Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog een paar uurtjes Minous!

Ik vind het ook fijn om hier te schrijven. Echt fijner dat op een forum waar de meeste snel en op de natuurlijke manier zwanger zijn geworden. En we hebben een aardig clubje :-)

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat ik ook wel grappig vind, is dat de dag dat het tweede trimester voor mij begint, de dag is, dat we 4 jaar geleden begonnen zijn met zwanger proberen te worden :-)

Geplaatst

Dank je wel meiden

Bijzonder toekie 4 jaar wat klinkt dat lang he pfff en eindelijk gaat jullie lang gekoesterde wens invervulling

Ja maar dat ik mee mag schrijven ben natuurlijk nu wel spontaan zwanger

Ja probeer ook vertrouwen te hebben zo dat is nu even niet makkelijk whahaha

Nog even

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik vind het hier ook fijner schrijven, ook omdat je allemaal (ook jij Minoes :)) weten wat de MMM inhoudt en je niks hoeft uit te leggen. Ohhhh, Minoes zo spannend voor je!

En zeker bijzonder Toekie, precies 4 jaar terug.

Ik had van de week zo'n rare toevalligheid. Mijn ex (met wie ik poging IVF 1 heb ondernomen 6-7 jaar terug) belde me van de week dat zijn vriendin, je raadt je al, zwanger is! Netjes van hem, wilde hij me persoonlijk vertellen zodat ik het niet zomaar zou lezen op FB of zo. Ik kon hem toen meteen vertellen dat ik het ook was, en het hem ook wilde vertellen! Hahahaha, what are the odds! We worden allebei pap en mams, tegelijk (zij 23 jan uitgerekend), maar niet meer samen. Wat een toevalligheid hé?

Geplaatst

En Minoes??? Was het mooi?

Ben weer zo moe, zit hier half te slapen op kantoor. Wil zo graag even slapen. Vandaag ook trekkerig gevoel in mijn lies. Mijn borsten leken gisteravond wel gestuwd, zo groot waren ze. hahahaha ergens wel fijn die zwangerschapskwaaltjes. De momenten waarop ik niets merk ben ik meteen beetje bang. Pfff nog twee dagen en dan ben ik ook aan de beurt. Ik las ergens terug (dacht vorige pagina) dat als je bij 8 weken kloppend hartje ziet dat je dan 97% kans hebt dat het goed blijft gaan./ Zijn er ook dat soort percentages bij 6 weken en 5 dagen ???

Geplaatst

Dreetje wow wat bijzonder zeg whahaha gewoon samen zwanger met je ex maar dan op een andere manier ;-)

Pauline meestal na de tweede echo is de kans heel klein dat het fout kan gaan

Spannend meid ik ga me suf duimen voor jou;-)

Ik krijg met 13 week soort 20 weken echo met hoog op mijn Medicijen wel fijn heb ik van onze dochter niet gehad

Zo'n druk kindje geweldig ben blij ze kon amper opmeten

Omdat ik niet precies weet wanneer ik ongie was geweest zetten ze me toch om uitgerekend 26 januari boeiend als maar gezond is ;-)

Ik heb 13 weken bijna 14 week speciale echo op 23 juli

30 gewone controle

Liefs

Geplaatst

Wat goed Minoes!!! Opgelucht zeker!

Pien, geen idee hoe dat werkt met de kansberekening. Ik wist alleen dat na een kloppend hartje het in 94% van de gevallen goed afloopt. Succes met het wachten nog even.

Dreetje, zeker toevallig en apart!!

Ik heb eens, toen ik in de 20, was gezegd: 'Al ben ik 36 als ik moeder word, áls ik het maar word' en dan na zo'n lange weg kan dat wel eens helemaal waarheid worden!!

Ik kan niet wachten tot het morgen is....:-)

Geplaatst

Loeske hoe os het gegaan?

Toekie succes morgen

Zo wat ben ik blij zeg niet normaal wahahah maar het besef is er nog niet helemaal

Geplaatst

Echo was goed en mooi om te zien!

Mini was druk aan het bewegen en hield even de navelstreng vast.

Het is wel wat groter dan gemiddeld, wij zijn allebei groot en zoon zit ook hoog in de curve.

Mijn uitgerekende datum blijft 16 januari, ze gaat van de punctiedatum uit.

Het het is wel een geruststelling om het te zien, ik heb er nu wel vertrouwen in.

Vanavond heb ik me maar bij de kraamzorg aangemeld.

Ik heb nog contact met de kraamverzorgster van mijn zoon, een geweldig vrouw en ze wil graag komen kramen.

Dat is wel fijn, we hebben een fijn tijd met haar gehad en veel gelachen.

Binnenkort ook zorgverzekering op de hoogte stellen en aanmelden bij de kinderopvang

Janneke: 2 sept heb ik de 20 weken echo

Geplaatst

Loeseke wow gefeliciteerd meid

Op naar de 20 weken

Toekie succes meid

Geplaatst

Minoes gefeliciteerd met je mooie echo. (Heb je stiekem gevolgd tijdens je mnc traject in UMCG, heb hetzelfde gehad ;) ) hopen dat dit een mooi kindje opleverd.

Toeki succes bij jou echo! Dikke knuffel.

En de rest van de meiden hier ook heel veel succes bij alle echo's en onzekerheden. En natuurlijk gefeliciteerd met de zwangerschap :D

Liefs marga

Geplaatst

Oh Minous en Loeseke, wat fijn! Gefeliciteerd met jullie goede echo's.

En Toekie, vandaag duimen mijn duimpjes voor jou. Succes!

Geplaatst

Toekie komt helemaal goed ;-)

Marga lief dank je dus jij ook uiteindelijk spontaan zwanger bijzonder hè

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoelaat ga je toekie! Succes en vooral veel plezier.

Heb vandaag beetje off day... steeds het idee dat ik ongi ga worden... Hoop dat dat niet gebeurt en morgen mooie echo... zenuwen zijn niet te harden :-(

Geplaatst

De echo was helemaal goed!! Zelfs 3 dagen voor op schema maar ach, dat zegt me niet zoveel al is het wel fijn. Wow, wat was dit mooi zeg! Het moet wel nog even allemaal doordringen!

Later meer!

Geplaatst

Toekie, wat een goed nieuws! Heerlijk om die bevestiging te krijgen he?Wanneer mag je nu weer?Minoes, ook een goede echo gehad! Ik begrijp dat jij bij deze zwangerschap dus spontaan zwanger bent geraakt? Lijkt mij ook een bijzondere gewaarwording!Ik ga morgen voor de nekplooimeting. Ben momenteel zo druk met werk dat ik het mij serieus nu pas realiseer nu ik dit bericht tik!

Geplaatst

Hou moed Paulien! Die onzekerheid is heel herkenbaar. Gelukkig morgen al bevestiging voor jou.

Oh, ik zie dat Loeseke ook een goede echo had inclusief een druk spartelend kindje. Super!

Geplaatst

Ja toekie gefeliciteerd meid jahoe

Daantje ja heel bijzonder maar dringt nog niet helemaal door ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden