hebben wij zowat alle trajecten overgeslagen en zijn meteen in het ICSI gebeuren beland. Ik ben dus nogal een leek en laat het allemaal maar over me heen komen. Nu een week bezig met decapeptyl spuiten. Hoofdpijn, moe en volgens mijn vriend ben ik een heks....

Voor de rest wel prima. Woensdag de startecho! Succes allemaal met de terugplaatsingen. Hopelijk een babyboom in dit topic!

Geplaatst

Kalu en Dhana, van dat heksenverhaal dat ken ik! En onevenredig blij zijn met megavieze chocolade (zat rond Pasen met mn hormonen), dat mn collega zo hard om me moest lachen om mijn superblije reactie terwijl ik normaal onverschillig nee tegen paaseitjes en zo kan zeggen.

Succes met starten Dhana!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi roos, lichamelijk eigenlijk prima buiten dat mijn eierstokken echt zeer beginnen te doen. Verkoudheid is rustig aan op zijn retour en ik heb vandaag ook weer zin om iets te doen.

Geestelijk ben ik gewoon warrig en nerveus maar dat komt wel goed.

Dhana wij hebben ook alleen maar kans met icsi en veranderen in een heks herken ik. Je kan er niets aan doen en toch wordt het steeds erger naar het einde toe. Ik heb 1 tip tel Tot 10 voor je ontploft het helpt een beetje. Ben blij dat het voor mij deze keer toch anders is

Geplaatst

Dat heks zijn herken ik ook maar nu ben ik een stuk rustiger als de andere 2 icsi's..ze moeten me niet op stang jagen wand onredelijk ben ik wel

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

Hoi dames,

Even een vraagje ik heb kinderaspirine 100 mg in huis gehaald.

Dit op aanraden van vele IVF mama's onder mij.

Nu is mijn vraag wanneer ga ik slikken, soms lees ik op google

na je eisprong.

En sommige zeggen dat je het gewoon kan slikken .. vanaf nu zal

ik maar zeggen.. omdat het gunstige effecten kan hebben op het baarmoederslijmvlies.

Wat te doen?

Geplaatst

Noes weet het vast wel:) die gebruikt het ook.. ikzelf heb me er nooit echt in verdiwpt

Geplaatst

Hey dames..

Ik snap er niks van.. ik voel me nu hetzelfde als een ovulatie.. pijn in de onderbuik..

Officieel moet ik pas zaterdag starten met ovulatietesten omdat ik dan op dag 14 zit.

Ik had zelf nog twee ovulatietesten dus die ga ik maar gebruiken dan.. en officieel moet ik natuurlijk

testen tussen 12;00 en 15:00 maar dit is nu zo op komen zetten.. ik moet weten wat dit gevoel is..

Jullie ervaring dat het ineens eerder is?

Nu zit ik op dag 12 .. en ik heb een onregelmatige cyclus meestal rond vijf a zes weken.

Maar ik slik natuurlijk nu homeopathische middelen om het te reguleren.

Geplaatst

Een vrouwenlichaam is zo onvoorspelbaar! Als je ze hebt liggen zou ik ze gebruiken anders word je gek van onzekerheid.. zelf voel ik hem ook altijd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden