Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 610
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat die er zij kalu.. ik weet niet of je meteen door mag? Bij elk ziekenhuis gaat het anders:) denk dat je meer hebt aan irmand die in hetzelfde ziekenhuis zit.. gaat het een beetje?

Geplaatst

Hey Kalu heb je het ziekenhuis al gesproken? Ik mocht gelijk verder en dan bij de 1e dag van de menstruatie bellen en beginnen met progynova om baarmoederslijmvlies op te bouwen, op dag 14 een echo om te kijken of het dik genoeg is en dan beginnen met utrogestan en na ca. een week de terugplaatsing. Dat is dan dus in een kunstmatige cyclus. Hebben jullie al besloten of jullie gelijk weer door willen? Fijn dat je 3 cryo's hebt!

Geplaatst

Het gaat nu wel, ergens had ik de idiote verwachting dat het net zo zou gaan als bij Lukas pats boem zwanger. Dit gingen wij gewoon even doen, ik zou eind januari mamma worden. Kinderachtig en onrealistische verwachting van mezelf. Vanmorgen en vanmiddag steeds gehuild helemaal na de brief van het vu dat we 3 emmys hebben.

Mooi dat ze er zijn maar al mijn hoop lag bij deze, die andere had ik helemaal niet nodig joh die mochten voor de donatie. Ben even boos op mijn lijf, en heb mezelf al heel wat verwijten gemaakt vanmiddag. Maar mijn man was vrij duidelijk het ligt niet aan mij, deze was gewoon niet voor ons bestemd, ik ben niet zwanger geweest en toch voelt het een beetje zo.

Hoe we verder gaan zal ik maandag wel horen, helaas is het de verjaardag van mijn man en ik kan hem niet zijn cadeautje geven. Ik baal maar weet ook dat ik hier heel snel overheen moet stappen voor mezelf en voor Lukas, hij begrijpt helemaal niets meer van zijn mamma. Leverde hem wel een nieuwe fiets op vanmiddag overigens ik had heel wat goed te maken met hem.

Meiden allemaal heel veel sterkte en kracht vanaf mijn zijde, en alle zwangeren gefeliciteerd ik hoop op duidelijke testen en mooie echos. Dat jullie in januari maar veel muisjes mogen eten.

Knuffel Karin

Geplaatst

Ja roos wij willen zeker meteen door, Lukas is inmiddels 4,5 ik wil het gat niet veel groter laten worden. De 3 emmys zijn mijn laatste hoop want we hebben een vrij duidelijke afspraak met elkaar gemaakt, ik ga niet opnieuw hormonen spuiten. Als het niet lukt gaan we met zijn drieën verder zoals we dat in het begin ook voor ogen hebben gehad.

Geplaatst

kalu, in principe zegt hrt mca, 6 maanden en dan de cryo. dit om starters direct te kunnen laten beginnen. maar vaak, en zeker richting vakantietijd. wordt hier veel mee geschoven. Wij konden vorig jaar bijna direct door voor de cryo. Gewoon maamdag de afdeling bellen. Dan hoor je het wel.

Geplaatst

Ik hoop echt dat het jullie gegund is, aan jezelf ligt het in ieder geval niet, twijfel soms ook aan mijn lijf, zo moeilijk dat hetgeen je echt graag wil niet controleerbaar is...maar uit dit forum blijkt wel dag we niet de enigen zijn bij wie het 'lastig' gaat. Bij mij was de 2e tp in ieder geval een stuk minder een rollercoaster dan de 1e, met name omdat je verwachting naar 0 gedaald is maar ik was daardoor wel rustiger. Maar we geven de moed niet op! Hoop dat je snel verder mag

Geplaatst

Hoi roos,

even een vraagje, moest je na de tp ook nog progynova slikken?

momenteel zit ik in me bms opbouwdagen.. Dinsdag 1e echo meting of het bms gegroeid is, maar wordt echt niet goed van de progynova..

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi Bianca, ja helaas wel tot en met de testdatum. Ik heb meestal vooral last van de utrogestan niet van de progynova. Is dit je eerste cryo tp? Heel succes hopen dat het dinsdag in 1 keer goed is!

Geplaatst

Dankjewel roos, nee dit is mijn 12e cryo. Alleen wel de 1e met zoveel progynova 3x1 tablet op een dag.. Bedankt voor je snelle reactie!

Geplaatst

Ahh nee, Roxanne, Kalu en Jessi :-( Hopelijk kunnen jullie door zodra jullie dat willen! Een dikke knuffel.

Alleen Jessi, kan jij te vroeg getest hebben? Jij had 2 dagen later toch pas je tp? Wanneer heb je pregnyl gespoten?

Kalu, sterkte vandaag in het ziekenhuis!

Bedankt voor de felicitaties! Ik vind het spannend morgen!

Geplaatst

Hoe gaat het meiden? beetje bijgekomen na de teleurstelling? Gaan jullir allemaal weer verder of eerst een rustpauze?

Geplaatst

Ik heb volgende week donderdag gesprek over hoe het is gegaan en hoe nu verder. Ik ben echt niet zwanger geweest. Ik heb het weekend veel gehuild maar het verdoofde onwerkelijke gevoel wil nog niet echt uit mijn lichaam.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Geplaatst

Vandaag moet mijn ongi. doorzetten. Dan mag ik het ziekenhuis bellen voor een echo over 12 dagen en dan hopelijk een TP uit onze eerste cryo poging. Zo zenuwachtig nu al. Ondertussen begonnen met acupunctuur hopelijk help dit om het beter in te laten nestelen.

Geplaatst

Hallo allemaal!!!!

Ahhhh wat balen ik zie een paar negatieve testen :( Heel sterkte met het verwerken van de enorma teleurstelling... Je hoop het zo enorm he...

Ik heb vrijdag te horen gekregen dat ik 4-6 eitjes heb klaar liggen. Morgen om 10 uur melden voor de punctie.

Het valt nog enigzins mee met de zenuwen... Wat spannend allemaal.. Vrijdag dan de terugplaatsing. Duimen jullie een beetje voor me mee?

Geplaatst

Hoi Hoi..

Tja bij mij dringt het allemaal nog niet echt goed door.. ik moet mijn menstruatie nog afwachten dan zal

het wel allemaal komen..

Zucht.. ik verlies ook veel slijm... maar dat zal wel bij de menstruatie horen..

Of ik gelijk door ga weet ik niet..

Kalu .. het is kut hé.. je wilt zo graag.. en dan zo'n domper..

Hier wel nog heel snel moe, en die borsten blijven ook maar bezig.. laat het maar gauw zo ver zijn hoor...

Fijne dag!

x

Geplaatst

Succes dhana! Spannend

Roxanne dat slijm had ik ook.. eerst slijm.. dan roze in het slijm en dan breekt het door.. het is zo jammer.. knuffel je meisje nog maar ff extra

Geplaatst

op naar het volgende wachtbankje, gister test gedaan helemaal wit en vandaag dan de bevestiging en werd ongesteld had het aan de ene kant wel aan voelen komen maar als dan uiteindelijk alle hoop weg is valt dat best zwaar pffff... meiden die ook negatief hadden heel veel sterkte en de andere die positief hadden gefelicteerd geniet er van het is jullie gegund.

Liefs Delilah.

Geplaatst

Hoi dames,

Dit is mijn week tot nu toe, ongesteld geworden, veel pijn, vanmiddag hond in laten slapen en als klap op de vuurpijl mijn zoon binnen 5 minuten 40 graden koorts.

Iemand nog iets leuks? Ben ik aan toe.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Geplaatst

Kalu wat een rotweek en het weer is ook al zo ongezellig. Hopelijk heb je nu alles gehad en krijg je volgende week goed nieuws. Gecondoleerd met je hond, je maatje op dit moment verliezen is vreselijk... En heel veel sterkte met je zoon, hoop dat het een griepje is en snel weer overwaait. Knuffel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden