Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd Janneke & Loeseke! En fijne vakantie. Ook ik ga komende maandag weg, bijna twee weekjes. Als ik terugkom op 11 juni, dan nog maar weer n week tot mn volgende echo. Succes allemaal alvast!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoe is het met iedereen? Alles goed?

Vannacht de hele nacht de slaap niet kunnen vatten, bleh! Vandaag flink misselijk en wat meer buikpijn. Vroeg naar bed zit er niet in vanavond, ga naar een concert. Helemaal leuk maar mijn bedje klinkt ook wel heel fijn ;-)

Cigdem; succes morgen met de echo! Duim voor een mooi knipperlichtje

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Straks op naar de echo, spanning is niet te houden, zenuwen gieren door me lijf !!!!!

Maar we zullen het zien.

Vanmorgen voor de 2de keer misselijk en kokhalsen !!

Savonds dikke opgezette buik, dan merk ik wel iets.

Janneke, ik kan snacht ook heel slecht/onrustig slapen, wordt steeds wakker. Lig niet goed !!!

Veel plezier vanavond, maar snap wel dat je bed verleidelijker is hahahahaha

Geplaatst

Cigdem succes meid met de echo op naar knipper lichtje toi toi toi

Janneke ja bedje klinkt erg lekker he ;-)

Hier nog week tot de echo pffff hou het mooi vol ga niet vragen om een eerdere echo

Hier ook buikpijn gister ha geweest blijk helemaal verstopt

Dikke buik er van whahaha dat weer

Wel weeïg op de maag

En jullie hebben jullie ook symptomen.

Geplaatst

Cigdem....spannend!!!! Hoe laat ben je aan de beurt? Hoop in de ochtend dat je snel antwoord hebt en een mooi knippertje :-)

Minoes, jemig joh, zat je zo verstopt, kan dat toch allemaal snel gaan he! Ik had de echo ook pas bij 7,4. Heb ook 10x bedacht om de echo naar voren te halen. Maar het is nu een hele lange ruk terwijl je daarna relatief kort hoeft te wachten voor de volgende echo. Ik lees/hoor ook overal dat als je bij 7-8 wkn een echo krijgt en het hartje klopt, de kans 97% is dat de zwangerschap positief doorzet. Dat gaf mij wel veel meer vertrouwen...ja het kan nog steeds mis gaan, maar ik merk dat ik nu veel rustiger ben. Volgende week alweer de 2e echo en hoop dan weer wat meer te zien dan een 'garnaal'. Boven 'de garnaal' zat een rondje, ik dacht dat dat het hoofdje was.....was de dooierzak woehahaha. Ben duidelijk een leek :tongueP:

Symptomen; gevoelige boobies, weeig afgewisseld door honger/misselijk, af en toe buikpijn en soms wat last van darmen. Dus van alles geloof ik :laugh:

Geplaatst

Janneke ja hier hef zelfde geeft goed gevoel ;-)

Heb hier voor bij 6 week en paar dagen echo gehad en vorige x was dag erna gestopt dus zie dan liever geen hartje dan eerst wel en daarna niet

Geplaatst

Pfff wat heftig Minoes om mee te maken. Nu duimen dat het allemaal goed mag gaan!!!

Waar komen jullie trouwens terecht; onder begeleiding van verloskundige of gynaecoloog?

Ik moet naar de gyn. (ivm ECD).

Geplaatst

Dag meiden,

De echo ;-) er was een mooi knippertje whoop whoop

Ben 6 weken en 6 dgn, ipv 7 weken, nou die ene dag maakt niks uit !!!

Ik ga contact opnemen met de VK.

Symptomen : af en toe sinds gister misselijk met vlagen, opgezette borsten (dikke cup maat vooruit), dikkere buik, duidelijk voor mezelf dat ie dikker is (ook familie en vriend zien het) en ontzettend moe alsof ik jaren niet heb geslapen !!!

@minoes, obstipatie is 1 van de vele dingen waar je last van heb als je zwanger bent !! jammer genoeg

Geplaatst

Cigdem wow gefeliciteerd met je goeie echo lekker genieten nu die ene dag zegt niks volgende x loopt doe 2 dagen voor

Ja van mijn dochter had ik ook obstipatie maar kan me niet herinneren zo vroeg ;-)

Janneke mag eerst op controle bij ivf arts en blijf daarna onder controle in het Umcg

Fijne avond

Geplaatst

Wat fijn Cigdem, gefeliciteerd!!! Ik was ook 1 dag terug gezet en moest daar achteraf een beetje om lachen. Als je bij ons 1 ding zeker weet.....tot op de minuut....is wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden hihi

Geplaatst

Hey dames ik heb een vraagje

Ik had nog test liggen en die heb ik gedaan kvk test 2 voor 5 euro klopt dat dat die niet zo donker word als controle streep? Help

Geplaatst

Minoes, bij mij is de teststreep nog nooit zo donker als de controlestreep geweest, geen zorgen!

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!

Geplaatst

Wanneer heb je de eerste echo Minoes? Hoe voel je je?

Hier alles prima, volop genieten van/met m'n mannetjes! J. alweer bijna een half jaar, waar blijft de tijd?

Geplaatst

Dinsdag heb ik echo ben ik 7 week en 3 dagen volgens mij ;-)

Energie loos whahaha en gewoon standart dingetjes wat weeïg enz maar voor de rest wel goed

Fijn he dat je dan zo kan genieten lekker zeg

Geplaatst

Gefeliciteerd met de mooie echo's!

Ik ben weer terug van de vakantie.

Wij zijn in Nederland gebleven, rustig aan gedaan, veel geslapen en gegeten:sleeping:

Resultaat is ook wel merkbaar, kleding zit strakker en buik is niet meer in te houden.

Ik ben benieuwd wanneer ik mijn kleding niet meer aan kan.

Binnenkort haal ik mijn positiekleding maar van zolder.

Eind juni heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige, misschien dat ze het hartje dan wel kunnen horen.

Tot die tijd wacht ik het rustige af.

Fijn weekend verder.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik had een goede echo en het beebje is weer terug op ontwikkeling. Ik ben nu op vakantie op Tenerife, lekker uitrusten, jammer genoeg 's middags flink misselijk. We zitten in een heerlijk hotel. Echt genieten groet wensmam.

Geplaatst

Loeseke en Wensmam van harte met jullie goeie echo's

Hier zo op van de zenuwen voor morgen pfff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden