Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb nog geen idee wat onze kansen/risico's zijn, maar ik ga het liefste voor die NIPT test. Dat is toch degene met de minste risico's en de hoogste betrouwbaarheid? Ja, hij is prijzig, maar dat is dit hele circus ;-)

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb me bij januari gevoegd omdat er niemand in februari leek te zijn....

Kom anders ook in januari? Spannend 8 juli eerste echo?

Ik aanstaande vrijdag, doodeng!

Geplaatst

Hoi Dreetje

als de nekplooimeting niet goed uitvalt krijg je zo wie zo de NIPT vergoed. IK ga het wel doen, om voorbereid te zijn, ik ga het kindje niet laten weghalen

wensmam

Geplaatst

Hoi Pauline, volgens mij loop jij drie dagen op mij voor, maar maar 2 dagen qua uitgerekende datum. Gek is dat :-) In Gent doen ze eigenlijk de echo op 6w3d, maar dat zou voor ons op zaterdag vallen, vandaar dat het over het weekend heen getild is. En dan ook nog eens naar de dins ipv de maandag omdat de professor maandag niet kon. Nog een volle week wachten dus..

Ik heb bij geen van mijn vorige zwangerschappen ooit een kloppend hartje op de echo gehaald, dus dat zou voor ons een geweldige mijlpaal zijn. Wel bij deze al 4 goede bloedwaardes en dat heb ik ook nog niet eerder gehad, dus dat geeft goede hoop ;-)

Geplaatst

Hilly, kom je ook gezellig meeschrijven hier? Las dat je bloedtesten goed waren en nu het wachten is op de echo? Spannend!!

Ik heb zo meteen de nekplooi meting, krijg volgens mij pas volgende week de uitslag bij de gyn. Maar zal vast wel horen op de nekplooi verdikt is of niet en daarnaast fijn om mini-me weer even te zien...tot later...

Geplaatst

Hoi Janneke, ik hoor eigenlijk bij februari thuis, maar daar is het nog wat stilletjes, dus ik schrijf hier ook mee als jullie het goed vinden? ;-) Succes bij je echo straks!

Geplaatst

Succes Janneke bij je echo!

Ik wilde inderdaad eerst ook de nipt test maar 600 euro hebben we helaas niet zomaar voor het oprapen liggen. Daarom dan maar de omroute met eerst combinatietest en als het dan niet ok blijkt te zijn, kan inderdaad de nipt test wel vergoed gedaan worden.

Hoi Hilly, en ook welkom. We hebben nog wat februari gangers hier dus geen probleem! :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hey dames

Ik heb geen idee wij doen geen testen ook bij onze dochter ook niet gedaan

Succes Janneke

Dreetje is echt veel geld

Geplaatst

Hilly welkom we kunnen onze naam ook aan laten passen aan januari en februari

Geplaatst

Kan dat Minoes? Dat is fijn!

Ik zou best zo'n NIPT test doen, maar vind het veel te veel geld!

Maar nogmaals... eerst vrijdag maar eens afwachten. Word er steeds zenuwachtiger voor....

Spannend!

Geplaatst

Ik heb vandaag de nipt laten doen, veel geld maar we hebben het er wel voor over.

We betalen allebei de helft, ik gebruik een deel van mijn vakantiegeld

Dit keer laat ik geen nekplooi meting doen.

Bij zoon had ik een uitslag op 1/5000 met een leefttijd van 35 jaar, uiteindelijk blijft maar een kansberekening.

De afname was in Amsterdam, scheelt weer een reis naar Antwerpen.

Met 2 weken krijgen we de uitslag en ook geslachtsbepaling.

Hebben jullie al een voorgevoel naar het geslacht?

Ik vermoed een zoon, gebaseerd op het feit dat we moeite hebben met het zoeken naar een naam.

We hebben een mooie naam voor een meisje die ook bij de naam van zoon past.

Nog een paar weken wachten...

Succes met wachten februari mama's !

Geplaatst

Loeseke spannend meid nog twee weekjes dan weet je al wat het word ;-)

Wij hebben ook moeite met namen waarom hebben we onze dochter zo'n leuke naam gegeven dan kan tweede naam niet tegen op whahaha

Ik denk een jongen maar omdat ik dat denk zal het wel meisje zijn haha lekker tegen strijdig

Hoe gaat het met iedereen?

Liefs

Geplaatst

Hilly, welkom hoor, helemaal leuk! Als je nog wat info hebt dan vul ik het in op het lijstje voor je.

Minoes haha grappig dat heb ik ook altijd, denk het 1 en omdat ik dat denk zal het wel het ander zijn ofzo. Fijn als jij wil vragen of ze er een jan/feb forum van willen maken! Ik vind het wel zo leuk voor degene die in feb uitgerekend zijn.

Loeseke, nog 2 wkn en dan weet je het en kan je de naam uitzoeken...leuk hoor! Hoop dat het tevens een goede uitslag is.

Vandaag echo gehad voor nekplooimeting. Volgende week de uitslag in combi met bloed/leeftijd e.d. De echo was in elk geval goed.

Mooi om te zien, een spartelend kindje die lekker heen en weer aan het springen was in mijn buik (en even op zijn kop ging staan haha). Heb zelf ook nog zo ongeveer op mijn kop moeten staan (spreekwoordelijk dan haha) omdat mini-me zich niet van de voorkant wilde laten zien.

Hersentjes gezien (wauw....dat dat kan!!), gevuld maagje en blaasje, navelstreng op de juiste plek. Ik vond dat ik eigenlijk heel veel te zien kreeg. Ik dacht even plooitje meten en klaar maar heb er wel een half uur gelegen, super!!! Ik word gewoon mama....ik krijg gewoon een kindje :love4:

Ik vind het nog zooo onwerkelijk soms! Oh ja en deze week moet ik shoppen, vanavond met de rits open moeten werken hahaha (gelukkig een lang shirtje aan)

Geplaatst

Wat heerlijk janneke dat je zolang naar je smurf hebt mogen kijken!!! Heel bijzonder he om zo'n minimensje te zien spartelen!

Nog drie dagen dan mag ik ook, alhoewel er dan weinig gespartel zal zijn, zal meer klein puntje zijn denk ik nog, 6 weken 5 dagen is nog niet echt mensje.

Maar ach als het hartje maar klopt.

Loeseke wat leuk dat je over twee weken al de uitslag krijgt, was jij ook zo'n 600 euro kwijt?

Minoes, ik ken dat gevoel wel qua namen, we vinden dat we de leukste namen al gebruikt hebben (Finn en Dodi) denk er daarom nog maar niet over na, eerst 12 weken voorbij, dan met 20 weken hopelijk weten wat het is en dan pas piekeren over geslacht... :-)

Geplaatst

Janneke wow wat klinkt dat super zeg lekker genieten je word mama ;-)

Whahaha ja ik heb elastiek om de knoop ;-)

Pauline je zit een garnaaltje is ook bijzonder dat in zo'n klein mensje al een hartje klopt

Morgen echo vind wel spannend pfff bij de eerste zwangerschap was het mis blijft toch in je hoofd

Liefs

Geplaatst

Minoes had je toen ook al echo('s) gehad? Als je rond de 8e week een kloppend hartje ziet op de echo (heb je al 2x gezien toch?), is de kans 97% dat de zwangerschap zich positief doorzet. Het blijft keer op keer spannend en na zoveel jaar mmm is het zooo moeilijk om vertrouwen in ons lijf te hebben. Bij mij groeit het vertrouwen met de week, met de groei van mijn buik en ik probeer echt om mijn angsten nu overboord te gooien. We gaan gewoon moeder worden en daar van genieten met zijn allen!!!

Succes morgen Minoes, op naar een mooie echo!

Ook jij succes morgen Loeseke, eindelijk weer even je kleintje zien.

Paulien ook voor jou schiet het alweer op...nog even en dan inderdaad je garnaaltje bewonderen!

Geplaatst

Janneke de drie zwangerschappen hiervoor hadden wijn ongeveer bij 6 week en 4 dagen echo nu wat later

7 week en 8 week en paar dagen

Loeske ook succes morgen

Liefs

Geplaatst

Ken dat gevoel Minous, dat je zo'n eerste echo met wantrouwen tegemoet gaat. Ik duim voor je!

En dat stukje van jou, Janneke, dat t zo onwerkelijk is, zo voelt het voor mij ook nog steeds. Word wel wat beter met de weken maar nog steeds de echo volgende week vind ik weer heel spannend. Ook vanwege de nekplooi hoor.

Pien, die zes weken echo vond ik ook zo bijzonder! Ook al is t nog maar een rijstekorrel cq garnaal, het groeit en bloeit. Hoop dat het hartje kloppend te zien is voor je, arts vertelde t me, ik zag niks. :)

Geplaatst

Ik begrijp en herken ook die spanning van de echo van morgen waar ik vorige keer niet goed zat maar ik heb er een goed gevoel over en ben verder ook heel nieuwsgierig!!!

Pien, met bijna 7 weken zie je echt wel wat hoor. Niet heel groot en het lijkt zeker nog niet op een mensje. Met 6 weken had ik dat ik heel goed moest kijken ;-) Kan je nagaan hoeveel het groeit in zo'n korte tijd.

Voorgevoel over het geslacht...geen idee. Mijn oma roept al sinds mijn 17e dat ik een jongen krijg. We zullen het zien...

Janneke, fijn dat de echo weer goed was! Ja, het vertrouwen gaat echt in stapjes hè.

Minous en Loeseke, succes vandaag!

En Pauline en Daantje, de aankomende dagen.

Liefs!

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari

Cigdem : 18 januari

Minoes: 26 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Pauline: 22 februari

Hilly:

ECHO:

Toekie: 3 juli (2e echo)

Pauline: 4 juli (1e echo)

Daantje: 5 juli (3e echo, nekplooi)

Hilly: 8 juli (1e echo)

Dreetje: 9 juli (3e echo, nekplooi)

Minoes: 23 juli (speciale echo)

Moi: 24 juli (2e echo)

Loeseke: 2 september (20 wkn echo)

Afspraken:

Loeseke: 24 juni VK, 30 juni nipt afname

Minoes: 2 juli VK

Janneke: 7 juli Gyn

Minoes: 30 juli controle

Geplaatst

Ik heb na de eerste miskraam gezonde dochter gekregen

Toen was deze echo ook goed

Maar die angst stom he pfff

Mijn man kon eerst niet mee en belde zo net dat die vanuit zijn werk komt dikke tranen hoezo hormonen ;-)

Wat fijn dat ik met jullie mee mag schrijven en zoveel

Steun krijg Thanks meiden

Loeske ook succes vandaag

Mag pas om half twee pfff

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden