Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Allemaal

wat fijn al die goed echos. Ik heb volgende week dinsdag mijn 13 weken echo, een uitgebreide, dus dat is leuk

Pien, ik had mijn eerste zwangerschap ook rond die tijd veel menstruatiepijn, was groeipijn. Maar het maakte mij wel onzeker. En nu ik het niet heb, maakt dat mij weer onzeker brr, wat een zorgen steeds. Maar dit komt vast goed :)

groet wensmam

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari

Cigdem : 18 januari

Minoes: 26 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Pauline: 22 februari

Hilly:

ECHO:

Pauline: 4 juli (1e echo)

Daantje: 4 juli (3e echo, nekplooi)

Hilly: 8 juli (1e echo)

Wensmam: 8 juli (uitgebreide 13 wkn echo)

Dreetje: 9 juli (3e echo, nekplooi)

Minoes: 23 juli (speciale echo)

Moi: 24 juli (2e echo)

Loeseke: 2 september (20 wkn echo)

Afspraken:

Janneke: 7 juli Gyn

Minoes: 30 juli controle

Geplaatst

Hilly, gaat alles goed....je bent een beetje stil?

Wensmam, fijn weer een echo. Waarom krijg je een uitgebreide 13 wkn. echo? Volgens mij schreef Minoes ook al zoiets.

Daantje, succes morgen met de nekplooimeting. Wanneer krijg je de uitslag? Ik dacht met de nekplooi met 5 minuten weer buiten te staan maar ze liet heel veel zien op de echo.

Toekie, wat fijn weer een goede echo....heerlijk genieten meis!!!

Pien, we gaan voor een goede echo hoor morgen! En dat ongi-gevoel hoort er volgens mij echt een beetje bij. Je baarmoeder is aan het groeien, alles is ruimte aan het maken...er moet een kind van een halve meter in hihi. Hoe laat ben je aan de beurt?

Loeseke, ook weer een mooie echo, super! Wat mooi om te zien dat de kleine de navelstreng vast had... En wat fijn dat je weer de zelfde kraamverzorgster als met je zoon kan krijgen. En volgens mij mag je nu echt wel vertrouwen erin hebben.... je bent (morgen) gewoon 12 weken!!!! Fijn hoor

Minoes, gefeliciteerd weer met je echo! Waarom krijg jij de speciale echo, ivm medicatie?

Dreetje, wat een verhaal zeg... Toeval bestaat niet zeggen ze inderdaad. Mooi verhaal!

Hier weinig nieuws. Vandaag gestopt met MvM, kon het niet meer opbrengen. Slaap 's nachts niet zo best, moet er vaak 2x uit om te plassen (en dat wil ik gewoon slaapdronken doen ipv gericht in een pot, overgieten en pot schoonspoelen). Daarbij woon ik op een appartement, zware kratten naar beneden slepen en naar een ander dorp rijden om ze om te wisselen...het is klaar. Had graag de periode volgemaakt maar het is goed zo.

Nu erg moe van veel werken, slecht slapen. Ben nu kotsmisselijk (kon ik maar even spugen...) volgens mij extra door de vermoeidheid. Ga lekker slapen!

Paulien en Daantje, succes met de echo's morgen!!!

Geplaatst

Wat fijn al die goede echo's. Hoop dat ik me daar morgen bij aan mag sluiten. Ben om half 12 aan de beurt...

herkenbaar dat slecht slapen, ben ook veel wakker, nu al 2 dagen om 5 uur... Ondanks enorme vermoeidheid kan ik dan niet meer inslapen. Grrrr.

net uit eten geweest met mensen van het werk en nu enorme buikpijn, maar kan goed voelen dat het mijn darmen zijn gelukkig...

ik laat het morgen weten, daantje hoelaat mag jij?

Geplaatst

Janneke ik heb vroeger epilepsie aanvallen gehad en daar medicijnen voor daarom word deze echo aangeboden

Whahah vk had in de papieren gezet dat ik Kraamzorg had geregeld whahaha dus aan de afspraak gehouden en gister gebeld ik krijg ook de zelfde als onze dochter helemaal te gek

Pauline ik heb in het begin en zelfs nu nog wel buikpijn is ook niet zo gek als je mijn buik ziet whahah

Succes morgen meid

Daantje jij ook succes

Morgen gaan we caravan op zetten en zondag heen jahoe

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hallo dames! Het gaat hier goed. Weinig te melden. Geen bloedverlies, af en toe misselijk/hoofdpijn/rugpijn, dat komt en gaat allemaal in vlagen. Mijn laatste bloedwaarde is van vorige week vrijdag en sindsdien is het dus afwachten geblazen. Ik ga er maar vanuit dat geen nieuws goed nieuws is. Hoewel ik bloednerveus ben hoor. Ik ben nu langer zwanger dan mijn vorige zwangerschappen. Bij de langste van die 4 bloedde ik reeds tussen week 5 en 6 en was de miskraam definitief tussen 6 en 7. Ik heb nu godzijdank geen bloed gehad, dus ik hoop maar dat dat een goed teken is ;-)

Geplaatst

Hilly spannend meid hoe ver ben je nu kan niet zien via tel

Op naar goeie echo moet gewoon

Sterkte en ik denk aan je

Liefs

Geplaatst

Succes met de echo's!

Hier gaat het even niet zo goed.. Woensdagochtend helderrood bloed verloren... Niet veel, maar het was er wel. Meteen ziekenhuis gebeld, antwoord was dat het een haarvaatje geweest kan zijn.. Sindsdien bruine afscheiding. Ik durf bijna niet meer naar de wc te gaan! Doodsbang..

Ziekenhuis weer gebeld,ik wil gewoon een echo, dan weet ik hoe het zit. Net telefoontje gehad en om 14.30 uur krijgen we een echo!

Geplaatst

Fijn dat je vanmiddag terecht kan Moi! Bloedverlies lijkt mij inderdaad schrikken. Het komt bij veel vrouwen voor, maar dat neemt niet weg dat je je ongerust voelt. Hier was alles in orde!

Geplaatst

He bah moi wat schrikken bloedverlies, snap goed dat je even gerustgesteld wil worden! Fijn dat je zo echo krijgt!

Hier voorzichtig aan ook goed nieuws: hartje klopt en alles zag er goed uit, 21 juli weer een echo voor de termijn!

Heel blij met deze eerste maar oh zo belangrijke stap ☺️

Blijft wel spannend!

Daantje fijn dat bij jou ook alles goed was!

Geplaatst

Meiden,

ik heb de topics van januari en februari samengevoegd.

een voorspoedige zwangerschap allemaal.

groet Jose

Geplaatst

Dank je José ;-)

Moi meid wat verschrikkelijk bah hopelijk is er niks aan de hand duim voor je

Pauline wow meid van harte gefeliciteerd

Op naar veel mooie echo's en mooi kindje

Hier staat de caravan er nu naar huis thuis laatste dingen regelen morgen feest en zondag optijd naar de camping

Liefs

Geplaatst

Moi hoe was je echo? Gerustgesteld?

In zkh zagen ze bij mij ook twee donkere plekjes, innestelbloed Zei ze, ze gaf aan dat ik ook evt bloed ga verliezen maar dat dat dan daardoor komt en dat ik geen zorgen moet hebben. Hoop dat het bloed lekker blijft zitten!

Geplaatst

Pauline en Daantje, fijn dat jullie mooie echo's hadden!

Gelukkig zag bij ons vanmiddag ook alles er goed uit! Ze zag nog wel een donker plekje, waar nog wel meer oud bloed vandaan kan komen. Maar het hartje klopte mooi!

Geplaatst

Wat fijn dat alles goed is moi! Super! Nu maandag hilly nog een mooi kloppend hartje!Vandaag een huwelijk en ik ben zo moe en af en aan misselijk, wordt een echte uitdaging!

Geplaatst

Ik heb ook een goede echo gehad en durf me nu hier aan te melden.

Fijne vakantie Toekie. Niet zulke teksten meer schrijven. Bij afmelden kreeg ik meteen slechte ideeën brrr.

Geplaatst

Superfijn al die positieve berichten! Hier even off the radar, druk met werk, ziek voelen en de balans proberen te houden hierin. Gaat wel ok meeste tijd, soms alleen kan ik al misselijk worden van iets vies zien of ruiken. Hoop dat t snel overgaat! Vandaag niks uitgevoerd, netflix marathon gehouden, als ik rustig zit of lig, niks aan t handje. Morgen naar mn gyn, het 'u bent zwanger, hoe verder' gesprek heb ik begrepen. Hopelijk wil die ff kijken, heb ik meteen weer n echo. ;) ook wat checkups van urologie, echo nieren/blaas en bloedtest, van mn operatie begin vorig jaar. Ook net behandeld voor blaasontsteking, dus voel me zozo ook daardoor. Nu maar proberen weer te slapen, herken ook juilie verhalen van weinig slaap. Trusten!

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari

Cigdem : 18 januari

Minoes: 26 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly:

ECHO:

Toekie: 3 juli (2e echo)

Pauline: 4 juli (1e echo)

Daantje: 5 juli (3e echo, nekplooi)

Hilly: 8 juli (1e echo)

Dreetje: 9 juli (3e echo, nekplooi)

Snuffie: 16 juli (2e echo)

Minoes: 23 juli (speciale echo)

Moi: 24 juli (2e echo)

Loeseke: 2 september (20 wkn echo)

Afspraken:

Loeseke: 24 juni VK, 30 juni nipt afname

Minoes: 2 juli VK

Janneke: 7 juli Gyn

Minoes: 30 juli controle

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Ik heb mezelf maar toegevoegd aan het lijstje...

Hebben jullie het familie al verteld?

Wij hebben een shirt laten maken, onze zoon wordt volgende week 3 en dan krijgt hij hem aan...

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Hilly hoe was het? Mooie frummel?

hier ook niet lekker, al paar dagen ook flinke maagpijn, niet fijn. En doodmoe...

woensdag naar internist zodat mijn niet werkende schildklier goed geholpen wordt...

kijk alweer heel erg uit naar echo, nog ruim 2 weken geduld, moeilijk!

Geplaatst

Hier haast geen verbinding nu even snel

Toekie met je gekke berichtje brrr kreeg ook de rillingen fijne vakantie

Hilly was je echo?

Welkom snuffie leuk om het te vertellen met shirt

Pauline blijft spannend hè op naar heel veel mooie echo's

Liefs

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden