Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames ;-),

Een tijdje niet gereageerd, wel lees ik mee. Geen futt nergens voor, wil alleen maar slapen.

Iedereen gefeliciteerd met de mooie echo's ;-)

Gisteren naar VK geweest intake gesprek en meteen naar hartje geluisterd, meteen te horen en krachtig ;-) weer spanning eraf hahahaha. Altijd beetje angstig/ongerust !!!!

Joshua was mee en die vond het ook prachtig.

Misselijkheid wordt iets minder, nog erg vermoeid, pukkels/bultjes hier en daar, borsten die weer strak en vol staan, en buikje duidelijk te zien.

Woensdag de 12 weken echo in het zkh, kan ik weer even koekeloeren naar ons wondertje.

En aug pas weer naar VK.

Iedereen hele fijne vakantie (wie gaat) en voor de rest hele mooie echo's en hartgeluid bij de vk.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari

Cigdem : 18 januari

Minoes: 26 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly:

ECHO:

Toekie: 3 juli (2e echo)

Pauline: 4 juli (1e echo)

Daantje: 5 juli (3e echo, nekplooi)

Hilly: 8 juli (1e echo)

Cigdem : 9 juli (3de echo)

Dreetje: 9 juli (3e echo, nekplooi)

Snuffie: 16 juli (2e echo)

Minoes: 23 juli (speciale echo)

Moi: 24 juli (2e echo)

Loeseke: 2 september (20 wkn echo)

Afspraken:

Loeseke: 24 juni VK, 30 juni nipt afname

Minoes: 2 juli VK

Janneke: 7 juli Gyn

Minoes: 30 juli controle

Cigdem : 15 aug VK

Geplaatst

Wie is wie:

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Hilly,

Uitgerekende datum:

Cigdem : 21 januari

Hilly: 24 februari

ECHO:

Cigdem : 9 juli (3de echo)

Dreetje: 9 juli (3e echo, nekplooi)

Paulien: 21 juli (2e echo, termijnecho)

Hilly: 8 juli (2e echo)

Loeseke: 2 september (20 wkn echo)

Afspraken:

Janneke: 28 juli Gyn

Cigdem : 15 aug

Geplaatst

Minoes hoe is het op de camping? Nu even regen regen regen....maar het mooie weer is onderweg!

Hilly succes met de echo vandaag!

Moi hoe gaat het nu...wat zal je geschrokken zijn! Hoop dat je geen bruin/roodverlies meer hebt. Gelukkig wel gerust gesteld door een mooie echo :-)

Paulien, gefeliciteerd met je goede echo. Genieten he...eindelijk!!!! Ben je de bruiloft goed doorgekomen?

Toekie....gelukkig gewoon lekker op vakantie! Lekker genieten!

Snuffie, welkom! Hoe voel je je? Leuk om het je familie zo te vertellen...wordt een bijzondere verjaardag van je zoon. Veel plezier!

Dreetje hoe was de echo? En de urologie-controle? Hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt.

Cigdem wat heerlijk dat het hartje zo duidelijk klopt. Op naar meeeeer energie!

Gister weer naar de Gyn geweest. Liep allemaal beetje vreemd. Kreeg uitslag van nekplooimeting en had al een brief gehad waarin de uitslag betreft down stond vermeld en deze is goed. Maar ze testen nog 2 andere syndromen....geen uitslag van bekend? Stuur dan geen brief met een halve uitslag denk ik dan. Bij de volgende afspraak krijg ik dit dan te horen.

Bloeduitslagen waren goed....oh....we zijn vergeten je ijzer te prikken. Dus nogmaals naar het lab.

De 20 weken echo was goed.....eeeeehhhh.....ik ben nog geen 13 weken. Oh, foutje!

Ik heb de mogelijke complicaties van ECD aangekaart en dit wuifde ze allemaal een beetje weg....we kunnen er toch niks tegen doen en moeten toch afwachten hoe het allemaal gaat lopen. Mijn vraag is dat het goed geregistreerd staat in mijn dossier zodat ze goed op evt. complicaties kunnen inspelen. En als ze alles wegwuiven....wat doe ik dan bij de gynaecoloog? Waarom moet ik dan onder medische begeleiding staan? Kan ik net zo goed gewoon naar de verloskundige toch!

Daarnaast heeft mijn zus een extreem-prematuur gehad (van 25 wkn en 600 gram, wegens Helpp-syndroom) waar ook nog eens een erfelijk component inzit.

Mijn bloeddruk was gemeten (voorafgaand aan dit moeizame gesprek) en die was aan de hoge kant 132/86. Benoemd dat ze bij een 'standaard zwangerschap' (begrijp me niet verkeerd, geen zwangerschap is 'standaard' en iedereen verdient dezelfde goede zorg) misschien denken: 'oke, beetje hoog we zien het volgende keer wel weer'. Maar met mijn achtergrond verhaal van erfelijke belasting met het verhaal van mijn zus én achtergrond van evt. complicaties van ECD, wil ik dat ze goed bij de evt. signalen stil staan. Dus wat mij betreft niks wegwuiven.....Jullie begrijpen, het was even een dingetje!

Ze schrok wel toen ik haar een lijstje gaf met de evt. complicaties van ECD en wilde me nu over 3 wkn. terug zien ipv over 5 wkn.

Mijn vraag was alleen maar om gehoord te worden, dat ze het beleid maken op waarom je bent door verwezen naar de gyn. ..... anders denk ik echt dat ik gewoon naar de verloskundige had kunnen gaan. Het was dus niet het leukste gesprek gister hahaha. Nou ja, we zien het over 3 wkn wel weer.

Nog snel even een echo gemaakt, mini-me hing volledig op zijn kop en leek op zijn duim te zuigen (dat ze dat zo vroeg al doen....grappig).

Hebben jullie eigenlijk een mooie duidelijke echo foto? Ik ben nu bijna 13 wkn maar heb eigenlijk geen mooie foto om te laten zien.

Geplaatst

Hilly, waar ben je? Iedereen is nieuwsgierig naar je echo! Ging het goed?

Vervelend dat je je niet lekker voelt Pienmvfinn... Vermoeidheid klinkt bekend, kan zelfs 's ochtends slapen :)

Succes bij de internist morgen!

Cigdem, fijn dat je een sterk hartje hebt kunnen horen, altijd leuk!

Jeetje, Janneke, wat een verhaal. Toch raar dat een gyn het allemaal maar een beetje wegwuifde. Wel fijn dat je over 3 weken weer mag komen, hopen dat de gyn dan is ingelezen over ecd!

Ik kreeg gisteren een voetbal tegen mijn buik aan tijdens het buitenspelen met mijn zoon... Nu maar hopen dat alles goed gaat.

Geplaatst

Ja super gaan vandaag even naar huis tandarts en morgen voetbal kijken

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Jeetje Janneke lekker dan sommige pfff sterkte ermee hoplijk is volgende gesprek beter grrr

Snuffie ik heb voor de echo ook wat tegen mijn buik gehad maar echo was goed zit goed beschermt

Geplaatst

Wij zijn net terug uit het UZ Gent en we hebben een kloppend hartje gezien! Zo blij en dolgelukkig. redface.gif Zo ver zijn we nog niet eerder gekomen, mijn vorige miskramen waren allemaal voor de eerste echo, namelijk.

Vandaag 6w6d en het vruchtje was met 0.9mm de grootte die ze graag willen zien voor deze termijn. Ook het hartje klopte met de juiste snelheid.

Ik ben dankzij dit mooie nieuws een stuk meer gerustgesteld. Op 23 juli hebben we de volgende echo, dan ben ik 9w precies. Mijn uitgerekende datum, obv punctie, is 24 februari.

Geplaatst

Janneke ik breek even in mbt uitslag van de Nekplooimeting, ik heb deze ook gehad en tevens over de uitslagen gehad tijdens de voorlichting, de uitkomst die je te horen krijgt ( of te lezen;-) ) is de berekening mbt het downsyndroom, de berekeningen van de andere twee syndromen krijg je in principe alleen te horen als daar een groter risico gezien wordt.

mbt je wat verhoogde bloeddruk, daar had ik deze zwangeschap ook enorme last van bij bijna 14 weken ( 178/120) ,

eerste waar ik aan dacht was pre-eclampsie en gezien mijn eerdere ervaring met een fatale vroeggeboorte uiteraard angstig voor maar mij werd zowel door de huisarts als de gynaecologen op het hart gedrukt dat dat zich oas openbaart in het tweede trimester.

indien jij normaal een lagere bloededruk hebt zou ik je de tip willen geven om tot de komende controle even bij de huisarts te laten meten.

bij mij was de oorzaak de grotere hoeveelheid bloed in mijn lichaam ( tgv. In werking gaan van de placenta) en aderen die zich niet op tijd verwijd hadden. De medicatie ben ik weer aan het afbouwen.

ik breek weer uit, zet 'm op meiden!!

Geplaatst

Bedankt Meiske!!! Ik was, lees ik nu ook terug in hetgeen in geschreven heb, duidelijk geïrriteerd omdat het op alle fronten zo rommelig verliep hihi.

De verpleegkundige zei tegen de arts dat in de brief eigenlijk altijd alleen de uitslag van down wordt vermeld en zei er zelf achter aan dat dat eigenlijk een beetje gek is. Ik vind het van het Pataus/Edwardssyndroom ook wel prettig om het zeker te weten, misschien ga ik van de week nog wel even bellen.

Wat betreft deze bloeddruk maak ik geen zorgen gezien dat het een momentopname is en in het 2e deel van de zwangerschap schijnt je bloeddruk meestal wat naar beneden te gaan. Maar ik heb nooit een wat hogere bloeddruk gehad en omdat de erfelijke belasting van helpp en de kans op de ecd-complicaties dacht ik als ik nu al met een verhoging begin....

Maar jemig jouw bloeddruk was echt mega-hoog zeg! Heeft zich dat gestabiliseerd? En was dat de uitleg die je kreeg, dat je bloedvaten zich nog niet hadden verwijd?

Geplaatst

Ik heb vandaag al super snel de uitslag van de nipt test gekregen.

Kindje is gezond en we krijgen een meisje!

Erg leuk, ik maak zelf kleding en dan heb je wel wat meer keuze.

Binnenkort ga ik leuke stofjes kopen, geen roze want daar houd ik niet zo van

Nog 6 maanden te gaan...

Geplaatst

Gefeliciteerd Hilly met de goede echo!

Jij ook Loeseke, en een meisje! Wat bijzonder dat door de nipt je dit al zo vroeg in de zwangerschap weet, geniet ervan!!!

Geplaatst

Ja erg leuk om het al te weten, ik voel me heerlijk!

Jij weer een beetje tot rust kunnen komen, eventueel zou je om een ander gynaecoloog kunnen vragen?

Geplaatst

Jeetje Janneke, wat bijzonder dat je nu al weet dat je kindje gezond is en dat je een meisje krijgt. Wat leuk! Gefeliciteerd.

Had gisteren een beetje een minder dagje, veel kramp en donkerdere afscheiding maar nu gelukkig niks meer.

Blijft toch echt zenuwslopend. Verheug me erg op het moment dat ik 12 weken ben, heb van de zwangerschap van DOdi nog een Luvion doppler en heb vorige keer vanaf 12 weken iedere avond even het hartje geluisterd. Dat hielp enorm in de onzekerheid!

Geplaatst

Wow loeseke leuk dat je weet dat meisje word en super dat alles goed is

Pauline ja zenuwslopend zeg pfff hoplijk ben je snel van af

Liefs

Geplaatst

Janneke dat was inderdaad de uitleg, ik heb toen bloeddrukverlagers gekregen (3 x daags) en met een dag of 5 was het gestabiliseerd, na 3 weken terug naar 2x daags omdat mijn bloeddruk te laag was geworden, hij blijft nu mooi stabiel.

Was inderdaad erg hoog, rn koppijn dat ik had!! Ik vertrouwde het echt niet....

je irritatie kan ik me erg goed voorstellen overigens.

maar echt als jij hem al hoog vind gewoon tussentijds extra laten meten hoor.

Geplaatst

Hoi dames,

Janneke : wat een gedoe zeg ppffff gelukkig mag je over 3 weken terug komen.Maar relax en leuk is wat anders

Hilly: gefeliciteerd :-) fijne he

Loeseke : wat leuk een meisje, mini loeseke hahha Gefeliciteerd met de prachtige uitslag

Ik heb vandaag de termijn echo gehad, en ben 2 dgn terug gezet, uitrekendatum : 21 januari 2015.

Hartje was goed, ook de grote van de bebe, alles zag goed uit ;-) ;-) Niet echt mooie echos mee want bebe lag anders om, wel handje bij het gezichtje, duimend !!!

Maar dan kom je thuis, ga ik poepen (sorry dat ik zo zeg) veg ik af en zie ik bruine afscheiding van de voorkant !!!!! Nou paniek sloeg meteen toe, zo krom vanmorgen goede mooie echo gehad. Maar meteen de VK gebeld, zeg kan oud bloed zijn en zo lang niet helder rood is, relax proberen te blijven !!! makkelijk gezegt dan gedaan ppffff

Nu af en toe harde buikje, zo voelt het aan dan.

Kijk steeds op de echo, met idee zit wel goed !!!

Geplaatst

Cigdem jeetje meid wat een schrik zeg pfff sterkte meid en hopelijk kan je genieten van je mooie echo

Geplaatst

Hey allemaal,

Janneke, wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je die artsen wel achter t behang kan plakken, zoals je verteld zijn ze wel erg knullig bezig. Goed dat je vast hebt gehouden aan wat jij wilde zeggen en melden en dat bent blijven aangeven.

Cigem, mooie echo, fijn! Oud bloed hoef je je idd geen zorgen om te maken, maar snap je ongerustheid. Als t hartje klopt, zeggen ze, zit je al heel erg goed. Komt goed!

Loeseke, wat fijn dat uitslagen goed zijn en dat je gewoon al weet wat t wordt!

Hilly, Moi, Pauline, ook jullie gefeliciteerd! Fijn zoveel goede echo's.

En welkom Snuffie.

Was even onder de radar, maar voel me weer goed. Blaasontsteking weg, verkoudheid bijna en energie begint al weer terug te komen. Wij hebben gister idd onze 12 wk echo gehad en ik ben zo blij. Een echt mensje, sterk kloppend hartje gehoord en goede nekplooimeting gehad (1,9mm). Nu nog bloedtest uitslag ontvangen. Ze gaf aan dat ze bellen als er risico is en meestal dat ze binnen 1 wk uitslag hebben (ma geprikt). Hoop dus op geen bericht voor vrijdag! Dan krijgen we een brief als alles goed is. :) hier een echo foto van t gezichtje. Uk wilde niet op de foto, lag lekker met zn rug naar ons toe de hele tijd, heb me rot gelachen. En tranen met tuiten bij t hartje. Ook vriendlief slikte en pinkte traantje weg. Zus was er ook bij, die woont in t buitenland dus supergaaf dat ze hierbij kon zijn! Wij moeten nog ff geduldig wachten op m/j uitslag.

ba3yrahe.jpg

Geplaatst

Oh ja, Janneke, Urologie controle uitslagen krijg ik vandaag. Einde van de middag afspraak staan. Ma was nier/blaas echo, zag er in principe goed uit en moest bloed prikken. Zit deze week om de dag in t zh. :)

En voor t lijstje: 20 wk echo 26 aug

Geplaatst

Wie is wie:

Hilly,

Uitgerekende datum:

Cigdem : 21 januari

Hilly: 24 februari

Echo:

Paulien: 23 juli (2e echo, termijnecho)

Hilly: 8 juli (2e echo)

20-weken echo:

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Afspraken:

Janneke: 28 juli Gyn

Cigdem : 15 aug

Geplaatst

Dreetje, hoop dat alles goed is bij de uroloog! Gelukkig voel je je weer een stuk beter en weer een mooie echo (leuk om te zien!). Wat leuk dat je zus erbij kon zijn, extra bijzonder als ze zover weg woont.

Cigdem super dat je een mooie echo had! Nog oud-bloed vandaag of is het weer rustig? Tuurlijk schrik je, ik denk dat we dat allemaal zouden hebben....velen van ons hebben zoooo lang aan ' broekloeren' gedaan...dat moet nu voor 9 mnd. toch over zijn!!! Gelukkig had je net een mooie echo gehad.

Paulien, bij jou de afscheiding gestopt? Hoop het voor je.

Snuffie, hoe is het met je buik, geen last gehad van de voetbal? Ze zeggen inderdaad dat het ws goed ingepakt zit. Hoe voel je je verder?

Meiske voel je je wel weer goed nu? Ik zal de bloeddruk op mijn werk een keer tussentijds laten meten. Ik heb steeds een andere gynaecoloog en deze vrouw was ook niet onaardig ofzo maar het voelde zo sterk dat ik net zo goed 'gewoon naar de verloskundige' had kunnen gaan als je de reden van medisch onder begeleiding bij de gyn. niet serieus neemt. Gelukkig ben ik mondig genoeg en kan ik het nu los laten, wordt vervolgd over 3 wkn. ;-)

Hier verder geen bijzonderheden. Kan mijn spijkerbroeken echt niet meer aan, maar zo'n zwangerschapsbroek met zo'n band is het ook nog niet hoor. Laat het de komende weken maar heeeeeel mooi weer blijven. gewoon lekker luchtige jurkjes en rokjes aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden